blognezařazenépolitika

Ulož.To končí. Poděkujme za to EU

Aneb úvaha nad sdílením souborů v dnešním digitálním světě a o tom, zda má vůbec smysl pokračovat v současné koncepci “autorských práv”.

Od 1. prosince končí oblíbené sdílení souborů na stránce Ulož.To. Toto sdílení je přitom klíčovou službou na této stránce a tímto zákazem de facto skončí důvod, proč lidé tuto stránku využívali. Může za to EU a její DSA (akt o digitálních službách), který toto sdílení zakazuje. To je v první řadě facka do tváře všem, kdo věřili, že je EU založena na “volném pohybu idejí”, jak se její ideologové dušují. Je to ale i rána pro celý digitální svět a pro celou řadu běžných lidí.

Ze zkušenosti vím, že 90 % lidí z mojí generace si běžně stahuje knihy, filmy a další věci z UložTo a podobných stránek. Je to rychlejší a praktičtější než to pracně shánět jinde – zejména u některých knih a dalších děl, která jsou jinde těžko dostupná. A rozhodně v tom nevidím nic problematického ani nemorálního.

Podle mě je potřeba překopat celou koncepci těch “autorských práv”. Ta se totiž utrhla ze řetězu a pod záminkou “duševního vlastnictví” je zneužívána k blokaci volného sdílení myšlenek, nápadů a výtvorů. V dnešní digitální době je nesmysl postihovat to, že někdo nahraje film na internet a někdo jiný si jej stáhne. I když skončí Ulož.To, bude se to dít stejně (sice obtížněji, ale šikovní lidé si vždy najdou cestu). Snažit se něco takového zakazovat je boj proti lidské přirozenosti, tvořivosti a zdravému rozumu.

Mimochodem, vzpomínáte, jak si Piráti v prvních letech udělali jméno právě na tomto tématu? Jak prosazovali svobodné sdílení myšlenek a souborů? Bohužel i oni sami tyto ideje zradili, začali místo toho prosazovat genderovou a klimatickou ideologii a dnes už se stali plně systémovou stranou, která namísto rozvoje svobody prosazuje stále častěji její omezování.

Proto je potřeba, aby někdo tyto jejich původní myšlenky oprášil a radikálně změnil celou současnou koncepci. Autorská práva mají sloužit pouze k tomu, aby si nikdo cizí nemohl přisvojit autorství daného díla. Rozhodně nemají sloužit k zákazům stahování filmů a dalších souborů.

Zároveň je potřeba si posvítit na OSA, Intergram a další státem posvěcené zloděje, kteří z této koncepce “autorských práv” mají nekalé zisky. Zejména je nutné zrušit výpalné, které živnostníci musejí platit jen proto, že mají v provozovně puštěnou televizi či rádio. Dále je nutné zákonem zrušit platby těmto mafiánům např. za hudbu na maturitních plesech nebo zcela absurdní poplatek za prázdná média, kdy musíme platit za každé prázdné CD nebo flash disk, který si koupíme. Na tyto nekalé praktiky OSA a dalších mafiánských spolčení je potřeba si posvítit i zpětně a donutit tyto mafiány, aby vrátili lidem vše, co jim za minulé roky ukradli.

Ačkoliv nejsem příznivcem zavádění nových daní, podpořil bych novou “daň ze zisku OSA” a zároveň zavedl, že by se o výnos z této daně snížily odvody živnostníků v následujícím roce. To by mohl být velmi účinný způsob, jak donutit tyto mafiány, aby vrátili všechno to, co si v minulé době nakradli.

Stáhnutí filmu není zločin. Zločin je, pokud někdo zneužívá “autorských práv” k tomu, aby okrádal a buzeroval masy lidí. Jen pokud si toto uvědomíme a takto to zakotvíme v zákonech, může se naše společnost svobodně rozvíjet.
https://www.necenzurujeme.cz

sdílet na

102 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Aleš
26. 11. 2023 17:30
Ohodnotit příspěvek :
     

CZEXIT hned.

Uzitecne
5. 12. 2023 10:33
Odpovědět  Aleš
26. 11. 2023 17:33
Ohodnotit příspěvek :
     

Začalo to s Hell spy, kde jsem roky stahoval…a pokračuje to dál…mezitím korporace jako you tube, netfix…jen přidávají reklamy a zdražují…to je ta demokracie…zaměřená pouze na zisky jednotlivců…

janle57
26. 11. 2023 18:58
Ohodnotit příspěvek :
     

Odporný žalář národů,zvaný EU,přitahuje šrouby čím dál tím víc,zavádí totalitu
nejvyššího stupně,tohle je předzvěst zavedení digitální měny a zrušení hotovosti,
další totalitní praktiky z Orwellova 1984 budou následovat,všichni,kdo používali Ulož.to,
aby mohli sledovat filmy bez svinských reklam,už se domlouvají,aby vše k uložení
posílali na ruská datová úložiště,kam špinavé pracky Lejnové a Jourové nedosáhnou.

29. 11. 2023 17:45
Odpovědět  janle57

Nejen to…tyto sdílená Uložiště vytváří svou vlastní kulturu,naprosto unikátní…měli bychom je dát ty Evropany za to k soudu! Pro lidská práva. Protože kultura dostupnosti informací složená pomocí milionů lidských vědomí, nás posouvala dál…a oni jí ničí.
Spousta unikátních děl zmizí nenávratně v zapomění…O to jim jde Chazarům…
Oni potřebují ničit vědomosti a historii,záznamy, přetrhávat ty nitky…aby lidé byli poslušní Otroci.
Peníze za udajná autorská práva,jsou krytí, klam…ve skutečnosti za většinu těch děl už není dnes ani komu platit…a prostě jen nenávratně zmizí v zapomění…v nějakých trezorech…žádný byznys to nepřinese..
Jim nejde o prachy, ale rozbití komunit, hlavně těch informačních…jsou to zločinci. Tečka.

Autor
26. 11. 2023 19:05
Ohodnotit příspěvek :
     

Nikdo nemůže být proti zaplatit to, co si koupí. ALE pokud něco bylo v TV, rádiu, nebi se nevydává, pak je to jen vydírání.

Autorská práva mají sloužit pouze k tomu, aby si nikdo cizí nemohl přisvojit autorství daného díla

S tímhle je třeba souhlasit.

Ale se divím, že když někdo nosí “značkové triko, či co”, proč nedostává peníze za nošení brendu na veřejnosti. Ostatně kdyby dnes nebyly na autech značky výrobců, kdo by je často dokázal vůbec rozlišit. Ostatně, co je klomu do toho, co mám na své flešce. Vždyť oni nás označují jako zloděje, tím, že platíme za něco, co třeba nikdy nevyužijeme. Je to podobné jako když nás nutili ukazovat tašky u pokladen. neměli a nemají na to právo.

Ano, to vše je jen ždímání peněz. Umělci chtěli přece v drtivé většině kapitalismus, tak ať je to pro ně jako za První republiky, nic od státu, nic od organizací, jen za to, co prodají a vyžebrají. Vždyť v r. 1989 se chvástali, jak oni jsou již dáávno v kapitalismu ….

Administrátor
P.A.Semi
26. 11. 2023 23:00
Odpovědět  Peter 008

Taky by měla autorská práva ošetřit, že když dané dílo někdo prodává, tak by z toho měl mít autor provizi…

Když je to ale ke stažení zdarma a nikdo na tom nevydělává, tak není žádný morálně ospravedlnitelný důvod to pomocí “autorských práv” zakazovat…

Informaci nelze vlastnit, když je veřejně dostupná…

Na druhou stranu, když na tom někdo profituje, měl by autor dostat procenta…

πα½

Oy Vey
27. 11. 2023 18:17
Odpovědět  P.A.Semi

už vidím, ako príde inštalatér inkasovať po každom použití WC

ladik
27. 11. 2023 16:02
Odpovědět  Peter 008

Pak by také měli platit dělníkům vyrábějícím lžíce všichni, kdo lžíce používají k jídlu. Pokaždé, když si ji strčí do úst. A to je ten rozdíl. Dělníci vyrábějí ne pro sebe, nýbrž pro společnost. Proto se jejich zájem vždy ztotožňuje se zájmem společnosti.

Gales
26. 11. 2023 19:05
Ohodnotit příspěvek :
     

Státem chráněni zloději z OSA okradnou všechny a autorům nedají nic.

Mike
26. 11. 2023 20:48
Odpovědět  Gales

OSA je zapsaný spolek při MK ČR a jediné co z něj stát má jsou daně. Funguje jako každá jiná reklamní, či umělecká agentura, z honorářů si strhává provizi. Za to poskytuje autorům plný a bezplatný právní servis – to je podle mně fér. Autoři jsou hudební skladatelé, kteří nemají nic společného s kvákalama na pódiu. Kvákaly zastupuje Intergram. Kromě hudebních skladatelů ale zastupuje celou řadu tvůrčích dkupin. Filmová studia apod. hudební vydavatelství a dědice autorských práv, no a vypořádává práva se zahraničními ochr. svazy – čili posílá prachy cizím autorům – stačí si pustit komerční rádio a máte jasno.
Na druhé straně považuju za absolutní zhovadilost honit někoho za to, že hraje u táboráku pěti lidem známé skladby. Podobně odporné jsou ceny zahrnuté v papírech do tiskáren, CD, DVD, flešky, HD, a jiné nosiče. To je prasárna, tady se OSA utrhla z řetězu.
A jen na doplnění – OSA jako nástupce původního svazu založeného v říjnu 1919, byl respektován za první republiky, fašistické okupace i za komunismu, jen v dnešní době to bějak drhne. Jasně, jde o prachy. Kdyby Cloudová úložiště která si platíme, nabídla OSA nějaký prachy, byl by klid.

muzikant
28. 11. 2023 05:18
Odpovědět  Mike

Za to poskytuje autorům plný a bezplatný právní servis – to je podle mně fér.

Lžete, Mike. Nejisté je pouze to, jestli z neznalosti, blbosti nebo ze zlého úmyslu.

OSA prokazatelně autory nechrání a zejména její “plný a bezplatný právní servis” je naprostý mýtus.

Vím o jedné konkrétní skupině, kde se hlavní autor hudby i textů celého repertoáru nedomohl u OSA nápravy, když zjistil, že mylně zaevidovala autorství, které si po rozpadu skupiny náhle uzurpoval jeden z problematických, líných spoluhráčů.

Reakce OSA byla ve stylu “běžte se soudit na svoje náklady, nás to nezajímá”…

A nejde jen o formalitu, ta muzika se dodnes prodává v několika zemích, včetně ČR.

OSA tak prokazatelně a vědomě hájí piráty proti autorům. To je dokonalé chucpe…

Standa
28. 11. 2023 06:02
Odpovědět  muzikant

Souhlas! Hrajeme na harmoniky i jsme nahrávali( mám jich několik -nejlepší je 4-řadovka Hlaváček ( jsou pouze 2 v republice) vydali jsme několik CD a OSA nás pumpla o moc peněz. Za ,co? Že se tím živí ,, lehkoživkové , co si to zařídili? Miki prostě lže! Chucpe…Ostatně , to , co jsi napsal ty Miky je okopírováno!

Noobody
26. 11. 2023 19:10
Ohodnotit příspěvek :
     

Ono to má řešení. Chceš si stáhnout? Tak se přihlaš a zacáluj. Kdyš jdeš do kina, tak zaplatíš nejmíň 160,-, tady by to mohlo být třeba 0,05 Kč za Mb, nebo jiná cena vzhledem k četnosti stahování. Když si chceš půjčit knihu, tak se musíš také v knihovně registrovat a zaplatiti nějaký roční poplatek, takže i tak by se to nechalo řešit.
Podstatné je, aby se větší část z vybraných peněz dostala k autorovi a realizátorům díla, protože krást se nemá. A o tom právě je autorský zákon.

Albi
26. 11. 2023 20:38
Odpovědět  Noobody

A pokud se chceš vzdělat, abys svému společenství pomohl dostat se na vyšší úroveň – zaplať si to.
Protože krást (= předávat zdarma dalším generacím) se nemají ani stávající a všeobecně známé vědomosti, natož nové výsledky vědy a techniiky. Ať si to každý objeví sám, nebo pořádně zaplatí!

Noobody
26. 11. 2023 23:05
Odpovědět  Albi

Ale Albi, nač ta demagogie?!!
My ve státě nemáme ústavu se zaručeným bezplatným vzděláním? My musíme všeobecně vzdělávací informace platit, nebo ještě stále existují obecní, školní, univerzitní a vědecké knihovny, kde si zájemce vypůjčí chtěnou literaturu buď zcela zdarma, nebo za symbolický poplatek??
Vy si opravdu neumíte představit svět, kde je něco za něco? Vy jste tak odtržena od přírodní i lidské reality, že bez žebrácky nastavené čepice, nebo štípnutí a okopčení cizího nápadu (po vzoru Čína) si vlastní erxistenci nedokážete představit, natož vybudovat? Jó, ono to není úplně snadné a jednoduché! S bolševicky pokřiveným charakterem se jistě lze dostat rychleji na vyšší technickou úroveň, ale co z toho, když morálka a národní vědomí zůstane tam, kde bylo za Hitlera i za socíku – shrbený hřbet, zavřená ústa, poslušné šoupání nohama a permanentní pocit viny a strachu?

Nic si každý nemusí objevovat sám. Stačí si koupit časopis s info o pokroku v bádání a navázat spolupráci, ne? Proč byl technický a vědecký pokrok v soc. zemích tak pozvolný (když jsme si soudružsky nezištně vyměňovali info v RVHP) na rozdíl od Západu, kde si je museli kupovat?

./.

Noobody
26. 11. 2023 23:07
Odpovědět  Noobody

./.
Nebylo to třeba tím, že když je něco za darmo, tak je to v podstatě bez ceny a takových věcí si lidé neváží?

Standa
26. 11. 2023 23:57
Odpovědět  Noobody

V podstatě jsi napsal, že když jsi studoval zadarmo bylo to bez ceny, že?Mám také takový pocit.Žádná přidaná hodnota !

Boomer
27. 11. 2023 14:43
Odpovědět  Standa

.. opravdu zadarmo je možno získat hmotné věci. U vzdělání takový postup nelze uplatnit vždy, vaším vkladem je vaše práce s tím získáním spojená. Příroděžel přibývá studijních oborů, kde osobní vklad bývá velmi pochybný, což je potom v korelaci s pochybným významem konkrétního oboru. Proces připomínající znehodnocení měny tiskem papírových bankocetlí, což při ražbě dukátů z ryzího zlata nehrozí…

Autor
27. 11. 2023 20:11
Odpovědět  Boomer

JUDrste jste prostě v-x-ů-x-l (číst rusky).

Právě to vzdě+lání zadarmo vám dalo mnohem více hmotného, než si dokážete představit. Ostatně když si toho nevážíte, pak jste to neměl využívat, ten hnus zadarmo, ne?
Ještě, že si vás rodiče koupili na dražbě …

Boomer
27. 11. 2023 21:31
Odpovědět  Peter 008

..ale no tak, kontrolujte svoje emoce. Pokud tohle patří mé osobě nemohu se ubránit dojmu, že nejste tak docela při smyslech, autore..

Markýza
27. 11. 2023 09:00
Odpovědět  Noobody

No já nevím, jestli to platí takhle obecně. Jestli si Amíci nějak víc váží svého vzdělání, když to musí půl života splácet a za uchem jim sedí exekutor.

Markýza
27. 11. 2023 09:02
Odpovědět  Markýza

Je ovšem pravda, že znám pár lidí, kteří si z nové vlasti jezdí do Čech pro lékařskou péči. Ale že bychom si toho my nějak zvlášť vážili…..ovšem Češi nejsou měřítko v tom, jak si čeho vážit.

Boomer
27. 11. 2023 10:55
Odpovědět  Markýza

.. inu, v oblasti vzdělávání by měl mít člověk vůči sobě samotnému ta nejpřísnější měřítka, měl by si jasně uvědomit na co má a na co už ne! Něco vystudovat za maximálního úsilí všech okolo, “jenom abych měl nějakou tu školu,že..” a potom to dělat na podprůměrné úrovni za maximálního úsilí sebe sama(..ani to někdy ne!), to je na ho*no. S takovými lidmi jsem byl občas nucen pracovat, sytém neumožňoval výběr.. a stálo to vždy zase za ho*no. Člověk musel kromě sebe hlídat i je a částečně přijímat podíl na jejich zhovadilosti, jejich blbost padala ve výsledku i na jeho hlavu.

Noobody
26. 11. 2023 23:39
Odpovědět  Albi

Cituji. “A pokud se chceš vzdělat, abys svému společenství pomohl dostat se na vyšší úroveň – zaplať si to.” Nemyslíte, že tak by to bylo naprosto čisté a OK?

Dnes z našich daní studují desetitisíce vysokoškoláků různé fylozoficklé fakulty s obory typu genderová, romská a podobně “upotřebitelná” studia, ale přírodovědné a technické směry nemají naplněnost. Máme u nás 4 lékařské fakulty, ale nedostatek lékařského personálu ve špitálech, protože spousta absolventů odchází za lépe honorovanou prací do zahraničí. Ovšem vzdělání a profesní přípravu dostali za mé, Vaše i vaše daně. Nepřípadá vám ten systém silně nepatřičný? Výše popsaní absolventi nepřináší společenství celkem nic, ale zdarma vystudovali a neefektivně odčerpali nemalé prostředky!! Zdá se Vám to správné? Vy se tu pozastavujete a vztekáte nad možnou potřebou si za stažení filmu, knihy či jiného díla pro vlastní potřebu či uspokojení, něco připlatit, ale na druhou stranu byste rozhazovala státní prostředky jak po vagonech. Není v tom jakési vnitřní rozpolcení, názorová neujasněnost a neukotvenost?!? Nebo jde o praktickou ukázku naplnění socialistického hesla: “Co je Tvoje je moje a co je moje, do toho Ti nic není?”

Standa
26. 11. 2023 23:51
Odpovědět  Noobody

Žvaníš pitominy!O vzdělanosti našich i budoucích generací a tím o jejich vývoji se musí starat stát. NE několik nejbohatších, kteří mají na vzdělání svých pitomků!
,,Rozhazování státních prostředků” na vzdělávání našich dětí?Takovou pitominu ti asi měl vysvětlit tvůj děda! Řemenem!

Jaris
27. 11. 2023 01:04
Odpovědět  Noobody

Noobody, mate naprostou pravdu.Vsimla jsem si, ze spousty vystudovanych lekaru a zdravotniho personalu z dani obyvatelstva odchazi pracovat do ciziny a ceska spolecnost z takovych jedincu nic nema. U mnoha Cechu stale panuji prezitky skolstvi za socialismu, ze vzdelani ma byt zadarmo. V Australii absolvent univerzity musi platit z dani urcite procento za sva studia po nastupu do prace. Jde spis o symbolickou castku.

Albi
27. 11. 2023 07:32
Odpovědět  Jaris

A kde myslíš, Jaris (a Noobody), že se v Rusku vzala ta dnešní vzdělanost, když ještě tak před 100 léty byl ruský národ praktivky negramotný? Zatímco velká, schopná, bohatá a vzdělaná Amerika se dnes sotva belhá bůhví kolik let za ním? A to si ze světa po 2.světové pro sebe vyzobala speciálně vybrané odborníky. Zatrímco Rusku zanechala rozbitou zemi a miliony mrtvých.

Už jsem tu kdysi dávala odkaz na tzv. “Výnos o kuchařčiných dětech”. Oficiální název – “Doklad o omezení gymnazijního vzdělání” byl vydán v roce 1887.

Výnos doporučoval ředitelům gymnázií při přijímání dětí brát v úvahu možnosti osob, které se o děti starají, zabezpečovat nutné podmínky pro výuku; takovým způsobem se “gymnázia osvobodí od přijímání dětí kočích, lokajů, kuchařů, pradlen, malých trhovců a tomu podobných lidí, jejichž děti, s výjimkou obzvlášť talentovaných, nemají co usilovat o střední nebo vyšší vzdělání.”

Ale dokud se dítě nezačne učit, určit zda je “obdařeno výjimečnými talenty” nebo ne, u většiny lidí nejde.
Více zde: http://leva-net.webnode.cz/products/o-sakralnosti-moci-2-/

Albi
27. 11. 2023 07:40
Odpovědět  Albi

A tohle považujete za spravedlivé???

Přitom po zrušení toho výnosu, když byla zavedeno bezplatné vzdělání, stoupla vzdělanost obyvatel tak rychle a radikálně, že za pouhých 40 let byl SSSR schopen úspěšně vyslat první družici do vesmíru.

Tak se prosím trochu zamyslete. Peníze v našem světě znamenají hodně, ale ne všechno. To jsme snad za těch víc než 30 let mohli poznat všichni.

Autor
27. 11. 2023 20:22
Odpovědět  Albi

Nemohli to poznat,, protože – bohužel – mají hodně práce s tím, aby ukazovali svoji převahu všude a každému. Znám osobně pár takových a většinou jsou to potomci lidí, kteří by za První republiky na vzdělání prostě neměli peníze, natož i za Rakouska. A jeden z nich ze sebe dokonce dělá šlechtu, pravda sice “nižší”, ale šlechtu. Že prý tam někdo byl kdysi někde … po listopadu s etakových šlechticů vyrojilo … ba dokonce jeden tvrdil, že jeho předkovi patřil Karlštejn .. přísahám na své rodiče, že jsem si to nevymyslel! Zamyslete se nad tím, čí by asi tak musel být potomek … (a nebyl)
Ale jinak jste to napsala dobře, jen dodám, že člověk je tvor společenský a jedině ve společnosti může přežít. I Robinson využíval dary lidské civilizace … Proto Sovětský svaz tak raketově vystřelil – skočil – vpřed, protože šla celá společnost.

Albi
27. 11. 2023 21:43
Odpovědět  Peter 008

Bohužel jsem to nenapsala já, citovala jsem zdroj (KSB) + Pjakina.

Ale naprosto jsem s tím souhlasila od počátku. To není změna názoru na základě sympatií k autorovi/autorům, ale jen využití slov těch, kteří dokážou méně slovy vysvětlit více.

K těm “šlechticům” – taky jsem v nějaké diskuzi už před delším časem četla příspěvky někoho, kdo se vydával (možná i byl) za potomka rodu Šternberků, takže věřím, že pro některé není problém hlásit se k obojímu – demokracii i feudaismu a podle situace si vybrat, kde převažují výhody.

Jako by nestarčilo vědomí, že tím rodilými šlechtickými potomkem jsou (pokud opravdu jsou), ale potřebují sdělit ostatním, jaké štěstí je potkalo, když se taková osobnost uvolila sdílet s plebsem společnou diskuzi. 🙂

Noobody
27. 11. 2023 21:26
Odpovědět  Albi

Albi, pod to co píšete se klidně s čistým svědomím podepíšu, protože to je reálné hodnocení tehdejší situace.

Ale musím ještě jednou zdůraznit TEHDEJŠÍ!! Tehdy v SSSR fungovala diktatura DT = jedné strany, plánovaná ekonomika, nucená zaměstnanost, všudepřítomná kontrola, státní dirigizmus a bezskrupulozní donucení. Kdo se dobrovolně nepodřídil, neplnil a nespolupracoval byl přinucen, odejit či odstraněn ve jménu vyšších cílů a společnského dobra. Takhle fungovala celá společnost, armáda, průmysl, zdravotnoctví, školství, sport…. I ta ve světě obávaná hokejová Sborná pod Tichonovem fungovala jako fešácký gulag – tedy úplně stejně, jako zbytek společnosti. Vše zacíleno na výkon, který byl jediným měřítkem, ale i cílem. Bez ohledu na osud a prožitky jedince, který se stal pouhým subjektem záujmu moci a nástrojem k dosažení jho cílů. Za jakoukoli cenu!!

V socíku peníze neznamenaly skoro nic, protože mezi prostým lidem nebyly. Rozdíl mezi platem univerzitního profesora, primáře nemocnice se třemí atestacemi a dělníka ve fabrice nebyl nikterak markantní. Proto strašně moc znamenaly vztahy – známosti (sociální vazby), které byly náhrazovaly nedostatkového oběživo.

./.

Noobody
27. 11. 2023 22:00
Odpovědět  Noobody

./.
Zřejmě si v celé šíři neuvědomujete, že se společensko-ekonomický systém zcela změnil se všemi s tím spojenými důsledky. Někdejší socialistický model je ve “svobodné” společnosti neufinancovatelný, protože povinně pracujícího cíleně nevykořisťuje stát, ale jen soukromý kapitál a nadnárodní korporace. A ty skutečně nemají zájem dávat na chod státu cokoli více, než nezbytně musí. Proto už nemáme velkou amádu z VZS, ale malou profesionální a td.

Prostě ve světe je vždy něco za něco. Za socíku jste neměla svobodu pohybu, rozhodování, nezávislou soudní ochranu, byla jste objektem fízlování a donucení, stejně jako zničeného životního prostředí. ALE za to jste měla své jisté v obživě, bydlení, jídle, vzdělání, zdravotní péči, bezpečnosti ….
Dnes za korporátního fašizmu máte hafo svobod, nezávislé soudnictví, nikdo vás k ničemu a nikde nenutí, ALE za to platíte tím, že za všechno musíte platit a přesto, že máte ústavou garantované bezplatné vzdělání a zdr. péči, tak vám nikdo nezaručí práci, ani kvalitu onoho vzdělání zdarma.

Tohle je ale tak komplexní téma, že ani samotný článek nemá ambice obsáhnout šíři problému, na tož jej ozřejmit a naznačit možné řešení.

Albi
28. 11. 2023 03:46
Odpovědět  Noobody

Zřejmě si v celé šíři neuvědomujete, že se společensko-ekonomický systém zcela změnil se všemi s tím spojenými důsledky.”.

Ale uvědomuji – k horšímu. Ve všech aspektech
Ale – probůh – jak jste přišel na tohle:
Dnes za korporátního fašizmu máte hafo svobod, nezávislé soudnictví, nikdo vás k ničemu a nikde nenutí“. To chcete ve vší vážnosti naznačit, že jste na ty kecy skočil? Jen proto, že si zrovna na vás třeba nesmlsla soudní moc?

Vždyť je to jen pouhé “rétorické přepólování” – z Východu na Západ.
A protože Západ úspěšně kráčí k sebedestrukci, celí šťastní pochodujeme k té propasti s ním.
Nejdřív jsme jim ovšem dobrovolně, jako důkaz věrnosti – sami předali to, co naši rodiče a prarodiče vybudovali a vymysleli. A nebylo toho málo!.

Oni se nezabývali blbostmi jako naši think-tankoví velikáni, neměli na to čas, protože tvrdě makali! Dnes si už ani představit nedoveme, jak tvrdě, proto se nad tím, co vytvořili tak ofrňujeme. A ano – tady máte pravdu. Předali nám to zadarmu, proto jsme si to tak snadno nechali ukrást. Ale abychom se z toho ještě dnes radovali, tak to snad přece jen ještě ne. Ještě tu tolik tak zmanipulovaných není, Naštěstí.

Albi
28. 11. 2023 04:00
Odpovědět  Albi

A ještě maličkost.
…. přesto, že máte ústavou garantované bezplatné vzdělání a zdr. péči, tak vám nikdo nezaručí práci, ani kvalitu onoho vzdělání zdarma“.

Pane Noobody – v Ústavě je ledacos a nemám proti ní ani tu nejmenší výhradu.

Ale proti tomu trhacímu kalendáři, který z ní udělali – VŠECHNO. A na tom nic nezmění ani to, že VY to nevidíte.
A neoháněla bych se zrovna tím, co je v Ústavě uvedeno, když podle vás je v pořádku, že nic nezaručuje a tedy vlastně neplatí..

Standa
28. 11. 2023 05:18
Odpovědět  Albi

Nigérie na poslední chvíli zrušila návštěvu premiéra Fialy. Někteří to označují za diplomatickou facku pro Česko. Co k tomu říci? A co říci k tomu, že pár dní předtím Saúdové zrušili jednání s ministrem Síkelou? Co to pro naši republiku znamená?
Je to jen reakce na vystupování současné vlády na mezinárodním poli. Aktivistické pobíhání s izraelskou vlajkou, to musí být trapné i samotným Izraelcům. Vyjádření ministryně Černochové o vystoupení z OSN odsunulo jednání se Saudskou Arábií. Jaké nám to asi dává výhody pro vyjednávání o nákupu surovin? No žádné. A tato vláda bude pořád dokola opakovat, že je všechno krásné, když už nebudeme brát ruský plyn a ropu. A za jakou cenu? Že plyn a ropu budeme brát za ceny, které si noví dodavatelé nadiktují, protože vědí, že nám nic jiného nezbude než je zaplatit. A ten rozdíl firmám zaplatí opět občané.

Standa
28. 11. 2023 05:21
Odpovědět  Standa

K nějakému Nooby( asi název Rakušanovi opičky )
cit:,,Prostě ve světe je vždy něco za něco. Za socíku jste neměla svobodu pohybu, rozhodování, nezávislou soudní ochranu, byla jste objektem fízlování a donucení, stejně jako zničeného životního prostředí. ALE za to jste měla své jisté v obživě, bydlení, jídle, vzdělání, zdravotní péči, bezpečnosti ….
Dnes za korporátního fašizmu máte hafo svobod, nezávislé soudnictví, nikdo vás k ničemu a nikde nenutí, ALE za to platíte tím, že za všechno musíte platit a přesto, že máte ústavou garantované bezplatné vzdělání a zdr. péči, tak vám nikdo nezaručí práci, ani kvalitu onoho vzdělání zdarma”.konec cit!
Co to mele ? Pokr.

Standa
28. 11. 2023 05:33
Odpovědět  Standa

Odkud toto hovado spadlo? Měl jsem svobodu pohybu, rozhodování. Dnes jsem omezován, kam se podívám,( i EU a i zaukrohlováním banánů) ,…omezováním fízlováním ?( 3x tolik policistů a na každého se v EU počítají 4 informátoři!
A ,, nezávislá soudní justice” chicht..justice je ,, údajně nezávislá”, ale soudci jsou závislí!Donucení? K čemu? Nikdo mě nenutil k ničemu!
Pracuji v advokacii 40 let a tento blb mě rozesmál!Albi, nemá smysl s ním polemizovat!

Standa
28. 11. 2023 05:38
Odpovědět  Standa

Ještě All k té polemice! Snaží se Vás zatáhnout do demagogie! Takže , když se hádáte s blbem , tak se za chvíli hádají blbci dva!

Boomer
28. 11. 2023 09:08
Odpovědět  Standa

.. teda Stando, vy mě lekáte! Čtyřicet let úspěšné advokátní praxe a formou i obsahem vašich příspěvků se držíte těsně nad hranicí inkluze?! Možná proto si musíte harmonikou přivydělávat do klobouku, jako ten opilec Zápotocký? Jak tak koukám na tu vaši úroveň, stále častěji mi z toho jako vaše Alma mater vychází slovutná Vokovická Sorbona, dotvrzená dalším studiem na Vysoké škole SNB. Jednoho takového JUDr. jsem poznal osobně, šéfoval oddělení pasů a víz v okresním městě a byl to opravdu blb nad jiné blby. Ale k smíchu nebyl, spíš k pláči…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Noobody
28. 11. 2023 13:46
Odpovědět  Standa

Milý, poněkud jednostranně orientovaný, Stando

Neznám Vás, jako asi Vy neznáte mne. Nevím co jste v životě dělal, dokázal, Vaše znalosti ani zkušenosti neznám, ale nezpochybňuji je!! Nejsem ten, který by Vám upíral právo na Vaše názory, životní postoje natož rozhodnutí. Věřím, že člověk má být maximálně svobodný a za výchovu a vedení dítěte má odpovídat rodina, nikoli stát. Jen tak lze podle mne zaručit, že zde bude názorová rozmanitost a nikoli bolševická uniformita, která se nám zde poslední léta opět utváří.

Bobužel vnímám, že Vy si (spolu s mnoha dalšími) uzurpujete právo na jediné správné vnímání světa, jedinou pravdu a její zvěstování. Nezdá se Vám tento Váš přístup nejen pošetilý, ale přímo dětinsky nevyzrálý? Jaký rozdíl v přístupech a používaných metodách je mezi Vámi a vašimi příznivci oproti současné vládní garnitůře?!?!! V čem jste jiní, lepší, zajímavější??

Vím, že jsem vás verbálně kopl do kotníku, ale nejsem Kristus, abych po políčku nastavil i druhou tvář. Spíše než tvář Vám nastavím zrcadlo a budu doufat v sílu vašeho ducha a sebereflexe. Možná překonáte své ego a bez předsudků se zamyslíte nad obsahem mého sdělení. Věřím Vám a jsem zvědav.

Noobody
28. 11. 2023 13:16
Odpovědět  Albi

Několikrát jsem to nejen zde psal, tak pouze pro osvěžení:
“Každý si dovolí jen to, co je mu dovoleno!”

Když národ vládu nekontroluje, ale slepě jí věří, tak to nemohlo a nemůže dopadnout jinak! K.Kryl říkal: “Vládě se nevěří, vláda se kontroluje!” Lid si tohle neuvědomil a domníval se, že ochranu a prosazování svých zájmů svěřil do těch nejlepších rukou a vše půjde tak nějak samospádem. Naivně předpokládal, že ONI jsou lepší, drží slovo, nelžou, jejich čest je neposkvrněná a úmysly křišťálově čisté. Jen zapomněl, že úpadek morálky, názorová ohebnost, servilnost vůči finanční moci, bázlivost a česká schopnost lavírování je vlastní jak plebsu, tak demokratickým elitám.

Ty skutečné národní elity, které tu po staletí budovaly majetky na jejichž zhojňování jim záleželo, zrušili zednáři pod vedení TGM, aby je najhradil hokynářsko-demokratickými pseudoelitami. O jejich konec se postaral Gottwald a komunisté, kteří nastolili rovnostářský řád lidové demokracie s vůdčím heslem: “Kdo nektrade okrádá svou rodinu.” No a to je takový národní sešup křesťanské morálky a pevných zásad, že ani tzv. MoKoBuKo nemohl a neznamenal žádný obrat k lepšímu. A v tom marasmu se plácáme do dnes!!

Noobody
28. 11. 2023 10:05
Odpovědět  Albi

Vážená paní, vytrhnout jednu větu z kontextu celého materiálu a na ní postavit vlastní dehonestační argumentaci vůči oponentovi je jedním z diskusních faulů.

Události probíhají po časové ose od minulosti do budpoucnosti a jistě nejen já si uvědomuji, ře trajektorie směřuje od bolševického iínternacionalismu ke světovému globalismu. Že finanční síla a zájmy nadnárodních bakéřů z vyvoleného etnika v zákulisí byla a je motorem, který tímto směrem řídí a popohání svět. Že po 89. zde byl proveden pokus o ekonomický návrat k přirozenému vývoji, který byl předem odsouzern k nezdaru, protože to byl plánovaný mezičlánek (mezikrok) nutný k odstátnění vlastnictví a jeho následnému převzetí nadnárodními korporacemi vlastněnými týmiž finančními kruhy.globalizátorů.

Ať chceme nebo ne, tak jsme na stejné lodi o jejímž směřování se můžeme vzájemně dohadovat, servat, nebo trpně přijmout, protože ke kormidlu se neumíme a nemůžeme dostat. Ty naše dohady a půtky jsou z pohledu kormidelny směšné zábavné, protože kormidelna má dostatek ochotných pohůnků mezi námi, aby nás zpacifikovala a jednání usměrnila dle vlastních přání.

Kormidelníky by vyděsilo jen potopení, nebo vymření lodi.

Slovan
28. 11. 2023 13:22
Odpovědět  Noobody

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

Albi
28. 11. 2023 20:43
Odpovědět  Noobody

Pane Noobody, mně se to už nechce dál rozpitvávat – stejně to nikam nepovede..
Jen krátce – a snažte se taky pochopit.

Co se vzdělání týká “spouštěcím impulsem” byl váš souhlas s PLACENÝM vzděláváním, trdy odmítnutí poskytnout vzdělání chudým dětem z rodin, které nemají na víc než na pouhé přežívání – kde by vzali možnost léta platit drahé vzdělání? Léta – protože vyšší vzdělání není dvoudenní zájezd nebo týdenní letní tábor. Prostě dítě/děti půjdou do práce hned, jak to bude možné.a hotovo.

Ale – copak to nevidíte? Tohle je začátek budování kastovního systému – v 21. století! – a v tom vám nikdy nedám za pravdu
Nemusíte to ani zkoušet, byla by to jen ztráta času.

Petr Kolář
27. 11. 2023 19:16
Odpovědět  Jaris

“přežitky socialismu, že vzdělání má být bezplatně dostupné každému, kdo na to má” – to je podle Vás přežitek? Podle mě je to jedna z nesporných výhod a plusů socialismu, při vědomí toho, že všeobecná vzdělanost obyvatel vede k celkově vyšší vzdělanosti a většímu rozvoji společnosti jako takové…

Markýza
27. 11. 2023 09:03
Odpovědět  Noobody

Nechte to na přírodě/vývoji. Zbytečnosti se nakonec ničí v běhu evoluce samospádem.

Standa
28. 11. 2023 05:39
Odpovědět  Markýza

K tomu něco! Právě naopak! ,, Entropie vesmíru vzrůstá”!

Markýza
28. 11. 2023 08:44
Odpovědět  Standa

Nevím jak vesmíru, neptala jsem se ho. Na mamičce Zemi ovšem prokazatelně klesá.

Noobody
28. 11. 2023 13:48
Odpovědět  Markýza

Ano, přirozený výběr nakonec vždy zvítězí. Ale proč ten konec nás lidí, co by největších parazitů planety, urychlova sebezničením?

JoFa
27. 11. 2023 09:18
Odpovědět  Noobody

Existuje riešenie, ktoré uspokojí obe skupiny názorov, ale vy ho nehĺadáte /nemyslím len vás osobne, ale aj diskutujúcich tu/, vy len obhajujete ten svoj.
Predstavte si, že by štúdium bolo zadarmo, ale!, každý kto by doštudoval by musel odpracovať v štátnom systéme minimálne toľko rokov čo študoval a za štátny žold. Je to oveĺa lepší systém a nediskriminuje žiadnu skupinu ľudí.
Na základe poptávky štátu, by sa obmedzoval počet príjímaných žiakov na tiektoré školy a netvorili by sa nepotrební vysokoškoláci, ktorí v obore ani častokrát nepracujú a vyžierajú systém a berú miesta talentovanejším adeptom.
Po uplynutí odpracovaného obdobia, by mohli pracovať ďalej a bolo by im ponúknuté zaujímavé finančné ohodnotenie vzhĺadom na ich dosiahnuté výsledky, alebo by mohli odísť pracovať do zahraničia podľa vlastnej vôle..
Kto si chce za štúdium platiť tak môže a nebude tak obmedzený štátom po skončení štúdia.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
JoFa
27. 11. 2023 09:32
Odpovědět  JoFa

Ak si vás niektorá firma vyškolí, tak si vás zmluvne zaviaže, aby ste odpracovali nejakú dobu a ponúknu vám neskôr aj výhodnejšie podmienky ak je o vás záujem. Nechápem prečo by sa a prečo sa,takto nespráva štát. Štát živí kopu darmožráčov nepotrebných, nebolo by jednoduchšie použiť Blahynkov nepodmienený príjem, ako platiť naviac nepotrebných ľudí, nech sa motivujú k inej aktivite ak ich práca nebaví alebo sú nepotrební z dôvodu nekvality práce.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
27. 11. 2023 13:34
Odpovědět  JoFa

.. jenže nepodmíněný příjem může také vyvolávat značné napětí ve společnosti.

JoFa
27. 11. 2023 14:07
Odpovědět  Boomer

V akom zmysle? Ak ľudí bude motivovať k práci, tak je to pozitívne, výrazná fluktuácia ľudí v zamestnanosti by mohla tiež viesť k spokojnosti s novou prácou, nemuseli by ste byť na jednom mieste a mohli meniť prácu častejšie a byť spokojnejší robiť čo vás baví za aj menej peňazí, pretože by ste mal istotu, že neskončíte ako bezdomovec a prežijete.
Nevýhody popíšte sám, osobne by som čakal možno väčšiu závisť medzi ľuďmi ktrorí budú len na nep. príjme. Nenapadá ma momentálne viac nevýhod.

JoFa
27. 11. 2023 14:22
Odpovědět  JoFa

Možno ešte pocit nedostatku v dostatku a manželské trenice v postavení v rodine s nep. príjmom.
Alkohol, cigarety by som cenovo posunul tak aby boli problémom ku kúpe z nep. príjmu a tvrdé tresty za domáce a iné násiilie, to by sa mohlo vyskytovať častejšie, neviem to presnejšie odhadnúť..

Boomer
27. 11. 2023 14:33
Odpovědět  JoFa

.. já si troufám předpokládat značnou míru nevraživosti ze strany těch, kteří budou pracovat. Kdo fandí černým pasažérům, pokud sám musí za svezení platit?
Navíc současné teorie spojují nepodmíněný příjem s rozvojem AI, spojeným s vyšší produktivitou práce, někdy to bývá definováno jak “továrny bez osvětlení”. S tím budou souviset i radikální změny ve struktuře vzdělání a trhu práce, nové profese vzniknou a mnohé zase zaniknou. A lze předpokládat, že změny profesního zařazení, v již běžícím systému, jen z vůle zaměstnance nebudou žádoucí, a to z pohledu dalších nutných nákladů na změnu kvalifikace. Predestinace na celý život…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
JoFa
27. 11. 2023 15:00
Odpovědět  Boomer

Tí ktorí budú pracovať nebudú mať dôvod byť nevraživí, pretože nep. príjem dostanú všetci aj tí pracujúci, iba pracujúci budú mať samozrejme viac. S tou AI súhlasím, začiatok zmeny systému by musel počítať skôr so zamestnanosťou ako nezamestnanosťou, takže rozvoj a robotizácia by mala nadväzovať na dopyt ľudí po práci, čím by bol väčší, tým by sa robotizácia obmedzovala. Vypnúť robota je humánnejšie ako vypnút človeka a poslať ho do dôchodku na nep. príjem. Spoločnosť musí byť pre ľudí v prvom rade, aj keby nás to malo stáť pomalší pokrok.
My sa nemáme kam ponáhľať, my sa máme snažiť urobiť ľuďom život znesiteľnejší.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
27. 11. 2023 19:39
Odpovědět  JoFa

..tady vám budu odporovat, lidskou přirozeností je solidaritu/charitu spojovat s dobrovolností. K čemu jsou společnosti potřební lidé, kteří programově nepracují? Kdo je bude donekonečna živit? Kdo se s nimi má dělit o výnosy svojí činnosti? Co když ochota pracovat poklesne pod systémově přijatelnou mez? Co když natalita nepracující skupiny prudce vzroste? Vnutíte jim antikoncepci? Myslíte, že tyto a podobné otázky si už nikdo nikdy nepoloží?
I ten dostihový hřebec občas musí na start…
P.S.
A ještě dovětek, AI není totéž co robotizace, AI není vyvíjena proto, aby se rozvíjela zaměstnanost, AI je něčí obrovská současná investice do budoucí produktivity, dosahované za co nejnižších provozních nákladů.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
JoFa
27. 11. 2023 20:21
Odpovědět  Boomer

Ak by sme takto rozmýšľali, tak potom nemusíme meniť systém, použijeme kapitalizmus s obmenou a sme zase tam kde sme boli. Kdo je bude donekonečna živit? Systém, ten je zodpovedný za jeho funkciu a systém tvorí spoločnosť. Ak by natalita nepracujucej skupiny vzrástla, tak systém vzdelávania nedovolí, aby mladí zostali doma, školská dochádzka bude povinná až do dosiahnutia potrebného vzdelania podľa možností jedinca. Nebudeme vychovávať neandertálcov, ale zvyšovať úroveň myslenia.
Ja som len rád za vaše otázky, my totiž niečo tvoríme.
AI chápem rovnako, nie ako robotizáciu. Je nutné rozvíjať AI ak potrebujeme len robotizáciu? To, že to niekto rozvinie na úroveň neprežitia civilizácie, bude zase len na úkor ľudí a to asi nedokážeme ovplyvniť v malej skupine na úrovni štátu, ale v širšom zoskupení napr. BRIKS by to možné bolo.
“K čemu jsou společnosti potřební lidé, kteří programově nepracují?”Spoločnosť nemá záujem o takýchto ľudí a preto ich nebude ani vychovávať ale dopraje im možnosti a vzdelanie ich deťom a umiesnenie. Ide len o dôstojné prežitie jednotlivca a na to je nep. príjem.

JoFa
27. 11. 2023 20:24
Odpovědět  JoFa

Problém ľudí s nep. príjmom, bude len v začiatkoch vzniku systému, neskôr sa ho budú týkat len dôchodcovia, invalidi a asociáli. tak ako máme dnes soc. systém.

JoFa
27. 11. 2023 20:46
Odpovědět  JoFa

Co když ochota pracovat poklesne pod systémově přijatelnou mez? To by ľudia museli znížiť významne svoje potreby a to je už renesancia v myslení, začnú žiť duchovnejšie a poklesne aj natalita a zvýši sa robotizácia..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
27. 11. 2023 21:03
Odpovědět  JoFa

.. takže přes experiment s nepodmíněným příjmem se dostaneme zase zpět k současnému stavu? A má to vůbec cenu zkoušet? Totéž platí pro vaši teorii o výchově k pracovitosti bez vzoru v rodině. To už zkoušíme delší dobu a výsledky neopravňují k přílišnému optimismu v tomto směru.
Vycházím z předpokladu, že snahy určité části lidské populace jsou motivovány vidinou zlepšení své osobní situace. A také předpokládám, že jejich ochota, rozpouštět část výnosů svých schopností a píle do úmyslně zahálčivého stylu života jiných, nevydrží dlouho. Takže nám nezbyde, než místo výchovy lenochů k práci převychovávat pracovité k ještě většímu sebeobětování se pro lenochy? Díky takovému přístupu se neodvratně blížíme ke zhroucení Bismarckova modelu a ještě budeme přikládat pod kotel nepodmíněným příjmem? Nepřipadá vám to na hlavu padlé?
Mně tedy ano a to tak že velmi…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
JoFa
27. 11. 2023 21:53
Odpovědět  Boomer

Ja chápem na ktorú soc. skupinu narážate, ale veď už teraz doplácame na neprispôsobivých a živíme ich z našej práce, tak čo sa zmení?
Ak nedostaneme do tých komunít viac rozumu, tak sa nikam nepohneme, aj dnes tam žijú ĺudia úplne bez vzdelania a to je možné ako? Systém to dovolil, systém debilizuje spoločnosť =média, neschopnosť štátu s tým niečo urobiť to celé iba nabaluje a my budeme platiť viac a soc. systém skolabuje.
Ja nevidím inú možnosť ako, vzdelávaním- povinná školská dochádzka, disciplína a mravenčia práca s ich deťmi, Rozbitím ich komunít a umiestnením jednotlivyćh rodín do civilizácie, kde by dostali tie výhody podm. príjmu. Pokiaľ budú v kope a tvoriť si svoje samostatné mikrosystémy, tak s nimi nikto nehne a súhlasím, že liať do tohoto peniaze by bolo zbytočné. Akákoľvek kriminalita by pola potlačená, oni sú silní len v komunite a to by sa rozbilo.
Čo navrhujete zmeniť vy?

JoFa
27. 11. 2023 22:12
Odpovědět  JoFa

Mám tam chybku nie podm. ale nepodmienený príjem. Okrem väzenského systému pre dospelých za porušenie zákona, by som vytvoril vojenské akadémie pre mladistvých, kde by získali režim problémoví jedinci. Začiatky by boli ťažké pre všetkých.

Boomer
27. 11. 2023 22:37
Odpovědět  JoFa

..vy se motáte pořád na bodě, kdy společnost bude saturovat něčí potřeby bez ohledu na jeho zásluhovost. A pomíjíte fakt, že ne každý se toho účastní s nadšením, bez donucení. Přerozdělování veřejných peněz, které byly vybrány z kapes jednotlivců, je v principu stejné násilí jako každé jiné.
Víc rozumu nedostanete tam, kde není potřebná mozková kapacita, která by jedince vedla ke snaze o vlastní rozvoj. V určitém bodě se každá uzavřená skupina propadá do genetické regrese. Neexistuje způsob, jak z blbce rodem udělat premianta, neexistuje způsob, jak oživit potenciál takové skupiny. U zvířat to možné je, ale to už je pozitivní eugenika, a ta je u lidí nepřípustná…
Náš současný sociální systém je postaven na hlavu, podporuje lenochy a okrádá pracovité. Myslíte, že rozbíjení komunit něco vyřeší, že povede u jedinců ke změnám sociální strategie? Hm tak mi vysvětlete, jak je možné, že jedinci jiných etnik neztrácí svoje pozitivní standardy ani mimo svoji komunitu?
Kriminalitu může potlačovat okamžitá reakce na kriminální chování, rovný přístup bez výjimek.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Noobody
27. 11. 2023 22:39
Odpovědět  Boomer

Bravo pane kolego!!

Ještě doplním k Vaší poslední větě: a za co nejnižší participace lidí, protože do budoucna se na Zemi počítá jen s počtem cca 0,5 až 1miliardou.

Boomer
27. 11. 2023 13:31
Odpovědět  JoFa

..tohle si není třeba představovat, na tohle si my starší ještě dokážeme vzpomenout, “umístěnky” se tomu říkalo. Volky nevolky lze souhlasit s tím, aby stát měl právo regulace vzdělávání, pokud je mandatorně zavázán k jeho financování…

Noobody
27. 11. 2023 22:09
Odpovědět  JoFa

Váš model je popisem toho, čeho se národ cinkáním klíči v listopadu 89 zbavil. Vy byste vyměšnil státní dirigismus za státní řízení a někdejší fízlování za dohled. Tomu Hašek říkal mírný pokrok v mezích zákona, nebo změna barvy fasády.

Ale musím s Vámi souhlasit, protože se systémově vracíme tam, odkud jsme se v 89. utrhli.

26. 11. 2023 21:02
Odpovědět  Noobody

Vraž vola do fraku – stejně bude bude bučet…

Albi
26. 11. 2023 21:45

No konečně jsi tu – asi jsem si tě přivolala – právě jsem na vedlejším článku adresovala Markýze dotaz neví-li kde jsi. Toulal ses po hvězdách? 🙂

Noobody
26. 11. 2023 23:08
Odpovědět  Albi

Ne, byl oděn ve fraku a bučel jinde. 🙂

Standa
26. 11. 2023 23:52
Odpovědět  Noobody

Proč tedy bučíš tady?

Noobody
28. 11. 2023 13:54
Odpovědět  Standa

Protože jsem svobodný člověk, který využívá možností, které se mu naskytují. Kapišto?

27. 11. 2023 12:51
Odpovědět  Noobody
Slovan
28. 11. 2023 13:25

Ahoj Milane, to je prča co? Skvěle se někdy bavím.

Spam Janka
27. 11. 2023 10:19
Odpovědět  Noobody

lenze toto nie je o tom ze sa prihlasis don a stiahnes si (koniec koncov je to aj proti duchu zakona, ktory tvrdi, ze na stahovani sa nema zarabat) a prave v tom je for. Pritom ako hovoris, ked si pozicias knihu, tak nikto ti nenadava ze okradas autora, lebo si si nekupila knihu.
Ked sa prihlasis, mozes si stiahnut z uloz.to len to, co si si tam nahrala sama…..teoreticky je mozne, ak tu autor uloziska posle nejake heslo, ale kde bude kto koho hladat a nachadzat.

zdendulka
27. 11. 2023 10:43
Odpovědět  Noobody

Ona je ta otázka ještě trošku jinak…. třeba v Rusku, kde je vzdělání zcela zdarma, je školství zaměřeno na to, aby vystudovaní byli státu něco platní. Studují tedy zadarmo. U nás je také zadarmo, jenže to, co lidé studují ve všelijakých sociálních a genderových oborech, je státu k ničemu. A Amerika je kolébkou nanicovatých pseudo-“studijních” oborů k ničemu. Jen se podívejte na názvy “diplomových” prací studentů sociologie a podobně. To je prostě fraška. Takže tam jsou asi ty kořeny – co zadarmo a co ne, protože za blbost se vždycky draze platí. Ale jsou také podle toho placení – v USA doktor nebo právník vydělává závratné částky ve svém oboru a nedělá mu tedy problém splatit studium – a absolvent genderu smaží koblihy ve fast foodu… a zadlužen je do smrti…v současné době za začínají přiživovat v Sorosových agenturách apod. aby splatil své “studium”.

Bigo2
28. 11. 2023 10:12
Odpovědět  zdendulka

Jestliže je studium placeno státem, bylo by logické, že by stát měl znát počet umístěnek a podle toho nabízet volné kapacity na studium v daném oboru. Ovšem za dnešní demokratury by asi bylo naivní něco tak logického požadovat…

Karel
26. 11. 2023 20:41
Ohodnotit příspěvek :
     

Pryč z té nelidské totalitní EU, toho brutálního žaláře národů.

Bigo2
26. 11. 2023 22:48
Ohodnotit příspěvek :
     

Ten zánik Uložto už jsem očekával od té doby, co změnili způsob vyhledávání. Zcela to změnilo a narušilo přístup k archivům – tady je výsledek.
A ovšem tenhle více-měně ilegální “podnik” nemůže být v zemi uprostřed EU. Je nutno to provozovat někde jinde, kde si toho nikdo nevšímá. Rapidshare taky asi není uprostřed EU. Čili za dobu svojí existence už na to měli sami přijít a někam to odstěhovat, běžnému “zákazníkovi” je úplně jedno kde mají uložiště a servery…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Velitel
27. 11. 2023 08:29
Odpovědět  Bigo2

Ale jim to není jedno, respektive servery jim jedno jsou co jim není jedno je to jak inkasují své příjmy a ty jsou jednak přímo od lidí za předplatné a pak za reklamu asi od google.
Ano mohou své servery spustit třeba v Rusku nebo někde v Africe, ale jak jim asi zákazníci budou platit za předplatné nebo google za reklamy, bez toho, ale nebudou mít na provoz a o tom to je.

Bigo2
28. 11. 2023 09:18
Odpovědět  Velitel

Ale ovšem, že to jde. Když to jde všem těm ostatním, šlo by to i majitelům Ulož.to. Podle zákonů Západu je všechno to, co provádějí, nezákonné. Museli by ovšem pracovat způsobem jakým pracují vexláci a podobní. Jde o podvod a výnosný, tak se podle toho každý musí zařídit. Jako základnu je nutno najít zemi, kde si toho nevšímají. Nedivil bych se, že mají něco společného s ukrošema, to je nejprofláknutější země Evropy možná světa, ale už jim to tam končí, asi jich bude víc, kdo ještě odpadnou…
Čtu tady dikusi o autorských právech, jak by to mělo vypadat, všichni tady pořád melou tuhle starou písničku, jakoby si nepamatovali, že kvůli tomu dokonce vznikla nejprofláknutější česká strana, kterou podporují právě ti, co byli proti autorským právům (přidejme ještě legalizaci drog). Ta zasraná strana v tom NIC nezměnila, ale debilové jí pořád volí…

Bigo2
28. 11. 2023 09:46
Odpovědět  Bigo2

Pokračování:

Pokud jde o ty zákazníky, komu a jak by platili – to je vyřešeno jednoduše. Jde obyčejně o dvě služby – někdo má úložiště a nabízí stránky s informacemi o nabízeném a druhý z toho úložiště zajišťuje zákazníkům stahování, jako např. Rapidgater, Uploadgig, Nitroflare apod. Lidi si u Rapidgateru zaplatí službu stahování na nějaké období nebo objem dat a Rapidgater se s úložištěm o ty prachy dělí. Rapigater nepotřebuje na svých stránkách žádné links nabízet, je to na úložišti, které materiál inzeruje – prostě jeden bez druhého nemůže existovat. Obě strany tvrdí, že copyright neporušují – u Rapidgatoru jsou liky jsou zašifrované, že z nich nic nejde zjistit a úložiště zase ty odkazy na stahování ukrývají a tvrdí, že pouze informují a materiálu.
V tomhle bylo Uloz.to netypické, chtěli mít všechno, jak úložiště tak i příjem z předplatného za stahování – dalo se na jejch stránkách vyhledávat, což tací, jako jsou Rapidhare, Nitoflare atd., neumožňují, protože úložiště nemají. Nedivil bych se, kdyby Uloz.to přešlo na podobný systém, přece všechny ty terrabity dat nesmažou

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Administrátor
P.A.Semi
27. 11. 2023 07:06
Ohodnotit příspěvek :
     

Víte, stěžujete si tu třeba na “reklamy” ve filmech v tv… Což na jednu stranu chápu, ale zřejmě nechápete současný “obchodní model”…

Žijete v takovém divném neo-komunismu, kdy kromě platby operátorovi internetových kabelů a antén neplatíte na internetu za nic…

Noviny čtete zadarmo, software (OpenOffice, Firefox a spousta dalších) je zadarmo, Windows jsou v ceně počítače, filmy a hudbu a knihy stahujete zadarmo…

Víte, kolik novinářů zkrachovalo a kolik živoří v bídě? (anebo to jsou amatéři a dělají to vedle jiného příjmu) Víte, kolik stojí programátorská práce? Taková OpenOffice je odhadem 20-100 člověkoroků práce a někdo to musel zaplatit…

A tak jsou noviny i televize placené z reklam, na dobré vůli Oligarchů a Google… A když se noviny znelíbí, tak je Google odstřihne od reklam a mají utrum… A televize musí poslouchat oligarchy, jinak je odstřihnou od reklam a nemají žádný příjem…

Tím, že všechno chcete zadarmo, jste si tenhle model de-facto vybrali…

πα½

Administrátor
P.A.Semi
27. 11. 2023 19:34
Odpovědět  P.A.Semi

Protože tu na mě bučí mínusy nechápavých a zapšklých, vysvětlím to podrobněji, jedněm k pochopení a dalším možná k vzteku, protože Pravda občas bolí…

Víte, co třeba stojí natočení Filmu ? Herci personál ostraha občerstvení… Někdo to zaplatil, ale nevydělává na tom, protože si to stahujete bokem…
Ale panem et circenses – chléb a hry, aspoň jsou ovčani v klidu, pasivně naložení u obrazovek sledují nějaké fiktivní manipulace, nechávají si obrušovat city zesílenými city z filmů, takže pak ve své pasivitě nejsou schopni nějaké efektivní obrany nebo spolupráce…

Administrátor
P.A.Semi
27. 11. 2023 19:35
Odpovědět  P.A.Semi

Když jste z Herců udělali takové Idoly, nedivte se, že jsou tak placeni… Je to závist ?

A co bylo dřív knihoven, video-půjčoven, lidé chodili do kin, zaměstnávalo to celou řadu dalších lidí… To všechno je pryč, ovčani si to prohlédnou doma z obrazovky… Dřív to byla Událost, kterou jste si (aspoň nějakou dobu) pamatovali, dnes to je dennodenní obrušování zesílenými city, v pasivitě křesla, a hlavně sami se svou obrazovkou, jednosměrně od nich k vám… Žádné domlouvání v hospodách, žádné zbytečné kontakty, jen mediální masáž…

Ale na ulož.to a pod aspoň máte výběr vy, co si pustíte, takže vás nemohou krmit tak, jak by chtěli…

πα½

Boomer
27. 11. 2023 20:05
Odpovědět  P.A.Semi

.. admine, pro smilování lidské i nelidské, nebylo by možno zrušit ty plusy a mínusy? Možná by se tím rozhojnily příspěvky aspoň co do počtu, o kvalitě raději neuvažuji.
No, chápu že by vám tím mohlo značně přibýt práce, ale zase ta sranda, no uznejte…

Standa
28. 11. 2023 04:40
Odpovědět  Boomer

Boo, proč tě omezují reakce účastníků diskuze? Nechtěl bys prostě omezit rovnou jejich příspěvky? Podle svého názoru? Co do počtu omezují reakce +-? Souhlas – nesouhlas!Co ti na tom vadí ? Ten souhlas nebo nesouhlas? Ty prostě chceš , aby všichni souhlasili s tvým názorem a nelajkovali!

Boomer
28. 11. 2023 08:36
Odpovědět  Standa

.. nikoli Stando, jen si myslím, že prostá reakce + nebo – nijak diskusi nerozvíjí. Napsat ano, s tímhle souhlasím, nebo s tímhle zase nesouhlasím a přidat k tomu taky proč. U soudu taky musíte vaše námitky nějak odůvodnit a tvrzení nějak doložit, aby soud mohl rozhodnout. Nebo snad ne?

Administrátor
P.A.Semi
28. 11. 2023 18:16
Odpovědět  Boomer

Mě většinou ignorují, ale aspoň v těch plus a mínus se nebojí vyjádřit, kolektivně statisticky…
To máte jako při projevu z pódia, také se z hlediště ozývá potlesk nebo bučení, více-méně anonymně a kolektivně…

A jen doplním, že jsem tu jen Technická Údržba, skutečného Admina tu dělá někdo jiný… (což ale tyhle nuance ten systém už nerozlišuje…)

πα½

Boomer
28. 11. 2023 19:05
Odpovědět  P.A.Semi

..děkuji za odpověď. Ty anonymní plusy a mínusy mi připomínají větu nadporučíka Lukáše.. buďme Češi, ale nikdo o tom nemusí vědět!

Boomer
28. 11. 2023 19:20
Odpovědět  Boomer

.. a už se nám hlásí první Lukášovi pohrobci… ;o)))))))))

Boomer
28. 11. 2023 19:53
Odpovědět  Boomer

.. a ještě o něco níže se od výčepu v suterénu ozval věčně ožralý Kočkin. Mýtská legenda… lojová koule flambovaná špatnou hruškovicí.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Slovan
28. 11. 2023 20:41
Odpovědět  P.A.Semi

Pane Semi, to je sranda s tím ubrečeným kašpárkem, co by tuna furt něco předělával, bo to není dle jeho představ. Kdyby si radši dal sklenku, protože neví co ho může čekat venku.🤣🤣🙄🤦‍♂️🙏🤣🙋‍♂️

Noobody
28. 11. 2023 13:58
Odpovědět  Standa

Vy jste zajímavý úkaz rozpolcenosti osobnosti. Na jednu stranu doporučujete Albi nediskutovat s těmi, kteří mají jiné vnímání a vidění světa a na druhou se tážete Boomera: “Nechtěl bys prostě omezit rovnou jejich příspěvky? Podle svého názoru?”
Vyznáte se v sobě? Tady mi něco nehraje!

Slovan
28. 11. 2023 19:29
Odpovědět  Noobody

Tak Albi dostala doporučení od Standy, jestli tomu dobře rozumím, aby se sama rozhodla s kým bude diskutovat a s kým NÉ!! Ještě jednou Jasánek je to na rozhodnutí Albi s kým chce a bude komunikovat. Kdežto ten váš klon, podbízí Admina, aby tuto “výsadu” odepřel xxxx diskutujícím. Tak kdo je tuna rozpolcený úkaz, který nechápe psaný text!! Máte to v té lebeni trochu pomotané, takže Jasánek kurrwa neeseerrtee mě, ta druhá varianta je množné číslo a to je Vyšší, kurrwa Vyšší. Jó máte pravdu, že tuna něco nehraje. ČEST.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ále_nikdo
28. 11. 2023 00:09
Odpovědět  P.A.Semi

ále já na uložto platím za stahování, asi jsem nenormální, ale měl jsem jaksi dojem, že platím za ty tzv. autorský práva formou platby za GB, asi se pletu, no nic, budu více číst papírové knihy

Burák
27. 11. 2023 08:02
Ohodnotit příspěvek :
     

Zase nás chtějí přinutit zaplatit za něco, co se nám ve finále nelíbí a hodíme to minimálně do šuplíku. Totalita jako prase. Vidíme to všichni ale je nás kurva málo. Respektive je nás většina, protože ti tupani s nazvanými košíky v supermarketech to tuší ale je jim to fuk. Ono dojde ale i na ně, protože se bude spotřeba uměle snižovat, zavřou se i ty jejich chrámy nákupů a pak budou čumět jako vrány a nám to bude fuk.

Uzitecne
27. 11. 2023 13:38
Bigo2
28. 11. 2023 10:03
Odpovědět  Uzitecne

Díky – to se hodí!

Uzitecne
5. 12. 2023 10:31
Odpovědět  Bigo2

ještě chybí https://zalohuj.si tam jsou kvanta dat, podobně jako na ulozto

Vladimír
28. 11. 2023 09:17
Ohodnotit příspěvek :
     

Obrovské množství českých filmů se natočilo za státní peníze – a dnes máme platit za jejich stažení nebo zhlédnutí? Podruhé??????