nezařazené

Gonzalo Lira je mrtvý

Americký občan a bloger Gonzalo Lira zemřel v nemocnici v Charkově na následky zanedbání péče v ukrajinském vězení.

ALEXANDER RUBINSTEIN·dnes na webu Grayzone oznámil smrt statečného člověka, který si dovolil kritizovat kyjevskou vládu. Byl to americký a chilský občan. 55letý Lira „zmizel“ v srpnu, kdy byl na chvíli propuštěn z ukrajinského vězení a bylo mu doporučeno opustit zemi. Byl to pouhý trik, protože před pokusem opustit Ukrajinu napsal: „Pokud se už neozvu, jsem znovu ve vězení.“ Tentokrát z něj ale už nevyšel živý. Utýrali ho.

„Gonzalo Lira, prominentní komentátor rusko-ukrajinské války uvězněný na Ukrajině za projev kritický vůči vládě země, zemřel po týdnech zanedbání lékařské péče ze strany ukrajinských úřadů.

Chilsko-americký válečný komentátor Gonzalo Lira zemřel krátce před polednem 11. ledna 2024 v nemocnici v Charkově, poté, co byl byl osm měsíců vězněn od doby, kdy byl obviněn z obhajoby ruského válečného úsilí na Ukrajině.

Lira se dostal do popředí zájmu v roce 2022, kdy se objevil jako kritický hlas na Ukrajině. Jeho zatčení v květnu 2023 na základě obvinění z „výroby a šíření materiálů ospravedlňujících ruskou ozbrojenou agresi proti Ukrajině“ pomohlo vyburcovat domácí opozici vůči americkému financování války a vedlo k výzvám k jeho propuštění ze strany technologického barona Elona Muska a amerického politického komentátora Tuckera Carlsona. .

Poznámka napsaná Lirou a poskytnutá jeho otcem The Grayzone naznačuje, že jeho smrt přišla po téměř tříměsíčním boji se zápalem plic, což je stav, který jeho ukrajinští věznitelé očividně ignorovali až do několika týdnů před jeho smrtí. Lirovu smrt zveřejnil včera jeho otec Gonzalo Lira starší, který týdny prosil americkou ambasádu, aby zasáhla v případě ohrožení života jeho syna.

E-maily zkontrolované The Grayzone ukazují, že poté, co se Lira senior dozvěděl o nemoci svého syna, 3. ledna naléhal na velvyslanectví, aby zasáhlo. Ve zprávě americkým úředníkům poznamenal, že se ukrajinské úřady zřejmě snaží utajit informace o .zdraví Liry Jr před jeho rodinou a zákonnými zástupci. “Lékař ve vazební věznici v Charkově nepodává informace o jeho zdravotním stavu,” napsal a uzavřel: “Je to 12 dní, co znám jeho stav.”

Následujícího dne byl Lira Jr. konečně převezen do nemocnice a byla mu dovolena mu návštěva právníka. Obhájce opustil schůzku s ručně psanou poznámkou od Liry, vysvětlující jeho situaci, která je považována za jeho poslední písemnou korespondenci.

V dopise se píše: „Mám oboustranný zápal plic (obě plíce) a také pneumotorax a velmi těžký edém (otok). To vše začalo v polovině října, ale věznice to ignorovala. Přiznali, že mám zápal plic, až na slyšení 22. prosince. Chystám se podstoupit proceduru, která má snížit otok v plicích, který mi způsobuje extrémní dušnost, takže omdlévám po minimální aktivitě nebo dokonce jen 2 minutovém mluvení.“

Gonzalo Lira starší, který nebyl přesvědčen, že jeho syn dostane řádnou lékařskou péči v ukrajinské nemocnici, nadále prosil velvyslanectví, aby situaci monitorovalo. Další den jim znovu napsal: „Potřebuji, aby ambasáda zůstala v těsném kontaktu, když bude v nemocnici, a zajistila, aby se jeho zdraví během pobytu v nemocnici zlepšovalo. Měli byste také kontaktovat doktora, který má na starosti Gonzala, když jste v nemocnici, a ověřit jeho zotavení.

Jeho úsilí se ale ukázalo jako marné. O týden později se potvrdily nejhorší obavy Liry staršího, když dostal zprávu, že jeho syn zemřel. Z jeho smrti nyní viní Washington a Kyjev.

„Nemohu se smířit s tím, jak můj syn zemřel. Byl mučen, vydírán, v izolaci po dobu 8 měsíců a 11 dní a americká ambasáda neudělala nic, aby mému synovi pomohla,“ uvedl Lira starší v e-mailu oznamujícím smutnou novinu.

„Odpovědnost za tuto tragédii nese spolu s diktátorem Zelenským senilní americký prezident Joe Biden,“ napsal a dodal: „Moje bolest je nesnesitelná. Svět musí vědět, co se děje na Ukrajině pod tímto nelidským diktátorem Zelenským.

Zatímco se pozornost světa přesouvá od západní proxy války na Ukrajině jinam, Lira starší se připojuje ke stovkám tisíc otců, kteří nyní truchlí nad smrtí svých synů. Na rozdíl od většiny z nich jeho syn nezemřel na bitevním poli, ale ve vězení za odsouzení války, která uvrhla tolik jiných do záhuby.

Tolik Alexandr Rubinstein.

Od začátku války jsem shlédla několik videí Gonzala Liry. Zkraje popisoval svůj život v Kyjevě, kde se na začátku války skutečně „nic moc nedělo“ a posléze odvážně kritizoval způsob, jakým vede  Zelenský a jeho junta zemi, evidoval zmizelé novináře – až „zmizel“ sám. Lira kritizoval Zelenského režim a vystupoval proti válce s Ruskem a tvrdil, že úsilí Ukrajiny a USA je neplodné a maří lidské životy v prohraném konfliktu. Ukrajina ve svém oznámení o zadržení Liry vydala tiskovou zprávu, v níž tvrdí, že Lira byl „jedním z prvních, kdo podporoval ruské útočníky a oslavoval jejich válečné zločiny“. Tvrdili, že se „podílel na diskreditaci nejvyššího vojenského a politického vedení a obranných sil našeho státu“.

Zhruba před měsícem napsal Tucker Carlson na X:

„Gonzalo Lira je americký občan, který je od července mučen v ukrajinském vězení za zločin kritiky Zelenského. Bidenovi úředníci to schvalují, protože by zde rádi uplatňovali stejný standard. Média souhlasí.“

A teď si představte, že by se něco podobného stalo řekněme Navalnému.

sdílet na

148 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
ijn
13. 1. 2024 10:25
Odpovědět  Jana Kunšteková

máme korporátně liberální tržní ((trhat = zničit) kapitalismus, krytý výkonnou mocí+ justicí a legislativci=politiky, ……stav společnosti ČR je těsně před katastrofou,………..Špidla prodal 58% NHKG za 175 mil. Kč Indům v r. 2003 Indi vytáhli za 20 let přes 50 mld. Kč, (dnes bere důchod 120 000 Kč),……. nechala ČR=MF rozkrást zanedbaná údržba a opravy,…. dnes až k demolici………. a dnes chceme zbrojit výrobu BVPéček zajistí tiskárny, ….válcované plechy není potřeba Liberty Ostrava a.s. zbouráme, co se nevyplatí, to si dovezeme,…..až takový a ještě horší HLUPÁCI nám VLÁDLI A VLÁDNOU!!!

Slovan
13. 1. 2024 09:20
Ohodnotit příspěvek :
     

Teď jde o to jestli pán tušil co by se mohlo přihodit. Já když budu u nás na nádraží obden skákat pod vlak, tak se mi to jednoho dne povede. Něco mě furt velí neriskovat za žádnou cenu. Mám se ještě přece jen rád. No a pán stejně nic nezměnil.

jmm
13. 1. 2024 09:27
Odpovědět  Slovan

Ale změnil! Neměl se asi tak moc rád…. Ale postavil se na tu správnou stranu!

Slovan
13. 1. 2024 14:16
Odpovědět  jmm

Tak to moc hrdinů v České republice není, když se POSTAVILI NA TU NESPRÁVNOU STRANU Pětidemolice a předtím ANO Alias Babiš. Budu se mušet jít podívat do zrcadla co že to jsem za hnoje co už 20 volí Okamuru. A nevolil jsem ani 107.

Boomer
13. 1. 2024 10:42
Odpovědět  Jana Kunšteková

.. njo, proti nacismu už bojovalo perem mnoho lidí a už Hitler předvedl, jak je možné se s nimi vypořádat. Oni se sestavěli na správnou stranu a pokud “včas nezměnili podnebí”, nacisti je lágrovali nebo rovnou stavěli ke zdi.
A komunisti taktéž, on ten nacionální socialismus se od internacionálního lišil jen tou předponou…

Gales
13. 1. 2024 11:30
Odpovědět  Boomer

comment image

Slovan
13. 1. 2024 12:39
Odpovědět  Gales

👍 👍 👍 👍 🤣 🤣 🤣
Mámrád tento český humor. Ale to je přesně ONO o čem já píšu. Srandičky, píkoviny JÓ, ale zatleskal bych vestoje “vlastenci” který by tomuhle aktivistovi srovnal fasádu, aby věděl kam že nás to zatahuje. No a my radši švejkujeme. Bohužel.

Honzas
14. 1. 2024 13:51
Odpovědět  Gales

Jo jo umělci, ti byly vždy kam vítr tam plášť. Třeba takovýhle Hrušínský mladší dnes hrdý majitel divadla pobírající desítky milionů dotací. Jaký z něj se stal bijec komunistů. Před revolucí jim musel lézt do zadku což dělal rád a dnes je z něj úplně jiný člověk.

Bety
13. 1. 2024 13:25
Odpovědět  Boomer

že vás huba nebolí ! Asi ne. Jste si ale jist, že vy jste si vybral tu jedině “správnou”
vám prospěšnou stranu? Asi ano.

Boomer
13. 1. 2024 13:52
Odpovědět  Bety

.. no mě huba nebolí, neboť moje vyjádření je naprosto neutrální, každý ať si vybere svoji stranu podle svých preferencí, já svobodu člověka spatřuji ve
volbě s vědomím zodpovědnosti za svoje rozhodnutí a právu nekonat co nechci.

Že vás mozek nebolí.. asi ne, vy ho moc nenamáháte.. vám stačí stádní pud…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jaro Jaroslav
13. 1. 2024 13:57
Odpovědět  Boomer

Dneska to zamenili za ” demokracia a ži

Gales
13. 1. 2024 14:52
Odpovědět  Boomer

Hele ty protikomunistickej Mengele. Tohle si poslechni od začátku až do konce.A kdyby se ti při tom ,,vzbůrili” tvoje protikomunistické hlísty,tak se běž raději pověsit anebo skoč do Macochy…… – https://youtube.com/live/qqwD5973V9w?…

Boomer
13. 1. 2024 15:59
Odpovědět  Gales

..troubo….

Gales
13. 1. 2024 17:11
Odpovědět  Boomer

Je znát že si to vůbec neposlouchal.A tvoje reakce je na úrovni kavárenskejch povalečů a chronickejch netáhel.

Boomer
13. 1. 2024 17:34
Odpovědět  Gales

..začal jsi svůj koment jako blbec urážkou, tak proč bych měl poslouchat něco, co blbec považuje za důležité? A debilovi bych měl dokazovat svoji pracovní minulost? Vrať se do svého kouta ohrady…

Gales
13. 1. 2024 18:35
Odpovědět  Boomer

Jsem si vědom toho že je,vzhlem ke kapacitě tvého mozku,pro tebe náročné uznat pravdu ale zkus to.

Boomer
13. 1. 2024 19:08
Odpovědět  Gales

..kde v těch svých primitivních výkřicích do světlíku nacházíš pravdu, trumpeto? Předveď!!!

Gales
13. 1. 2024 19:16
Odpovědět  Boomer
Boomer
14. 1. 2024 11:59
Odpovědět  Gales

.. hm, tak zase jen odkazy na cizí myšlenky a z vlastní palice jen urážky? Co když vypnou internet? Budeš v háji jak ten malej cigán, co vyměnil kudlu po dědovi za digitální hodinky… ;o)))))

Standa
13. 1. 2024 18:48
Odpovědět  Boomer

,,Chronické netáhlo”? Proč tě to uráží?Tvoje ,,pracovní minulost” je ve tmách!Máš nějaké vzdělání? Podle tvých výrazových prostředků se o tom dá s úspěchem pochybovat.Je vidět , že na vesnicích skutečně žijí ještě,, burani”!

Boomer
13. 1. 2024 19:05
Odpovědět  Standa

..Stando, podle toho jak a co zde píšete, je možno oprávněně pochybovat právě o vašem vzdělání. Myslím, že vaše skvosty netřeba připomínat a vytrvalým předkládáním nedobytných odkazů na obsah vlastní e-mailové schránky jste se přímo proslavil…
Takže Vokovická Sorbona a některá z fakult Vysoké školy SNB.

A k tomu jen:
Stanovisko pléna Nejvyššího soudu České republiky z 18.1.1995, Plsn 1/95

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Gales
13. 1. 2024 20:14
Odpovědět  Boomer

Zato Plzeňská fakulta je preferovaná.Nejsi její absolvent?

Boomer
14. 1. 2024 12:01
Odpovědět  Gales

.. nejsem. Do Plzně od nás daleko, kvalitnější školy máme na Moravě…

Slovan
14. 1. 2024 12:18
Odpovědět  Boomer

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

Janaz
13. 1. 2024 21:04
Odpovědět  Boomer

Ty tu urážaš druhých, a sám nič neznesieš? Typická reakcia blbečka.

Boomer
14. 1. 2024 12:17
Odpovědět  Janaz

..servus dorota z Hnojnej jamy, a teba odkiaľ zimné slniečko vytiahlo? Keď ja urážam, teda vždy len ako druhý, však vieš…

Janaz
13. 1. 2024 21:03
Odpovědět  Boomer

Blbeček, za čias internacionalizmu sa budoval priemysel a infraštruktúra v tzv. treťom svete, ktorý vtedy prehliadol, čo je kapitalizmus zač. Evidentne vieš ho..o o tom, o čom vypisuješ.

Boomer
14. 1. 2024 12:21
Odpovědět  Janaz

.. anciáša tvojho, čo to za časy, keď kadejaká fľandra robí propagandu? Otecko Lenin sa musí v Mauzoleu obracať ani plynová turbína…

Slovan
13. 1. 2024 12:44
Odpovědět  Jana Kunšteková

Extra teď pro vás, vy mě ještě neznáte, ale až mě poznáte, tak vás donutím k pláči. Ještě chvilku a uděláte ze mě fašouna. Co jsem komu udělal. Přeji vám hezký zbytek dne. 😊🌹

delnas
13. 1. 2024 14:25
Odpovědět  Slovan

Male uprdene narudky nemohou existovat sami, ale musi se pripojit k super velmocem…
Problem v cz je , ze se pripojili ke spatne /prohravajici strane

Slovan
13. 1. 2024 16:51
Odpovědět  delnas

Ale však jsme na dobré straně byli, ale pohnojili jsme co se dalo.

Kelly
13. 1. 2024 10:44
Odpovědět  Slovan

každý si musí rozebrat sám, jak dalece je zbabělý, a že mu není hanba za zbabělost, a za to si nezaslouží nic jiného, než aby se mu přišli jeho potomci vymočit na hrob. Na Václavském náměstí se v 7/1942 sešlo na zavolání Emana Moravce 200 tisíc lidí z Prahy zvedat pravici, fuj, za tento zbabělý národ se člověk musí stydět.

Ladislav 💤
13. 1. 2024 11:10
Odpovědět  Kelly

Myslíš že ti naš zrádci a i dacani Černoška, Lipík, Řehtač, Novoťák a jiní fašouni z ods doma nehajlují? Zatím na nečisto!

Slovan
13. 1. 2024 11:45
Odpovědět  Kelly

Pro Kelly, Autorku a jmm.
Omlouvám se že jsem to napsal zase trochu halabala, ale já jsem z 89 vyléčen a ne jen z 89tého. Když chci něco změnit muším na to mít. Ale polít se benzínem, nebo se zastřelit před PS z mého pohledu nemá smysl. Kdyby jste mě četli, tak třeba víte že ani Mašíny neuznávám to co provedli. Už jsem to tu psal a nebudu to vypisovat zase, ale v tom 89 jsem byl celkem aktivní. Bylo mi třicet a měl jsem tři malé děcka, nikdo nevěděl jak to může dopadnout, ale ti co mě dnes kritizují ze zbabělosti tenkrát by otvorem do duše štípali pětku drát a já do toho šel. Dnes vím že to byla mladická nerozvážnost. Tak vážení prrr o té zbabělosti. A koneckonců, když už ji zmiňujete, dnešní stav naší republiky jasně ukazuje jací jsme hrdinové. Všichni čekají na toho, kdo to začne a v případně nezdaru, kdyby náhodou to i odserree, copak kdyby, Franto nikam nechoď, co kdyby. Všem hezký den, tuna zataženo bubák, hnus.

Pavel z Moravy.
13. 1. 2024 12:17
Odpovědět  Slovan

Nemusíš se omlouvat, ty zkušenosti, že když dojde na lámání chleba, většina zdrhne mám samozřejmě při svém věku také. Možná se příliš opakuji, ale my 70 a 80 + s tím svinčíkem tady již nic moc neuděláme a dokonce i vy šedesátníci. To mají teď v gesci jiní. Ale jim tento koloniální stav země řízené zaprodanci zjevně vyhovuje. Jít v našem věku hlavou proti zdi s minimální podporou není zbabělost, ale totální hloupost. Ale pana Gonzála Liry si nesmírně vážím, jako cizinec svého smíšeného původu projevil obrovskou odvahu postavit se banderovským grázlům. Dokud za námi, kteří smýšlíme tak, že nám vadí jakou kolonii a žebrotu z nás udělala ta kapitalisticko liberální banda nebude stát alespoň 5- 6 milionů obyvatel, oběti jednotlivců jsou marné. Ktož se boží bojovníci by nám měli být příkladem.

Pavel z Moravy.
13. 1. 2024 12:42
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Ještě jsem chtěl říci, že hodně důležité je to jak se chovají i vůdci národa, potom svým příkladem mohou vyburcovat z apatie i lid. Blaha a Fico nyní položili k 111 výročí narození presidenta Husáka k jeho hrobu smuteční věnec. To je povel k tomu, aby si lidé začali uvědomovat co jsou skutečné lidské hodnoty. Takto se vytváří kvalitnější společnost než je ta zprofanovaná kapitalistická, dnes s přídavkem liberální.

Slovan
13. 1. 2024 13:04
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Pavle za ten rok co tu jsem, možná i déle, tak každý ví, že ta moje gramatika je bídná, ale nikdy nic nemyslím zle. A když se do něčeho zamotám, tak nemám problém se omluvit a uvést věci na pravou míru. Řekni mi k čemu je dobré jít hlavou proti zdi. Kdo si za nějaký čas vzpomene na ty všechny zbytečně zmařené životy? Uteče pár let, kolikrát ani to ne a málo kdo si vzpomene. Zdravím na Sever.🙋‍♂️

Jura
13. 1. 2024 17:14
Odpovědět  Slovan

Ta žlutomodrá figurka je moc pěkná , já ty barvy nemám ale od jisté doby rád , a ještě rukou vzdává ,,sláva Ukrajině.

Slovan
13. 1. 2024 19:15
Odpovědět  Jura

Omlouvám se teď nerozumím. 😃

Jura
13. 1. 2024 20:55
Odpovědět  Slovan

Není se za co omlouvat , jen ty symobly , které tam dáváme mohou být zavádějí a nežádoucí. I barva dnes provokuje nepříjemné pocity.

Slovan
14. 1. 2024 12:51
Odpovědět  Jura

😀

stan
13. 1. 2024 12:29
Odpovědět  Slovan

máš pravdu….bohužel

Slovan
13. 1. 2024 12:46
Odpovědět  stan

Jó dějuji. 🙋‍♂️

Joe Arp
13. 1. 2024 12:11
Odpovědět  Kelly

Tuším, že tu už proběhlo, že v tom r. 42 bylo na Vác.n. byla převaha sudeťáků! Na fotkách z té akce, spousta lidí “hajluje” zaťatou pěstí! Stydět se můžeš vždy, pouze za část národa, do které části patříš si musíš rozhodnout sám!

Bety
13. 1. 2024 16:10
Odpovědět  Joe Arp

V Brně bylo před válkou 50 tisíc Němců a kupodivu německou okupaci
vítalo na náměstí 50 tisíc občanů Brna. Tím nechci tvrdit, že se tam nějací kolaboranti nevyskytli, ale ta shoda bije do očí…..
Jen ten rok jste trochu popletl, ne?

Joe Arp
13. 1. 2024 18:03
Odpovědět  Bety

Vytři si zrak kosou! Reagoval jsem na Kellyho informaci o situaci na V.n., přesný rok “vítání” mě nezajímá, o Brně se bav s Fijalou!

Slovan
14. 1. 2024 12:52
Odpovědět  Joe Arp

….a proč né řiť.

Milan Jakeš
13. 1. 2024 13:00
Odpovědět  Kelly

Tak zbabělost národa vyvaž svou chrabrostí a je vyřešeno. Ale dost možná jsi i ty sám zbabělý. Já zbabělý zatím jsem, ale jdu po cestě která není pro nikoho, kdo mluví víc, než koná.

Administrátor
P.A.Semi
13. 1. 2024 11:28
Odpovědět  Slovan

Gonzalo Lira byl dobrý novinář, měl zajímavé postřehy, viděl to tam na místě zblízka…
Rád jsem si poslechl každé jeho video, ke kterému jsem se dostal…

A jakožto Američan (narozený v Chile) to podal tak, že to prostí Američané dobře pochopili, udělal velmi mnoho pro pochopení prostých Američanů, kteří sledují alt-média… (to jsou ti, které odsud moc nevidíte, protože je Korporátní Média ignorují, podobně jako u nás… tady si toho všimnete, až když se ozve i Tucker Carlson a Elon Musk…)

Pak prošel několikerým zatčením a mučením, pustili ho na kauci a zkusil na motorce odjet do Maďarska požádat o azyl, ale u hranic ho lapli a znovu zavřeli… On už s tím počítal, že ho ukro-fašisti v tom vězení dobijí…
Americká vláda pro něj neudělala naprosto nic, aby mu pomohli z nespravedlivého vězení, reportér nepohodlné pravdy z Ukrajiny jim vadil…

πα½

Pijack
13. 1. 2024 11:38
Odpovědět  P.A.Semi

100% souhlas.

muzikant
13. 1. 2024 13:09
Odpovědět  P.A.Semi

Taky si G.Liry vážím, ale je jasné, že udělal nejméně dvě fatální, doočíbijící chyby.
Za prvé neměl nikde říkat, psát, nahrávat, kam půjde.
Za druhé měl už na začátku útěku odložit mobil ( i vše, co se hlásí do sítě ) a na posledních cca 100 km už neměl používat ani motorku, veřejnou dopravu, ale měl ( maximálně s kompasem a papírovou mapou ) jít přes “zelenou” hranici, mimo asfaltky a větší cesty. Ano, bylo by to těžké, ale věděl, že ho sledují a že ho nenávidí…

Albi
13. 1. 2024 15:21
Odpovědět  muzikant

A to myslíte, že mu Ukrové na cestu dali sebou kompas a mapu?
To bych spíš věřila, kdyby mu objednali taxi, aby ho na tu hranici bezpečně dovezl.

muzikant
13. 1. 2024 15:53
Odpovědět  Albi

Pro méně chápavé :
zmínka o kompasu a mapě byla v závorce a uvedená slovem “maximálně“, což znamená volitelné, nikoli nutné příslušenství.

Samozřejmě i bez mapy a kompasu lze jít jedním směrem. Dokonce i v relativně neznámém terénu. Zejména, když jde člověku o život.

Zkuste si něco zjistit třeba o lidech, kteří utíkali ze zajetí, z koncentráků, atd. Někteří neměli ani boty…

Albi
13. 1. 2024 17:43
Odpovědět  muzikant

Za normálních okolností jistě!
Jenže jste přehlédl, že situace byla jiná, takže za chybu se to rozhodně označit nedá.

Hlavně, že jste mě poučil o těch útěcích z koncetráků..
Spadla jsem snad z jahody já, nebo spíš vy?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Slovan
13. 1. 2024 13:30
Odpovědět  P.A.Semi

Já všemu rozumím, ale mušel moc dobře vědět že bruslí na velice tenkým ledě, nebo to nevědě? Píšete, že to tušil. Já říkám zbytečně moc riskoval. Ostatní v tom vidí hrdinství. Ale hrdinů jsou plné hřbitovi. Asi tak.

Joe Arp
13. 1. 2024 13:57
Odpovědět  Jana Kunšteková

Tak trochu se Slovana zastanu! Předně nenašel jsem v jeho příspěvku nic posměvačného, že o Lirovi nic nevěděl, no asi jste o něm, pro své permanentní zaneprázdnění Izraelci doteď nic nenapsala. Jinak rádobymoudré hlavně usměrňující poučky u svých článků tu vedete zhusta rovněž.

Slovan
13. 1. 2024 15:24
Odpovědět  Joe Arp

Díky, já taky nikde nevidím že bych se tomu posmíval. Ale jsem volepenej jako reklamní plocha. Kam se seerre…… 🤣 🤣 🙋‍♂️

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Joe Arp
13. 1. 2024 18:11
Odpovědět  Slovan

Kunšteková mi přijde jako slípka, co si myslí, že snesla vzácné vejce, potom okolo něj krouží a hlídá, aby se nepřiblížil jakýsi had! Dokonce kráká za uši ty co vkládají “né k tématu”! Už jsem jí to tu 2x napsal – ticho. Doufám, že se bude hájit, jak vyzvala tebe! Zduř!

Slovan
13. 1. 2024 19:57
Odpovědět  Joe Arp

Já to beru z rezervou já jsem z PP vyškolenej Terpajzlíkerm, Langrem, Septikem a jinými nicky na 200 let dopředu. 🤣🤣🤣

Nadia369
13. 1. 2024 19:43
Odpovědět  Jana Kunšteková

Ja o Lirovi vim nekolik let ale v komentu od Slovana jsem nenasla NIC spatneho ani posmesneho. Nehledejte v nazorech jinych neco co tam neni. Budete vic v klidu a pohode.

Pavel z Moravy.
14. 1. 2024 10:49
Odpovědět  P.A.Semi

Já ho neznal, ale každý kdo hlásá prasárny které ať je to kdokoliv provádí, má moji úctu.

Lubek
13. 1. 2024 12:35
Odpovědět  Slovan

Prečítal som si dva krát, nedal som palec dole, lebo vlastne …je to tak aj podľa mňa. Rozdiel medzi “individuálnym skokom pod vlak” a účasťou na pol miliónovej demonštrácii je hlavne v identifikácii a pocite sebauspokojenia, presadenia svojho názoru. Človek skočí, presadí sa, ak mu to vyjde, nájdu občianský, pas, niekto ho spozná. Prevažne je identifikovaný. Ak šlo o sebaobetovanie, vyšlo to. Na demonštrácii som si zakričal, zamával, povedal svoj názor a pokiaľ som nebol v čele sprievodu, ani ma tajní nenafilmovali. Odventiloval som sa a mám jasno, čo by, keby, malo by sa, bude treba…
Čo som zruba čítal, ten pán Lira bol “skokan pod vlak”. Sám. Niečomu veril. Možno veria viacerí, ale neidentifikujú sa. On sa identifikoval. Všetka česť. Ale že nič nezmenil? Nuž vlastne nezmenil. Ani pol milionová demonštrácia, pokiaľ nemá lídra, ktorý má protest premyslený, má zámer ako ďalej, má peniaze, má podporu, má dôveryhodných ľudí okolo seba, má jasno s políciou a vojakmi, tak ani tá demonštrácia nič nezmôže. Napokon kamionisti v Kanade, či teraz AfD v Nemcku. …a to v Nemecku aj dákych lídrov majú. Tak sa prakticky anonymný demoštrujúci dav rozíde, …a karavána ide ďalej.

Slovan
13. 1. 2024 13:57
Odpovědět  Lubek

No jistě!! My se semkneme, jako cocoti budeme zapalovat svíčky, čas letí jako bláznivý a jak píšete karavana jede dál a psi štěkají. Dal jsem vám palec hore.

Helena
13. 1. 2024 13:41
Odpovědět  Slovan

Asi vám rozumím. Pan Lira byl přesně ten typicky naivní občan USA-i když měl možná dobrý úmysl. Nejspíš si vůbec nedokázal představit, co se na ukradině vůbec děje. A že jeho slavné USA se na něj zvysoka vy…. Na ukradině je totiž úplně jiná situace než třeba byla v Afghu, Iráku… Na ukradině vládnou ukrobanderovci, fašističtí zabijáci, krutost, teror, což do důsledku Lirovi nedošlo. Zařvalo tam přes milion vojáků. Každý, kdo tam strčí rypák, musí počítat, že tam zařve taky.

Slovan
13. 1. 2024 14:06
Odpovědět  Helena

Tak paní Heleno to jste mě udělala radost že mě ASI rozumíte. Paní autorka asi zase ne. To už tak bývá. Já bych tam nejel ani za zlaté prase. Píšete to dobře, že je to tam banda magorů. Když už jsme u toho, nechci ani pomyslet, kdyby se něco takového přeneslo na Slovensko či do Čech a Moravu. Víte co by to bylo?

Boomer
13. 1. 2024 14:11
Odpovědět  Helena

.. na tohle jsme přišli v roce 2019 s naší cyklopartou, po týdnu putování na kolech a nocování u domácích to shrnul jeden z chlapů, promovaný historik, specializovaný na Evropu 20.století.. takhle nějak to muselo vypadat v Německu, když náckové vydali Norimberské zákony, s touhle zemí já končím!!!
Udělali jsem totiž chybu, když jsme si pozdě odpoledne našli prima nocleh u prima rodiny, akorát že to byli etničtí Rusové, anžto Ukrajinci se k nám v tom městečku chovali dost nevlídně a ten Rus(učitel..) byl jediný, kdo se usmál od ucha k uchu a otevřel nám dveře dokořán. Co strašného jsme tím pádem spáchali, nám místní dali vědět hned druhý den ráno v obchodě s potravinami…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Helena
13. 1. 2024 14:27
Odpovědět  Boomer

Podobnou zkušenost udělala parta známých chlapů, co jeli ukradinu před x lety na motorkách.

Slovan
13. 1. 2024 15:39
Odpovědět  Helena

Tady kámoši, tedy mlaší než já jezdí taky Albánii, Moldavii a já nevím ještě kde všude trajdili, ale já bych nejel. Právě po historkách jiných. Jedině s kulometem na zádech.

Slovan
13. 1. 2024 15:35
Odpovědět  Boomer

….no a jak to tedy kuurwa dopadlo. Nebo je to seriál na pokračování a příští díl bude zítra v poledne. Já jen jestli se mám těšit. 🤣🤣🤣🤣🤣

Boomer
13. 1. 2024 16:12
Odpovědět  Slovan

.. no jak, normálně, probrali jsme to a došli ke shodě, že tohle fakt ne! Byly tam i situace, kdy nás zastavili civilové kousek před vesnicí, o kus dál se jakoženic nenápadně poflakoval chlápek s flintou, pokecali jak začíná být v kraji nevlídno, ale že u nich to mají v merku a řekli si o pět, někdy taky deset doláčů, že u nich cesta bezpečná.. no nedej jim to z dobroty duše, když opodál “jakoženic” stojí ten chlápek s flintou, potahuje z cigára, zkoumá oblohu a jinak nikdo vůkol, že..
Takže do nejbližšího města s vlakovým nádražím a davaj co nejblíž k slovenským hranicím…

Don’t Cry for Me Ukraine…”

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Slovan
13. 1. 2024 16:56
Odpovědět  Boomer

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
….já si umím ředstavit ty slipy s čárou barvy kokosu.

Boomer
13. 1. 2024 17:26
Odpovědět  Slovan

.. nebyli jsme tam poprve, každý rok jsme projeli jinou oblast, krásná byla Zakarpatská, člověk si místy připadal díky přírodě jak o sto let zpátky, tam ještě pořád věděli, že kdysi patřili k nám.
Při poslední štrece to nebyl strach, ale znechucení, zhnusení nad tím, co vyvádějí, hned třetí den nás v jakési, z našeho pohledu “řiti”, v deset večer probudili pochodňovým průvodem a ti mladší dobytkové skákali od domu k domu a bušili na okna. Hovada nemytá, kolozubá, ušatá…
Když jsi v cizině, kde se necítíš jako vítaný host, sebereš svoje peníze a odejdeš s nima jinam…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Slovan
13. 1. 2024 18:04
Odpovědět  Boomer

Proto celý život skoro sedím na (!). Všichni jezdí do cizi a k různým mořím a když se ho zeptám jestli ví kde je Máchovo jezero čumí.

Markýza
13. 1. 2024 18:02
Odpovědět  Boomer

Já bych začala razit “we don´t cry for you, Ukraine” 😎

Boomer
13. 1. 2024 18:47
Odpovědět  Markýza

.. no kde je Mácháč to vím, byl jsem na dohled od něj, v Doksech u příbuzných, ale než k vodě jsem raděj vyšlápnul na bajku na Kokořínsko, já ty rovinky moc neberu, máme jich na Hané dost. No a moře jsem přežíval jenom kvůli rodině, nebýt potápění, tak by mě tam nuda sežrala, ale asi tak třetí den už jsem všude čuměl, kde je nějaký kopeček, takže vím, jaký nádherný výhled na moře je z Olympu nebo Sv. Jure, Vel.Troglavu, Sv.Nikoly nebo Vidovy gory…
Jo, a nuda pláže na Rujáně, to jo, to joó, akorát kdyby tam bylo míň těch pihovatých a věčně do rudě spařené barvy spálených německých Gertrud bez tvaru a šmrncu, ale tam zase hned člověk poznal holku od nás nebo z Polska už z dálky…

Pavel z Moravy.
13. 1. 2024 16:52
Odpovědět  Helena

Nedošlo mu to, co jsou tam za týpci. Nu, vidíte a EU lídři si tam jezdí na výlety a naši škůdci jakbysmet bez jakýchkoliv obav. Je to o tom jablku, co nepadá daleko od stromu.

Supman
13. 1. 2024 21:37
Odpovědět  Helena

Asi máte na mne smůlu (nic osobního), ale i tady jste úplně mimo mísu, stejně jako s tím Cimickým. Pokud si dobře pamatuji, tak Lira žil na Ukrajině docela dlouho, měl tam rodinu. Asi něco jako Eric Best u nás. Byl jeden z mála, který psal o tom jaký je skutečný stav věcí na Ukravíně dávno před vypuknutím války. To se samozřejmě v kyjevském pojetí demogracie nesmí, a tak byl omezován (myslím že nesměl vycestovat, nebo jeho rodina), byl zastrašován a nakonec uvězněn a mučen. Dle stylu příspěvků a obecného přehledu to byl skutečný novinář! Žádná zblblá vítačka imigrantů, která naburácí do lágru s černochama s dobroserskou vírou v jejich začlenění do společnosti a ti se jí odvděčí hromadným znásilněním. Prostě to byl odvážnej chlap, kterej neopustil své blízké a pomáhal zveřejňovat zvěrstva kyevského režimu, která jsou tak hlasitě podporována “kolektivním západem”…

Nadia369
13. 1. 2024 17:03
Odpovědět  Slovan

On vedel velmi dobre, co se mu muze stat. Byl to velmi inteligentni clovek, ktery chtel jen lidem ukazat jaka je pravda v dobe, kdy media razila jen jeden povinny nazor. Sledovala jsem Gonza jeste nez to tam zacalo a pak uz pravidelne. Vite Gonzo mel dost penez na to aby si nekam potichu zalezl a vse preckal. Neudelal to, poslal jen zenu a deti do bezpeci a dal posilal zpravy tem, kteri chteli slyset. Trikrat zmenil misto pobytu, protoze vedel ze po nem jdou. Jak sam rekl delal to lidi, aby se probudili a protoze nechtel aby umirali mladi kluci na obou stranach nesmyslneho konfliktu, ktery zapad vyvolal.Tomu ja rikam vyssi stupen odvahy rikat pravdu v teritoriu nepritele a opravdu si tohoto cloveka vazim. Zmenil hodne, a tisice lidi diky nemu otevrelo oci a zacalo chapat situaci jaka skutecne je. My zatim zijeme relativne klidne, ale co v nas skutecne je zjistime az se ten klid stane minulosti.

Slovan
13. 1. 2024 18:15
Odpovědět  Nadia369

Napsala jste skoro to samé co já jen úhledněji. Jasně že otevřel tisícům oči, souhlas, ale sejde z očí sejde z mysli. Řeknete mě za půl roku, vzpomene si na něj jen ten nejbližší okruh přátel. Jako všude a na všechny. Už jsem také nějaký ten pátek na tomto nádherném světě. Víte co už je okolo mě kamarádů, známých na onom světě a to já ve svých 63 letech přesluhuji. Maj tam nahoře bordel.

Boomer
13. 1. 2024 19:55
Odpovědět  Slovan

.. no pokud tě to už nebaví můžu ti půjčit jateční pistoli M 4, i s návodem a jednu nábojku gratis, mladí mi ji potom vrátí! A poděkují…

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRtGhXE6SjpalPHKa4x-9ZiDDBsxwbwSEHlokkH4g2VlB9gfhvQdl1xsA3Boalem7SuH8Q&usqp=CAU

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Slovan
14. 1. 2024 12:57
Odpovědět  Boomer

Až budeš mít na svědomí tolik prasat co já, tak se budeš moc ještě jednou oženit. Jestli tě teda nějaká bude chtít.🤣🤣🤣

Boomer
14. 1. 2024 14:11
Odpovědět  Slovan

„Nemůžeš vstoupit dvakrát do téže řeky – ale to neznamená, že zbytek života musíš strávit na břehu.“

Buchtík
14. 1. 2024 13:52
Odpovědět  Slovan

Ne, nenapsala vůbec to stejné, co Vy.

Až žasnu, kolik lidí jeho videa údajně poslouchalo. Když jsem si pod těmi videi pročítal komentáře vždycky, tak jsem tam viděl tak maximálně 2 od Čechů.

Jediný smysluplný komentáře pod tímhle článkem jsou právě ten od Nadia a Supman, kterým podle toho, co napsali, věřím, že ty Gonzalovy videa poslouchali. Pak se to da věřit ještě autorce článku a Semimu. Zbytek tady zase jen klasicky exhibuje a mlátí prázdnou slámu.

A je to tak už jen kvůli tomu, že ty jeho videa nikdo netitulkoval, otitulkované bylo jedno, max dvě.

Jinak teda dění kolem Liry je docela divný, až se člověku vkrádá na mysl pochybnost, jestli vůbec zemřel a nezhmotní se někde s časovým odstupem. Ale to by byly už moc velký konspirace asi.

Pavel z Moravy.
13. 1. 2024 19:42
Odpovědět  Nadia369

Někdo za to samozřejmě vezme a jde proti grázlům, ačkoliv tuší, že dopadne zle. Jasně, že to musel být odvážný chlap. Ale škoda ho. Mohl vyprávět druhým a burcovat je. Žádná oběť není zbytečná, ale je takových lidí škoda, neb takoví se každý den nerodí.

Slovan
13. 1. 2024 20:00
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Pavle proBoha shrňme to, je to především zbytečné.

Albi
13. 1. 2024 21:35
Odpovědět  Slovan

tak já s dovolením “obrátím list”.
Na OM jsem našla dobrý článek k situaci mezi Izrašlem a Hamásem.Nejsem schopná napsat třeba krátké shrnutí – taky ta izraelska a arabská jména miá dělají potíže si zapamatovat a taky vztahy nezi státy v tom regionu jsou víc než spletité. Koho to zajímá (možná Milan, Putinovec, Semi,,,, ) – tady je odkaz.
https://outsidermedia.cz/rozhovor-thierryho-meyssana-s-monikou-berchvokovou-od-hamasu-k-sionismu-a-zase-zpet/
Ale tohle se týká známých, jmen a událostí, takře i když je to dost dlouhé, zkopíruji to pro ty, kterým se nebude chtít článek číst celý, tak ten končí:
Otázka: Takže Spojené státy se dostaly znovu do hry. Jaká tedy byla Bidenova strategie v regionu?
Joe Biden už nemá všech pět pohromadě. Ve Spojených státech existuje dokonce týdenní televizní program o jeho zdravotních problémech a jeho intelektuálních výpadcích. V jeho stínu malá skupina oživila strategii George W. Bushe a Baracka Obamy: Zničit všechny politické struktury „rozšířeného Středního východu“ s výjimkou izraelských. To se děje v Libyi, Súdánu, Gaze a pokračuje v Jemenu.

Albi
13. 1. 2024 21:37
Odpovědět  Albi

Bidenova administrativa ujišťuje, že chce masakr v Gaze zastavit, ale pokračuje ve svých dodávkách granátů a bomb tak, aby pokračoval. Předstírá, že chce zachovat svobodu pohybu v Rudém moři, ale vytváří mezinárodní koalici proti Ansar-Alláh, kterou mylně popisuje jako antisemitskouo a kterého nazývá „lupičem Hutíovského klanu“. Washington právě zrušil podpis mírové smlouvy v Jemenu uzavřené pod záštitou OSN. USA oživují válku, která již skončila.
S ohledem na tento chaos, jaká je Trumpova role v geopolitice Blízkého východu? Jeho návrat by mohl přinést nějakou cestu, jak ven z tohoto konfliktu?
Donald Trump je politické UFO. Tvrdí, že je inspirován bývalým prezidentem Andrewem Jacksonem (1829-1837) a že nemá žádný vztah k republikánským a demokratickým ideologiím. Jeho prvním rozhodnutím, když dorazil do Bílého domu, bylo zbavit ředitele CIA jeho místa v Radě národní bezpečnosti. To způsobilo jeho první potíže a nucenou rezignaci generála Mika Flynna. Donald Trump chtěl řešit mezinárodní problémy prostřednictvím obchodu, a ne prostřednictvím zbraní. Můžeme se domnívat, že se jedná o iluzorní cestu, ale je jediným americkým prezidentem, který nikdy nezačal válku.

Albi
13. 1. 2024 21:38
Odpovědět  Albi

Můžeme se domnívat, že se jedná o iluzorní cestu, ale je jediným americkým prezidentem, který nikdy nezačal válku. Náhle přerušil používání teroristických zástupců Washingtonu, zejména al-Kájdy a Islámského státu. Zpochybnil roli NATO, což je vojenská aliance, jejímž cílem je slovy svého prvního generálního tajemníka „udržet Američany uvnitř, Rusy venku a Němce pod velením USA“.Kdyby byl Trump u moci, pomohl by většině izraelských občanů zbavit se tzv. „revizionistických sionistů“, tedy skupiny Benjamina Netanjahua; pokračoval by v provádění Abrahámovských dohod a ukončil by západní podporu bratrství Muslimského bratrstva; pomohl by většině Ukrajinců zbavit se Volodymyra Zelenského a uzavřít mír s Ruskem. Donald Trump však dosud nebyl zvolen; současný tým u moci se ho nyní snaží přinutit, aby se vzdal svého programu, a tím se dostal do Bílého domu.

Albi
13. 1. 2024 21:38
Odpovědět  Albi

Je z dlouhodobého hlediska Západ ztělesněný americko-sionistickou osou odsouzen k zániku?
Popisujete to jako „americko-sionistickou“ skupinu, která v současné době vede politický Západ. Je to jeden možný způsob, jak se na věci dívat. Myslím si však, že to není spojeno se státní mocí jako takovou. Ukazuje se, že tito lidé jsou u moci ve Spojených státech a v Izraeli, ale mohli by být u moci i jinde. Stále o sobě tvrdí, že jsou židovskými nacionalisty, ale to není celá pravda. Tito lidé jsou supremacisté. Odmítají rovnost mezi lidskými osobami a považují za nicotnost masakry lidí. Pro ně platí, že „omeletu nelze dělat bez rozbití vajec“. Právě tento způsob myšlení způsobil 2. světovou válku a gigantické masakry civilistů.

Albi
13. 1. 2024 21:40
Odpovědět  Albi

Dnes si mnoho světových vůdců uvědomuje, že tito supremacisté se neliší od nacistů a přinášejí stejné hrůzy. Třetí svět je nyní vzdělaný a je členem OSN. Už nemůže vystát řádění těchto lidí. Rusko usiluje o obnovení mezinárodního práva, které car Mikuláš II. vytvořil s francouzským laureátem Nobelovy ceny Leonem Bourgeoisem na Haagské konferenci v roce 1899. Čína usiluje o spravedlnost a už nebude tolerovat „nerovné smlouvy“.
Zdá se mi, že tento systém správy je již mrtvý. Na OSN byla každoroční rezoluce požadující ukončení blokády Kuby přijata 197 státy proti 2 (Spojené státy a Izrael). Rezoluci o okamžitém a trvalém příměří v Gaze přijalo 153 států, to je o něco méně, ale sázky jsou mnohem vyšší. V každém případě můžeme jasně vidět, že se proti politice těchto lidí je již většina světa. Když se hráz protrhne a my budeme pod ní, tak se politický Západ zhroutí. Rozhodně se musíme vzdálit od tohoto Titaniku, než se potopí.
xxxx
Omlouvám se za délku, ale zkrátit to, aby se zachoval smysl neumím. Snad mi to admin i vy všichni prominete.

Boomer
14. 1. 2024 12:28
Odpovědět  Albi

.. k vašemu shrnutí jen tolik..ve věci vnitřní i mezinárodní politiky USA vycházíte z mylného předpokladu, že nějaký pan Biden v nějakých USA něco řídí. Není tomu tak…

14. 1. 2024 20:55
Odpovědět  Boomer

A není to šumák, zda senila, nebo “ti za ním” (a před tím za všemi prezidenty USA co jich jen bylo, včetně JFK, kterého odstranili, že zlobil)? Podstata zůstává, ne? Tak jakejpak mylnej předpoklad, když výsledek je tentýž? Správný závěr na podkladě mylného předpokladu? Famózní…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy.
14. 1. 2024 14:32
Odpovědět  Albi

Albi, tenhle ten dědula nemá opravdu vůbec na nic vliv.

14. 1. 2024 20:56
Odpovědět  Albi

🙂

Nadia369
13. 1. 2024 20:48
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Pravda pravdouci Pavle.

lubkral
13. 1. 2024 09:45
Ohodnotit příspěvek :
     

Ani se nedivím. Každý režim se brání, ať to bylo za socialismu či za kapitalismu a proto se nelze divit, že nacistický režim jako je Ukrajina si servítky nedělá s nikým… Ani s civilisty.. Pravdou je, že fašizace západní Evropy probíhá vesele a nikdo už ani neví kolik lidí se na Ukrajině od roku 2014 ztratilo……

sergej
13. 1. 2024 10:24
Odpovědět  lubkral
Albi
13. 1. 2024 09:55
Ohodnotit příspěvek :
     

Svět musí vědět, co se děje na Ukrajině pod tímto nelidským diktátorem Zelenským“-
A shodou okolností tady sice rozsáhlý popis doslova úmyslných vražd (mimo válečných “ztrát”, přesto nedostatečný. Svět už pod denními informacemi, plnými válek a vraždění otupěl. Už všichni vidí jen nudnou statistiku čísel, nikoliv bývalých živých LIDÍ.
https://myslenkyocemkoli.blogspot.com/2024/01/bile-stuhy.html.
“Mariupolem pomalu projíždí mikrobus a auto s bílými stuhami na zrcátkách, cestující uvnitř jsou napjatí. Někde na předměstí je slyšet dělostřelectvo, jsou slyšet silné výbuchy a obyvatelé města se snaží uniknout z nebezpečné zóny. Na ulici Karpinsky si aut všimne Dmitrij Šalar, voják 2. baterie praporu raketového dělostřelectva 36. brigády námořní pěchoty OSU…
V domnění, že lidé ve vozidlech mohou zaujímat proruský postoj a plníce tak rozkaz, na ně Šalar a jeho kolegové zahájili palbu z kulometů. Na následky utrpěných zranění zemřeli na místě 4 lidé v autech,“ napsali o rok později v obžalobě.

Albi
13. 1. 2024 10:04
Odpovědět  Albi

Tisková zpráva vyšetřovacího výboru zmiňuje velmi charakteristický detail – bílé pásky na zpětných zrcátkách. Právě ty Šalar vnímal jako „známku projevu proruského postoje“. Sám mariňák přiznal, že mu bylo jasné, že v autě jsou civilisté, ale přesto zmáčkl spoušť – odůvodňuje to pravděpodobnými politickými názory těch, kteří sedí uvnitř. I když se lidé jen prostě snažili ukázat, že jsou mimo válku. Je to jako bílá vlajka.

To je jen jedna ukázka. Součástí článku jsou fotografie konkrétních vrahů a jejich jména. I když těmi skutečnými vrahy jsou jiní, vážení a s poctami vítaní politikové mnoha zemí. Ti zatím nejsou ani souzeni a není jisté, že někdy budou. Takové případy jsou známé i z jiných válek. Pěšci si všechno odnesou, generálové přežijí, často v pohodě, bohatství a bezpečí. 🙁

sergej
13. 1. 2024 10:32
Odpovědět  Albi

Tady taky vnímají chcimíry jako proruský narativ. A budou podle instrukcí udávat sousedy nebo spolužáky že se chovají divně?
“Nesourodosti, podezřelosti, mlžení a manipulace prováděné Policií a MVČR při informování o událostech na zimní slunovrat v Praze. Z čeho se tím tajné služby a Policie usvědčují? Vyvolaná nedůvěra v Policii je nebezpečný precedens! Spolčili se politici s tajnými službami? Kdo dal vládě mandát k zavlečení občanů a všech subjektů České republiky do války? Proč se netrestá „padni komu padni“ příprava, propagování a podporování války, militarizace společnosti a vlastizrada? Jak se postaví země NATO a kolektivního Západu k podmínkám ujednání míru, nebo porážce a všem z toho plynoucím důsledkům? Vláda ztratila důvěru občanů pro páchání genocidy, zpronevěry peněz občanů na financování cizích zájmů!
https://www.svobodny-vysilac.cz/2024-01-12-hovory-pri-vine-s-petrem-vaclavem-302-dil-127-min/

Pavel z Moravy.
13. 1. 2024 10:58
Odpovědět  Albi

Zopakuji to z Big Bena – sponzoři odcházejí, my vrchnost zůstáváme. Tak nějak jsi to asi myslela. Kdyby ale Albi byli lidé důstojní a duševně vyzrálí, tito parchanti by si tady ani nečuchli. To je ale to kdyby. A důstojnost musí získat každý sám, ta se nenaučí.

13. 1. 2024 12:43
Odpovědět  Albi

🙁

Markýza
13. 1. 2024 18:09
Odpovědět  Albi

Myslím, že každý by to chápal jako bílou vlajku………….krom zas.raných kokotů ovisnutých. Přesněji řečeno, ti to ovšem chápou taky, verbež hnusná……Jenže už před nějakým rokem a půl jsem kdesi četla reportážku, jak Rusové zalakovávali červené kříže na sanitkách, protože po těch stříleli “obránci vlasti” přednostně.
Když tohle čtu, ještě víc držím palce všem Ukrajincům, kteří zdrhli prostě proto, že chtěli žít normálně. A modlím se za ně, aby je nikdo nevyhmátl.

Putinovec
13. 1. 2024 11:43
Odpovědět  Albi

Svět by měl taky vědět , kdo benderismus generačně v banderstánu pěstoval a podporoval .
Přesně tak , jako stejný pachatel vyvolal světovou válku dvacátého století , rozloženou v čase na dvě etapy . Tehdy posloužilo Německo a zbytek zotročené Evropy , dnes posloužil banderstán a zbytek zotročené Evropy .
Je to stejný mustr , jen nemají dostatečný emoční potenciál , k plnému zapojení evropského obyvatelstva , do přímé války . Jaká tady proběhla v roce 2022 masírka ohledně benderstánu a nutnosti vyhlásit RF válku . A od té doby jim ty úspěchy v masírce kanonenfutru strmě klesají .
Blbci už to mají za sebou a ten zbytek začíná hledat vhodnou větev , pro protektorátní sebranku .

Pavel z Moravy.
13. 1. 2024 10:50
Ohodnotit příspěvek :
     

Amícká elita má zájem o jiné lidi, ne o bojovníky za spravedlnost. Její prioritou jsou zvláštnosti druhu homo sapiens.

Kelly
13. 1. 2024 10:50
Ohodnotit příspěvek :
     

Ten Čech, co mu tady prokopli dva Ukrajinci hlavu v Klatovech, naštěstí přežil, soudce u Okresního soudu v Klatovech to vyhodnotil, že se ti dva Ukrajinci vlastně ničeho tak hrozného nedopustili, ani podmínku jim nedal, kolik si toho tento národ ještě nechá líbit? To ho hanba nefackuje? Já být z Klatov, tak už tam protestuji před tímto soudem, já tam alespoň poslal dopis přes datovou schránku na toho soudce, at´ se stydí.

Pijack
13. 1. 2024 11:45
Odpovědět  Kelly

Naše vrchnost se Ukrajinců bojí jak čert kříže. Banderovci přece vyhrožují, že se po porážce zase nastěhují k nám, jako v poválečných letech. Přijede Hitlerofil Zelenský a klidně tady rozkazuje, kdo co a jak má pro Ukrajinu dělat. A ti naši vylízaní poskoci se mu navíc podbízejí – tu dali k dispozici vládní letadlo, tu ho odměnili, tam zase vlezli v Senátu do zadku a režimní novináři o něm pěli ódy obdivu. NEPOCHOPITELNÉ. A ten skrček Vystrčil papouškuje, jaký jsme sebevědomý národ. By jsem se z nich poblil.

Opakuji už od roku 2014 – Bezpečnostním rizikem pro nás není Rusko, ale Ukrajina. Dnes se to ukazuje jako fakt. Diktují nám a rozkazují. Berou si naše miliardy bez poděkování. Opovrhují naším obyvatelstvem. A my jim tady ještě vyvěšujeme vlajky jako správní sluhové. Ten Hitlerofil když přijel, tak bylo na jeho ksichtu jasně vidět to pohrdání, jako kdyby nás vlastnil.

Kelly
13. 1. 2024 10:56
Ohodnotit příspěvek :
     

a pokud se v někom hnulo svědomí, tak 31.1.2024 pořádáme demonstraci u Úřadu vlády v Praze v 15,00 hod. za odstoupení této pro-fašistické vlády Úvodní stránka (holesovskavyzvasp.cz)

Ladislav 💤
13. 1. 2024 11:17
Odpovědět  Kelly

Včera mi došel výpis na zlodějskou Čurečkovou “valorizaci” pro rok 2024 závratných 360,- Kč!!!
Zlodějna století!
Kur*y fašistické!! Kur*y fašistické!!
Aby je včecky do rána smrtka pojebala!
A Banderovce, to samé!
Jinak my důchodci budeme žrát brzo travu!

Slovan
13. 1. 2024 11:51
Odpovědět  Ladislav 💤

Láďo buď rád že do nyní alespoň ještě něco přijde, ale může nastat doba……
Ne jenom se strašíme, to neprospívá zdraví. 🙋‍♂️

Ladislav 💤
13. 1. 2024 12:23
Odpovědět  Slovan

Ta nenastane, ale když budeme držet hubu, budou si ti grazlové dovolovat ještě víc!
Denně do nich a tvrdě!💥
Do nenažraných 🐷🐷!!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Ladislav 💤
13. 1. 2024 12:47
Odpovědět  Ladislav 💤

Jó a ještě včera a hned za tepla jsem vynadal přímo tomu grázlovi Čurečkovi!!
Ještě mi ani nepřišlo, že přijali!!
Tak se nás bojí!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy.
13. 1. 2024 17:00
Odpovědět  Ladislav 💤

Oni ti Ladislave neodpoví. Za covidu jsem jim poslal mailů. Jsme pro ně nuly. Tak jak to tady psává paní Helena. Jen probuzený národ nejméně 3 milionů a více by jim hnul žlučí a něco by se mohlo dít. Tito samolibí a pokrytečtí tvorové nás mají na háku. Mají zaháčkované mlaďochy a to jim stačí a oni to ví. Tak se měj.

Albi
13. 1. 2024 15:55
Odpovědět  Slovan

Pavle, rozhodně si nemyslí, že se jen strašíme, ta doba už bohuřel nastává.
Pomalu, ale jistě, kamuflovaná (pravděpodobně přechodně) viditelným “snížením” cen potravin (jíst musí pán i kmán! Tomu se nikdo nevyhne.) v obchodech o pár drobných..
Ale těch záviděníhodných 360 Kč/měs ti seberou během toho měsíce.na jiném, ani nepostřehneš na čem, jak.a kolik.

Mmch. – včera jsem četla na mainstreamu, že daně z nemovistí vzrostou minimállně 2x. Sice ty vybrané daně patří obci, ale ty z nich musí část odevzdat státu. A to je jen jedna položka z plánovaných!

Takže pokud sis kdysi koupil, postavil nebo, opravil, či zmodernizoval barák vlastní prací a za vlastní (už zdaněné) peníze, budeš – jistě radostně – platit min. 2x vyšší daň než dosud. A těch 360,- Kš možná to zvýšení ani nepokryje.

(Ale Ukrajina potřebuje, Ukrajina čeká, Ukrajina na nás spoléhá!.Sláma ukravína!)

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Slovan
13. 1. 2024 17:03
Odpovědět  Albi

Do května času dost, v dubnu dám barák dceři a v květnu hodím tu složenku tomu jejímu kovanýmu ÓDéééeS, který se tuna doma semnou loni hádal, že pětidemolice a Pávek nic, že je to záležitost obcí. Uvidíme řekl slepej. 🙋‍♂️

13. 1. 2024 17:46
Odpovědět  Slovan

To mi připomíná Ženatýho se závazky, když tam taťka Bunda špekuluje čím by ztrestal synka Buda a závěrem vyhrůžek, z kterých má Bud srandu, hodí bombu:
“nebo… nebo… nebo tě udělám dědicem!”, čímž konečně mlaďase vyděsí. To je náhodou moc prima nápad, akorát si to nějak posichruj, abys neskončil pod mostem.

Slovan
13. 1. 2024 18:19

Milane příteli jo díky za radu ale už jsem to bábě hlásil, že stěrače stírají. No vona ze mě udělala blba, že to nemuší hlásit , že bych to měl vidět. 🤣🙄🤦‍♂️🙏🙋‍♂️

Albi
13. 1. 2024 17:59
Odpovědět  Slovan

Tím ale problém jako takový nevyřešíš. Bude to platit tvá dcera a zeť + ostatní lidé v republice.

Ale neboj, i ty si užiješ, i na tep´be si něco najdou.
Měla bych pár nápadů, které vláda ještě nestačila realizovat, ale nebudu jí napovídat. Však ona to zvládne sama. 🙂

Slovan
13. 1. 2024 18:22
Odpovědět  Albi

😈 😈 😈 😈 😈
Kristova noho to ať tě ani nenapadně ty ty…. ty …ty jedna politá ….vodou. 🤣 🤣 🤣 🧡 🙋‍♂️

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
13. 1. 2024 21:13
Odpovědět  Slovan

Klidně to napiš celým jménem, už mi to skoro chybí. Kvok, kvok. 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Joe Arp
13. 1. 2024 19:37
Odpovědět  Slovan

Tak do roka budeš v ODS a v prde*li, “doma” se budeš bát kváknout, co si o nich skutečně myslíš. Složenku ti hoděj zpátky, protože tam stejně překážíš a dožiješ se, že nájem tam budeš platit v eurech! Pak si vzpomeň, že předci přepisovali až na “smrtelný posteli”!

Pavel z Moravy.
13. 1. 2024 19:50
Odpovědět  Slovan

Pokud je zazobanej, tak to pro něho nebude problém zaplatit. A ve své podstatě to stejně zaplatíš ty z jiných položek žití, které podraží a tito lidé si navýší své platy. Já bych to nedělal. Zničit si zdraví a pak to tak předat. Ani náhodou. Až po mé smrti a samozřejmě ženy. Čau a měj se.

Pavel z Moravy.
13. 1. 2024 17:12
Odpovědět  Albi

Albi, píši to výše. Bez probuzeného lidu a obzvlášť omladiny s tím nelze nic udělat. Jak tady psal T.H, dokud zde budou mít na jídlo a byt, tak s nimi nic nehne, ani kdyby je přímo prodali lenním pánům do Germánie. To, že si nezajedou do Alp, to přežijí. A že jsou zotročení, to jim nevadí, oni jsou již na tuto cestu připraveni a vychováni. Důstojnost nemají, jsou to převážně zbabělci. Paní Helena tady nedávno navrhovala jednoduchou věc. Zavřete jim šrajtofle a místo u svého stolu. Staroši jim ujídají chlebíčka, tak holt už ten chlebíček starochům pro ně nezbývá. Když u Amíků odstranili otroctví, ti moudří z nich říkali Dali nám svobodu, ale nepozvali nás ke svému stolu. Bohužel děti, budete muset žít za své. Že je to tvrdé, no je, ale taková je cesta života. Nejsou na ní jen radosti, ale i strasti.

Albi
13. 1. 2024 18:01
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Je to tak, ale těm mladým to máme mít za zlé? Nebo jim to dokojce přát?
Nemají naše zkušenosti, tedy ani porovnání a musejí si to prožít sami, tomu se nevyhnou. Taková zkušenost je nesdělitelná a s tím nic nenaděláme.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy.
13. 1. 2024 19:56
Odpovědět  Albi

Já jim to nepřeji, jen říkám, že se musí naučit žít za své. Naříkáte si jak to tady vypadá, ale sami je k tomu vedete aby nemuseli přemýšlet, protože babi a děda dají i kdyby oni sami neměli co do pusy. Já jen vidím jak to je. S takovou z nich nikdy správňáky nevychováte, je mi líto.

Pijack
13. 1. 2024 11:34
Ohodnotit příspěvek :
     

To je celkem pochopitelné. Když se Američanům hodí smrt někoho ze svých, tak ho klidně obětují. Diplomaté USA museli 100% vědět, kdo je Lira a co na Ukrajině podniká. Úkol zněl jasně – odstranit Liru, nehodí se nám do propagandy. Lira si bohužel myslel opak. Známe mnoho příkladů, jak obětovala CIA své agenty, když “nesplnili” svůj úkol. Američané jsou odporný hnus, v Afganistánu nechali napospas při svém útěku sovky svých psů. Psovodi prostě utekli a své miláčky tam nechali. Takhle se nechová ani prase, ani hyena. Takže to diplomaté USA nechali na Ukrajinských otrocích. Museli tutově vědět, jak Lira dopadne.

Ladislav 💤
13. 1. 2024 12:24
Odpovědět  Pijack

👍

zuzana
13. 1. 2024 12:40
Ohodnotit příspěvek :
     

Anonymní Američtí představitelé se obávají, že Bidenova bezohledná zahraniční politika může vést k válce v Libanonu

https://aktax.cz/bidenova-bezohledna-zahranicni-politika/

zuzana
13. 1. 2024 13:17
Ohodnotit příspěvek :
     

Maďarská prezidentka: Téměř neustálé zdravotní potíže, jako by náš imunitní systém byl oslaben

https://aktax.cz/madarska-prezidentka-temer-neustale-zdravotni-potize/

Jaro Jaroslav
13. 1. 2024 14:01
Ohodnotit příspěvek :
     

Pan Lira Starší, iste počul o dome Zelenského na Floride, v meste kde sidli aj TruNews.com, severne od Miami..Mal by ho odpaliť, ked tam všetci židonacisti budú už onedlho…A bol to židi Kissinger co zničil Chile a preto vasa rodina emigrovala-bohužial zlým smerom, ako ,noho z nás, satanovi do papule…

Milan Jakeš
13. 1. 2024 18:47
Ohodnotit příspěvek :
     

Gonzalo je nyní tam, kde bylo jeho srdce už za jeho života zde ve světě.
Poprvé byl uvězněný cca v létě 2022 ale tehdy byl jeho čas mezi námi ještě zázrakem prodloužen. Posuzovat Gonzala lidskými měřítky je celkem nesmysl. Znal velmi dobře svůj osud a nebál se ho.

Kelly
13. 1. 2024 21:14
Ohodnotit příspěvek :
     

neměli bychom mlčet k tomu zločinnému režimu na Ukrajině, já chodím s megafonem k Úřadu vlády a řvu tam, že Zelenský si zaslouží špagát a Fiala si zaslouží za katr. A toho 31.1.2024 to bude řvát před Úřadem vlády také. Chodí tam jeden idiot skoro každý den s cedulí “Dejte Zelenskému letadla” a já mu za zády řvu “Dejte Zelenskému mašli”.

Kelly
14. 1. 2024 08:38
Ohodnotit příspěvek :
     

Já, kdybych měl před svýma synama ukázat, že jsem zbabělý, tak to bych si raději říznul žíly. Ale to záleží na výchově v rodině, jak se choval táta, já znovu opakuji, že se za současný český národ stydím, za zbabělost větší části tohoto národa.

Pavel z Moravy.
14. 1. 2024 11:06
Odpovědět  Kelly

Pane Kelly, ačkoliv vás neznám, máte můj velký obdiv. My někde z tramtárie z Moravy tam do Práglu jezdit nemůžeme a také v našem věku to již není jak to bývalo. A v našich městech a městečcích se nikdo nemá k tomu, aby za to vzal a pořádal tady nějaké protesty a demonstrace. Kde je SPD a ostatní? O komunistech nemluvím, neboť hlupáci vidí stále třísku v jejich oku, ale nevidí trám ve svém. Takže těm se nedivím, já být v jejich pozici, také bych uvažoval.

Slovan
14. 1. 2024 12:45
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Pavle já nevím muším zareagovat i na ohnivé a úderné vyjádření Kelly cti. Že jsme staří atd je jasná věc. Ale se zeptám, kolik vám potom bylo cca + – v roce třeba 96. To se tuna neděly prasárny, zlodějny, podvody vlád a vládních úředníků, zdražování atd atd. Proč už tehdy nikdo nedal hlasitě najevo co dělají s naší zemí a nezatl jim tipec, pro? Jen jsme přihlíželi, pochechtávali, dělali si z toho prdelky a že ono to nějak dopadne. No a ono to dopadlo, to dnes vidíme sami, ale teď už je pozdě, protože jsme doopravdy staří a nemocní. Co všichni tenkrát dělali, nechali jsme to plavat, takže to samozavraždění ze cti ve stáří je směšné. Nic ve zlém, ale takových lidí moc není a ta trocha nikoho nevytrhne.

Pavel z Moravy.
14. 1. 2024 15:01
Odpovědět  Slovan

Tak teď to vezmu za sebe, já si pr.del nedělal, já nějak extra na srandičky nejsem. Viděl jsem to, mluvil jsem o tom v práci, ale odezva byla zamítavá. V klubu českého pohraničí kde jsem byl 10 roků jsem psal hodně příspěvků do našeho časopisu i jinde o situaci, která zde v zemi vznikala. Více jsem dělat nemohl. A nyní jsem se rozhodl, že bandu zrádců a křiváků již vůbec volit nebudu. Budu jako Ghándí, nespolupracuji. A kdyby to udělal celý národ, byli by v dupě. Jenže konzum a lenost zvítězí. A tím moje aktivita končí. Nemá li problém řešení, starosti nepomohou. Nebudu po volbách stále omílat jaké koalice si stvořili, kdo zradil a kdo ne. Kdyby šli k volbám pouze ti co jsou členy stran, bylo by jich 5% nebo nějak tak, museli by sedět i v komisích a byla by to světová fraška. To by byla ta Ghándího nespolupráce. To je dle mne jediná cesta. Vyautovat je. A kdo bude tvrdit, že na vině jsou ti co nevolí, tak řeknu hov.no kulový. A co potom dělají ti co volí někoho o kom houby ví a on je potom napálí. A když volit, tak leda komunisty, protože s tímto marasmem si nikdo jiný neporadí, možná ani oni ne, neb národ nebude spolupracovat. Takže to už neřeším.

Kelly
14. 1. 2024 15:24
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Já pocházím z Moravy, kdybych pocházel z Prahy, byl bych stejně vychcaný a zbabělý jako většina lidí zde kolem mě. Ted´ to musí vzít do rukou odvážní a strhnout ostatní a ti odvážní jsou většinou na Moravě. Já jsem sbíral podpisy pro Vitáskovou před Hlavním nádražím, na ty 100 tisícové demonstrace, na ty se sem sjeli lidé ze všech koutů republiky, vždyť se mi zapisovali od archů před nádražím, já vím, odkud sem ti lidé jezdili na ty demnstrace. Slávek Popelka, to je další bojovník bez bázně a hany, včera chodil po Zlínu a řval do megafonu, aby přišli lidé na demonstraci do Prahy 31.1.2024, on má zákaz do Prahy od toho sundávaní vlaky z Národního muzea, tak nevím, jestli přijede. Máme tu demonstraci zaregistrovanou na Magistrátu Prahy, dnes se to tam objevilo. A 15.2. 2024 máme demonstraci za propuštění Assangeho a přidáme k Assangemu i toho nebohého Liru, a budeme řvát, že Zelenský patří na šibenici za Liru. V létě jsem řval já sám u Americké ambasády, že tu americké vrahy z My Lai nechceme, aby odtud táhli. Bojovník proti vojenské přítomnosti USA v naší zemi – Aliance národních sil (aliancenarodnichsil.cz)

Pavel z Moravy.
14. 1. 2024 16:05
Odpovědět  Kelly

Jste velmi odvážný člověk a vážím si vás. Nechci se vymlouvat, ale já prakticky necestuji. Určité zdravotní problémy nám to se ženou nedovolují i když já lékaře nenavštěvuji. A jsem bez povozu, takže vlakem tak maximálně do vedlejšího města. Ale stále se nemohu smířit s tím, proč akce nepořádá alternativa i v jiných městech než pouze v Praze. A nejen demonstrace, ale setkání kde by s lidmi mluvili a vysvětlovali. Mluvit s lidmi, to je to nejdůležitější. Většina starých lidí nemá internet a nemá ani povědomí o nějaké alternativě. Oni musí přijít za nimi. Jiná cesta není.

Kelly
15. 1. 2024 03:05
Odpovědět  Pavel z Moravy.

já se trestám za to, že jsem byl takový idiot, že jsem asi tak 14 dní podporoval převrat v listopadu 1989, když se tam u nás na pracovišti založilo OF a já viděl, co tam nalezlo za hajzly, tak už jsem to pak nepodporoval, oni ti nejvyšší z OF u nás na pracovišti pak také vyšli v seznamu StB.

Boomer
15. 1. 2024 08:51
Odpovědět  Kelly

..no, buďte v klidu, tohle není jenom vaše zkušenost.

Kelly
15. 1. 2024 09:46
Odpovědět  Boomer

tento ostrý protest proti zavraždění Liri jsme pověsili na stránky Holešovské výzvy: Aktuální dění (holesovskavyzvasp.cz)

Boomer
15. 1. 2024 09:52
Odpovědět  Kelly

..a dělá vám někdo jazykovu redakci vašich výstupů k veřejnosti? Pokud ano, okamžitě ho vyměňte za někoho kvalifikovanějšího!

Markýza
15. 1. 2024 09:48
Odpovědět  Boomer

Ne, to je normální historická zkušenost 🙂

Boomer
15. 1. 2024 12:16
Odpovědět  Markýza

.. no, a právě pro onu neblahou historickou zkušenost si v poslední době stále častěji pohrávám s otázkou: nebylo by lepší, kdyby lidská paměť byla automaticky resetována po uplynutí 24 hodin? Ten klid, ta pohoda, to ranní rozkošné očekávání něčeho stále nového, nepoznaného.. byť by to jen amarouny byly!

Markýza
15. 1. 2024 13:04
Odpovědět  Boomer

😀 čort znajet. Hlavně, aby se té myšlenky někdo nechytil.