politika

Za pár hodin nebo dní. USA dotahují konflikt na Ukrajině do závěrečné fáze

Pavel Kotov, Ukraina.ru

Blok NATO a Spojené státy v konfliktu s Ruskem soustavně směřují k eskalaci. Dalším takovým krokem bylo povolení Joe Bidena, aby Ukrajina použila americké zbraně proti cílům v Ruské federaci.

Zákaz úderů

Konverzace o tom, že Západ dříve či později dovolí ukrajinským ozbrojeným silám použít dodané zbraně k útokům hluboko do Ruska, se vedou už delší dobu.

Donedávna západní lídři veřejně prohlašovali, že by se Kyjev měl omezit na ochranu svých hranic. Formálně takový zákaz platil pouze pro západní zbraně, údery jinými zbraněmi na cíle v Rusku ukrajinské ozbrojené síly provádějí již delší dobu: ať už jde o útoky dronů na sklady ropy nebo dělostřelecké ostřelování Belgorodu a regionů Kursk a Brjansk.

Slovy, Západ se obával, že použití jejich zbraní k úderu na Ruskou federaci povede ke zbytečné eskalaci, ale ve skutečnosti vše směřuje k otevřené účasti NATO v konfliktu na Ukrajině.

Spojené státy nejsou proti

Politico s odkazem na nejmenovaného představitele Bílého domu uvedlo, že americký prezident Joe Biden dal Ukrajině povolení k útoku na ruské území. Bylo poznamenáno, že toto rozhodnutí bylo učiněno tajně.

Tuto informaci agentuře RIA Novosti potvrdil zástupce amerického ministerstva zahraničí.

“Prezident nedávno nařídil svému týmu, aby umožnil Ukrajině používat zbraně dodané USA v Charkovské oblasti, aby Ukrajina mohla reagovat na ruské síly, které na ni útočí nebo se na útok připravují,” řekl.

Upřesnil, že se bavíme pouze o území u hranic s Charkovskou oblastí. Zároveň se podle zdroje postoj Bílého domu ohledně úderů Kyjeva hluboko do Ruska „nezměnil“ a zákaz použití raket ATACMS nebo zbraní dlouhého doletu proti cílům na ruském území zůstává.

Také v noci na 31. května americké vydání The New York Times informovalo, že Spojené státy dají Ukrajině doporučení ohledně cílů v Rusku.

“Pentagon dostal pokyn, aby dal Ukrajině přesná doporučení, kde v Rusku zaútočit,” uvedl americký představitel,” napsala publikace.

Jak noviny uvedly, náčelník vojenského oddělení Lloyd Austin již předal odpovídající instrukce veliteli společných sil NATO v Evropě Christopheru Cavolimu.

“Podle úředníků to byl generál Cavoli, kdo sdělil toto rozhodnutí Ukrajině, uvedla publikace.

Francie a Německo jsou také pro

Dnes na Západě nepanuje shoda v tom, zda dát Ukrajině povolení k úderům na Rusko.

Tuto myšlenku nedávno podpořil generální tajemník NATO Jens Stoltenberg. V tomto případě nemůže rozhodovat za všechny, protože takové otázky jsou v kompetenci orgánů členských států vojenského bloku.

„Věřím, že nastal čas přemýšlet o zrušení některých z těchto omezení [úderů na ruské území],“ řekl o den dříve v Senátu ČR.

Dalším protiruským „jestřábem“ je francouzský prezident Emmanuel Macron. Nedávno umožnil vyslání francouzské armády na Ukrajinu a nyní podporuje útoky na Rusko západními zbraněmi.

„Domníváme se, že bychom jim (ukrajinské armádě – pozn. red.) měli umožnit zneškodnit vojenské objekty, z nichž jsou odpalovány rakety, a hlavně vojenské objekty, z nichž se útočí na Ukrajinu. Ale neměli by mít právo zasáhnout jiné cíle v Rusku, samozřejmě, civilní objekty nebo jiné vojenské objekty,“ řekl Macron.

Německo umožnilo Ukrajině střílet ze svých zbraní na Rusko. Podle německého novináře Juliana Röpkeho to během návštěvy Moldavska řekl německý ministr obrany Boris Pistorius.

Oprávnění k použití německých zbraní na ruském území se vztahuje zejména na obrannou kampaň kolem Charkova, protože blízkost hranic je tam obzvláště zřejmá,” řekl Pistorius.

28. května německý kancléř Olaf Scholz řekl, že nevidí důvod pro širší použití německých zbraní na Ukrajině, ale druhý den tiskový tajemník kancléře Stefan Hebestreit řekl, že „obranné akce Ukrajiny se neomezují pouze na její vlastní území, ale [mohou] se vztahovat i na území Ruské federace.

Podporující skupina

Celkem 13 zemí EU a NATO v té či oné míře schválilo údery proti Rusku.

Kromě USA, Francie a Německa jsou to:

  • Británie (útoky na Ruskou federaci jsou záležitostí Ukrajiny; Londýn je hrdý na to, že jako první poskytl Kyjevu zbraně delšího doletu)
  • Polsko (Ukrajina nemá žádná omezení na údery proti Ruské federaci)
  • Kanada (pro Kyjev nestanovila žádné podmínky k použití zbraní)
  • Švédsko (Ukrajina má právo na sebeobranu, která je zaměřena na „nepřátelské území“)
  • Nizozemsko (nikdy tuto možnost nevyloučilo)
  • Dánsko (stíhací letouny F-16, které tato země plánuje převést na Ukrajinu, budou mít právo udeřit na cíle v Ruské federaci).
  • Finsko
  • Lotyšsko
  • Litva
  • Estonsko
  • Česká republika

Odpůrci a ti, kteří mlčí

Jsou země, které jsou stále proti takovému rozhodnutí. Italská premiérka Giorgia Meloniová po prohlášeních Stoltenberga vyzvala země EU, aby byly opatrné, a místopředseda vlády Matteo Salvini řekl, že zrušení zákazu úderů proti Ruské federaci „nepřichází v úvahu“.

“Tento pán (Stoltenberg – pozn. red.) je nebezpečný. Mluvit o třetí světové válce, o západních zbraních, evropských a italských, které by měly zasáhnout cíle v Rusku, mi připadá nebezpečné, tak ho zastavte, kdo může,” řekl Salvini.

Kromě Itálie jsou pro zákaz použití západních zbraní proti Rusku, nebo tuto myšlenku dosud veřejně nepodpořily, následující země EU: Rakousko, Belgie, Bulharsko, Maďarsko, Řecko, Irsko, Španělsko, Kypr, Lucembursko, Malta, Portugalsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Chorvatsko.

Řada zemí, které nejsou členy EU, ale jsou členy Severoatlantické aliance, se k tomuto tématu nevyjádřila: Albánie, Severní Makedonie, Turecko a Černá Hora.

Reakce Ruska

Během nedávné cesty do Uzbekistánu ruský prezident Vladimir Putin komentoval Stoltenbergovu výzvu umožnit kyjevskému režimu zaútočit na Rusko západními zbraněmi.

Hlava ruského státu poznamenala, že technické vlastnosti vysoce přesných zbraní dlouhého doletu jsou takové, že jejich použití vyžaduje minimální účast ukrajinské armády v procesu identifikace cíle, přípravy, navádění a odpalování takových raket. To znamená, že tyto údery, pokud k nim dojde, zdůraznil Putin, de facto neprovedou ukrajinské ozbrojené síly, ale NATO.

„Tito představitelé zemí NATO, zejména v Evropě, zejména v malých zemích, si obecně musí být vědomi toho, s čím si zahrávají, musí pamatovat na to, že jde zpravidla o státy s malým územím a s velmi hustou populací. A to je faktor, který by měli mít na paměti, než budou mluvit o úderu hluboko na ruské území,“ řekl ruský prezident.

Téma přímého zapojení vojenského personálu Aliance na Ukrajině při obsluze západních zbraní rozvinul místopředseda Rady bezpečnosti Ruska Dmitrij Medveděv ve svém telegramovém kanálu.

„To vůbec není „vojenská pomoc“, ale účast ve válce proti nám a takové jejich akce se mohou stát casus belli,“ napsal.

Medveděv řekl, že Ukrajina a NATO by mohly dostat odpověď „tak ničivé síly“, že západní vojenský blok nebude schopen odolat přímému zapojení do konfliktu.

„A bez ohledu na to, jak moc NATO tvrdí, že Rusko nikdy nepoužije nestrategické jaderné zbraně proti bývalé Ukrajině a zejména proti jednotlivým zemím NATO, život je mnohem děsivější než jejich lehkomyslné uvažování. Před pár lety tvrdili, že do toho Rusko nepůjde, nezačne otevřený vojenský konflikt s banderovským režimem, aby se nerozhádalo se Západem, Přepočítali se. Probíhá válka,“ řekl Medveděv.

Ze strany Ruska podle něj nehovoříme o zastrašování nebo jaderném blafování, konflikt se Západem se vyvíjí „podle nejhoršího scénáře“. Nikdo nemůže vyloučit, že konflikt vstoupí do „poslední fáze,“ uzavřel Medveděv.

Mezitím The New York Times píše, že k prvním útokům americkými zbraněmi na ruské území dojde během několika hodin či dní.

https://dzen.ru/a/Zlmg1NA-jxLsDnUt

Názor – o hysterii kolem úderů na ruské území

Просто Лёня

Poslední tři dny všechna média píší o takzvaném povolení vydané Ukrajincům útočit na ruské území západními zbraněmi.

A co se tak najednou stalo?

Předně, již došlo k několika úderům zbraněmi NATO na ruské území. ATACMS rozhodně není ukrajinská zbraň. Ale diplomaticky se maskovali tím, že Donbas, Krym, atd. nejsou ruské území, protože je Západ neuznává. 

Ale předpokládejme, že nyní tyto rakety a vše ostatní, co Ukrajinci dostali, zasáhnou ruské území tak daleko, kam jen dosáhnou. 

Určitě to budou vojenské útvary, rafinerie, elektrárny, budou se snažit zasáhnout továrny, i něco jiného.

Ale v jaký výsledek mohou doufat?

Velká část raket bude sestřelena a to, co doletí, jistě způsobí nějaké škody, zejména letectvu na letištích a rafineriím. Možná skončí v nějakých skladech. 

Ale je nemožné uvěřit v to, že někdo doufá, že vyhraje válku tímto způsobem. Ukrajina je už dva roky bombardována a jsou na ni odpalovány rakety, ale stále vyrábí nějaké zbraně a dál vzdoruje. Ano, s velkou zahraniční pomocí, ale přesto bude rozsah nesrovnatelný.

Mezitím samotná Ukrajina už několik měsíců křičí a také západní média a politici říkají, že na frontě je zle a může dojít ke kolapsu, i když není jasné kdy. 

Ve Švýcarsku se zároveň připravuje všem známá konference. 

Zdá se mi, že záměr je následující:

Vzhledem k tomu, že Rusko zaujalo vyčkávací pozici a nespěchá ani s likvidací Ukrajiny, ani s její okupací, dojde ke snaze vyvést Rusko z rovnováhy a donutit ho postoupit. Buď po dobrém (relativně řečeno), nebo po zlém.

V prvním případě, západní země fakticky naznačují hrozbu – teď zasáhneme i vás, ale druhá část, která se veřejně neuvádí, a kterou mají na mysli, spočívá v tom, že bude nutné přijmout jejich návrh, který vzejde ze švýcarské konference, a pak bude vše v pořádku. Tohle je typické vydírání na školní úrovni.

Ve druhém případě, pokud nedojde k takové dohodě – a k té nemůže dojít – fakticky se pokusí donutit Rusko, aby začalo okupovat Ukrajinu, aby odstranilo hrozbu útoků západními zbraněmi – a ty dosáhnou daleko, ne-li teď, pak později. To znamená splnit původní plán Spojených států: násilně předat tuto zatracenou Ukrajinu Rusku, ve zničeném stavu a s nepřátelským obyvatelstvem, aby se s ní Rusko 15 let trápilo a přišlo o spoustu zdrojů v této černé díře.

Ve třetím případě, pokud Rusko udeří, například na letiště zemí NATO odkud budou létat letadla, která zaútočí na ruské území, dá to Spojeným státům záminku bez problémů připravit válku mezi evropskými zeměmi a Ruskem, která nezačne okamžitě, ale které, poté co se stalo, téměř nelze zabránit. Evropa je na válku zcela nepřipravená, ale útok na letiště NATO na jejich vlastním území všechny přípravy urychlí rychlostí blesku. 

Je tu i varianta, že doufají, že Rusko poté pod tlakem veřejného mínění zlikviduje Zelenského a celou ukrajinskou věrchušku. Což je také nerentabilní, protože Zelja se už dávno zhnusil celému světu a o jeho charakteru je naprosto vše jasné, ale pokud místo něho přijde někdo chytrý, tak to bude pro Rusko horší. Úkol bude obtížnější.

To znamená, že se nabízí: buď budete souhlasit s něčím, co je pro vás zjevně nevýhodné, nebo vás donutíme k nevýhodným krokům s okupací území, ztrátami a vším ostatním, případně i s eskalací a celoevropskou válkou.

Z toho plyne závěr: kupodivu je potřeba na veškerou tuto aktivitu nereagovat. Musíme chránit co možná nejvíce objektů a pokračovat v ničení co největšího počtu nepřátel na zemi, protože přijde okamžik, kdy se vyčerpají.  

Musíme mít na paměti, že situace je dnes nepříznivá pro ně (Západ), nikoli pro Rusko. Kdyby jim byla situace ku prospěchu, nedělali by nic, nerozhoupali by loď, ale klidně by pokračovali ve stejném duchu. Ale dnes tomu tak zjevně není, to znamená, že to vše je typická provokace, jejímž cílem je dostat Rusko z této, pro něj v tuto chvíli, výhodné pozice a situaci vymknout kontrole. 

Naštěstí je tu jeden člověk, který za 25 let nepodlehl jediné provokaci, ať už se vzala odkudkoliv nebo jakkoliv byla zabalena. A ten se určitě nepodřídí ani dnes.

Ale povyk v médiích a telegramových kanálech o tom, co se teď bude dít, kde teď bouchnout, co teď dělat, jak reagovat – celé to zahřívání situace opravdu leze na nervy a ukazuje, že tam nikdo nerozumí ani hovnu a informační politika je chabá. A nelze ji změnit zákazy, změnit ji může jen škola.

Asi takhle.

https://aftershock.news/?q=node/1384412

sdílet na

67 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Standa
2. 6. 2024 03:27
Ohodnotit příspěvek :
     

Bijte je …na množství nehleďte !Přece musí existovat nějaké zaklínadlo, jak se zbavit těch idiotů!
Anketa: Pod vlivem alkoholu smíte
a) řídit kolo
b) traktor
c) auto
d) NATO

Ladislav 💤
2. 6. 2024 09:55
Odpovědět  Standa

👍👍👍škoda každé patrony, dronu a raket! A co se ještě hybe, spálit soldspekem(nevím přesně, ale český plamenomet)
Žádné nacistické semínko nesmí vyklíčit, jinak začnou za pár let nanovo!

Helena
2. 6. 2024 10:48
Odpovědět  Standa

Kdyby jenom pod vlivem alkoholu, ten je pro ně čajíček. Oni už potřebují jinačí grády.

Pravdomluvny
2. 6. 2024 12:31
Odpovědět  Helena

Snížek…..ve velkém

Jaris
2. 6. 2024 05:02
Ohodnotit příspěvek :
     

Jak uz jsem psala, tohle je vysledek Putinova oddalovani konfliktu,ktery nyni dosahuje obrich rozmeru a samotne Rusko je jiz bombardovano ve vnitrozemi. Na zacatku si Zapad na Rusko netroufal. Sice posilal nejakou humanitarni pomoc banderovske Ukrajine, pozdeji opatrne pridal nejake ty ne moc dulezite zbrane a nyni posila rakety s dlouhym dosahem, aby bombardovalo Rusko. Mezitim v Rusku byly spachany teroristicke akce ze strany banderovslkych svini a k tem pocitam i cely Zapad. No a tohle je vysledek, kdyz se konflikt nezazehna hned v zacatku.A Putin mel k tomu nekolik prilezitosti a nekonal. Nyni stojime na prahu skutecne valky.

Woodu
2. 6. 2024 05:32
Odpovědět  Jaris

Máte naprostou pravdu. Jenže se malinko zapomíná, že na samém začátku SVO musel dát Gosudár slib RŽK a to samotnému pasákovi Zelího Kolomojskému, že se tomu šňupalovi nic nestane no a když se pak Lavrov otřel o sionisty na území státu ,kde bývala Palestina, kdo se omlouval? On né. Musel to udělat V.V. aby prokázal plnou kontrolu RŽK. Je zcela jasné, kdo to na obou stranách řídí?

Pravdomluvny
2. 6. 2024 12:33
Odpovědět  Woodu

Neměl kokaintransce Zelensskymu slibovat, že ho ušetří.
Měl udeřit plnou silou a vyhladit Banderonacisty do posledního!!!!!
Oni na jeho místě by neváhali ani vteřinu 😡

Evžen
2. 6. 2024 05:46
Odpovědět  Jaris

Putin ví velice dobře co dělá,kdyby uvažoval vaším jazykem už jsme v 3. sv. válce! Zatím to je jen zahřívací kolo! Vzpomínám jak ještě před rokem 20 22. Černochová a Lands’adlova chtěly provést preventivní bombardování Moskvy atomem! Možná že se toho dozijem!Jen mě překvapuje že někdo a těžce se mí píše ženy!Ony jsou loutky zákulisníh hráčů a nemyslí na důsledky ,ony by měly být zavřený na psychiatrii

Pavel
2. 6. 2024 08:13
Odpovědět  Evžen

Souhlas NATO jede salámovou metodou po malých krůčcích pomalu zvyšuje tlak. Aby si “ovčané” v koncentráku zvaném EU pomalu zvykli na válku co pro ně chystá! Jediný soudný politik v celé EU je Orbán a Fico.Ti dva vidí kam nás vedou a jdou ochotni se tomu postavit Fica to málem stálo život! Světe div se i na novinkách . https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-jsme-nejvetsi-mirovy-sbor-v-evrope-prohlasil-orban-na-pochod-budapesti-prisly-desetitisice-lidi-40474441

Pavel121
2. 6. 2024 10:36
Odpovědět  Pavel

No, oni to vidí všichni, ale jen tito dva proti tomu něco dělají.

Max
2. 6. 2024 10:36
Odpovědět  Evžen

Souhlas, Putin má velkou možnost ukončit válku již zítra. Vytáhne jediného legitimního prezidenta Ukrajiny Janukoviče, nechá ho podepsat bezpodmínečnou kapitulaci, a vypsání nových prezidentských voleb. Janukovič, jako legitimní prezident je i vrchním velitelem vojsk. Ten dá pokyn zastavit palbu, a válce je konec.
Je to čisté, zákonné a rychlé řešení. Putin musel počkat do konce Zelenského mandátu, aby nebylo žádných pochybností. Uvidíme, co na to západ.

Boomer
3. 6. 2024 10:43
Odpovědět  Max

.. to by mohlo odpovídat variantě ukončení rusko-finských bojů tzv. pokračovací války, v roce 1944. Tím by bylo vysvětleno i náhlé odsunutí Zalužného, který jako jediný měl dost odvahy k tomu, aby vyjádřil svoji ochotu v rozhodujícím okamžiku “pronést Mannerheimův projev”.
Jen si nejsem jist, zda by to do rusko-ukrajinských vztahů přineslo zásadní uklidnění a hlavně, jak by na to reagovali věřitelé ukrajinských pohledávek, které by se rázem mohly stát nedobytnými…

Jaris
2. 6. 2024 11:03
Odpovědět  Evžen

Nebudte naivni, Evzene! Valka bezi od r.2014. Ty ceske stetky Cernosku a Sadelnici nelze brat vazne, protoze ty o nicem nerozhoduji. Zda se, ze vsichni zdejsi skalni Putinovci nejak zapomneli na Strelkovo uspesne tazeni na Kyjev, ktereho se zmocnila zidacka zumpa v cele s esesaky jako Kolomojsky, Porosenko a rada dalsich zidackych zrud. Strelkova zastavil sam Putin! Uz tenkrat mohl byt konflikt ukoncen a zapad by nemohl delat nic. Situace by byla podobna jako s Krymem. Putin mohl zasahnout nekolikrat, specielne, kdyz videl, ze Minske dohody jsou pro Zapad a Ukrajinu pouhym hajzlpapirem, jak nakonec prozradila i Merkelova. Byli zde dalsi vlastenci, kteri uspesne vedli boje proti banderovcum a zoldakum z cizich zemi. Mluvim o Surovikinovi a Prigozinovi, kterym rovnez nebylo dovoleno toho zelenskeho Rumpelstitzkina znicit, ackoliv k tomu meli blizko. Nyni je to tak daleko, ze dopadaji bomby na ruske uzemi, ackoliv Putin mnohokrat opakoval, ze jakmile bude Rusko napadeno, tak to bude prekroceni 189.cervene cary a RF odpovi. Putin nechal konflikt prilis rozhoret. Ona se ted horici stodola spatne hasi. Putin je skvely diplomat a ekonom, ale mizerny vojevudce. Tecka.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
František
2. 6. 2024 12:58
Odpovědět  Jaris

Kdyby Putin zničil Kyjev hned na začátku, bylo by to dnes mnohem horší. Nejde o Ukrajinu, ale o snahu zmocnit se bohatství Ruska. K válce s Ruskem by došlo tak, jako tak. A západ by měl plné sklady zbraní. Díky Putinovi má dnes KOZA hovno a Rusko má perfektně rozjetou výrobu zbraní a to u i takových, o kterých se Západu ani nesnilo. Proč myslíte, že se Putin nijak nebojí těch provokací? Protože může zničit KOZA velmi rychle. Ale nebyl by to Putin, kdyby nehleděl na miliony civilních obětí.

Ladislav 💤
2. 6. 2024 15:24
Odpovědět  František

👍👍👍pan Putin moc dobře ví co má dělat i bez nápovědy!
V záloze má trumfy o kterých se vydojené KOZE ani nezdá!

Jaris
4. 6. 2024 11:28
Odpovědět  František

Ja nemluvim o zniceni Kyjeva, ale o zniceni chunty nelegalni zidacke vlady v cele s Waltzmanem alias Porosenkem, a to je rozdil. videla jsem dost videi, jak se ukr banderovske zrudy chovaly k obyvatelum na Donbase.

Bety
2. 6. 2024 15:28
Odpovědět  Jaris

Ono tady hodně lidí rádo zapomíná, že Gorbačov a spol. pod vedením Amíků prakticky zlikvidovali ruskou armádu včetně vojenských zásob. A aby ruští vojáci nebojovali holýma rukama proti palebné síle Západu, na to je třeba znovu vybudovat zázemí včetně potravinové nezávislosti a vojenského průmyslu. Možná si někdo myslí, že to jde přes noc, že Putinovi jen stačilo mávnout rukou,

a to se mi zdá hodně naivní.
On tohle provedl šikovně a navíc tak, že ruští podpindosniční oligarchové i Západ když se probudili, tak čuměli jak vyoraná myš. Navíc by tito kritikové neměli zapomínat, že po roce 2O14 měli plno řečí, jak by hned a tvrdě bez ohledu na připravenost mělo Rusko okamžitě silou zasáhnout a naopak po SVO zase plakali nad vzájemným bojem “Slovanů”.A v neposlední řadě – pokud přes všechny Putinovy snahy dojde k další evropské válce, nebudeme ji sledovat na TV jako Američané válku v Iráku , ale bomby
(a to abychom se modlili, aby nebyly jaderné) budou padat přímo na naše hlavy a vůbec to nebude žádná počítačová hra. Taková Jugoslávie proti tomu byla hodně slabý čajíček.Navíc máme plno rad ale skutek utek. Naše válečné štváče jsme si k lizu pustili sami.

Pijack
2. 6. 2024 07:54
Odpovědět  Jaris

Bylo by užitečné si vyjasnit několik pojmů. Nejvíc mě rajcuje požívání věty “Slovanské národy bojují proti sobě”. Je to zmatené a lokajská propaganda proti tomu nic nenamítá. Skutečnost je totiž jiná – jeden Slovanský národ byl perzekucemi obyvatelstva donucen druhý Slovanský národ vyprovokovat k válce. Ty perzekuce začal provádět dovezený nacistický režim a Slovanské obyvatelstvo na Ukrajině se nedokázalo ubránit. Samy národy by proti sobě neválčily. Ukrajinci jsou obětí imperiálních choutek zemí, které jdou v duchu Hitlerovy teze “konečného řešení”.

ijn
2. 6. 2024 08:11
Odpovědět  Pijack

poslední Pjakin zcela jasně potvrzuje nasazování fašistické koncepce do RF…!!!

Rajko
2. 6. 2024 10:40
Odpovědět  ijn

Pjakin také od začátku hovoří o tom, že nebýt podpindosníků v Rusku, kteří vyli dosazeni na důležité posty po celé zemi za vlády Jelcina, tak by KOZA měla obavy poslat přilby, ale pořád zkouší a překračují “červené linie” stanovené Ruskem, aby zjistili že pořád mohou provokovat ještě více, protože podpindosové “to přikrejí”.
Připomíná mi to Čínu v60tých letech kdy: Čína zasílá SSSR pětistéprvní vážné varování ohledně přeletu sovětských letadel ve vzdušném prostoru ČLR.
No a v dalším jde o to, kdo chce rozpoutat atomovou válku a to se musíme podívat na naši věrchušku. Svět vymknutý z kloubů

Ladik
2. 6. 2024 18:30
Odpovědět  Rajko

Vymknuta z kloubů doba šílí.

Ladislav 💤
2. 6. 2024 09:57
Odpovědět  Pijack

👍👍👍👍

Pavel121
2. 6. 2024 10:41
Odpovědět  Pijack

Základy nenávisti proti Rusům na UA byly položeny už za Rakouska-Uherska. Ve Štýrském Hradci byl první konc. tábor pro Ukrajince, kteří odmítli nenávidět Rusy. Tam umírali hlady a vysílením.

Pijack
2. 6. 2024 10:44
Odpovědět  Pavel121

Ano, je to tak. Díky za připomenutí.

milan
2. 6. 2024 11:07
Odpovědět  Pavel121

byl to program generalniho stabu Rak Uherska a jak videt dilo se jim zdarilo

Jaroslav
2. 6. 2024 13:54
Odpovědět  Pavel121

Doplnil bych Terezín, za první světové ruští váleční zajatci se stejným účelem jako ve vámi uvedeném Hradci, a pak za druhé války židé. Kdoví jestli to Péťa nechce obnovit, tradice by byla

Jaris
2. 6. 2024 11:12
Odpovědět  Pijack

Pijack
neznam rozhadanejsi skupinu lidi nez jsou Slovane. Staci porovnat nenavist mezi Cechy a Slovaky, Polaci versus Ukrajinci a Rusove, Ukrajinci versus Rusove. No a Rusove ted nemaji radi zadne Slovany a ja se jim vubec nedivim.

Tupý hulvát
2. 6. 2024 08:46
Odpovědět  Jaris

To je tedy opravdu škoda,že padesát takových géniú není ve vedení Ruska.To by se už dávno na Rusy vrhl celý svět,nejen ti předpo-ránci z ameriky,nenáviděli by je všichni Ukrajinci včetně ruského původu,ekonomika by se zhroutila,protože takoví exoti by zaútočili už dávno,tedy nepřipraveni……To nemá cenu komentovat dál,d-menta nezměníme.

katango
2. 6. 2024 09:54
Odpovědět  Tupý hulvát

Ne, nezměníme. Je to marný boj. S Jaris jsem na toto téma svedla již dvě přestřelky, napotřetí už jsem se neunavovala argumenty a jen jsem shrnula, že je vymletá jako rigol po zimě. A na tom trvám.

Pravdomluvny
2. 6. 2024 12:35
Odpovědět  katango

Já jsem na tom stejně,s Banderonacisty žádné slitování!!!!!

2. 6. 2024 13:57
Odpovědět  katango

Pšššš… Okolo jaris našlapujte potichu. Ještě byste mohla probudit židáky, co se jí nastěhovali do tykve.

Albi
2. 6. 2024 15:41

Milane, katango i ostatní
vedle v článku o mírovém jednání bez Ruska jsem dala dva odkazy – zvlášť ten první o situaci na Ukrajině pohledem Ukrajinců je zajímavý a je dobře si ho přečíst celý – což mnoho zdejších zřejmě neudělá, protože by jim to mohlo narušit “stmelené šiky radilů”, jak by měl Gosudar zlikvidovat všechno živé vč. ruských občanů Ukrajiny.
Nechce se mi to kopírovat znovu sem, tak se podívejte vedle, máte-li zájem.

2. 6. 2024 23:31
Odpovědět  Albi

juknu

Albi
2. 6. 2024 15:33
Odpovědět  katango

Máš dobrá přirovnání! 🙂 🙂 🙂
Ale v Austrálii mají možná kvalitnější silnice a cesty, tak je možná nepochopí.

Jaris
2. 6. 2024 11:21
Odpovědět  Tupý hulvát

tupy hulvat
Sam Putin rekl, ze pokud se schyluje k bitce, je treba uhodit prvni.Zatim to neudelal. Nemam na mysli hned bombardovat cela ukr mesta, jak si vsichni myslite, ale prekazit jakekoliv zasobovani Ukrajiny zbranemi.
Dnes jsem cetla, ze treba ted v Teplicich stoji vlak nalozeny tanky na Ukrajinu. K tomu jak prekazit nepriteli neustaly prisun zbrani netreba zadneho genia.

delnas
2. 6. 2024 12:35
Odpovědět  Jaris

SPATNE ROZHODNUTI v dobry cas……. je stejne nevhodne jako…….DOBRE ROZHODNUTI ve spatny cas…..nemyslite?

Albi
2. 6. 2024 15:50
Odpovědět  delnas

Nemyslí vůbec. Nebo věří víc zprávám z australských médií.

Albi
2. 6. 2024 15:48
Odpovědět  Jaris

A co podle vás prezident Putin udělal? Udeřil první a stihl to “o fous” dřív, než tak udělala koalice USA-KoZa-Ukrajina, za ceož si “zasloužil” označení Putler, agresor, okupant, nácek,vrah ……

Zvlášť poslední věta je “super” – proč mu nepošletemail a neporadíte, jak na to?

Bety
2. 6. 2024 20:43
Odpovědět  Albi

Souhlasím s vámi. A co jako s těmi Teplicemi? Má tam Putin poslat jeden Kinžal, aby bylo s tou ,třetí světovou vymalováno ?

Max
2. 6. 2024 09:27
Odpovědět  Jaris

Nemáme k dispozici informace, které má Putin. Proto nemůžeme soudit jeho kroky. Kdo ví, čemu všemu čelí.

Pravdomluvny
2. 6. 2024 12:36
Odpovědět  Max

Čelí genocidě a podle toho měl hned od začátku jednat….. bezohledně k záchodu i k Banderonacistům!

Slovan
2. 6. 2024 15:02
Odpovědět  Max

Napsáno úplně přesně, proto nechápu některé jaké mají rozbory a taktiku. Ale s gauče.

Bozena K
2. 6. 2024 20:51
Odpovědět  Jaris

nemáte pravdu, kyby Putin reagoval tvrdě, už by dávno byla 3. sv.válka….jak se píše v článku, KoZa na to právě čeká, aby Putin zaútočil na NATO, aby ho mohli označit za totálního vyvrhele, vraha a agresora a zaútočit na RF plnou silou…už by se za ně nepostavila ani ČÍna ani ostatní země Jihu, jak se říká zbytku světa…výsledkem by také byla celosvětová katastrofa…ukazuje se, jako nejlepší řešení vyčkávat…oni se zničí sami ze vnitř…

Jaris
4. 6. 2024 11:35
Odpovědět  Bozena K

A ceho se, Bozenko, dosahlo, muzete mi rict? Byla snad valka na Ukrajine zazehnana? nehrozi nam nakonec stale ta treti sv. valka? Ptrestal zapad dorazet a provokovat Rusko. Ve vsech trech pripadech se nic neurovnalo a nebezpeci skutecneho svetoveho konfliktu je stale ve vzduchu. Nebo se snad mylim?

Slovan
2. 6. 2024 05:19
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak tady jde hlavně o to jaké zbraně se použijí, jestliže “jen” ty “vysavače”, tak oblast se nezamoří a vše co má vnitřnosti kaput. A kam až to doletí, jen ke slovanům? Nebo taky dál, třeba do US, GB nebo D. Oni ale chtějí vyhladit nás, nebo alespoň západ ukrajiny, taky dobrý, každé slovanské území co se vylidní je dobré. Když nasadí jádro, tak jak elity, to se někam na tisíc let schovají, nebo ta radioaktivita během pár let zmizí? To ji také někam odsají? Protože jinak to nedává smysl.

All
2. 6. 2024 11:26
Odpovědět  Slovan

Všímám si,kdo si nejvíce přeje eskalaci války v Evropě hned po neokonech a globalistech z USA. Jsou to západní státy Severní Evropy a to od štěkajících mopslů z Prahy,přes poláky,pobaltí,až po skandinávské země.Co to naznačuje ? USA žene celou Severní Evropu do války,chce,aby se válčilo na tomto ůzemí ( a sami se zapojít nechtějí, chtějí být v roli pasáků a kápů a zase zbohatnout takto)To znamená,že od Prahy a Kyjeva až po Skandinávii bude ostrá válečná zona-Zona smrti a skázy,kdy vše v tomto prostoru může být naprosto zničené,včetně živé síly,všichni v tomto prostoru zahynou.Tyhle státy se svými politiky,neziskovkami a vakcinovanými ovcemi se ženou do jisté záhuby a sebezničení.A jedno bude téměř jisté,že pokud to takto začne,zcela jistě nepřežije Anglie,která definitivně skončí také,přestane existovat.Tohle si nikdo z normálních lidí sice nepřeje,ale kolik těch normálních,vědomých,nevakcinovaných a schopných lidí myslet je,bohužel pořád ještě málo,i když přibývají.Navíc při konfliktu zde zcela jistě budou hrozit obrovské zátopy,vlny tsunami smetou celá ůzemí.Na nebi se objeví tisíce kovových ptáků-dronů a po nich to pak vše začne.Čau KOZO v Evropě,posluhovači zaslíbeným nadlidem

Pijack
2. 6. 2024 07:24
Ohodnotit příspěvek :
     

Fascinuje mě, že o zahájení války rozhoduje několik tlustých nenažraných židů v London City a FED, resp. několika rodinných klanů v USA a GB. Tihle psychopaté rozhodli, že státy, nad kterými mají kontrolu a vlastní je z 98% již tyhle rakety včetně s jadernými už zaplatili daňoví poplatníci a ONI sami na zakázkách už vydělali miliardy dolarů. Jejich uvažování jde tak daleko, že usoudili jejich použití právě proto, že jsou už zaplacené, tudíž musí být použité, aby se jejich kšeft vyplatil. VYPLATIL !!! Takových myšlenkových pochodů jsou schopni pouze židé s velkým Ž a Anglosasové. NIKDO jiný.

Velitel
2. 6. 2024 07:34
Ohodnotit příspěvek :
     

Vladimír a impérium včera vrátilo úder a zesměšnili EU.
Rusko včera raketově odstavilo poslední dvě funkční tepelné elektrárny, velkou vodní elektrárnu na Dněpru a především zničili druhý největší plynový zásobník Evropy v kterém EU na ukrajině skladovala plyn pro EU. Další údery směřovali na za peníze EU vybudované solární elektrárny a výrobny vodíku.
Jen idiot a Brusel může válčit s Ruskem u kravína a přitom u stejného kravína skladovat svůj plyn a budovat gryndýlové nesmysly za miliardy Euro,
O zoufalosti režimu u kravína nejlépe svědčí poslední kroky v oblasti elektřiny, pro obyvatelstvo zvedli cenu eleltřiny na dvojnásobek na 2,5 Kč za kW/h (důchod je u kravina průměrně méně než 2000Kč/měsíc). Největší perla se ale týká průmyslu, ten má povinnost nakoupit 80 % potřebné elektřiny v zahraničí, jinde než v EU to nebude a zde je cena 8x vyšší než byla u kravina. Fakticky to znamená, že průmysl u kravína končí cena je pro něj likvidační plus kapacita napojení na EU nemá šanci tohle přenést.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ijn
2. 6. 2024 08:20
Odpovědět  Velitel

NEZAPOMENOU NEVOLIT DINOSAURY V EU 10 LET HNIJÍCÍ a naše škůdce!!!!!!!!

Jaris
2. 6. 2024 11:31
Odpovědět  ijn

Prvni a zasadni otazka pro kazdeho kandidata do jakychkoli voleb at uz statnich nebo do EU parlamentu by mela znit, zda podporuje teroristicky Izrael. Vetsina by rekla, ze samozrejme ano a par by odpovedelo zcela vyhybave, tudiz jsou NEVOLITELNI. Budou se ridit tim, co jim sionisticky Izrael dovoli.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jaris
4. 6. 2024 11:40
Odpovědět  Jaris

Kohn a Roubicek mi dali minus. No pochopitelne. Oni by neradi prisli o vydobyte pozice v CR, kdy mohou lidem libovolne skodit a materialne z toho tynout. At zije Fyjala a jeho rodina!

Tupý hulvát
2. 6. 2024 09:04
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak sleduji,jak hlavně titulky USA povolily,evropské státy povolily straší lidi stejně jako fiala.Tento článek také,titulek je o něčem jiném,než obsah.
Nemusí to být úplně tak,je to také jen analýza ale:

 ředitel v Radě národní bezpečnosti USA Michael Carpenter upřesnil, že povolení střílet americkými zbraněmi na Rusko se v žádném případě netýká raket ATACMS, která jako jediné do Ruska vlastně doletí. A že kyjevská soldateska může ostatními US zbraněmi střílet pouze na ruskou pěchotu a důstojníky, kteří z ruského území útočí na Charkov a jeho okolí.
Ze slavného povolení Washingtonu Ukrajině střílet na Rusko americkými zbraněmi, které včera dopoledne vyvolalo takový radostný ryk celého západního mainstreamu, tak večer už nezbylo zhola nic, a naopak se z povolení stalo omezení, protože těmi ostatními západními zbraněmi kyjevská soldateska střílí na Rusy i na Rusko už několik let, a střílí jimi hlavně na nevinné ruské civilisty, a to má od včera pozdě večer z Washingtonu úředně “nedovoleno”. Zda má Washington ještě nějaký respekt, aby jeho úřední nedovolení brali Kyjev a jeho militantní evropští spojenci vážně, se sice teprve ukáže.

Tupý hulvát
2. 6. 2024 09:06
Odpovědět  Tupý hulvát
Ladislav 💤
2. 6. 2024 10:01
Odpovědět  Tupý hulvát

👍četl jsem

Gales
2. 6. 2024 09:57
Ohodnotit příspěvek :
     

Putin je stratég a nedá se vyprovokovat tak jak chce KoZa. Nechce začít světovou válku a taky nechce nechat zničit Rusko. Koza chcípá na úbytě,zásoby surovin dochází a lid se bouří proti svým Jidášům. Putinovi,zatím, stačí dosavadní způsob boje,pokud KoZa nepřejde do horké fáze války. Ale potom to nebude Rusko kdo ,,si začal”. A o to taky jde.

Rajko
2. 6. 2024 12:23
Odpovědět  Gales

Rusko také nezačalo samovolně chránit Donbas a Luhansk a přesto je agresor. Že ukravína vraždila Ukrajince hovořící rusky, likvidovala dělostřelbou obytné domy, úmyslně bombarduje i nyní civilní obyvatelstvo atdatd. Provokovat medvěda až vás plácne tlapou a potom křičet že si začal, na to jsou všechny vlády zajedno. No prostý lid to vidí jinak

Boomer
2. 6. 2024 09:58
Ohodnotit příspěvek :
     

.. k přímému zapojení NATO do konfliktu bude mít dle mého mínění hlavní slovo Turecko. Protože.. Konvence z Montreux, body 10,11,12,13, a 14.
A Turecko už z historických zkušeností dávných i nedávných ví, že s Ruskem je sranda jen vocamcaď pocamcaď.

Válka nebude, víc vám nepovím…

Pavel121
2. 6. 2024 10:46
Odpovědět  Boomer

Válka už je!

Janaz
2. 6. 2024 11:36
Odpovědět  Pavel121

Na Ukrajine je, inde nie je aní slabý odvar vojny!

JoFa
2. 6. 2024 16:24
Odpovědět  Janaz

Takže Gaza je menej ako odvar vojny? Chceš aby si pre teba prišla smernaka?
Slabý odvar vojny bol na IV, keď zablokovali Hlodavca, teraz sa tam kľaje ďalej a nič. To je tiež dobrá banda smeroposkokov. Čítal som ťa tam…

JoFa
2. 6. 2024 16:03
Odpovědět  Boomer

Upresním, že jaderná nebude, ale válka už je a ešte podĺa môjho názoru potrvá chvíľu, než satanisti pochopia, že je koniec. Šváb to už pochopil a stiahol sa, ešte to musí docvaknúť ostatnej satanlúze.
Rusi to už dokončia a nikto ich nezastaví a mier bude až po kapitulácii Ukrajiny. Zelený blbeček sa ako satanposkok začína navážať do Číny, čo považujem za signál jeho konca.

JoFa
2. 6. 2024 16:11
Odpovědět  JoFa

https://cz24.news/jadrova-konfrontacia-usa-odpalia-4-a-6-juna-dve-medzikontinentalne-balisticke-rakety-minuteman-iii/

Citujem z článku: ” Americké rakety Minuteman III vstúpili do služby v 70. rokoch. Vyskytli sa ťažkosti s novými medzikontinentálnymi balistickými zbraňami Sentinel, ktoré ich majú nahradiť. Ako napísal Defense One s odvolaním sa na dokumenty amerického letectva, ich prvé testy sa odkladajú na február 2026 kvôli oneskoreniam v dodávkach komponentov, hoci sa predtým plánovalo, že testy začnú v decembri 2023.”

Takže s takýmito starými hajtrami chcú US satanisti ohroziť Rusko? Nové sú k ničomu, tak s čím chcú tie satan hovná útočiť?

Je to celé smiešne a divím sa Rusom, že tu na čele s Jelenou vydávajú tie strašiace články. Rusko musí dokkončiť čistenie Ukrajiny a čím skôr!

 

JoFa
2. 6. 2024 16:40
Odpovědět  JoFa

Rusi, by mali rozhodne začať písať optimistické články, Rusko tlačí západ na Ukrajine, tak prečo sa píše v Rusku o možnej jadrovej vojne? !!! Kto straší v Rusku svet a kto dal povel na takéto bludy?
Jelena s Lavrovom by sa mali spamätať a prekladať reálne a faktické info, to je dôležité pre víťazstvo Ruska a nie strašenie Rusov a Slovanov.

Boomer
2. 6. 2024 21:27
Odpovědět  JoFa

.. no a Jelena pouze předkládá vlastní interpretaci slov Lavrova. Už na základní škole jsem odmítal podávat vysvětlení, co ten či onen básník myslel tím či oním veršem.. já to nenapsal, já nic vysvětlovat nehodlám! Díky zarytosti učitelčině i mojí jsem byl toho roku z češtiny na propadnutí, zachránilo mě její těhotenství, ale ani v tom jsem prsty či čo neměl!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
2. 6. 2024 21:22
Odpovědět  JoFa

.. ano, jadernou válku nepředpokládám, to bylo míněno poslední větou mého příspěvku.

unor 2022
2. 6. 2024 12:53
Ohodnotit příspěvek :
     

Neni to poprve, co Rusko hraje s cernymi figurami (role braniciseho).
Zatim ruska sachova skola dokaza vyhravat i s nimi. Doufejme, ze nejinak tomu bude i dnes.
Zapad nikdy nebyl buhvico. Lec co predstavuje dnes je lidsky naprosty des a bida.

Miro 2
4. 6. 2024 18:55
Ohodnotit příspěvek :
     

Tím pádem, pokud NATO dá povel k provedení raketového útoku z ukrajinského území na vnitřní jakékoli objekty Ruska nám naše vláda podepsala svým souhlasem ortel. Putin zcela zřetelně oznámil, co měl na mysli s odvetou a jak na tom budou v takovém případě malé hustě zabydlené nepřátelské země, jejichž vlády daly souhlas k napadení Ruska. Jsem zvědav jak třeba nám pomohou USA, na které se naše vláda stále spoléhá. Hlavně, pokud se jedná o civilní obyvatelstvo.