blog

Sbohem vinařská kulturo

Zajisté jste už zaregistrovali nejnovější nápad naší nejskvělejší, nejschopnější a nejhodnotnější vlády, která chce zavést spotřební daň na tichá vína. Tedy na všechna normální běžná vína, která má u nás na jižní Moravě ve sklípku každý vinař. Mluví se o dani ve výši asi dvacet korun na litr. Už jsem zaregistroval bilbórd, kde vinaři varují Stanjuru, aby na Moravu nejezdil… Tenhle nápad je taková sviňárna, že si ho dneska rozebereme podrobněji.

Těch pár vinařských oblastí u nás jsou oblasti hraniční. Oproti Středomoří se tu vínu daří vlastně jen tak tak. Nikdy nebudeme konkurenceschopní v cukernatosti hroznů. Vinná réva se u nás nadře, aby v těch kuličkách bylo dost fruktózy na kvašení. Chce to hodně péče, réva se nesmí přetěžovat, běžně se hrozny probírají, aby jich nebylo na jednu rostlinu moc a červené víno u nás nevyjde ve vysoké kvalitě skoro nikdy.

Ale právě tyto hraniční přírodní podmínky se nakonec obrátily v největší výhodu našich vín. Nejlepší vína u nás koupíte od malých vinařů, kteří jsou zároveň vinohradníci. Víno dělá příroda. Vinař už to jen více či méně zkazí. Malý vinař/vinohradník se svoje rostlinky i svůj sklep postará lépe a pečlivěji než velká firma. Tam sice mají hromadu techniky, řízené kvašení, nerezové tanky, mají k dispozici laboratoře a spoustu látek, kterými dokáží optimalizovat chuť a stabilizovat produkt v lahvi, ale stejně ničím nenahradíte stálou teplotu ve sklepě a lidský jazyk, který ochutnává. Zároveň se u nás nejde na regionální vína, ale na odrůdová. Právě kvůli tomu, že je každý rok úplně jiný, je třeba pěstovat různé odrůdy. Je běžné, že i malý vinař s padesát demižony ve sklepě, tam má deset odrůd a ještě to rozděluje po jednotlivých letech.

Pokud na Moravě přijdete do vinného sklípku ochutnávat mladá vína, měl by vám vinař nabídnout z celé škály odrůd a vy byste si měli říci, co vám chutná. Každý jazyk je jiný. Droboučké sekretářce z pražského korporátu bude chutnat něco úplně jiného než dvoumetrovému horníkovi z Ostravy. Dobrý vinař zjistí při ochutnávce vaše preference a pak vám podle toho bude nabízet. A protože je každý rok jiný, vyjde víno každý rok jinak a každý rok vás čeká nové dobrodružství při hledání ideálního vína pro vás. Proto se chodí po sklepních uličkách, proto se dělají různé košty a dny otevřených sklepů, protože přesně takhle má vypadat český přístup k vínu. Najíst si to, co mi chutná, domluvit si s vinařem pravidelné dodávky a pak během roku vychutnávat, jak se víno vyvíjí. Kdo u nás rozumí vínu, toho nezajímá etiketa, ale chodí po sklepích.

Tohle je přirozenost. Takhle se to vyvinulo. Malé sklepy, malé vinohrady, malí vinaři. Ale velká škála odrůd a ještě větší škála chutí. Naše vína běžně vyhrávají mezinárodní soutěže, ale skoro nikdy nevyhraje žádné víno dvakrát po sobě. Vyhraje někdo jiný s jinou odrůdou, protože přírodní podmínky se rok od roku liší.

V dnešní globalizované době se samozřejmě s malým sklepem neuživíte. Jakmile začnete dělat víno na kšeft, tak zjistíte, že vám stát uložil tolik předpisů a podmínek, že se musíte sakra ohánět a vyrobit hodně vína, abyste pokryli náklady. Proto se většina vinařů vínem jen přiživuje. Mají to jako koníček. Jsou sdružení v nějakém vinařském spolku, který zastřešuje předpisy a několikrát do roka udělají nějakou akci s otevřenými sklepy. Tam pak koupíte špičkové víno, které by vás jinak stálo tisíc korun za lahev, za stovku litr. Bez problémů. Já osobně jezdím za jedním takovým vinařem z Chvalovic, který vyhrává všechny místní soutěže a ve svém sklípku má dvacet demižonů… Ale co odrůda, to nektar.

A teď do toho přijde vláda s nápadem na spotřební daň… A zase se jí podařilo naštvat naráz malé i velké.

Pro velké je to především konkurence z ciziny. Většina států produkujících víno ve velkém samozřejmě žádnou spotřební daň nemá. Zároveň mají hodně slunce, tím pádem hodně cukernatosti a tím pádem se nemusejí moc namáhat s výrobou. Víno je levné a dopravit ho k nám ve velkém, stojí pakatel. Jestliže se každá lahev vína u nás zdraží o patnáct korun, tak to na prodaném množství bude hned znát. Co si budeme povídat, většina vína v supermarketu je spíš z těch levnějších, protože průměrný konzument se chce spíš připít než vychutnávat.

Malí vinaři, ty zničí byrokracie. Kdo nevíte, jak to chodí se spotřební daní, navštivte první pěstitelskou pálenici. Tam vám vysvětlí, jak to celní správa dělá, aby se náhodou někdo neobohatil na státní úkor. Daňový sklad, předem složená záloha daně na budoucí vyprodukovaný líh, šílené papírování, časté a brutální kontroly, které vůbec nepočítají s tím, že se mění poměry. Urodí se víc ovoce, lidi by ho chtěli vypálit, ale běda, vy máte složenou zálohu na menší množství lihu a pokud to jen trochu překročíte, pokuty jsou tvrdé.

Úplně si představuju, že tohle už bude pod rozlišovací schopnosti pana ministra Nekuly a spotřební daň z tichých vín bude prostě zařazena do stejných pravidel jako daň z pálení. To bude konec vinařské kultury. Úplně vidím, jak sedmdesátiletý stréc, který umí vyrobit úplně dokonalý moravský Muškát, bude nucen kvůli svým tisíci litrům vína vyplňovat papíry a přihlašovat se u celníků. Nebo můj kolega, co běžně chodí do práce…

Dopadne to, jak musí. Každý si bude dělat trochu vína pro svojí spotřebu a přestane o sobě říkat, že je vinař. Pár známých bude vědět, že něco má a budou si k němu pokoutně chodit. Najde se i dost uvědomělých udavačů, kteří brzy rozvrátí i vinaření přes přátele… pár pokut a bude to. Vinohradů se postupně zmocní velcí hráči, kteří budou schopni vypapírovat tu spotřební daň. Aneb… deagrofertizace zemědělství v praxi… pro zničení Babiše není žádná zemědělská oběť dost velká. Koncerny zůstanou, jen dividendy půjdou do ciziny.

Se zničením malých vinařů půjde do kytek i vesnická jihomoravská kultura, protože všechny ty košty, jarmarky a hody jsou spojené právě s vínem. Vláda si vybere pár mrzkých miliard, z nichž větší půlka padne na důslednou kontrolu, jestli někdo se spotřební daní nepodvádí… celníkům bude vyhovovat, že zůstane Znovín či Lahofer, protože kontrolovat několik velkých firem je lepší než stovky malých… no a já můžu pomalu začít psát knihu o vinařství, protože za pár let už bude veřejnost znát moravskou vinnou kulturu jen z mých popisů.

Hele, oni prostě zničí všechno. A to jen proto, že je drží Česká televize a další libtardí intervjuci. Drží je malá, ale dobře organizovaná skupina vlastizrádců, kteří se tetelí z toho, sloužit cizím pánům. Ti si budou ohřívat polívčičku i na spáleništi. Národe, zrychli to probouzení. Alternativo, zrychli šíření informací. Vyhoďte z okna televizi, odhlašte televizní poplatky a posílejte to těm, kteří vám přinesou to, co vám velká média s chutí zamlčují. Jestli s tím trochu nepohneme, tak nebude co zachraňovat.

Víte, co je příští na řadě… daň z nemovitosti…


Albert či Billa? Vyřešeno hned. A sajrajt z Ukrajiny… Vidlák jasně

VIDLÁKŮV TÝDEN Lahev vína, kterou koupíte na Moravě za stovku, koupíte v cizině za patnáct stovek. To skončí zavedením spotřební daně, varuje moravský zemědělec a bloger Daniel Sterzik, zvaný Vidlák. A problém privátních značek řetězců typu Billa či Albert? Vyřešeno hned: Zemědělec si bude smět otevřít prodejnu a vrátíme se k normám z roku 1990. A jaký „sajrajt“ z Ukrajiny k nám projel a prodal se? I nad tím se zamýšlí.

Vinaři tvrdí, že uvalení spotřební daně na tzv. tichá vína je hotová věc. Píše o tom i tisk. Pokud by k tomu vláda přistoupila, co by to znamenalo?

Znamená to konec českého malovinařství… a konec půlky turistického ruchu na jižní Moravě. Už jsem tu vícekrát psal, že české vinařství je unikátní především tím, že se zde víno pěstuje v hraničních oblastech. Stačí trochu víc na sever nebo výš nad mořem a už to nejde. Proto mají naše vína unikátní chuť a jejich koštování je dobrodružství, kterému se dá zasvětit život. Není nic krásnějšího než chodit po sklepních uličkách a hledat víno přesně pro můj jazyk. Nejlepší víno dělají maličcí vinaři, kteří se tím ani neživí a prodávají v rámci vinařských spolků.

Navíc spotřební daň má u nás na starosti celní správa a ta je horší než gestapo. Pokud někdo neví, jak se vyměřuje a kontroluje spotřební daň, ať si zajde do první pěstitelské pálenice a zeptá se. Po hodině soustředěného nadávání se pak majitel pomalu dostane k věci. Dozvíte se, že existuje celní sklad, že se daň platí předem a člověk se od předpokladů nesmí odchýlit. Pokud příroda urodila jinak, tím hůř pro přírodu. Na všechno jsou pokuty, všechno se kontroluje i plombuje… tohle bude prostě konec. Každý normální vinař, u kterého si teď za stovku koupíte lahev, za kterou byste v cizině dali patnáct stovek, se na to vykašle, protože tohle ustojí (ano, jako obvykle) jen ti velcí.

Já vím, že vláda se pokouší o tzv. deagrofertizaci…, ale proč to proboha dělají tak, že s Agrofertem ničí i všechno ostatní? Anebo je to záměr, jak dostat poslední zbytky českého vlastnictví do cizích rukou.

Nekula se včera vyjádřil, že daň na tichá vína nechce… To bude nejspíš tím, že mu v Lednici vinaři udělali billboard s nápisem, ať raději na Moravu nejezdí. Víte, loni byl Nekula u nás v Miroslavi při slavnosti a já stál dva metry od něj v brnění a s kopím… Do smrti si budu vyčítat, že jsem jen stál.

Agrární komora se zlobí, že supermarkety vyžadují po výrobcích, aby dodávali velkou část produkce v režimu tzv. privátních značek. Čili výrobků se značkami vlastněnými supermarkety, které jsou levnější, než kmenové výrobky českých potravinářů. A výrobce může být z fleku nahrazen třeba z ciziny. Nejde ale o právo obchodníka, ať už je to Albert nebo Billa, vyjednávat?

Až se změní vláda, víte, jak zachrání české potravinářství? Prostě jen odstraní hromady byrokratické buzerace, aby si každý zemědělec mohl snadno otevřít prodejnu. A bude hotovo. Všechny ty privátní značky v hytlermarketech budou rázem nekonkurenceschopné. Možná i s těmi obchodními řetězci. Takhle se to přece dělá, ne? Vylobbujete si tak náročné předpisy, které dokáže splnit jen provoz o velikosti automobilky, který realizuje úspory z velikosti. Už jsem tu několikrát psal, že volný trh není zrovna moc volný, když má předpis na prodej zelí stovky stránek..

Agrární komora má samozřejmě pravdu. Ale takhle to v dnešním globalizovaném světě je. Jak se chcete dohadovat s obchodním řetězcem, který je schopen díky své velikosti dopravovat zboží přes celou Evropu a vyžadovat po místních dodavatelích rajčat stejnou cenu, jakou mají rajčata ze Španělska, kde se jim nemusí topit a svítit? Anebo brokolici z Polska, která je tam osvobozena od DPH a sociální pojištění pracovníkům v zemědělství platí stát…

Dokud bude vláda a zákon na straně hytlermarketů, tak se nic nezmění. Ale pokud jednou přijde vláda, která na jejich straně nebude, náprava se dá udělat ze dne na den. Stačí prostě vzít devět desetin veterinárních a hygienických předpisů a hodit je do paměťové díry. Vrátíme se do roku 1990, kdy se jídlem také nikdo neotrávil a kdy se kontrolovaly provozy a ne papíry.

Opět zazněl argument: Čeští potravináři jsou nekonkurenceschopní, energeticky nároční a technologicky zaostalí. A jsou příliš velcí. Ti „agrobaroni“. Je tomu tak, ve srovnání se západní Evropou?

Čeští potravináři jsou schopni produkovat za stejné ceny jako v Německu či Rakousku. A při stejné DPH by byli bez problémů konkurenceschopní. Výrobní stroje už mají dávno ze Západu, pokud budou mít stejné ceny energií a stejné dotace, jsou schopni produkovat totéž, co v Německu.

Problém je v tom, že v Německu stále existují takzvané netarifní překážky. Pokud kupříkladu masokombinát Schneider bude chtít do Německa vyvézt české klobásy, tak mu kamion odstaví, odeberou vzorky a řeknou mu, že musí počkat na výsledky, které budou za týden… a je vymalováno. Najednou je české zboží dražší.

Tohle také pořád řeší Andrej Babiš, když mluví o EU. Prostě tam nemáme rovné podmínky. Akorát si nejsem jistý, jestli tam náš Veľký Bocian pochodí. Oni vědí, proč nám dělají překážky. Oni si svůj potravinářský průmysl levnou konkurencí zničit nenechají.

Prý by bylo nejlepší škrtnout dotace velkým producentům. Co by se stalo, kdyby Agrofert, pro který pracujete, nedostával i tzv. dotace na hektar?

Vůbec nic… Agrofert je podnik, který je schopen obstát ve světové (nikoliv jen české) konkurenci. Realizuje úspory z velikosti, může si dovolit armádu ekonomů, pracuje podle těch nejmodernějších metod. Navíc… Agrofertu je jedno, kdo jezdí tím traktorem po poli. Jestli je to vlastní zaměstnanec nebo nějaký malý zemědělec. Agrofert jednomu i druhému potřebuje prodat hnojiva, osiva, naftu, agrochemii nebo nový traktor. Pokud dneska Agrofert půdu zceluje do větších celků, protože je to výhodné, klidně bude za rok půdu prodávat malým zemědělcům, protože to bude výhodné. Každý hektar potřebuje svých třicet tisíc korun nákladů, které tak jako tak zkasíruje Agrofert, protože dodává hnojiva a naftu nejlevněji.

Ještě k té ukrajinské pšenici: Zemědělci tvrdí, že jí bylo dovezeno řádově víc, než uvádí ministerstvo. Lidově řečeno: Co je to za binec?

Abych řekl pravdu, já si to úplně nemyslím. Tedy, pokud mohu soudit podle toho, co vidím. Obilná sila se vyprazdňují, většina obchodníků bude schopna ve žních vykupovat české obilí a bude mít dostatečnou kapacitu. Určitě sem přišlo víc ukrajinské pšenice, než se tvrdí, ale řádový rozdíl v tom nebude. Ale pořád si myslím, že z toho ještě bude příšerný průšvih.

Veterinární inspekce nařídila stáhnout z prodeje 3 a půl tuny kuřecího masa z Ukrajiny. Jak si zákazník má vysvětlit stažení tak velkého množství? Je to běžné?

Já bych si maso z Ukrajiny nekoupil… Ani ne tak proto, že je z Ukrajiny, ale jednoduše proto, že se při jeho výrobě musely zamhouřit obě oči, aby se vyplatilo ho sem přivézt na takovou vzdálenost a prodávat ve výhodné akci. Masný výrobek ve vaničce není zmražená kostka masa metr krát metr krát metr. To se levně přivézt dá, ale vaničky… Tři a půl tuny není moc, ale když se toto množství stáhlo z prodeje, jsem si celkem jistý, že desetinásobek stejného sajrajtu sem projel a bez povšimnutí se prodal.

Pokud ale mohu soudit z toho, co vidím v supermarketech v okolí, ohledně ukrajinských výrobků projevuje český konzument zdravou skepsi.

Ladislav Vrabel přilákal na Václavák hrstku lidí a některé prazvláštní řečníky. Stejně lidí bylo pomalu na „empoře balkonu Národního muzea s ukrajinskými vlajkami. Co to znamená pro opozici vůči vládě?

Že ji nepovede Láďa Vrabel… nic víc, nic míň. Já ho varoval, že je riziko ukázat celému národu, jak malou podporu vlastně má.

Ale pro opozici se nic nemění. Aktivní veřejnost už dala najevo, kdo se jí jeví jako vhodný lídr. Jindra Rajchl dvakrát „vyprodal“ Václavák a postaral se, aby jeho jméno v této zemi znal už skoro každý.

Václavák je každopádně volný… Poté, co Rajchl ukázal, že není jen okrajovým hlasem v naší zemi, začal vyjednávat a uzavírat spojenectví… ještě s tím není hotov, takže kdokoliv, kdo má pocit, že by to dělal lépe než lidé kolem Rajchla, má možnost nám to pod koněm předvést. To ostatně říkám každému, kdo se diví, proč jsem už dávno neudělal to či ono. Vždycky mu na to řeknu, ať mi to přijde ukázat. Aneb… tříbení názorů i schopností v praxi.

Opět jsme oslavili výročí konce války. Bylo to v režimu „jako vždy v posledních letech, nebo jsme se dočkali nějakých inovací?

V posledních letech mám pocit, že slavíme konec úplně jiné války, která dopadla dost odlišně od toho, co bylo v mých učebnicích dějepisu. Letos to jen nabralo na síle. Mně se vždycky nejvíc líbí, jak někteří hujeři hřímají, že nás Sovětský svaz nepřijel osvobodit, ale okupovat. Přitom jsme byli jediná země za železnou oponou, kterou sovětská vojska po válce pěkně spořádaně opustila a nezůstal tu ani jeden „okupant“.

Já osobně ovšem vidím především to, že se opět vrátily příčiny k takové válce. Pustil jsem si od Voskovce a Wericha jejich Polku speciálně aktuální a úplně se mi zježila záda, jak přesně tenkrát popsali i dnešní dobu. Je tam všechno. Jak to dneska vypadá se vzděláním, jak to vypadá s daněmi, ba dokonce je tam i o vládním deštníku proti drahotě.

PL+ Vidlákovy kydy

sdílet na

90 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Radegast
10. 5. 2023 11:23
Ohodnotit příspěvek :
     

To nevidíte, jak vypadá, Izraelec? Vedou český národ do propasti, aby tady měli Velký Izrael!

Vidlák je Daniel Sterzik, narozen 17. března 1981, od roku 2012 bydlí v Miroslavi u Znojma.
Hodně příbuzenstva má na Ukrajině, Vidlákova matka je z Ukrajiny.
https://voda235.webnode.cz/vidlak/

Vidlák Daniel Sterzik je Babišův zaměstnanec, je technik ve firmě NAVOS v tunelářské skupině AGROFERT.

Anfrej Babiš se vyvaluje na 250 ukradených státních podnicích a 100 zemědělských družstvech, od chemiček LOVOCHEMIE, SYNTHESIA, DEZA, FATRA, PRECHEZA, DUSLO po ZZN, OSEVA, OLMA, TATRA, VODŇANSKÉ KUŘE, KOSTELECKÉ UZENINY, které všechny za socialismu fungovaly daleko lépe a úspěšněji! Včetně vinařství!

Vidlák Daniel Sterzik není nezávislý novinář, je Babišův aktivista, několikrát doporučoval čtenářům volit Babiše.

Babiš byl za socialismu druhořadý referent a v roce 1982 ukradli s fotrem 465 000 západoněmeckých marek ze státní zakázky na výstavbu diplomatické čtvrti v Iráku, které si Babiš, Rakický, Šidala, Propper ukryli ve Švýcarsku 16.05.1984 do firmy BELTOMATE (na adrese Rue Saint-Pierre 3 1700 Fribourg) a o rok později, 23.12.1985, založili panamskou BELTOMATE, Calle 53 Este, Panama City. Za obě BELTOMATE vystupoval Babišův spolužák, švýcarský finanční správce z Ženevy Roland Schaer, jenž dlouhodobě spolupracoval s Babišem a figuroval jako ředitel tajemné švýcarské firmy O.F.I. Ost Finanz und Investition. Roland Schaer je v Panamě veden ještě v dalších 77 firmách, většinou jako jejich ředitel. Jedním z představených firmy Beltomate S.A. byl také René Kurth, který se současně objevil ve vedení O.F.I. BELTOMATE S.A.https://opencorporates.com/companies/pa/162284

Vidlák Daniel Sterzik je ve volném čase KOŠER ŘEZNÍK.

To je asi okultní záležitost, košer řezník navádí občany ovčany.

Pavel K
10. 5. 2023 11:58
Odpovědět  Radegast

🤣 👍 👍 👍 🤣 🤣
Už mu schází jen ty copánky a ten jejich hábit. Jak vystřižený.

Helena
10. 5. 2023 12:21
Odpovědět  Pavel K

BINGO !!!

10. 5. 2023 14:02
Odpovědět  Pavel K

Profesor Staněk navrhuje nový studijní obor – náhodologii. Myslím, že i tohle by stálo z hlediska studie náhodologie za prozkoumání.
Napřed tu byl vydlák a jeho kydy, žejo. No a taky pár fotek z té doby. A na všech byl prostě takovej normální chlápek. Pak začal zpoza rohu tenhle normální chlápek nenápadně tu jeduflusat tam, tu onde, přičemž zároveň, stejně nenápadně, upozorňoval na “nové nadějné strany”. Pak se ty “nové nadějné strany” smrskly do jedné “nadějné strany” PRO, vydlák se odvydlákoval, a stal se z něj Vydlák-Sterzik.
No a krátce poté, samozřejmě čirou náhodou, si narazil na hlavu klóbrc a už nevypadá jako takovej normální chlápek, ale, čirou náhodou, spíš jako rabi. Samozřejmě že si té vizuální asociace není vědom a sichr mu to nikdo neřekl. Prostě náhoda, no…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Standa
10. 5. 2023 14:48

Kecáte blbosti. Takový , jako vy právě rozvrací všechny.Těmi kydy!
cit:,,,,Víte, loni byl Nekula u nás v Miroslavi při slavnosti a já stál dva metry od něj v brnění a s kopím… Do smrti si budu vyčítat, že jsem jen stál.”……….
Stoupni si vedle Nekuli a hlassssssitě tleskej!
Do smrti si budu vyčítat , že jsem několikrát někomu nerozbil…….xxxx.
S ,, vidlákerm” si pravidelně komunikujeme! A, co ty? PRD, že jo?Pouze kecy a pomluvy!
Naraz si na hlavu klóbrc , nejlépe helmu těžkooděnce ,a běž ho zatknout! Takové , tady nové gestapo!!??? Taková náhoda, že jo? Kde se líhnou takovýto?????

Pavel z Moravy
10. 5. 2023 16:03
Odpovědět  Standa

Stando, to, že je Rajchl a jeho PRO řízená opozice, poněvadž nemají zájem na vystoupení z prohnilé EU, která si za chvíli bude činit právo na všechny pravomoci jednotlivých členských zemí je jasné. To, že Babiš je s EU v docela komfortních vztazích a nějaký ten semtam rozpor bylo pouze divadélko pro zdejší českou populaci, tak jako to divadélko ohledně Vrbětic, kdy měl asi v úmyslu se zavděčit dnešním škůdcům, ale ti ho mezi sebe nevzali a tak to ještě zkoušel s tím sajrajtem, který chtěl do nás narvat. To, že Vidlák pracuje pro Babiše, každý může přece pracovat kde chce, ale není nestranný. Já budu věřit už pouze těm, kteří písemně svým podpisem před celým národ pronesou, že hlavní jejich prioritou a to okamžitě po uvedení do funkce bude schválení referenda ve kterém se bude hlasovat o vystoupení z EU a NATO. A zakázaná mediální masáž na toto téma pokud bude nestranná. A listinu s podpisem uložit u notáře opozice, jestli nějaký takový je. Pak budu možná věřit.

Pavel z Moravy
10. 5. 2023 16:04
Odpovědět  Pavel z Moravy

Gorbimu a Jelcinovi také navykládali a to bylo na jiné úrovni.

Standa
10. 5. 2023 18:48
Odpovědět  Pavel z Moravy

Cit:,, A zakázaná mediální masáž na toto téma pokud bude nestranná. A listinu s podpisem uložit u notáře opozice, jestli nějaký takový je. Pak budu možná věřit.??”
————————
Je možné zakázat ,, mediální masáž”?

Pavel z Moravy
11. 5. 2023 08:09
Odpovědět  Standa

A je možné zakázat aby krávy neprděly? Je třeba možné zakázat chov slepiček pobíhajících jen tak po dvoře? Totalitní diktatura EU a její poskoci tady mohou zakázat těm zdejším národům bez důstojnosti co se jim zamane, třeba i používání písmene Z. Takže proč by nemohli potom nařídit, že referendum proběhne bez veřejných diskuzí? Jestli to jejich plebsu myslí alespoň trochu, tak se snad každý sám rozhodne dle své intuice. Nebo potřebují tito tvorové rady od vyšší kasty mocipánů, kteří to zde řídí k blahu sebe a svých klanů?

anonym
10. 5. 2023 17:38
Odpovědět  Standa

Nestvi Milanku. On je plesaty, tak si dava klobrc. To je veda…
Neblbnete, kluci.

10. 5. 2023 18:52
Odpovědět  anonym

Jasně, všechno je náhoda. On nám, kluk jeden nezbedná, oplešatěl až před půlrokem, žejo. Jen si naklikej “vidlák-sterzik foto” a zkus tam někde objevit jeho fotku s klóbrcem starší než cca půl roku. Zato nezakrytá pleš mu svítí na všech starších fotkách. To si pleš opaloval a teď dostal strach z úžehu?
Myslíš, že tvrdím kraviny a jsem to neudělal (projel fotky), když se objevil poprvé s klóbrcem? To víže udělal. Nato bys mě už měla znát, že jinak bych nenapsal, co jsem napsal.
Krom toho dobře víš, že já nejsem žádný židobijce a že se tu s mnoha fanatickými židobici, počínaje adminem se-mim, nesvářím.
Věruško, já klidně budu blbnout dál. Myslíš to dobře, ale já jinej nebudu. A ani nechci bejt. Když si někdo myslí, že rozvracím, tak ať si to myslí. Jeho věc, že je tak bl-bej, že nedokáže prokouknout kdo je kdo a co je co. Jasně, zpočátku někdo může naskočit, to je normálka. Ale neprozřít ani po roce? Proto ostatně volby dopadají jak dopadají…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
anonym
10. 5. 2023 20:42

Taky jsem videla drivejsi fotky. Driv byl Vidlak obskurni blogger. Pred pul rokem plus, zacal byt verejnou osobnosti, tak se zamyslel nad svym vzhledem. Occamova britva, mily Watsone.

11. 5. 2023 00:13
Odpovědět  anonym

Mě zajímá, proč ta vizuální asociace – na hlavu si moh napařit klóbrc jakejkoli barvy, žejo. Takže náhodou? Taky occamova břitva, milá Marplová. Co mi zbude, když odšmikám náhody?
Co vím, tak zatím dělá bokem košer řezníka. Žeby jako chtěl potěšit svý zákazníky? A že až teď? Taky náhoda, samosebou. Stejná, jako byly krátký kaťata Všaška Pravdolásky při inauguraci, řek bych.
Inu, tak uvidíme, co z tý synergie náhod vyleze. Schválně.

anonym
11. 5. 2023 02:10

A jak se vi, ze dela koser reznika? Ja ho sleduju uz roky, a nic jsem takoveho nevidela. Dukaz?

11. 5. 2023 14:40
Odpovědět  anonym

Nemám. Je nad mé síly ten jeho rozhovor někdy z loňska vyhledat.

anonym
11. 5. 2023 17:07

Zeptam se. “Nejaky rozhovor” nestaci. Byt koser reznikem neni jen tak. Takovi lide musi byt specialne vycviceni, a rabin to musi hlidat a ocejchovat. Se mi to nezda.

Mrkla jsem se na Kydy, slovo koser on uziva casto v tom druhem smyslu, ale nic o koser reznictvi jsem tam nenasla. Ale za chvili bude cely internet plny toho, ze Vidlak je koser reznik. Protoze takove klepy se siri nejvic…..

11. 5. 2023 23:55
Odpovědět  anonym

Věruško, v tomto jsem se projevil jako bl-bec – uznávám. Buď jsem měl vyhledat odkaz, nebo držet pysk. Ono to bylo na vidku, nějaký rozhovor u něj na farmě, a on to sám řekl. Ale nechtěj ode mě, abych to hledal. To radši řeknu, že jsem to někde slyšel a že to je nejspíš kec, než abych strávil tejden dohledáváním něčeho, co už moh sám vymáznout, když mu došlo, co pustil do světa.

Ferko
11. 5. 2023 22:05

Milane, s tím kloboukem to začalo s demonstracemi. Sám Vidlák uváděl čtenářům na Pravém prostoru, že ho najdou vedle tribuny a mít na hlavě klobouk, aby se nějak rozlišil. Protože dnes nikdo klobouk nenosí.
Taky mě napadlo, jestli to není z vaší strany obyčejná averze závidějícího Čecháčka proti schopnému Moravákovi?

11. 5. 2023 23:57
Odpovědět  Ferko

Nese-rte! Netahejte sem šovinismus!

Helena
11. 5. 2023 09:25
Odpovědět  anonym

První, co mne napadlo, když jsem poprvé kdysi zahlédla Vidlákovo foto – nedobrota – židák – až jsem se otřásla. Ještě nikdy mne tahle intuice na lidi neoklamala. Ale to je jen můj osobní názor – a jak říkám – ještě nikdy mne tenhle čich neoklamal.

anonym
11. 5. 2023 19:22
Odpovědět  Helena

Dobra cesta, jak nicit vlastencum osobni reputaci. Vidlak se neco snazi delat, a tak se tady na nej smecka vrhla. Zlomyslnost a klepy podlozene nicim, jen kloboukem a “cichem.” Fuj, decka. Takhle nicit praci druhych, fuj na desatou.

Ja beru Vidlaka zdrzenlive, ale je jasne videt, ze mu na narodu zalezi, a chce delat neco proti tomu vsemu svinstvu. Do jake miry se mu da verit? Nevim. Podle ovoce jeho poznas ho… ne podle klobouku ci ksichtu.

Pavel K
11. 5. 2023 19:54
Odpovědět  anonym

😊 😊 😊 😊

11. 5. 2023 23:57
Odpovědět  anonym

Jo. To se snaží. Rozvrátil na co stačil.

10. 5. 2023 18:42
Odpovědět  Standa

(_!_)

10. 5. 2023 19:05
Odpovědět  Standa

Ty vole, právníku – techniku s dvěma vejškama, co já mám společnýho s nějakým Nekulou, že ho sem taháš? A že si komunikuješ s rabi vidlákem? A co jako. To jako seš kovanej revolucionář a já si mám před tebou sednout na pr-del či co?
Jo, a kde se takovýto líhnou? Sichr ne ani na jedný tý vysoký, cos, jak tvrdíš, absolvoval. To byla ta pomocná právnická až ve dvacátým patře a ta pomocná technická taky? Tak to jsou fakt vejšky. Buď rád, že nebydlíš v New Yorku. To by taky mohly bejt v mrakodrapu a kdyby vypad proud, byl bys v pr-deli, smrkolo.

Standa
11. 5. 2023 09:50

Pěkně se tu projevuješ! Je vidět tvůj charakter, vlastnosti z hospody 4 cenové, výrazivo z páté třídy,( kde jsi zřejmě dokončil vzdělání) , tak , aby bylo jasno,mě nevadí rabi ,právě tak ,jako nějaký katolický, pravoslavný, budhistický ,muslimský meuzin ,či kněz.
Pokud mají rozumné názory, myšlenky!
A to vidlák má!
Jestli ti vadí, že je žid ( možná , že i Slovani, Moravané, Rusové,Čínani,Madaři, Mongolové, Maorové atd.) je mi to jedno.
Je mě o tobě jasno. Blábolíš o New Yorku a o výtazích!Bez příčiny.
Běž k doktorovi( lékaři).
A už to nepij po ránu ani zředěné!

11. 5. 2023 14:53
Odpovědět  Standa

Mejlíš se, bez příčiny ne. Hele, ajnštajne s dvěma vejškama, bez znalosti gramatiky, na “správný názory” se už nachytalo tolik bl-bečků, že bych jimi vydláždil dé jedničku. Co jsou to “názory”? Slova, slova, slova a nic než slova. Pokud nejsou názory podloženy činy, nebo aspoň trvale konsenzuálním postojem, nejsou ničím jiným, než vějičkou určenou jednoduchým pitomcům. A že jich u nás je, jak ukazují volby!
Ne slova, ale činy! To si dnes a denně opakuj! A jaké jsou kydanovi činy, za těmi slovy skrytými? Ruku v ruce s Rajchlší rozvrátili nadějně spolupracující opozici – toť vše.
Hele, trulíku, a nehněte tě, že jsem dle tebe vyšel z páté třídy, a k tomu jsem lopata, k čemuž se hrdě hlásím, ale na rozdíl od tebe, ynteligenta s dvěma vejškama, znám gramatiku? A že píšu jak píšu? Tu spisovně, tu lidomluvou, tu slangem a ještě to střídám přímo v textu? Inu, to je ta čtvrtá cenová, ynteligente. Ale, na rozdíl od tebe, nedělám gramatické kopance, “vejškaři”.
P.S. A co to udání?! Jak s tím se srovnáváš?!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel K
10. 5. 2023 16:30

Napsal jsi to Milaně úplně naprosto přesně, jako bych tě to diktoval. 🤣🤣
Že je to taky jevish nevím dlouho, dost často jsem diskutoval na jeho články na PP. Nevzpomínám si že by to tam někdo zmínil, ale s Ušatým torpédem ho tam do spojitosti dávali dost často. No hele, zase jedna náhoda, jak se nám chlapci srocují ve včelí roj. Jen blbec nevidí ty všechny spojitosti, je mi z nich na zvracení. Prý vyvolený národ a my podlidi. Musí to být strašně morálně a duševně zlé idividua, kdy vzájmu všech zájmů obětují i “svoje” lidi. Co se týče toho fota je jako dostat rozporkou na tlamu.

11. 5. 2023 00:28
Odpovědět  Pavel K

Nojo, ale nemám ánunk, kdo je ušatý torpédo. Bureš? Asi jo, že. No, dyk taky strana PRO není nic jinýho, než utajená dceřiná společnost firmy ANO, žejo. Aby pak oni měli tu stoosmičku. A ten vůl Okamura na to čumí jak kurwa na malomocnýho co si chce šoupnout a nic mu nedochází. Nebo je mu to u pr-dele, že mu stačí svejch 9%? Těžko říct. Ale jestli takhle hodlá pokračovat, tak to pos-ere ještě víc, než to se-re a sbohem SPD. Mimochodem, víš že před osmi roky měla SPD o víc jak dva tisíce členů víc? Cocot.

Pavel z Moravy
11. 5. 2023 08:17

Pokud tak bude Tomio pokračovat, bude mít stále méně procent ve volbách, to je jisté. Pak už se ale ani nemusí k volbám chodit. Bandě zaprodanců vyrůstá další generace vyzmizíkovaných a spolu s ukrajinskou mládeží, které možná dají občanství je hotovo.

Pavel K
11. 5. 2023 08:36
Odpovědět  Pavel z Moravy

Nojo nějak to mydlí, na PP mi nějaký Mikelo furt mlátil o hlavu, že SPDé je nějakého Čížka projekt. Je to takový celkem sympťák chlap s věkem cca 50 let. Tak jsem zmetěný a pak se mě někdo může divit, že ničemu už nevěřím. Ani tomu kdyby mě babča řekla abych táhnul do hospody.

Pavel K
11. 5. 2023 08:30

Že měli více členů to nevím a to torpédo jsi uhodl.

11. 5. 2023 15:11
Odpovědět  Pavel K

Měli. Jinak bych to nepsal. Vyhledal jsem si to, když O. žvástal, jak se mu rozšiřuje členská základna. Leda howno.

zuza
10. 5. 2023 16:32
Odpovědět  Radegast

mnohé z toho, čo píšete o Babišovi, som čítala už dávno a rôznych dôveryhodných zdrojov.,m takže potvrdzujem… Žiaľbohu, aj Babiš bol oveľa lepšia voľba, než tí jazdci apokalypsy, čo vládnu u Vás teraz

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy
10. 5. 2023 18:32
Odpovědět  zuza

Já myslím, že tady mezi těmi dvěma subjekty žádná rozumná volba není. Jakmile je někdo závislák na Bruselu, je vymalováno.

Mike
10. 5. 2023 20:52
Odpovědět  Radegast

Čéče, to je jako výpis z archivu Stb. Jen teď zrovna nevím, co s těmito informacemi mám dělat. Obvykle totiž platí, že nepohodlní lidé jsou veřejně diskreditováni. Chtěl bych seriózní argument, čím je Vidlák pro naši “demokratickou zemi, striktně dodržující Listinu základních práv a svobod, včetně svobody slova a projevu,” tak nebezpečný. Základ kritického myšlení spočívá v otázce: “Proč je nutné prát Vidlákovo špinavé prádlo na veřejnosti?” A co ono biblické – Ať hodí kamenem, kdo jest bez viny…

Ferko
11. 5. 2023 22:14
Odpovědět  Mike

Co s těmi informacemi? Nic! Vůbec nic! Třicet let po apokalypse to už nikoho nezajímá, jen pár ubožáků, kteří závidí a jsou nasraní na celý svět, že si nestačili taky nakrást.

Teuton
10. 5. 2023 11:25
Ohodnotit příspěvek :
     

Jenom pro zajímavost a vaši informaci : Kámošovi se ze stavebnice Merkur podařilo na zahradě zkompletovat jaderný reaktor. A teď v něm obohacuje uran, uran 235, na hodnotu 91,5 %. Asi víte, co tato koncentrace znamená, že ? Co na to čučkárna, chci říct BIS, Bezpečnostní informační služba ? Nic. Říká se o ní, že to jsou v bezpečnostním ohledu největší nýmandi v širokém dalekém okolí. Reaktor mého kamaráda Felixe je toho důkazem. Mimochodem, víte, že byl vrchní trabant BIS, podpraporčík Michal Čoudelka, povýšen na štábního řiťmistra ?

Helena
10. 5. 2023 11:47
Odpovědět  Teuton

No co, kolegové si dali metál. Čoudelka bude mít zápočet pro solidní výsluhu v důchodu a agent Pávek dostane od amiambasády slibovanou odměnu, dále protože učinil 3x výpad proti Rusku a luciperovi čárlsovi, co vypadá srandovně s tím podivným “klenotem” na hlavě olízal boty a kdovíco ještě – bude další vydatná odměna amiambasády.

Pavel K
10. 5. 2023 12:02
Odpovědět  Helena

Mám rád humor, ale tady jde už do měkkého. Jsme to fakt dementi, že to necháme dojít, když už nebude úniku. Moje klika že už mě to zvoní.

Spam Teuton
10. 5. 2023 12:59
Odpovědět  Pavel K

A co můžeme dělat jiného, pane kolego, než si dělat srandu ? Ostatně Michal Koudelka, krycí jméno Kokotek, z BIS je díky své panoptikální tragikomičnosti skvělý terč a cíl. Do toho legračního hujera se trefuje skvěle !!!

Pavel K
10. 5. 2023 16:37
Odpovědět  Spam Teuton

Copák Čoudelka, ten má namazáno a Vánoce pocelý rok.

Pavel K
10. 5. 2023 16:41
Odpovědět  Pavel K

Jó ještě alespoň udělat Generální stávku a zastavit chod v celé ČR. A TEĎ JEŠTĚ, TOHO ČEHO SE NEJVÍCE OBÁVÁTE DŘÍV NEBO POZDĚJI STEJNĚ PŘIJDE. Tak jako tak tomu neutečeme, já nevím jestli si to ty lidi vůbec uvědomují.

Pavel z Moravy
10. 5. 2023 18:35
Odpovědět  Pavel K

Prosím kamaráde, neuvědomují si to a nebo nechtějí. Jsou líní dokonce i myslet. Sám říkáš, že jim je to šumák. Opravdu je. Na tom my nic nezměníme.

Teuton
10. 5. 2023 12:04
Odpovědět  Helena

Pokud se mému kamarádovi Felixovi povede koncentraci U 235 dokončit, Michalovi Čoudelkovi z BIS prý – jak suverénně tvrdí – spálí všechny chlupy na pravém varleti.

Zmatený
10. 5. 2023 14:01
Odpovědět  Teuton

Nevím, co by na to ten malý chlapík z jaderného úřadu/krycím jménem Drábová/. Na pálení chlupů na varleti je potřebné povoleníč. JP 827666 úřadu pro jadernou nebezpečnost…

Standa
10. 5. 2023 14:53
Odpovědět  Zmatený

Když se dívám na Drábovou , jak se točí , jako korouhvička, tak vážně nevím , jestli skutečně nemá varlata!

jiří
10. 5. 2023 19:17
Odpovědět  Standa

Jedno minimálně.

Ferko
11. 5. 2023 22:17
Odpovědět  Helena

Ovšem největším paradoxem je skutečnost, že agent GRU povyšoval agenta CIA.

katango
10. 5. 2023 13:52
Odpovědět  Teuton

Nemá ho na tajným místě v zahradě zakopanej v hloubce tak půl metru až metr, podle toho, jak hluboký potřebuje zrytí?

Teuton
10. 5. 2023 16:01
Odpovědět  katango

Kamarád Felix má svůj jaderný reaktor v kůlně za barákem. A říká, že už se nemůže dočkat, až vše dokončí a ” tomu srandovnímu jantarovi spálí nejenom chlupy na varleti, ale ze střev vyžene i tasemnici.” Mám podezření, že tím myslí Michala Čoudelku, hlavního vibrátora Bezpečnostní informační služby – BIS.

katango
11. 5. 2023 10:16
Odpovědět  Teuton

Vida. A já jsem si myslela, že potřebuje zrejt zahradu. Ale ta se vlastně má rejt na podzim.

Helena
10. 5. 2023 11:40
Ohodnotit příspěvek :
     

Zaříznout vinařství je jen dílkem ve skládačce totálního rozvratu a zničení ČR. Proč myslíte, že máme nejvyšší ceny energií v Evropě? – proto, aby zkrachovaly nově postavené a dobře funkční firmičky patřící českých podnikatelům, pěkné penzionky s welnescentry, skleníky, kde se začalo pěstovat množství výborných rajčat, mediální zdůvodnění vybití krůt – zdůvodněno ptačí chřipkou, která dodržuje hranice ČR a řádí jen v českých krůtích chovech? To samé “prasečí mor” ? Opravdu to nikomu není vůbec divné, že nikde jinde tohle není? Není to ani v Polsku, ani v Maďarsku, ani v Rumunsku, ani v Bulharsku. Zato Slovač už je vybrabčená dnes. Čeká nás vykradení, vydrancování a skončíme vybrabčení jak Sýrie a Afghánistán dohromady.

Pavel K
10. 5. 2023 12:30
Odpovědět  Helena

Nechci nikomu radit ale děláte strašnou chybu že se tím trápíte, jako já a nás pár tuna a spoustě ostatním to je šumák. To co jste všechno napsala je bohužel pravda. Ale nikomu to zřejmě nevadí a když už, tak to končí u remcání. Asi je to náš osud, že tu končíme.

Helena
10. 5. 2023 12:57
Odpovědět  Pavel K

Protože je to stejné, jako když si koupíte nové auto a za týden si ho jen tak mýrnyxtýrnyx rozmlátíte kameny a železnou tyčí, jako když si nově vymalujete byt a pak tam schválně rozmetáte smradlavý hov.na, jako když máte syna – talentovaného lyžaře – a pak mu schválně zlámete obě nohy. Tohle zničení a rozvrat a vysátí naší země je přesně tak bezohledná schválnost a zbytečnost, jen aby se pár pitomců na západě napakovalo našimi majetky a prací. A Pyjalovo parta s lokajem usa a komoušem Pavlem na hradě tomu dá volný průchod. To mě na tom nejvíc štve, ta zbytečnost, bezohlednost a to, jak západu naše majetky a peníze Pyjalovci a Pavlovci strčí pod nos na zlatém podnose. A vovce nic.

Pavel z Moravy
10. 5. 2023 15:28
Odpovědět  Helena

Už jsme to tu Heleno probrali už snad desettisíckrát, už by se z těch našich názorů dala navařit kaše pro pár miliard. Ani nevíte jak mne to vše neuvěřitelně se.re. Ale jak říká můj jmenovec Pavel, bohužel té většině je to šumafuk. Vidím to na mladých, je to bez zájmu co se zde děje, oni jsou většinou pohodlní, žijí dnes a zítřek je nezajímá. Oni budou žít v absolutně odlidštěné, nekulturní a koloniálně zlomené zemi, kterou budou řídit pouze cizinci. Potom možná pochopí ale ani na to bych se již nespoléhal. Budu se opakovat, ale můj starý známý, kterému by dnes bylo 93 let to již před mnoha lety komentoval jednoduše – oni si naše mladé vychovávají k tomu, aby jim sloužili, k ničemu jinému. Snažili jsme se tenkrát v rámci KČP pořádat přednášky ve školách o 2. světové válce apod, ale to nebylo pro ty mladé poutavé, je dokonce ani nezaujal moc pán, který byl v koncentráku. Nebudu raději říkat jak se někteří ti študáci chovali. Nezlobte se, ale na tento národ bych si nevsadil ani zlámanou grešli. A je to obrovsky k pláči.

.

Pavel z Moravy
10. 5. 2023 15:44
Odpovědět  Pavel z Moravy

Chci ještě dodat toto, abych nekřivdil pouze mladým. Staří sedí před televizí, tou naší pravdoláskařskou nebo u rádia, pokud nekupují u našich kolonistů vybrané lahůdky pro české speciálně rozmlsané jazýčky dovezené od germánů. A kritické myšlení jak o tom mluví náš kamarád Milan je jim absolutně cizí. Zapomněli číst, přemýšlet neb břich má potřeby a ten dostal přednost. Veliká duševní bída se snesla na náš lid. Howg.

Pavel K
10. 5. 2023 17:05
Odpovědět  Pavel z Moravy

Příteli střecho 😊, to říkával vždycky můj táta.
Včera jsem si udělal kolečko po okrese a navštivil jsem hitlermarkety a jedno závěrem zahranictví. Bylo humorné sledovat ty plné parkoviště důchodců s narvanými vozíky. Já to mám rád, bo jsem doma sám, tak muším vyrazit mezi lidi. Navíc tam byla taky spousta mladých slečen a kdyý bylo hezky slunečno tak některé i vyháněly kozičky v háj.🤣 A jaký ti dědkové mají auťáky, teď to tam kroutí a stejně to postaví našikmo a na 💩 ale největší prča byla v tom zahradnictví. To už bylo i místama hustý. I do protisměru to tam jeden osmdesátník zaparkoval. Než se mu to povedlo tak mu to čtyřikrát chcíplo a nebyl zdaleka sám. Celkem lepší než nějaký seriál na Primě. 🤣🤣🤦‍♂️

Pavel z Moravy
10. 5. 2023 18:40
Odpovědět  Pavel K

Tak vidíš, musíš častěji vyrazit na výlet a máš o zábavičku postaráno. Oni ti dědci ještě neví co je čeká. Ale koneckonců jako bych je slyšel, bo to říkávají, mám to za pár, tak proč se čílit.

me2d44
11. 5. 2023 12:55
Odpovědět  Pavel z Moravy

Já bych ani neřekl “o zábavičku”! Když pak potkáte několik “vozíků” zaparkovaných v parku na sídlišti, protože ten de-bil si neumí koupit tašku na kolečkách a vozíky neumí vrátit tam, kde je šlohnul – jinak se to nazvat nedá (tašce na kolečkách dodnes říkám Ervéhápka – ráno vyjedu, ho… přivezu, ale bez ní bych si nemohl dojet ani pro pivo (mám problém s nohami, ale občas selžou i ruce- kdo to má v rukách tahat!)

me2d44
11. 5. 2023 12:44
Odpovědět  Pavel z Moravy

Berte to jednoduše: MY, co jsme si život odpracovali, tak vzpomínáme, děti, které jsme dovolili učit podle západních standardů s námi zpravidla nesouhlasí, protože výchova v rodině je skoro nulová. Mně stačilo, když si bratrovy děti vylepily na dveře plakát “Co je to dmácí šikana” – udělat to ty moje, tak měly jasnou hospitalizaci.

Pavel K
10. 5. 2023 16:48
Odpovědět  Helena

Přesně je to o tom, že pár vobřezanců si usmyslilo že si to chtějí vzít a basta a všichni vedoucí představitelé státu to jako v hypnóze plní. Možná je v tom něco jiného. Byl bych i rád kdyby mě to někdo prozradil ať neodejdu jako tupec a měl jasno jestli to mělo nějaký smysl.

anonym
10. 5. 2023 17:47
Odpovědět  Helena

A vidite, Heleno. Konecne pise Vidlak zase o zemedelstvi, a tady na to komentatori z vysoka. Radej kecaj a kloboukach. Tak az zabije verchuska i to moravske vino (a pojede podle toho sameho receptu dal — treba domaci kralikarny?) tak lidi budou nadavat. Na vladu. Misto aby nadavali sobe, ze nic neudelali, kdyz jeste mohli.

Pavel z Moravy
10. 5. 2023 18:45
Odpovědět  anonym

A co chcete sakra udělat s nevědomým a nedůstojným lidem? Vy máte recept jak na to?

anonym
10. 5. 2023 20:52
Odpovědět  Pavel z Moravy

Neni to o nejakem abstraktnim “lidu.” Je to o opravdovych sikovnych lidech, kteri umi delat domaci vino, trochu ho prodavaji, a udzuji stalete tradice. Nejsou ani nevedomi ani nedustojni.

Tak prestante sedet u televize, a koukejte jim pomoct! Zjistete, kdo je za timto podrazem , a dete po nich. Parta chamtivych uredniku schovanych v anonymite. Ale vsak jmena maji. I adresy.

Pavel z Moravy
11. 5. 2023 08:40
Odpovědět  anonym

Ale zase to přeháníte. Už jste byla někdy u soudu a bojovala proti přesile dacanů. Jedinec nemá nikdy šanci. Pokud se nepostaví za pravdu alespoň půl národa, nemáte nárok se v této kolonii domoci žádného práva. To by ale lidé museli vědět co chtějí. A jinak, jste tady na Pokecu asi krátce, takže mne neznáte. Mně jsou absolutně u prdele lidi co si myslí, že jsou lepšolidi, nikdy jsem se před nikým neklaněl a nikdy nebudu. Ale jako mnoho jiných ti vaši bojovníci vždycky člověka ve finále podrazili a já ve svém věku už nemám chuť opakovat stejné chyby. A co se týká té televize, tak já ani pomalu nevím jaké kanály tam mám, neb na ni se ženou již 1.5 roku nečučíme. Zvracet nemusím.

Boomer
11. 5. 2023 08:50
Odpovědět  anonym

.. nedávno jsem byl na výstavě vín ve vinařské vesničce Hrádek, nedaleko Znojma. Na té vesničce je vidět, že dlouho skomírala, ale už se probouzí, postupně se opravují staré baráčky, ošetřují viniční trati.
Nádhera nádherná, přes tři stovky vzorků, na degustaci jsem si vybíral jen to, co mě opravdu zajímá, prezentovali se menší vinaři z okolí a mezi oceněnými většina mladých chlapů do 30 let. To se nedalo všechno pobrat, vinný sklípek je prostě ráj na zemi, do kterého vedou schody jako do pekla..
Přivezl jsem si mimo jiné nádherný Sauvignon(Křídlůvky), krásně plný, sametový, kořenitý, vyrovnaný v kyselinkách, nádherná dlouhá dochuť po přezrálých broskvích a to jen za 120Kč/litr.

10. 5. 2023 19:30
Odpovědět  anonym

Věruško, on má Rajchleš pro všeholida taky plnou hubu líbivejch keců. Otázka je, o co mu jde. Že rabimu vidlákovi jde o vinohrady, tomu věřím, to bych mu zase křivdil. Jenže ono mu jde zároveň ještě o něco jiného. A o to jde zase mě,
A není pravda že tady o zemědělství komentátoři nic. Viz článek níže od Davida. A dávají je sem od něj, protože je to info z první ruky, abychom byli v obraze co nás věrchuška šije, pravidelně.
Bohužel, s tvým dojmem, že raděj “kecám o kloboukách” jen tak z plezíru, nic nenadělám.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
anonym
10. 5. 2023 20:44

Clovek si da klobouk, a uz je z nej zid. Panenko Maria skakava.

anonym
10. 5. 2023 21:10

Tady o vinarstvi nemluvi ani jeden komentator. Jenom o vsem jinem. Akorat Helena se toho trosku dotkla. Vidlak o voze, a vy vsici o koze, o koze, o koze. Jak u blbejch.

11. 5. 2023 00:33
Odpovědět  anonym

Jo. Jak u blbejch. Všechno souvisí se vším. Vinařství nemůžeš vyškubnout ze zemědělství. Padne zemědělství – padne i vinařství. A žida z něj nedělám. Žida ze sebe dělá vidlák – ne já. Já se jen se zamýšlím nad synergií náhod.

anonym
11. 5. 2023 02:17

No proc ne. Kdyz si dneska muze chap vzit sukni, a abrakadabra, je zena, tak si muze chlap vzit cerny klobouk, a abrakadabra, je zid. Krasny to svet.

Pavel K
11. 5. 2023 08:45
Odpovědět  anonym

Milan vám to nyní napsal naprosto přesně. I to a to považuji za veledůležité, že vše souvisí se vším!! Vy se pak divíte, že to ostatní stáhne do téhle diskuzní roviny? Dívej te se rovně před sebe a sesumírujte si to vše. 😊🙋‍♂️

Helena
11. 5. 2023 09:41
Odpovědět  Pavel K

Správně! Vše souvisí se vším – je třeba si dávat věci dohromady!

10. 5. 2023 12:19
Ohodnotit příspěvek :
     

Dneska to Roubíčkovi na tej fotce fakt sekne.

Unter
10. 5. 2023 13:05

Je fakt, že na tej fotce vypadá jak rabi Vidlák. Asi je to tím, že na Ukrajině se to mixuje Polák, Rus, Maďar, Chazar už tisíc let.

unor 2022
10. 5. 2023 12:22
Ohodnotit příspěvek :
     

Nebyt Ruska v zaloze, vypada to se svobodami a budoucnosti Ceske republiky velmi spatne.

Pavel z Moravy
10. 5. 2023 18:51
Odpovědět  unor 2022

To vypadá i tak, myslíte, že nás budou Rusové zachraňovat. To by museli být troubelíni všech troubelínů. Maximálně by mohli dosáhnout toho, že se ti naťáci z východní Evropy stáhnou. Ale Šoroš a jeho banda zaprodanců tady bude řádit dál. Nikdo nám nepomůže, to jedině my sami můžeme. Ale nejde to, to zde vidí všichni, s tímto českomoravskoslezsko matrošem to fakt nejde.

unor 2022
10. 5. 2023 12:31
Ohodnotit příspěvek :
     

A kde jsou, ze nejsou videt a slyset, ti pravoverni geneticky cisti Cechove co to s Ceskem nejen mini dobre, ale tez pro to neco delaji?
..
Patri pod prispevek Radegast.

Radegast
10. 5. 2023 14:55
Odpovědět  unor 2022

Mně je jedno, kdo má jakou národnost, důležité je, jestli je vlastenec. Vždyť řada národních obrozenců nebyli Češi nebo Masaryk měl židovskou babičku Teklu Wurm, ale byl československý nacionalista a dělal pro český národ.

Ale aby tady v roce 2023 beztrestně poskakovali staří velkozloději a injekční masoví vrazi Babiš a ODSáci a nastrkovali Vidláka a Rajchla, kámoše kmotra ODS Hrdličky… to je tedy síla.

unor 2022
10. 5. 2023 15:20
Odpovědět  Radegast

Je. Lec alespon nekdo, alespon neco. Svatym se nechce nebo na to nemaji potrebny peniz.

Pijack
10. 5. 2023 14:07
Ohodnotit příspěvek :
     

Nefňukejte a neplaťte daně. Nikdo nemusí vědět, kolik toho vína stočíte. Já si taky pálím slivovicu a státu neplatím nic. Všechno jde, jen když se chce. Jaký je chuťoví rozdíl mezi načerno vypálenou pálenkou a přiznanou? Žádný. Až budeme všichni tento teroristický stát ignorovat, oni to pochopí. A brzo.

Standa
10. 5. 2023 15:08
Odpovědět  Pijack

Velký!Ta načerno chutná lépe!
Práce načerno,(a to se říkalo, že s melouchy je konec), šedá ekonomika,podvody za stamiliony atd. Máte za , co jste si vycinkali.Havel se v hrobě musí smát!
A NEPOCHOPÍ nebo chápou to ti nahoře , když je jim to jedno!?????

Boomer
11. 5. 2023 08:57
Odpovědět  Pijack

..jéžišmarjá mlčte! Mého strejdu to pálení doma stálo půl roku v kriminále za komančů! Pálil epes rádes, ale jednou někomu odmítl vypálit špatně vedený kvas, že si takovým svinstvem nezasmradí kotel.. a za týden ho sebrali, na udání.
To domácí pálení se ale musí umět, jeden produkt jsem nedávno ochutnal.. škoda práce i materiálu, slušně řečeno.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
zuzana
10. 5. 2023 16:16
Ohodnotit příspěvek :
     

Útok na Kreml ukázal bezostyšný fašismus Zelenského režimu

https://aktax.cz/utok-na-kreml-ukazal-bezostysny-fasismus-zelenskeho-rezimu/

Autor
10. 5. 2023 17:33
Ohodnotit příspěvek :
     

Je to mnohem jednodušší. Proč by nezískali trh tohoto území pro své (německé, francouzské, španělské, polské …) ovoce a zeleninu, maso, vína a pivo, limonády i zmrzliny atd. a to za ceny o kterých s enám teď ani nezdá a bude to ne druhá jakost, ale rovnou odpad!
Jen doslova inženýrský a podnikatelský zázrak stojí např. za tím, že po Praze stále jezdí české tramvaje, ze Škody Plzeň, a ne od Siemensu a jiných potvor …
Ostatně je to stejné jako když Angličané vyháněli Iry z jejich země. Absolutně stejné jako když ničili Indii, africké země, americká území na která dosáhli. Jsme tak ve druhém stádiu z deseti …
Malí zemědělci je nikdy nezajímali. Likvidovali je. A celá ta naše civilizace má naprosto stejné kořeny.
A osobně Vidlák? Nečtu jej , resp. málokdy. Něco mi prostě nesedí od samotného počátku co znám jeho texty, možná to neí moje “lajna”. A je mi fu(c)k jestli je tím či oním, mne zajímá realita.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Standa
10. 5. 2023 18:58
Odpovědět  Peter 008

“” české tramvaje vyrábí Siemens a to v v Praze? To je realita!!!!

Tonda11
10. 5. 2023 18:34
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak právě Putin podepsal mobilizační rozkaz https://ria.ru/20230510/prizyv-1870840313.html

All
10. 5. 2023 22:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Vysadil jsem si vinici.Začal jsem prodávat víno. Papírování příšerné a kontroly taky. Všechno měli na ministerstvu. Poslední kapkou bylo opakovaně vypsat všechny papíry přes statistický ůřad tentokrát ne pro ministerstvo,ale pro Brusel ! Líní,doslova zdechlí ůředníci ministerstva to všechno měli v počítačích,mohli to do Bruseselu poslat,ale ne ! Museli jsme to zase vyplnit zvlášť přes jiný ůřad . Tak jsem se nasral,že jsem vinici zrušil a nechal jsem si malý vinohrad pro sebe a rodinu,vína máme dost a přátel taky,všechno spolu vypijeme a na všechny ministry sereme.