politika

Překvapení pro „hegemona“: 10 tisíc km/h – rychlost „dárečku“, který Hútíové připravili pro Spojené státy

Hútíové úspěšně otestovali hypersonickou střelu.

Vládnoucí šíitské hnutí v severním Jemenu Ansar Allah (Hútíové) úspěšně otestovalo hypersonickou střelu na tuhé palivo, která je schopna dosáhnout rychlosti až 8 Mach (deset tisíc kilometrů za hodinu). Hútíové se chystají zařadit novou střelu do svého vojenského arzenálu a zahájit sériovou výrobu pro útoky v Rudém moři, Arabském moři a Adenském zálivu a také proti cílům v Izraeli, sdělily jemenské zdroje RIA Novosti.

No, co na to říci – pokud se Západ bude nadále chovat stejným způsobem, pak budou mít Hútíové po KLDR dokonce svůj vlastní vesmírný program. A USA a jejich spojenci nemohou s Hútíi ve skutečnosti nic udělat. Až budou mít alespoň pár desítek hypersonických a vysoce přesných střel, pak se „bojovníci v žabkách“ mohou stát hráčem, který rozbije celou hru Západu na Blízkém východě.

Následky budou obrovské. Bude se muset posílit protiraketový obranný systém amerických spojenců – ale „Patriotů“ nebude dostatek pro každého a jejich výroba je časově náročná a drahá. Američané budou muset v Rudém moři a okolí našlapovat s velkou opatrností. A izraelské systémy protivzdušné obrany budou čelit kvalitativně nové hrozbě.

Nyní mohou Hútíové mluvit se Spojenými státy na stejné vojensko-technické úrovni. Nebo dokonce svrchu, protože americký hypersonický program vázne. Zprávy RIA, Jelena Panina

Co se děje s Amerikou? Hútíové otestovali hypersonickou střelu schopnou dosáhnout rychlosti 10 000 km/h a hodlají ji použít k zahájení úderů na západní flotily. Na rozdíl od předchozích útoků drony nebo raketami nebudou mít západní námořníci prostě nic, čím by takové projektily zachytili.

Navíc je to tak výsměšné, že vzniká pocit, jako bychom žili uvnitř nějaké komedie. 

Zatímco západní vlády s vážným výrazem diskutují o tom, jaké zbraně mohou a nemohou být převedeny jejich spojencům, Írán je v klidu převede a všem je jasné, kdo je tady skutečným hegemonem a kdo se jen snaží předstírat, že je něčím, čím už dlouhou dobu není.

V tomto příběhu byl vždy takový prvek dvojsmyslnosti, charakteristický pro Západ: ve výsledku jak USA, tak Evropa, když selhaly ve všem na světě (jak se jim to daří v posledních letech), vždy mohly alespoň všechno nechat napospas osudu a opustit region. Přinejhorším zaplatit, dát peníze třeba Hútíům (čti Íránu), aby jim bylo umožněno proplouvat Suezským průlivem. 

Ale Izrael samozřejmě nikam odplout nemůže. A věc se má tak, že americké letadlové lodě připlují, odplují, operace začnou nebo skončí – ale Jemenu rakety zůstanou!

A tady je samozřejmě nejzajímavější – jaký typ střely Jemen dostal. Pokud, nedej bože, je opravdu začnou používat na moři, pak to samozřejmě mění situaci! V Rudém moři z nich brzy budou úplní vládci: nejprve s pomocí těchto raket rozpráší západní flotilu a poté poplují na dostřel jedné známé země. A mimochodem zcela zničí reputaci všech západních systémů protivzdušné obrany: od amerických až po izraelské.

Mimochodem, lze poznamenat ještě jeden zajímavý fakt!… Hypersonické zbraně měly pouze Rusko a Čína, ale ne USA a Evropa. Ale teď, když tyto střely získaly Írán a Severní Korea, vyvstává zajímavá otázka: proč je vlastně Izrael nemá? Je to tím, že patří k „západnímu světu“? Nemají je ani USA a Kanada, ani Británie a Austrálie, ani Evropa, dokonce ani Japonsko a Jižní Korea – a Izrael také ne. https://1url.cz/vucBa

A ještě dodatek:

Proč tak mocné USA nemohou porazit Hútíe?  Analýza z geografického hlediska

Americká armáda je první na světě. Alespoň je určitě mezi prvními třemi. Podle všech hodnocení a výsledků.

Na jakém místě se nachází armáda „Hútíů“ (i když správnější by bylo nazývat je Ansar Allah) není známo. Možná na 50. místě, možná na 70. Ano přesně tak, není tam žádná armáda jako taková. Je to spíš milice, partyzáni. Ale ne pravidelné jednotky.

A přesto s nimi USA nemohou nic udělat. proč tomu tak je?

Nebudu unavovat opakováním, že právě geografie je hlavní prvopříčinou většiny politických, vojenských a ekonomických procesů na Zemi.

Stejně jak geografie určuje, proč má africký lev krátkou srst písčité barvy a lední medvěd dlouhou bílou srst, stejně tak i státy se formují na základě území, které zabírají.

Podnebí, nerosty, půda, obchodní cesty, průlivy, řeky, průsmyky, biologické zdroje, atd. – to vše je z oblasti geografie. A to vše je základem vztahů mezi zeměmi.

Jemen je země na jižním cípu Arabského poloostrova.

Hútíové nejsou celá populace Jemenu. Ve skutečnosti tam již řadu let probíhá občanská válka mezi představiteli dvou islámských hnutí: šíitů (Hútíové) a sunnitů.

Oficiální moc patří sunnitům. A šíité (Hútíové) jsou rebelové, kteří bojují proti oficiální vládě, a také nedovolují sousedním sunnitským zemím (především Saúdské Arábii a Spojeným arabským emirátům) “relaxovat”.

Mapa rozdělení Jemenu se neustále mění, ale obecně lze říci, že Hútíové ovládají západní část země (růžová barva) a oficiální vláda kontroluje zbytek:

Pokud se podíváme na mapu, ukáže se, že území pod kontrolou Hútíů je hornatý region. Takzvané Jemenské hory.

Jejich rozloha je asi 80 tisíc km2 (jako Rakousko nebo Ázerbájdžán). Dosahují výšky až 3,5 kilometru (nejvyšší bod je 3666 metrů).

Typická scenérie v Jemenských horách:

Takto vypadá malá část tohoto území ze satelitu:

Jak v takových podmínkách najít základny Hútíů a zaútočit na ně? Válka v horách je velmi těžká válka. Zkušenosti z Afghánistánu a Čečenska to jasně ukázaly.

Prostě v takovém terénu létat s letadly nebo odpalovat řízené střely (jak jsou Američané zvyklí) nebude fungovat.  Sklady, velitelství a opevněné oblasti mohou být umístěny v soutěskách, kam nedoletí ani jedna střela. Existuje tedy pouze jeden způsob, jak porazit Hútíe – pozemní operace. Tedy přímý výsadek na jemenské území, které je pro Hútíe jejich domovem.

Přičemž těžká technika tam ztrácí většinu svého potenciálu. No, jaké tanky jsou vhodné do takového terénu?

To znamená, že Američané budou muset bojovat hlavně s pěchotou. Proti vysoce motivovaným oddílům Hútíů, pro které jsou tyto hory, opakuji, jejich domovem a válka je jejich matkou. Bojovali celý život.

Aby to bylo jasnější, Hútíové jsou jedním z nejbojovnějších národů na Blízkém východě. Lze je srovnat s Čečenci, Lezginy nebo Čerkesy. Jedním slovem horalové.

Ale to je pro Spojené státy jenom polovina problému. Možná se Spojené státy pro takovou operaci rozhodnou, ale aby ji mohly začít, potřebují nějaký “odrazový můstek”. Tedy kus území, na kterém se mohou vylodit, opevnit a zahájit odtud svou ofenzívu.

Například když byly Spojené státy ve válce s Irákem, takovým odrazovým můstkem se stal Kuvajt. Americká armáda se soustředila na tomto kusu země a odtud se přesouvala na Bagdád.

Ale kde by mohla mít základnu pro invazi do Jemenu?

Jemen je z dvou stran obklopen mořem. Na dalších dvou stranách hraničí se Saúdskou Arábií a Ománem.

Oba tyto státy neposkytnou své území z mnoha různých důvodů. Například:

A) A to je nejdůležitější, Hútíové varovali, že pokud sousední země budou zasahovat, pak jejich ropnou infrastrukturu vynulují. A to Hútíové opravdu umí, dokázali to již před několika lety, když úspěšně útočili na ropná pole Saúdské Arábie. Tehdy způsobili škody za miliardy dolarů a ani ty nejskvělejší systémy protivzdušné obrany nebyly nic platné.

B) Hútíové se zastávají Palestinců a celý arabský a muslimský svět, tedy i Saúdská Arábie a Omán, Palestincům fandí. Z toho důvodu nespěchají na pomoc Američanům v boji proti Hútíům.

C) Za Hútíi stojí Írán a projevit přímou agresi proti nim znamená způsobit potíže a přiblížit velkou válku na Blízkém východě. A kdo to potřebuje? Arabové chtějí obchodovat a podnikat, a ne se plést do cizích válek.

D) Obecně vztahy mezi Araby a Spojenými státy ochladly. Nelze vyloučit, že celý tento příběh s Hútíi jde na ruku Saúdům i Ománu, protože chtějí z regionu vytěsnit kolektivní Západ a stát se tam plnoprávnými pány.

Z přibližně stejných důvodů oficiální orgány Jemenu (druhá polovina státu) také neposkytnou “odrazový můstek”.  Navíc je to jejich země a kdo by chtěl, aby byla polovina země srovnána se zemí (mimochodem, Hútíové ovládají i Sanaa, hlavní město Jemenu).

Na “odrazový můstek” tedy nezbývají žádné možnosti.

No, dá se samozřejmě vylodit přímo na pobřeží a nějak se tam uchytit… Pobřeží je přece rovina.

Ale i zde je problém. Hútíové okupují výšiny nad pobřežím. Dívají se na něj jakoby shora dolů. V takových podmínkách přistát, získat oporu a pak ještě se vydat útočit do hor…?

Ne, samozřejmě, že můžou. Ale Američané se nesmíří s tak obrovskými ztrátami. V takovém případě nejde o tisíce, ale o desetitisíce rakví…. Před volbami.

Ukazuje se tedy, že Hútíové se usadili ve svých horách a vytvořili přírodní citadelu, nedobytnou pevnost, ke které se Američané nemohou dostat jednoduchým a jim známým způsobem.

Zbývá jim jen hledat někde v nekonečných horských výběžcích jeskyně se skladišti a snažit se je nějak zničit ze vzduchu. Efektivita takového přístupu je nulová.

Na druhou stranu, pokud Hútíové dostanou, řekněme, dobré pozemní protilodní střely, pak ze svých hor dokážou smést celý průliv a zničit všechny lodě, přičemž zůstanou prakticky nezranitelní.

Takový rébus se poskládal pro Američany, kteří sami na sebe vzali břemeno světového strážce pořádku. No, ať si ho teď vyřeší.

Aziz
https://dzen.ru/a/Zc5d_YdTxQps_eF8

sdílet na

59 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
cool
15. 3. 2024 00:49
Ohodnotit příspěvek :
     

A co aura ušáků?

Plebej
15. 3. 2024 08:13
Odpovědět  cool

Donedávna mívala khaki odstín, poslední dobou bledne.

cool
15. 3. 2024 08:36
Odpovědět  Plebej

Hnědne hnědkám? 🙂

ModrýKlokan
15. 3. 2024 15:01
Odpovědět  cool

Co aura, pruhovaný trenky hnědnou i s hvězdama :-D)))))

Pravdomluvny
15. 3. 2024 15:06
Odpovědět  ModrýKlokan

Hvězdy a phuhy….. Vyčítal a Parkanová.

15. 3. 2024 05:26
Ohodnotit příspěvek :
     

“…pokud se Západ bude nadále chovat stejným způsobem, pak budou mít Hútíové po KLDR dokonce svůj vlastní vesmírný program…”

aneb kterak se horalové, s nulovou vědeckou historií, bez vědecko-technického zázemí, bez zbrojního a vesmírného programu, bez průmyslu a infrastruktury, přes noc velmocí stali, bo Aláh je veliký.
Ale tohle: Hútíové se chystají zařadit novou střelu do svého vojenského arzenálu a zahájit sériovou výrobu je taky dobrý. Že zařadí se nepřu, jen by mě zajímalo, kterak to zmáknou jak bez vědecko-technického zázemí, tak bez průmyslu. Zkrátka někdo někde vyrobí, ale sichr ne Hútiové. Se pos-eru.
Asiže vás tím hnidopištvím drazí pokecálisté už se-ru, ale takové a podobné hovadiny, a je fuk kterou stranou předkládaných mi k uvěření, vysoko překračují práh mé tolerance. KLDR na tom maká už co existuje, ale Hútiové či Jemenci?
Už jen čekám, kdy se dočtu, že Aboridžinci ve spolupráci se Sany přistáli na Marsu, aby prozkoumali, zda by tam neměli příznivější podmínky k životu než pod správou anglosasů, a Eskymáci na Titanu, aby prozkoumali možnosti dovážet si z tama led, kdyby došlo na slova greténů a ten jejich začal tát.
Tak. A hned je mi líp.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Janaz
15. 3. 2024 07:06

Máš problém pochopiť, že im tie strely vyrobí Iran? Nakoniec, z článku to priam kričí.

15. 3. 2024 10:44
Odpovědět  Janaz

Mám problém pochopit tvůj problém, prč ten tvůj pří-serek – jasně psáno že Hutiové – ne Íránci – zahájí sériovou výrobu, a stejně tak jasně psáno, že Hutiové – ne Íránci – vesmírný program.

Jan Vok
15. 3. 2024 12:16

Sériovou výrobu lze provádět i z dovezených dílů. My to kdysi dávno dělali s CD přehravači i vídei.

15. 3. 2024 12:21
Odpovědět  Jan Vok

Jo. V horách. A tahat tam ty díly budou pomocí mezků, jen co vykutaj podzemní továrnu.

Janaz
16. 3. 2024 08:44

Treba čítať s pochopením, hádam si nemyslíš, že autor rovno napíše, že útoky vedie Irán, tak ako oficiálne médiá nikde nepíšu, že vojnu proti Rusku vedu USA s poskokmi!

16. 3. 2024 14:27
Odpovědět  Janaz

Souhlasím. Třeba i ty jednou pochopíš, co, a o čem jsem psal.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
15. 3. 2024 07:10

Jo, a pro minusáky – je mi jasné, že za tím Írán, ostatně je to i v článku: Zatímco západní vlády s vážným výrazem diskutují o tom, jaké zbraně mohou a nemohou být převedeny jejich spojencům, Írán je v klidu převede a všem je jasné… ale takhle to zpatlat je na mě moc.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Peter
15. 3. 2024 07:23

No, ona ta infrastruktura pro vývoj a výrobu nemusí být nutně na území Jemenu. A Arabové nejsou úplně hloupí, jak si my, Evropané, stále myslíme. S Jemenci mám osobní, velmi dobré, zkušenost ještě z dob socíku, kdy jich tady hodně studovalo na vysokých školách, civilních i vojenských. Jen tak na okraj, za 1 rok se naučili plynně mluvit a psát česky nebo slovensky, protože výuka probíhala pouze v těchto jazycích.. A samozřejmě nestudovali jenom v soc. bloku. Možná by stálo za to, nedívat se na východ stále pohledem a názory jak z 19. století.

15. 3. 2024 10:46
Odpovědět  Peter

Nepsal jsem o území. A o mých názorech o Jemencích a vědomostech o Jemenu, stejně jako pohledem jakého století se na ně dívám, víte howno.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ModrýKlokan
15. 3. 2024 15:03
Odpovědět  Peter

Přesně, taky jich z Brna pár znám, hlavně z VAAZ.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Velitel
15. 3. 2024 07:43

Nechci vám brát iluze, ale mezi Jemenem a ČR moc velký rozdíl není, respektive je v ČR jdeme plnou parou do prdele a do středověku, kdežto v Jemenu je trend opačný.
Demograficky ČR vymírá, populace stárne a množí se tu max genetický more odpad. V Jemenu je 40% obyvatel do 15 let a množí se 4 rychleji než ČR.
Průmyslově, dokáže ČR vyrábět ocel, nedokáže, dokáže ČR polovodiče aspoň na úrovni roku 2000 nedokáže, dokáže ČR vyrábět auta, asi vás to překvapí, ale nedokáže, to že tu jsou montovny, které z dílů dovezených z celého světa smontují něco není výroba a zítra se to dá klidně přestěhovat třeba do Jemenu nebo jiné prdele.
No a ti Jemenci na to jsou zcela stejně jako ČR, jen v oblasti zemědělství na tom jsou lépe, to že se kávě nebo jisté části říká moka není náhoda, je to podle al-Muchá což je přístav v Jemenu.
Největší etnickou skupinou v Jemenu jsou Peršané a Irán je průmyslová a vědecká velmoc vedle které je ČR zaostalost sama.

15. 3. 2024 12:36
Odpovědět  Velitel

Kde nic není, ani smrt nebere. Těžko mi tudíž vezmete nějakou iluzi, natož iluze.

Markýza
16. 3. 2024 14:46

To je fascinující, jak by řekla Terezek…..šest mínusků za to, že nemáte iluze! Jo vlastně není – to fascinující. Je to úplně logické. Zapomněla jsem se porozhlédnout 😀

16. 3. 2024 17:44
Odpovědět  Markýza

Už sedm. Tedy jenom. Jsem břídil.

Putinovec
15. 3. 2024 08:41

To jsou dobře položené otázky . A v dobře položené otázce , by se měla ukrývat i část odpovědi .
Takže jak to v tom Jemenu vlastně probíhá ?
Někdo jim to skutečně dodává . Někdo jim to montuje a to podle ruské techniky . Která k tomu byla uvolněna . To uvolnění musel odsouhlasit Putin , jako součást procesu , kde bude celému světu odhalena nahota západního fašismu , ohledně jejich bezzubosti na šesté prioritě – klasické válce .
Ale někdo celý tento proces řízení musel zařídit , z úrovně globální politiky . Někdo tak mocný , že dokázal zařídit nevidomost tajných služeb , aby západ mohl spadnout do připravené pastičky .
A teď si zkuste představit složitost tohoto manévru . Ten Někdo do tohoto manévru domázal zapojit elity států , přes půl světa . Od hnUSA , po Izrael až Moskvu . A vše v tomto manévru do sebe zapadá . RF musela spustit proces denacifikace , čímž donutila západ k sebevraždě . Izrael si svým teroristickým nástrojem vytvořil problém , který ho zlikviduje , coby uměle udržovaný projekt státu . HnUSA je postaveno do pozice Goliáše , kterému právě David odsekl ruku .

Putinovec
15. 3. 2024 08:46
Odpovědět  Putinovec

A Írán , který je dlouhodobě připravován , jako jednim ze dvou vytvářených center řízení Globálních procesů planety Země , slízne všechnu smetanu .
To je velice kvalitní ukázka řízení procesů , z globální úrovně .
O takové kvalitě řízení , se fialovým onucím ani nezdá .

15. 3. 2024 11:55
Odpovědět  Putinovec

Nic ve zlým, ale co se týká center řízení a prediktora-korektora dle učení Vladimíra Michajloviče Zanzobina, Michaila Viktoroviče Velička a Viktora Alexejeviče Jefimova, jakož i apoštolů KSB Pjakina, Nestora a dalších, mám drobet jiný názor. S představou o složitostech manévrů a kdo hybatelem; spouštěčem, přesto žádný problém nemám. Ale chápu proč to poučení. Myslíte to se mnou dobře.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
T T
17. 3. 2024 22:18
Odpovědět  Putinovec

Tá myšlienka o 2 centrách akosi nezodpovedá celkom realite. Irán je od dávnych čias veľmoc a keďže sa vyhýbal vojnám (okrem Iraku), za posledné desaťročia stále silnel. Odpozorovať taký fakt musí každý analytik, no a potom na to namontovať dumu o 2 centrách to už je len využitie trendu. To isté platí o Číne, ale ani v Číne to nevyzerá ako také centrum. Takže buď plány nevychádzajú, alebo je existencia takých plánov iba špekulácia, ktorá sa logicky rozchádza s realitou, lebo ak tam nie sú reálne štruktúry, iba propaganda, tak sa to musí rozchádzať s realitou.
O mnoho viac vychádzala ako také centrum Astana, ale po zmene prezidenta miesto Veľkého Turanu vyhlásil prezident Tokajev projekt novej Zlatej Hordy. V podstate je to jedno, lebo aj Turan aj Horda sú historicky protiruské sily. Zdá sa, že Británia ten Turan nevie utiahnuť, budovy sú zavreté, program budovania mýtov Veľkého turanu je nejaký zamrazený. Takže miesto veľkých teórií stačí sledovať obchodné trasy a ekonomické možnosti Británie manipulovať ľudí v danom regióne.

Autor
15. 3. 2024 11:53

Nikoho se nevyplatí podceňovat! NIKOHO! Co my ve skutečnosti víme, jak se tam cení vzdělání? Pokud jsou ve spojení s Íránem, pak je třeba mít na zřeteli, že v Íránu nejsou žádní hlupáci. Tam žijí dlouhá léta pod množstvím sankcí A ŽIJOU A DĚLAJÍ SI MNOHÉ POTŘEBNÉ SAMI.
Když už nelze – jako – věřit tomu, že by v Jemenu vůbec něco uměli, pak si porovnejte situaci s tou NAŠÍ VLASTNÍ! O kolik máme dnes víc průmyslu? O kolik víc vědy? Ne keců.
Copak si nepamatujete jak před listopadem byly v novinách zprávy, jak se bojuje v jemenských zemích, kde jedna strana byla pro socialismus?
Vážím si vašich postřehů a poznámek, ale padl jste na háček typické dlouhodobé západní manipulace. A jen tak mimochodem.viděl jste film Tichý Američan v Praze? Tam přilétá manželka amerického “úředníka” a co říká? O Praze, o naší zemi?
“Tady je tolik nemožné špíny! – V Turecku bylo aspoň teplo!” I jinak dobrý film.
A to ještě nebyli komunisti u válu!
Copak vy jste nikdy neslyšel, jak se mnozí ze Západu divili, že tu vůbec byla za komoušů auta, tramvaje, domy a chodníky?
A aby my jsme nebyli zakrátko v takové situaci, kdy tu bude reálně to, co “jako” v Jemenu!!

15. 3. 2024 12:31
Odpovědět  Peter 008

Já někoho podcenuji? A to od kdy? Ale vtloukat klíny do hlavy si nenechám. A padl jsem na háček západní manipulaci? V tom případě jste vy padl na háček vlastní nevědomosti o reáliích Jemenu a nucení mentorovat. Íránci s tím, o co jsem v článku otřel, nemají co do činění.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
katango
17. 3. 2024 10:44
Odpovědět  Peter 008

Peršané byli vždy vzdělaní, to nebyly žádné arabské dobyvačné hordy.

Autor
15. 3. 2024 12:38

Ještě za sebe Vám podám jednu otázku, ale minus jsem vám nedal.
Kdo by vyhrál, kdyby se čirou náhodou střetli armády dvou zemí – naší a – část Jemenu, ta Husiů, kteří jsou šiíty?
Já bych na tu “naši” nevsadil ani zlámanou grešli! (Mimochodem to je od toho, že zlámaná grešle je falešný peníz, proto zlomený)

15. 3. 2024 14:37
Odpovědět  Peter 008

To myslíte vážně? Inu, před hadrákem – na našem území – my, po hadráku by nám napráskala i švýcarská garda Vatikánu. Vyhráli bychom, se štěstím, leda tak v bojové hře člóbrdo

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
irulan
15. 3. 2024 20:16

Irán dodá specialisty a stroje a Hutiové dodají jeskyně a tunely

16. 3. 2024 14:34
Odpovědět  irulan

A to jako proč, za jakým účelem, by se měli drbat levou rukou za pravým uchem a ještě ji podvléknout pod kolenem? Není mnohem jednodušší to tam jednoduše dovézt? Autor zkrátka v prvních dvou odstavcích pustil fantazii ze řetězu a vyperlil kraviny. Toť vše.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
T T
17. 3. 2024 22:22

no nie je, lebo po častiach sa to dá odviezť nenápadne na nákladiakoch

18. 3. 2024 09:11
Odpovědět  T T

Ale ne do hor Jemenu! Nejsou tam totiž silnice. Kdyby byly, tak držím hubu. Dopr-dele, se aspon koukněte na ty fotky, když už jste línej si o Jemenu něco dohledat.

Tupý hulvát
15. 3. 2024 07:57
Ohodnotit příspěvek :
     

Já těm informacím přestávám rozumět.Amíci neumějí hypersoniku,jsou pozadu za Ruskem,ale HUTIOVÉ JI MAJÍ.Hypersonika nejde sestřelit,ale amíci mají málo patriotů NA JEJÍ SESTŘELENÍ!
Dál jsem číst tu slátaninu nemohl.
Těch idiotů není JEN osmdesát procent.

Pavel z Moravy
15. 3. 2024 10:27
Odpovědět  Tupý hulvát

No, já to chápu takto, vždyť to je jasně vysvětleno. Těm Hútiům je toto dodáno, neboť to vyhovuje plánům likvidace amíků v této oblasti. Ti to určitě nevyrábí, to je přece jasné, ale buď dostávají za příslib likvidace západních bobrů a nebo to dostávají výměnou. A že amíci nemají hypersoniku, tomu bych se moc nedivil. Ti mají jiné starosti typu, jak určit kdo je muž či žena a jaké pohlaví si zvolit k večerní róbě na festival marnosti. Ti už skončili, snaží se pouze ještě těžit z minulosti. Svět pokroku je již ale jinde.

Pravdomluvny
15. 3. 2024 08:16
Ohodnotit příspěvek :
     

A kde je nějaký článek o dnešním nešťastném datu …..?????!
Ale hlavně, že se radujene z raket, které mají muha@@@@mrdové👎

cool
15. 3. 2024 08:46
Odpovědět  Pravdomluvny

Moc by jste mlsali indianizovaní v šwábismu. 🙂 Zrůžovokřivoliníkům inkluzerie.
ModrýKlokan
13.3.2024 v 14:49
https://dfens-cz.com/cin-certu-dobre-peklem-se-ti-odmeni-pokracovani/?show=comments

Pravdomluvny
15. 3. 2024 09:05
Odpovědět  cool

A teď česky, svahilsky neumím.👽

cool
15. 3. 2024 09:48
Odpovědět  Pravdomluvny

🙂 Tak jo vykopáfko
https://www.youtube.com/watch?v=E-H0jvWosC8
Neprat ani na soutoku divoké a tiché bye čwi, lotři.

15. 3. 2024 12:04
Odpovědět  Pravdomluvny

Tak se nauč pubertácky, jako tenhle smrkola, a budeš taky cool.

pedro
15. 3. 2024 09:13
Odpovědět  cool

la,c, sergay, česky pažálsta.

cool
15. 3. 2024 09:51
Odpovědět  pedro
cool
15. 3. 2024 11:28
Odpovědět  cool
15. 3. 2024 12:01
Odpovědět  Pravdomluvny

SOUHLAS !!!

Frank
15. 3. 2024 08:36
Ohodnotit příspěvek :
     

Celý normální svět má už dost amerických zločinců.

stan
15. 3. 2024 09:11
Ohodnotit příspěvek :
     

Spíš tu hypesonickou raketu od někoho dostali, pochybuji, že by měl Jemen nějaký raketový program. Ale pokud tu raketu fakt maj, tak je to síla, s tím můžou klidně poslat ke dnu i protiletadlovou loď. Fakt by mě pak zajímala reakce USA , kdyby jim nějakou loď poslali ke dnu

cool
15. 3. 2024 09:53
Odpovědět  stan

Letadlovou znám, tvoje je z gogocourkova?

stan
15. 3. 2024 11:34
Odpovědět  cool

SORRY, MÁŠ PRAVDU
to je tak , když člověk nezkontroluje co napíše….moje blbost

Markýza
16. 3. 2024 14:51
Odpovědět  cool

Vy kazišuku škaredá! Já se tu těším představou protiletadlové lodi a vy takhle.

Lubek
15. 3. 2024 10:02
Ohodnotit příspěvek :
     

Netuším čoho sú Jemenci schopní v technológiách a výrobe a čoho nie, no nemyslím, že je rozdiel v tom, keď západ dodáva zbrane ukrajine a “niekto” dodáva zbrane Jemenu. Keby to hneď bolo tak, že “nejakí” špecialisti zbraň nainštalujú, nastavia, aktivujú a zavolajú dákeho pastiera od stáda kôz, ukážu mu zelené tlačidlo a povedia “Stlač”, no tak čo? Niečo doposiaľ neznáme?
No netreba podceňovať národy, ktoré nežijú práve našim spôsobom. Svet sa veľmi zmenil. Veľmi. Osobne neznášam posmešky z Číňanov. Čo dokázali za pár desaťročí a čo sme dokázali my? Nedávno som pozeral na YT video, ako dáky “majster” vysvetľuje funkciu motocyklového karburátora. Skúšal vysvetliť a strašným spôsobom aj kresliť princíp fungovania kaburátorovej ihly. Podľa tvaru karburátora odhadujem na Nemeckú základnú konštrukciu, kdesi zo začiatku 20teho storočia. (jednalo sa pravdaže o veterány) Majster vytiahol s posmešnými poznámkami Čínsky karburátor a ukazoval, ako je na ho…o, nepresne vyrobený. Číňania. To som už vypenil. “Prečo si nekúpil Japonský, americký, nemecký karburátor, keď vieš, že čínske veci sú na ho…o!” Kde sú číňania teraz, a kde je on?!? On je 100rokov pozadu s kaburátorom a robí posmešky.

Pijack
15. 3. 2024 10:48
Odpovědět  Lubek

„Všichni víme, že národy bývalého Sovětského svazu sehrály rozhodující roli při likvidaci a porážce fašismu. Neumím si představit, že by Slovenská republika patřila mezi země, které by měly zájem dělat z Ruské federace nepřítele a naopak,“ dodal Robert Fico.

Pijack
15. 3. 2024 10:35
Ohodnotit příspěvek :
     

Jemen je dnes proti Americkým městům nádherná země. Zatím co v ulicích Ameriky se povalují tisíce žebráků, bezdomovců a narkomanů ve špíně… tak v Jemenu nic takového neexistuje. Jemenci sice neznají konzumizmus, ale zato mají krásnou zemi a čisto. To se liberálně pomateným politikům nelíbí. Turisté vědí. Stejné je to s Ruskem a Čínou. Tam je ještě svět v pořádku.

Frank1
15. 3. 2024 11:43
Ohodnotit příspěvek :
     

Pastevci buzerantum a fetakum z US Army zatnou tipec. Jak rychle upada stat, ktery svymi flotilami terorizoval cely svet, kdyz nebylo po jeho!

Ladislav 💤
15. 3. 2024 13:18
Ohodnotit příspěvek :
     

15.březen 1939 začala nacistická germánská okupace.
15. březen 2024 Česká nacistická okupace pokračuje!
Smrt fašistickému nacismu na celém světě!

Pravdomluvny
15. 3. 2024 16:29
Odpovědět  Ladislav 💤

A pokračuje znovu díky podpoře Banderonacistů.

15. 3. 2024 14:19
Ohodnotit příspěvek :
     

No, já bych přenechal otázku vývoje a výroby bez komentáře. Ať se to komu líbí nebo ne, Rusové dávají Američanům a Evropě ochutnat jejich vlastní meducínu. Jsem velice dalek si myslet, že KLDR, Írán a kdokoliv další by sám nezávisle vyvinul hypersonické rakety s takovou účinností. Je vysoce pravděpodobné, že Rusové již vyvíjejí nebo vyvinuli hypersonické zbraně 3. generace, mají systémy na jejich zachycení a tudíž si mohli dovolit uvolnit výsledky dlouholetého výzkumu svým spojencům. Tím jednak částečně získávají zbraně a munici pro SVO na Ukrajině, zajistili si loajalitu svých spojenců a vytvořili pro USA a jeho satelity řadu neřešitelných problémů na celém světě.
Rusové nejsou zvyklý planě tlachat jako šaškové na Západě. Oni konají a konají ve svůj prospěch tak, aby z toho měli prospěch i jejich spojenci. Takže zatímco V.V. Putin a lidé kolem něj přemýšlí strategicky a v dlouhodobém horizontu, západní šášové jsou schopni jen žvatlat a hrozit bez reálné možnosti hrozbu naplnit. A to je důvod, proč je Západ odevšud vytlačován a začíná ekonomicky chátrat.

zuzana
15. 3. 2024 15:36
Ohodnotit příspěvek :
     

Arcibiskup Viganò: Globalistická kabala chce na zemi nastolit království Antikrista

https://aktax.cz/arcibiskup-vigano-globalisticka-kabala-chce-na-zemi-nastolit-kralovstvi-antikrista/

zuzana
15. 3. 2024 16:44
Ohodnotit příspěvek :
     

Moskva tvrdí, že NATO si v případě Ruského vítězství rozdělí Západní Ukrajinu

https://aktax.cz/moskva-tvrdi-ze-nato-si-v-pripade-ruskeho-vitezstvi-rozdeli-zapadni-ukrajinu/

Frank1
15. 3. 2024 20:06
Ohodnotit příspěvek :
     

USA nemaji sanci. Nikdo za ne uz nebude bojovat ani umirat za natistene papirky.