historie

Je důležité si pamatovat: nebyli to Češi, kdo házel mrtvoly ukrajinských dětí do studní

Valentin Lesnik: JAK UKRAJINŠTÍ NACIONALISTÉ ZABÍJELI ČECHY

Je důležité si pamatovat:
nebyli to Češi, kdo zaútočil na ukrajinské vesnice, ale banderovská UPA zaútočila na české osady.

Po celý červenec si Polsko připomíná oběti volyňského masakru v roce 1943, kdy se gangy ukrajinských nacionalistů vypořádávaly s více než 100 000 Poláků.

Ačkoli Poláci byli zabíjeni jak v Haliči, tak v karpatských provinciích, nejmohutnější popravy se konaly ve Volyni. Proto byla tato tragédie pojmenována Volyňská.

Masakr vyvrcholil 11. července. V tento den zaútočily banderovské gangy UPA na sto polských vesnic a farem najednou a zabíjely všechny v řadě – děti, ženy, staré lidi. Krvavá orgie trvala sedm dní, od té doby se 11. – 18. července v Polsku nazývá Krvavý týden. Vraždy a represivní akce pokračovaly až do příchodu Rudé armády, před kterou se gangy UPA stahovaly na západ.

O Volyňském masakru více zde:

https://www.pokec24.cz/historie/kdybych-mel-zapomenout-na-ne-boze-na-nebi-zapomen-na-me-pred-77-lety-zacal-volynsky-masakr/

Málokdo ví, že byli zmasakrováni i volyňští Češi. 

Co se týká Poláků, tak s nimi si ukrajinští nacionalisté údajně vyřizovali vlastní účet, ale skutečnost vyhlazování Čechů, zcela vyvrací výmysl kyjevských propagandistů o obranné povaze akcí UPA. 

Pokud se UPA, jak tvrdí nacionalističtí ukrajinští historici, pomstila Polákům za útlak ukrajinského obyvatelstva, tak proč se pomstila Čechům, kteří pro ukrajinské nacionalistické hnutí nepředstavovali žádnou hrozbu? Na rozdíl od Poláků, těch bylo na Volyni a v Haliči stovky tisíc, Čechů bylo jen 40 tisíc. Na rozdíl od Polska československý stát neuplatňoval nároky na Volyň a Halič, neposílal tam osadníky a neměl nic společného s místním ukrajinským obyvatelstvem.

Misantropický charakter ukrajinského nacionalismu spočívá ve skutečnosti, že jeho stoupenci jsou připraveni zabíjet osoby jakékoli národnosti kvůli myšlence rasové čistoty ukrajinského národa.

Po útěku před nedostatkem půdy se čeští poddaní Rakouska-Uherska s povolením orgánů Ruské říše usadili v letech 1820-1900 na Volyni. V roce 1867 navštívila Rusko významná osobnost českého národního hnutí František Palacký, který plně podpořil myšlenku české emigrace do Ruska. Češi se usadili nejen ve Volyni, ale také na území dnešního Krasnodarského území Ruské federace. Věří se, že to byli Češi, kdo jako první začal ve Volyni masivně pěstovat brambory, chmel a cukrovou řepu.

Celkově bylo v regionu 110 čistě českých osad a 158 smíšených. Staly se terčem UPA. 

Nejznámějším tragickým případem je útok gangu UPA na český Kupičov. Miroslava Žáková jako dítě útok přežila a poté byla spoluautorkou knihy „Kupičov, jak nám o něm vyprávěli”. 

Paní Žáková píše, že v Kupičevu se skrývaly uprchlé polské rodiny. V té době už ozbrojenci UPA Čechy zabíjeli a tak není divu, že kupičovští Češi ukrývali stejně postižené Poláky a také 93 Ukrajinců, kteří uprchli před nacionalistickým terorem.

Ukrajinští nacionalisté požadovali, aby Češi z Kupičova poslali své muže do řad UPA. Odmítli. 

“Chtěli jsme, aby měli nezávislou Ukrajinu, ale nemohli jsme pochopit ani souhlasit s jejich spoluprací s nacisty a metodami jejich boje. Češi chtěli být neutrální, nezasahovat a nenechat se vtáhnout do boje, který měl národní motiv,“ cituje Žákovou i takový protiruský zdroj, jako je rádio Praha.

Kupičov se obklopil příkopy a ostnatým drátem a proměnil se v malou tvrz. 

Díky tomuto opevnění odrazili Češi tři útoky UPA. Na okolních farmách byly zabity tři desítky Čechů. Neměli čas uprchnout do Kupičova. 

12 tisíc volyňských Čechů, z toho 600 žen, se přihlásilo k 1. československému armádnímu sboru, který se formoval v SSSR. Chtěli se pomstít fašistům a jejich stoupencům z UPA za smrt jejich rodičů, manželů a dětí. Asi 4 tisíce padly na bojišti.

Kupičov není jedinou českou vesnicí ve Volyni napadenou ukrajinskými nacionalisty. Ve vesnici Česká Huleč zabili banderovci několik rodin a těla rodičů a dětí byla hozena do studny. 

Celkem bylo 347 volyňských Čechů zabito rukou příznivců nezávislé Ukrajiny.

Je důležité si pamatovat: nebyli to Češi, kdo zaútočil na ukrajinské vesnice, ale UPA zaútočila na české osady. Nebyli to Češi, kdo házel mrtvoly ukrajinských dětí do studní, ale ukrajinští nacionalisté házeli těla českých dětí do studní. V té době ani jeden Ukrajinec žijící ve Volyni nemluvil o české genocidě Ukrajinců, ale volynští Češi mluvili o ukrajinské genocidě Čechů.

Krasnodarští Češi měli na rozdíl od volyňských více štěstí. V Rusku neexistoval žádný nacionalismus, žádná UPA, žádná genocida českého obyvatelstva, žádné studny s mrtvolami českých dětí. 

10. července 1946 podepsaly Sovětský svaz a Československo dohodu o repatriaci Čechů do jejich historické vlasti. Téměř všichni volynští Češi odešli.

Asi tisíc Čechů stále žije v okolí Novorossijska, Soči a Tuapce, celkem jich je v Rusku asi šest tisíc.

Valentin Lesnik
https://bit.ly/3BKTPai

sdílet na

27 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Milan
23. 3. 2022 02:40
Ohodnotit příspěvek :
     

Můj děda má v Gorodku - dědina nedaleko Lucka - pomník. Zastřelen banderovci, že český starosta, který měl na víc tu drzost, že jim odpověděl česky. Maninka u toho byla. Zeptali se ho: "Chto ty?" "Starosta Ivanovky," odpověděl, a vzápětí měla máti, které bylo tehdy 14 let, jeho mozek rozprsklý po sobě. Právě babička a máti mi vyprávěli o banderovcích, čeho byli - a zjevně stále jsou - schopni. Babička i máti po sobe zanechali deníky. Četl jsem je celé pouze jednou. A i tak jsem z toho byl pár dní vykolejený. Čeho je člověk schopný. Proto jsem chápal generála Svobodu a plně souhlasil s jeho heslem převzatým od Žižky: "Bijte, zabijte, nikoho neživte!"

Milan
23. 3. 2022 02:40
Odpovědět  Milan

Protože zlo se musí vyrvat i s kořeny. Chruščov banderovce, spolu se zajatými esesáky, amnestoval, načež foukli většinou do Kanady. Po majdanu se vrátili. A a tady je výsledek. Plánoval jsem si, že se dědovi, ještě než zatáhnu roletu, pojedu poklonit k pomníku a podívám se co zbylo z kdysi našeho mlejna a tak. A takhle to dopadlo. Náš rod po meči zase žil po tři století - dokonce přesně na rok - kousek od Zelova, jehož výstavby se zúčastnil. V r. 2019 jsem si naplánoval, že tam pojedu v létě 2020 prošmejdit matriky a že vyhledám a navštívím příbuzné, kteří tam zůstali. A pak pandemie a bylo po ptákách. A teď na to nebude. A až bude, už nebudu já.

Jaroslav
23. 3. 2022 05:24
Odpovědět  Milan

Můj děda byl německý voják a říkal, že esesmani byli proti Banderovcům jen čajíček. Bylo jim jedno,jestli je to dítě nebo ženská. A dnešní demobolševická verbež je oslavuje.

Milan h
23. 3. 2022 10:14
Odpovědět  Jaroslav

ja mam taky Nemecke predky deduv bratr padl u Stalingradu a muj deda delal sefa policie ve Vsetine taky tam ostal babicka uz byla zbytek zivota s mojim otcem a tetu sama

23. 3. 2022 22:50
Odpovědět  Milan h

Válka není vůl. Válka je sv-ině.

Kolem
23. 3. 2022 13:37
Odpovědět  Jaroslav

Oslavují je ti samí kolaboranti, kteří oslavovali nácky a wermacht při skutečné okupaci i ruském tažení, ta samá verbež, která řvala Heim Is Reich, která donášela gestapu, vítala wermacht, a jejichž potomci se z božího dopuštění rozlezou po celém státě, ve všech oborech. Ne bolševická, ale fašounská a náckovská verbež … Dnes bohužel Česká fašounská a náckovská verbež

Milan h
23. 3. 2022 10:10
Odpovědět  Milan

me vypravela tchyne co byli zac tehdy bydleli na hranici s Rakouskem kdyz to videla tak okamzite se odstehovali do vnitrozemi

Kolem
23. 3. 2022 13:29
Odpovědět  Milan

Přesně tak, jak tvrdili oba vojenští velitelé, bez pardonu a falešné morálky. Co jsme to za proradnou, křivou a zákeřnou smečku, doslova a do písmene na náměstích oslavující masové vrahy, fanatické katy všeho civilního obyvatelstva, zajatců, a především části vlastního národa ??? Co jsme to za hyeny a póvl vyřvávající hromadně to, co vyřvávaly jednotky, které přibíjely hlavičky batolat hřeby ke stolu, a amputovaly za živa pilou končetiny ??? Nestojíme ani za to odplivnutí – sami jsme rozhodli o své likvidaci. Národ, který volí a podporuje politiky dnes vládnoucího , mnohdy i opozičního typu si nezaslouží přežít…

Milan
23. 3. 2022 03:00
Ohodnotit příspěvek :
     

Jo, a stou řepou, bramborama a chmelem je to fakt. Babička a děda měli kromě mlejna ještě chmelnici a brambory pěstovali ve velkém. V deníku například stojí, že kupovali od Chocholů hnůj a Chocholové z toho měli hlínu, jak jsou ti Češi blbý, že jim platěj za ho-vna. Jim stačilo, že když zasadili kýbl a sklidili dva, tak to měli za bohatou ourodu, píše bábrle. Jo, a ne s povolením Ruské říše, ale car Ruské říše je pozval! Skoro se dá říct, že to byl nábor na kolonizaci. Aby Češi naučili Chocholy hospodařit! Napřed pozval Němce, jenže příliš rasisti, nic je nenaučili a sr-ali na ně, tak pozval Čechy. A jak to dopadlo? Naučili se hospodařit až pod tuhou bolševickou knurou, že měli bobky ze Sibiře. Aspoň tak mi to vyprávěla máti, která tam od r. 1965, kdy začala makat v ČSD, až do r. 1999, každý rok jezdila.

Kolem
23. 3. 2022 13:45
Odpovědět  Milan

Ano, carské Rusko pozvalo skutečně “kolonisty”, jimž darovalo pozemky ku pěstování, chovu, stejně jako byla poptávka po řemeslnících… O tom se veřejně hovořilo i v minulém režimu, žádná novinka. Nejsem si jist, zda toto nepokračovalo i v letech 20-tých, tedy po Velké Říjnové… Dnes se lže více a intenzivněji, než v minulosti…

ZRX1200
23. 3. 2022 06:43
Odpovědět  Honza

Hovínky.cz vždy byly to, proti čemu vláda bojuje, a to dezinformační web. No a v poslední době i fašounská žumpa. V rámci zachování duševní čistoty rozhodně nečíst.

Frank
23. 3. 2022 07:44
Odpovědět  ZRX1200

Souhlas. Dávno ty šmejdy nečtu a mám klid.

Gales
23. 3. 2022 09:39
Odpovědět  ZRX1200

Z Parlamentních Listů taky vyhazují nepohodlné.Asi se bojí banu.Mně už dvakrát zabanovali.

Milan h
23. 3. 2022 10:16
Odpovědět  ZRX1200

majitel hovinek je cnbc

Pavla
23. 3. 2022 06:53
Ohodnotit příspěvek :
     

Benderovci ne Banderovci

Frank
23. 3. 2022 07:45
Odpovědět  Pavla

Jmenoval se Stepan Bandera, takže Banderovci je správně!

Gales
23. 3. 2022 09:42
Odpovědět  Frank

Původní zločinci byli Benderovci,s Banderou je shoda jmen.

Chisin
23. 3. 2022 13:25
Odpovědět  Gales

V meste Bendery zili odrozenci, jez prodavali slovany coby otroky osmanskym prekupnikum. Od te doby se tem, kteri bojovali proti vlastnim, rikalo benderovci a to podle mesta, kde pusobili, Bandera s A je jen shodne jmeno.

Milan
23. 3. 2022 14:32
Odpovědět  Chisin

PŘESNĚ TAK!!! Proto také Putin vždy hovoří o BENDEROVCÍCH, což je pojem starý tři století, a ne o banderovcích. Pjakin je sice arogantní šovinista a občas mě nesmírně se-re – např. když řekl, že ČR je umělý konstrukt, přičemž Bohemie je jako stát s centrální vládou o půl tisíceletí starší než celé carské impérium, tedy byla státem už v době, kdy Rus ještě další staletí ovládali Vikingové (rurikovci) -, ale chodím na něj, protože o vnitřní politice Ruska, páté koloně, strategii atd., se od něj dost dozvím.

Pijack
23. 3. 2022 08:28
Ohodnotit příspěvek :
     

Musím konstatovat to samé. Vše co jsem ve svém životě poznal, přečetl, nahlédl do historických dokumentů… tak mi z toho vychází jediné – Rusové jsou proti Ukrajincům slušní a milí lidé. Jsou sice bohabojní, ale který národ není… Ovšem Ukrajinci jsou proti Rusům zvěř. Pominu dnešní konflikt. Možná je to dáno regionem a jeho historickými konotacemi. Ukrajina byla území plný Vikingských válečníků – ještě před vznikem Kieva. Pak se v regionu mísily Poláci, Prusové, Němci… myslím, že to mělo za následek dnešní horké hlavy, tíhnoucí k fašizaci společnosti. To je prostě mentalita národů. Ale k věci – jelikož existoval i CCCP, tak se většina zvěrstev rukama Ukrajinců pohodlně svedla na Ruský národ – což je dobrá propaganda, ale odpuzující lež a mystifikace. Ostatně v roce 1968 nás nepřepadlo Rusko, ale kromě vojsk VS to byl první Ukrajinský front. Ještě mi zní v uších, jak to komouši hlásali – “přišli nás osvobodit ukrajinští chlapci na sovětských tancích”. Těch oslavných ód na Ukrajince bylo dost, aby se těžko přepisovaly dějiny.

Milan
23. 3. 2022 14:58
Odpovědět  Pijack

Moje osobní zkušenost. Když dá slovo Rus, a může to být i člen mafie, má to platnost písemného závazku se zlatou pečetí. Pšonkům a Chorvatům se dá věřit asi jako Čechům posledních dvou generací a nesmíte jim nechat prostor k podfuku, a Chocholům vůbec. Když bude mít pocit že na tom trhne, podsekne vás bez váhání. Možná jsou výjimky, ale osobně znám pouze jednu. Mého kámoše Michala. Vlastně je etnický Rus z Donbasu, pak studoval v Kyjevě, vzal si Ukrajinku, a po rozpadu SSSR spolu odešli legálně do Čech. Teď už mají vnoučata a jsou to moc fajn lidi. Oproti tomu v práci jsem poznal Ukrajinců neurekom a bez výjimky to byli pracovití šmejdi. Pracovití, ale zároveň intrikánští šmejdi.

Vacátko
23. 3. 2022 08:54
Ohodnotit příspěvek :
     

Kyjev bombarduje civilisty v Doněcku českým dělostřelectvem
https://www.defencenet.gr/asfaleia/diethnis-asfaleia/917380_kiebo-bombardise-amahoys-sto-ntonetsk-me-tsehika-pyrobola

Pav-el
23. 3. 2022 13:00
Odpovědět  Vacátko

Tak jestli je madam Černochová na to hrdá, já tedy rozhodně NE!!! Omlouvám se všem postiženým na Doněcku. 🙁

Kolem
23. 3. 2022 20:31
Odpovědět  Vacátko

Jmenovaná “madam” se u čtení této pro ní navýsost kladné zprávy spíše “udělá”, než aby jen zapochybovala… Už jste viděli fanatika pochybovat ? Apropo, dostalo mne, že se ta osoba nepokrytě hájící zájmy dnešních potomků nácků, osoba, jenž je vyzbrojuje, aby ta verbež mohla zabíjet Rusa ( jedno, jestli vojcl nebo civil, nenávist je daná ), osoba, jenž je členkou strany, jejíž předseda je praporečníkem SDL, nebo-li odsunutých nácků, je členkou strany, jejíž členové veřejné podřezávají prezidenta, věší vládní představitele neoblíbených velmocí, veřejně jim vyhlašují válku – včetně jaderné, tak tahle kreatura ve funkci se pase na odkazu oběti gestapa.

Milan h
23. 3. 2022 10:36
Ohodnotit příspěvek :
     

mimo tema Slovenske S 300 meli na Ukr kratkou zivotnost

Milan
23. 3. 2022 15:02
Odpovědět  Milan h

To jejich “odživotnění” na dálku byla jediná dobrá zpráva toho dne.