nezařazené

Zaplať, nebo se odstěhuj.“ Vlastníte nemovitost?

Parlamentní listy:

Budou muset někteří lidé platit větší daně z nemovitostí jenom kvůli tomu, že žijí v místě, kde vzrostly ceny domů kupříkladu kvůli spekulacím s bydlením? Právě po takové možnosti, kdy by lidé platili státu víc jen proto, že jim v uplynulých letech jejich domov papírově stoupnul na ceně, začínají sílit hlasy. Přestože lidé ze zvýšené reálné hodnoty nemovitostí – kterou si pořídili před mnoha lety či v ní žijí od narození – nemají ani korunu, hrozí jim, že si budou muset v budoucnu značně připlatit či budou skrze vysoké daně nuceni se ze svého domova odstěhovat. Návrh více zdanit majetek zaznívá i z organizace člena Národní ekonomické rady vlády (NERV).

Představte si, že jste se před dvaceti lety s rodinou nastěhovali do nového domu v oblasti s levnými nemovitostmi. Máte již pomalu splacenou hypotéku za dům a těšíte, až bude dům ze 100 procent už jen váš a nemáte nejmenší zájem se ze svého domova stěhovat. Jak roky plynou, stane se daná oblast atraktivní a cena vaší nemovitosti stoupne na několikanásobek té, za níž jste si ji pořídili, avšak pro vás to nic neznamená, jelikož svou rodinu nechcete stěhovat a vysoká reálná hodnota nemovitosti je de facto pouze „papírová“ záležitost, která vám příjmy nijak nezmění. Co kdyby ovšem, že vaší rodině v situaci, kdy se vám papírově zhodnotí cena vašeho bydlení, hrozil finanční postih v podobě vysokého zdanění?

Právě takovýto scénář, kdy se vám příjmy a výdaje nikterak nezmění, ale budete nuceni zaplatit za to, že se vám například kvůli spekulantům s bydlením zvýší papírově hodnota vašeho majetku, je návrh, který v Česku zaznívá z organizace PAQ Research sociologa Daniela Prokopa, jenž je zároveň také členem Národní ekonomické rady vlády (NERV), neboli radící kabinetu s ekonomickými otázkami, včetně možností získání dalších prostředků pro stát formou úprav zdanění.

Že by se měl více danit majetek, hlásá analytik PAQ Research Jakub Komárek s odkazem na to, že má Česko ve srovnání s dalšími zeměmi EU jedny z nejnižších podílů daňových příjmů ze zdanění nemovitostí.

„Vláda od letošního roku zvedla daň z nemovitosti o přibližně 80 %. Příjmy českého státu ze zdanění nemovitostí dlouhodobě patří k nejnižším v Evropě a jejich význam v posledních letech klesal. Zastaralý a nesrozumitelný systém, který nedostatečně zohledňuje reálnou hodnotu nemovitostí, zatěžuje především domácnosti v chudších částech obcí s nízkými příjmy a nízkou hodnotou majetku,“ tvrdí Komárek a poukazuje na to, že průměrně v EU jsou příjmy států ze zdanění nemovitostí pětkrát vyšší. „Kdyby se podíl daňového výnosu Česka ze zdanění nemovitostí dostal na průměr EU, státní rozpočet by si polepšil o desítky miliard,“ dodává.

Řešením je podle analytika navázání daně na reálnou hodnotu nemovitosti, přičemž se odkazuje na to, že má jít o praxi, kterou doporučuje Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD).

Stoupla papírová cena nemovitosti? „Zaplať anebo se odstěhuj!“

A kdo by určoval, jak hodnotnou máte nemovitost, na základě čehož by se pak odvíjelo, kolik zaplatíte? Dle Komárka by to měl na starost stát či určený zprostředkovatel. „Pro reformu je nezbytná příprava mechanismu, který transparentně a věrohodně ocení nemovitosti napříč republikou. Dnes jsou tyto nástroje běžně rozšířené, neboť je využívají banky pro ocenění nemovitostí,“ píše.

Radí také, aby stát od lidí bral peníze skrze daň z nemovitosti pravidelně během roku. „Zkušenost ze zahraničí ukazuje, že daň z nemovitostí je lépe přijímána, pokud platba je rozdělena na více nižších plateb v průběhu roku, například čtvrtletně nebo měsíčně. Nabízí se také automatický odpočet z příjmu domácností (např. ze mzdy, z důchodu),“ navrhuje Komárek.

To, že někdo žije desítky let v nemovitosti, která v posledních letech stoupla na ceně, by tak mělo podle návrhu analytika vést k tomu, že si připlatí. Míní, že by se měla méně danit práce a více majetek. „Vyváženější daňový mix by navíc mohl pomoci vyřešit hospodářské problémy republiky,“ zaznívá rovněž mezi argumenty.

Na to, že nápad bude znamenat pro mnohé lidi, kteří po generace žijí na jednom místě, které se v průběhu let značně papírově zhodnotilo, silnou finanční zátěž – za předpokladu, že se ze svého domova i kvůli navýšení daňových nákladů neodstěhují – upozorňují na sociálních sítích mnozí lidé, které návrh nepříjemně zaskočil. „Jsem z dědiny. Po 3 generace naši budovali a zlepšovali 2 generační dům a statek. Teď už část odešla ze světa, a jakože nám budou chodit složenky z celého? Když babička má podprůměrný důchod a rodina průměrné příjmy. Prostě chcete lidi okrást/vyhnat a nic víc. Komouši zasraní,“ nezakrýval rozhořčení jeden z komentujících Komárkova návrhu.

„Vystěhovávat lidi, protože jejich nemovitosti nebyly na papírové hodnotě, to je prostě na kriminál,“ ohradil se ostře proti návrhu, že by lidé měli platit vysoké daně jen proto, že jejich domov papírově nabyl na hodnotě, rovněž komentátor Ondřej Tesárek, vystupující též pod přezdívkou Bratříček.

více na: Parlamentní listy

——————————————————-

z diskuze,….

Daně , Ivana1 , 31.05.2024 17:35:11

nejdříve jsme zaplatili daň z příjmu, potom daň z nákupu pozemku. Pak DPH z nákupu stavebního materiálu, potom daň ze všech ostatních stavebních prací provedených na stavbě domu. Platíme silniční daně, daň z uložení a likvidace odpadu. Daně z vodného a stočného. A na konci těchto všech daní zaplatíme mastnou daň z vlastnictví nemovitosti, jejíž vybudování nás už stálo 5x zdanění práce, materiálu i provozu domu. A to nemluvím o všech možných poplatcích placených úřadům při vyřizování žádostí a posudků. A na co ty daně stát použije? Na podporu nelegálních přivandrovalců, zbrojení a financování války, na jejímž rozpoutání jsme se společně a nerozozdílně v rámci útočného paktu NATO podíleli. A taky se teď jakože musí opět zbrojit, jelikož nás ohrožují ti, které jsme dosud mnoho let v rámci NATO ohrožovali my. A lhali jsme jim. Teď se můžeme uzbrojit, protože se jich jakože bojíme. I když odsud v klidu a dobrovolně před lety sami odešli.

image 6
image 6

sdílet na

134 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Putinovec
31. 5. 2024 21:40
Ohodnotit příspěvek :
     

Řešení je jednoduché . Není parazit , není problém .

Albi
31. 5. 2024 22:24
Odpovědět  Putinovec

Jenže jak parazita “vyzmizíkovt”?

31. 5. 2024 22:59

Jinak to nevidim

Albi
31. 5. 2024 23:19

Jo – souhlas.
Jenže to jde za komunisty a už jen to slovo ještě pořád na většinu lidí působí jak červený hadr na býka!

Frank
1. 6. 2024 00:04
Odpovědět  Albi

A hlavně na ty, kteří minulý režim vůbec nepoznali, protože se tenkrát ještě nenarodili anebo byli malí.

Slovan
1. 6. 2024 08:42
Odpovědět  Frank

👍 👍 👍 👍
Nebo ti kterým sebrali majetek pokoutně nabytý a moc dobře věděli PROČ. Jako by třeba za 100 let potomci fialy, babiše a všech těch dnešních odkloňovačů, řvali jak jim to Putin (Rusko) sebral.

Gales
1. 6. 2024 10:26
Odpovědět  Slovan

Dneska o něj stejně přichází. Ale tak nějak demokraticky.

Slovan
1. 6. 2024 11:40
Odpovědět  Gales

100 bodou ku zlatééé. 👍👍👍
Ale povídej to těm co mají lokte a lidi na petřičných místech a HLAVNĚ tu správmou povahu jít přes mrtvoly.

Tupý hulvát
1. 6. 2024 09:30
Odpovědět  Albi

No, to se nedivte, když devadesát procent nepoužívá mozek.

1. 6. 2024 14:09
Odpovědět  Albi

Na většinu vovcí – ne lidí. Vovcí je však, žel, většina.

Albi
31. 5. 2024 23:25

A jak bys viděl možnost, že udělali velkou chybu tohle zveřejnit celkem dost předčasně? To by na ukončení té demoliční vlády mohlo mít podstatný vliv.

1. 6. 2024 14:16
Odpovědět  Albi

Nemyslím si že chybu. Spíš v tom vidím Overtonovo okno.

Albi
1. 6. 2024 15:35

Asi je přece jen moc brzo předvídat. Zatím se mi zdá, že je všechno ve fázi bujné fantazie “expertní” skupiny – asi nemá zrovna nic na práci. Ale semínko bylo přece jen zaseto,

1. 6. 2024 19:47
Odpovědět  Albi

…a okénko pootevřeno…

Gales
1. 6. 2024 10:24

Jedině pracující lid v čele s komunistickou stranou může obrátit kolem dějin kupředu. Jo jo je to tak.

1. 6. 2024 14:53
Odpovědět  Gales

Akorát že já to mám v tomto ohledu jinak než ty. Za mě ne v “čele s komunistickou stranou”, páč to čelo si komunistická strana, počínaje měnovou reformou 1953, přes plantážníka Filipa, hlasováním ukecané KK v eurosajuzu konče, sama setsakra pokálela a důvěru lidí práce sama svými činy projeb-ala. Nejen do hadráku, ale i po něm. Jinak by se v parlamentu udržela, že. Že propadla, je výhradně jen a její zásluha.
Nehledě už k tomu, že Internacionála je hymnus vykořistovaných lidí práce, ne hymnus komunistů.
V koalici vlasteneckých stran, včetně komunistické strany, klído pído, ale v čele s ní neberu. K tomu, aby KSČM mohla stanout v čele státu, ještě zdaleka nedozrála. Ke katarzi u ní nedošlo. Důkaz? Proč ne. Tak třeba proč není její předsedou Skála? Protože uvnitř ní stále zmetci, nemající s ideemi komunismu nic společného. Proč od KSČM získal doktor Skála v prezidentských volbách tak mizivou podporu? Protože uvnitř ní stále zmetci, nemající…atd. A tak bych mohl pokračovat. Takže tak.

Albi
1. 6. 2024 15:46

Souhlas – jen vykořisťovaní dělníci posloužili nové nomenklatuře za vzor neschopných a líných a nemálo lidí to přijalo za své svaté přesvědčení.
Majíce o pár desítek tisíců vyšší příjem, cítí se být jen kousek od vysněného zařazení mezi TOP výběr nejbohatších. A ani je nenapadlo, že “TOPáci” je mezi sebe nikdy nepřijmou a oni chudnou stejně jako ostatní, jen možná trochu pomaleji.

Gales
1. 6. 2024 16:13

Je to hláška z Černých baronů. Ve skutečnosti se musí dát utlačovaný a manipulovaný lid dohromady a vést se k lepším zítřkům.Ale kdo ho povede? I když stará Blažková říkala že by se toho ujmula.

1. 6. 2024 18:59
Odpovědět  Gales

Nojó, mě už to vypadlo, že tam je i tahle skvělá hláška! Tak to jó. Už jsem se vylekal, že to mluvíš, co rozjásaný budovatel lepšího příští, sám za sebe.
Hm… Kdo by ho vésti měl, vím, ale kdo ho povede těžko říct, bo kapesních veditelů u nás jak v septiku howen.

Pavel z Moravy.
1. 6. 2024 17:35

On to myslí Gales dobře, jsou komunisté a komunisté. Ale obyčejnému člověku nikdo jiný kromě nich nepomůže. Nebo si někdo myslí, že obyčejný popelář či školník mají pro tyhle zparchantělé kapitalisty nějakou cenu. Kujwa, alespoň my přemýšlející se probuďme. Nesmí se idealizovat, to určitě ne, ale kapitál lidu nepomůže. Vždyť to víme, tak si to přiznejme. Nenahrávejme těm vydřidušským zmr.dům na smeč.

2. 6. 2024 00:25
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Ale pomůže, a čím větší kapitál, tím pro lid lépe. Chce to jen k tomu kapitálu zvolit, a dosadit, správného hospodáře.

Pavel z Moravy.
2. 6. 2024 09:33

Vidím to jinak, ale budiž. Takového kapitalistu aby souznil s lidem nenajdeš, zvláště ne u nás. Podle mne to není možné. Ale každý máme svůj názor.

2. 6. 2024 15:54
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Chlapi, Pavle a Galesi, s čím máte problém? To už nejste s to vnímat slovo kapitál neutrálně? Či snad znáte jakýkoli státní útvar, s jakýmkoli režimem, který by mohl fungovat bez kapitálu? To už na vás působí pojem kapitál jak žid na Jaris a u slova kapitál vám okamžitě naskočí vydřiduch kapitalista? Ach jo.
Kapitál, význam:
…nashromážděné jmění nebo velké množství hotových peněz, bohatství; (ekon.) výrobní faktor, který je vytvářen ekon. systémem.Což věděl i bratr Žižka a proto jeho první počin v Táboře byl, že na náměstí nechal postavit kádě, kam bratři odevzdávali své pidikapitálky, aby k odboji shromáždili potřebný kapitál. Byl snad proto kapitalista? Gustáv blahé paměti nechal stavět byty a podporovat rodiny z čeho? Z kapitálu, který vznikl prací lidu, že. Byl snad proto kapitalista?
Bez kapitálu se prostě neobejde žádný stát, žádný režim. Zkrátka nejde o kapitál, ale o to, jakým způsobem tento vzniká a kdo ho spravuje. Myslel jsem si, že je to z té druhé věty zcela jasné.
Navíc ted ještě potřebujeme volbu takových hospodářů, kteří by dokázali vybřednou z eurosajuzské dluhové pasti, aby vůbec mohli nějakým kapitálem pro správu věcí veřejných disponovat.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Gales
2. 6. 2024 10:24

Kapitalismus ze své podstaty nemůže být prospěšný společnosti.Pouze jednotlivcům.

Noobody
2. 6. 2024 19:27
Odpovědět  Gales

To Gales 2. 6. 2024 10:24
Kapitalismus ze své podstaty je jednou z etap vývboje lidské společnosti. Bez něj bychom měli feudalismus, pole opečovávali pomocí kravského potahu a při šarvátkách bychom se mečovali a stříleli bambitkami. Díky rozvoji technologií vznikl průmysl a s ním i kapitalismus. Bez kapitalismu by nebyl socík, nedošlo by k rozvoji výrobních vztahů, vzdělanosti lidových mas, rozvoje zdravotnictví, ekonomiky, sociálních služeb a t.d. a t.d.

Nejen Vaše stesky mi připadají jako dětský pláč na to, že kdybny se otec nenarodil, tak by mu maminka jistě mobil koupila. Poněkud dětinské a krátkozraké – ne?

Boomer
2. 6. 2024 21:01
Odpovědět  Noobody

.. rozmohl se nám tu takový nešvar.. někteří zaostalí jedincové stále odmítají pochopit, že není kouře bez ohně…

2. 6. 2024 21:12
Odpovědět  Noobody

Zlatá slova, ta by sis měl vytesat, abys pochopil, co jsi za bezmozka a pověsit si je na hajzl, kde mají své místo.

Proto socík zavedl jako první na světě stát, který etapu kapitalismu neprodělal, že, ajnštajne? Já tedy vždycky věděl, že máš v tykvi kromě manter a frází nas-ráno, ale že až tak, to jsem fakt nečekal. Nemluvě už např. o Kubě, že.

Boomer
2. 6. 2024 21:30

.. jenže ten stát si tím taky řádně zadělal na další desetiletí problémů, když přeskočil jednu vývojovou etapu.
Milane, k věci, k věci, nikoli k osobě! Zkus to…

3. 6. 2024 16:43
Odpovědět  Boomer

Vznikl tam? Vznikl. Vznikla na troskách SSSR současná RF, která z něj dodnes těží a která je v mnoha ohledech na špici vědeckého vývoje? Vznikl, vznikla, a je na špici. A všechno ostatní jsou jen kecy v kleci. Tečka

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Bety
2. 6. 2024 11:18

Měnové reformy v té době proběhly všude možně, např. v Německu, ve Velké Británii… ale to se nezmiňuje.
A jestli jsme si nechali do vedení KSČ nacpat kariéristy, je to naše chyba, protože nám to bylo jedno – a přesně z toho důvodu teď máme pětikolku.

vlari
2. 6. 2024 20:40

Ano, zejména 5. sloka!

Plebej
1. 6. 2024 06:54
Odpovědět  Albi

NEvolit(!) si jej, aby v čele čehokoliv (jakože) zastupoval vaše zájmy.

Helena
1. 6. 2024 09:20
Odpovědět  Plebej

Bohužel na NEVOLIT je už asi pozdě. Jamile se takoví haj.lové dostanou k moci obsadí svými slouhy důležité represivní složky: policii, vojsko, justici, vedení zbylých st. firem a hlavně mééédia, kteří pomocí finančního i násilného teroru si prostě seberou vše co se jim zlíbí. Budeme si nuceni zopakovat celou historii: náš starý děda vyprávěl jak po 48 zabírali nemovitosti: jednoho, co jim svůj krámek nechtěl dát, zavřeli na 15 let
a další si to rozmysleli a všechno co chtěli, jim nakonec dali. I náš děda jim to nakonec všechno dal, protože měli s babičkou tenkrát 3 malé děti a bála se, že dědu zavřou a oni zůstanou sami. Vše, co tato dosazená “vláda” udělá, k tomuto spěje. Proto udělali Foltýna vrchním cenzorem a senzorem na vzpurné odpůrce režimu. Vzorový příklad Tušl a Čermák. Pak tvrdé stíhání za každé slovo, následované méédiálním vláčením, rozsudkem justiční mafie, žalářem a zabavením všeho přes tím vzniklé dluhy. A ostatním zvednou daně tak, že to prostě nezaplatí. Už mají našlápnuto k rozvrácení všech systémů – zdravotní/teď chtějí platit ošetření za úrazy, které se vždy šplhá ke statisícům..kdo nezaplatí..exekuce..laciné odkoupení osobami režimu sloužících..vystěhování…

Helena
1. 6. 2024 09:26
Odpovědět  Helena

Blinken jistě vládnoucím feťákům rozdal rozkazy, byli z toho všichni bledí jak smrtka. Buďme si jistí, že oni udělají všechno, všechno, co jim západ rozkáže. Nejsme pro NIC, NIC, NIC.

Pavel z Moravy.
1. 6. 2024 10:16
Odpovědět  Helena

Sic máte Heleno pravdu pravdoucí, ale tím nářkem se nic nevyřeší. Tihle mlaďoši vyznávají jiné hodnoty, hodnoty svých dědů a babiček jsou jim k smíchu, pro ně jsou důležité hodnoty jiné, nemá smysl je vyjmenovávat a budou volit právě ty, kteří pod nimi podřezávají větev. Je to stejně zvláštní fenomén, volit si do čela vlasti nezodpovědné a morálně rozložené tvory, kteří mne odírají na kost. Tyto generace jsou ale se svojí duševní úrovní myšlení přesně na stupnici těchto škůdců zemských. Vím co mi říká můj syn, že jeho vysokoškolští kolegové v práci volí právě tyto grázly. Jim snad ani nevadí co chystají jejich dětem. S tím není šance hnout. Takové generace si většina vychovala, bezcitné, sobecké, takové, které se nezajímají o druhého člověka natož o společnost. Někomu s tím možná budu lézt na nervy, ale bohužel taková je buržoazní společnost. Padnou ale všichni na úplné dno, alespoň tohle jim tento systém zajistí. Jiný systém přece nikdo nechce, ten tržně kapounský je přece nejlepší, říkají guruové všech guruú.

Helena
1. 6. 2024 10:38
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Souhlas. Afričané na to přišli, až když začali žrát písek a chcípat jako krysy. Stejně jako Iráčané a další. I naše další generace bude muset udělat vlastní zkušenost. Teorie horkých kamen.

Helena
1. 6. 2024 10:43
Odpovědět  Helena

Proto všichni si schovávejte všechny doklady od vašich domů, bytů – opravdu všechny, všechny doklady od hypoték, všechny doklady od koupě stavebního materiálu, faktury, výpisy – všechno. Tvrdě a bezohledně půjdou po všem. Budou drancovat, krást, loupit jak zběsilí.

Albi
1. 6. 2024 11:58
Odpovědět  Helena

Kdo schovává víc než desítky let faktury za materiál, účtenky apod.?

1. 6. 2024 19:02
Odpovědět  Albi

No a vo tom to je

Ladislav 💤
1. 6. 2024 07:10
Odpovědět  Albi

Sarinem!

Putinovec
1. 6. 2024 09:03
Odpovědět  Albi

To vyzmizíkování parazitů probíhá už tím , že o tom diskutujeme . Pokud je parazit veřejně odhalen , hostitel si uvědomil , že je vysáván , nastupuje postupný proces , který vede k deratizaci .
Jen je potřeba deratizovat poctivě celá hnízda , těchto generačně parazitických bestií .

Pavel z Moravy.
1. 6. 2024 09:58
Odpovědět  Putinovec

Ten človíček, kterého tam dali jako příklad zaspal dobu. Copak neví, že tady již téměř 35 roků řádí buržoazní klika zrádců a zaprodanců, která rozkradla vše co bylo státu a teď ta banda neuvěřitelných buržoazních grázlů již sahá i na soukromý majetek? Človíčku, s tímto komunisté již nemají nic společného, vím za jaké prostředky si někteří moji kamarádi za socíku postavili baráky. Vám a takovým podobným tedy vymyli ty mozkovny dokonale. Och ty svatá prostoto. Já si doteď myslel, že alespoň trochu toho rozumu v tom národě zbylo a ono zatím houno. Tady nepomohou volby a vůbec nic. Tak teď máte buržoazní libtardi možnost ty lidi dojit, dojit a dojit. A sveďte to na komouše. Na koho jiného také, že jo? Ó probůh, to je mi společnost. Kujwa, hlavně mi zní v hlavě to, jak jste vyřvávali, nejsme jako oni. To tedy nejste, oni se o lidi starali, vy nás pouze okrádáte a dojíte. Možná vám to váš pánbíček přičte na nebesích k dobru.

Jiri1
1. 6. 2024 12:27
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Lidem uniklo, ze vlada mezitim znarodnila soukromy majetek nemovitosti, kde nejsou majitele dohledatelni. Jejich rozprodanim pokracuje rozkradani majetku v zemi.

Janaz
1. 6. 2024 15:15
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Tiež som išla na to reagovať. Za komunistov nieže daňami vyháňali ľudí z ich domovov, ale práve všemožne podporovali či už štátnu bytovú výstavbu alebo stavbu domov svojpomocou. Podporovali aj nízkymi daňami, poplatkami, pôžičkami s nízkym úrokom či dokonca bezúročnými. Takže ten rozhorčený blbeček, čo to takto napísal, nech si spytuje svedomie, koho volil, podľa jeho slintov je preňho dnes každý zmrd komouš, hoci je to aj oligarcha najhrubšieho zrna. nečudo, že takýto hlupák potom stiahne všetkých do bahna.

Pavel z Moravy.
1. 6. 2024 17:42
Odpovědět  Janaz

Já už musel přestat chodit i do putyky na pivo, protože když ty trotlíky poslouchám, tak je mi šoufl. Když jsem před desítkami let chodil s kámoši na pivko, tak jsme se určitě nebavili jako nějací akademici, ale tato generace, když ji poslouchám tedy dosáhla vrcholu stupidity, to je skutečně síla. Tahle země fakt není pro starý.

ijn
31. 5. 2024 22:26
Ohodnotit příspěvek :
     

SRN nám dluží za nedoplacené reparace za škody II.WW přes 16 400 miliard Kč, spočteno přes zlatý ekvivalent Kčs/Kč v hodnotě zlata 1938 byla 1000Kčs=31,24 g Au, která dnes činí cca 54 000 tedy 306 000 000 000 x 31,24 = 9 550 260 kg měnového zlata == 16 400 000 000 000 Kč to by bylo na daně přes 1000 let nulové daně z nemovitostí,…..vládo ČR namísto jednání o válce, jednejte o doplacení z reparací se SRN!!!!!!

Albi
31. 5. 2024 22:42
Odpovědět  ijn

Jdi už do háje s těmi věčnými reparacemi! Nemáme snad jiné starosti?

jmm
1. 6. 2024 05:16
Odpovědět  Albi

Opakování je matka moudrosti!

Pravdomluvny
1. 6. 2024 07:24
Odpovědět  jmm

U ní je to házení hrachu na zeď!👎

Albi
1. 6. 2024 09:36
Odpovědět  Pravdomluvny

Jen házejte – a víc, prosím.
Hrách je alespoň vidět, dá se sebrat a může být smysluplně použit.

A co “ijn”? Už vidí nějaký peníz na svém účtě?
Ani ve státní kase by nikdy nic nebude. Tam by se ty “reparační miliardy” ani neohřály. Částečně by skončily v kapsách vládní demolice a příp. šikovných miliardářů, zčásti v kapsách zbrojařů na “zbraně pro Ukrajinu:,
Opravdu má “ijn” takovou snahu pomoci Ukrajině?

Bude ještě nějaký další objevný návrh, jak k bohatství národa dospět?
Prvomájová hesla neberu.

A teď se ukaž. Ale pravdu, žáfdné rádoby vtipné kecy. ať neděláš svému nicku ostudu.

Pavel z Moravy.
1. 6. 2024 10:29
Odpovědět  Albi

Přece musí být sakra každému jasné, kde by ty případné prašulky skončily. V kapsách škůdců tohoto systému a na Ukrajině. Ne, že bych byl proti tomu vyplacení, ale v této době to je jednosměrka pro určité vlivové skupiny. Proboha, tady nevládnou moudří, vzdělaní a svému postu rozumějící lidé. Kdyby ano, tak s takovými bych o nějaké čmrdlíky neměl obavy.

Albi
1. 6. 2024 15:50
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Přesně tak.

31. 5. 2024 23:00
Odpovědět  ijn

A kde tam maj nejbližší lampárnu? Hod sem souřadnice, třeba to stihnu na otočku.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Putinovec
1. 6. 2024 09:13
Odpovědět  ijn

Pokud si chcete něco vymoci , tak k tomu potřebujete nástroj , páku , klacek , který Vám TO pomûže vymoci .
Pokud ten nástroj nemáte , pak se jedná o iluzorní proces řízení , který vede ke katastrofě řízení .
Řídíte tak vozidlo , ve kterém vůbec nejedete a hrozí Vám nebezpečí , že Vás mezi tím přejede vozidlo , které není iluzorní .
Tak už konečně všichni pochopte , že když nemáte možnost , jak TO z druhého vyrazit , tak to nevyrazíte .

ijn
1. 6. 2024 10:12
Odpovědět  Putinovec

stoupněme si s klacky před Lidl a Kaufland??? Copak v RF stáli před McDonaldy s klacky??? Úroveň jednání odpovídá vyspělosti vůdců ČR == vlastizrádní grázlové!!!

Putinovec
1. 6. 2024 10:26
Odpovědět  ijn

A ?

Albi
31. 5. 2024 22:31
Ohodnotit příspěvek :
     

Média tomu už věnovala několik článků. Jeden z nich tady:
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-dan-z-nemovitosti-lidi-sokovala-plati-i-petkrat-vic-nez-loni-40472357
A jedna z mnoha reakcí lidí:

„Daň z nemovitosti už je vydírání. Každý si bydlení pořídí z vlastních už jednou zdaněných peněz, splácí hypotéky zdaněnými výdělky, opravuje byt nebo dům zase z vlastních zdaněných peněz a stát si z toho zase nechá znovu zaplatit další daň,“ hodnotil navýšení daně čtyřicetiletý muž z centra Mladé Boleslavi.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Ijn
1. 6. 2024 05:28
Odpovědět  Albi

A co dále doporučí trolové? Pokecat a nechat vládnout fialové Vlastizradce!?!

Albi
1. 6. 2024 09:39
Odpovědět  Ijn

A váš návrh?

Tupý hulvát
1. 6. 2024 09:56
Odpovědět  Albi

Daň z přidané hodnoty u rohlíků neplatíte už zdaněnými penězi?Reaguji na tu reakci,co si myslíte vy, nevím.
Debata o daních nemá smysl,lidé to nejsou schopni pochopit.
Daně mají být takové,aby pokryly to,na čem se společnost DOHODNE,že se z nich bude platit.Protože se společnost jako celek NEDOHODNE na ničem,nemá to smysl.

Albi
1. 6. 2024 12:56
Odpovědět  Tupý hulvát

Za rohlíky samozřejmě platíme zdaněnými penězi, ale co to má společného se zvyšování daní z nemobitosti?

Proti daním, které stát samozřejmě potřebuje – třeba na údržbu silnic, chodníků, přípojek vody, plynu, nově internetu apod. nikdo nemůže říci an slovo. Ale platit vyšší daň, když si místo starého sporáku koupíte nový, do koupelny k vaně přidáte i sprchovací kout (nebo obráceně, vyměnte okna, nebo dveře, dům zateplíte, uděláte novou fasádu, na střechu pár solárních panelů …… to vám přijde rovnocené s daní za rohlík?

A dohodli jsme se společně, že budeme plati EU na její předražený provoz, za zbraně pro Ukrajinu, “výpalné” za migranty, které sem ve výsledku stejně dřív nebo později navezou?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Tupý hulvát
1. 6. 2024 13:16
Odpovědět  Albi

Panebože,výslovně říkám, že reaguji na to,co jste citovala!!!Přečtěte si to ještě jednou,tam se přece tvrdí,že opravovali DŮM za zdaněné peníze,že platili hypotéku na DŮM zdaněnými penězi !!!!Většina daní JE PLACENA UŽ JEDNOU ZDANĚNÝMI PENĚZI.
Než zrušili tzv.superhrubou mzdy, platila jste ZDANĚNÝMI PENĚZI i zdravotní,sociální a nemocenské pojištění/daň/

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
1. 6. 2024 15:55
Odpovědět  Tupý hulvát

Pardon, omlouvám se.
Vy neděláte mezery mezi větami a ten otazník s vykřičníky mi tam nějak pozměnil smysl.textu,

Vracím se na nějaký čas zpátky na stromy. 🙂

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy.
1. 6. 2024 13:20
Odpovědět  Albi

Máš Albi naprostou pravdu, ale jak by řekl náš kámoš Slovan, alespoň mně už z toho hlava bolet nebude. A co většina chce, bude mít. Čau.

1. 6. 2024 19:50
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Aby ses ještě nedivil…

Autor
31. 5. 2024 23:55
Ohodnotit příspěvek :
     

Je nutno chápat, že jakékoliv daně jsou jediným příjmem státu v západní “civilizaci”. Proto placení daní, kromě těch nejbohatších, se v USA hlídá doslova pod lupou a hrozí za to velké potíže.
Peníze mohou brát jen těm, co nejsou příliš mocní, těm se najde, a věřím, že by se našla i u nás, nějaká ta kompenzace.
Západ prostě nemá dost “veřejných” peněz, protože třeba ti, co vlastní v realitě korporace, fondy, banky a tak podobně to přece nebudou platit sami z tak krvavě vydřených, sedřených peněz z nás, z obyčejných lidí. A v tomhle systému vůbec přece jde jen o to, aby se bohatí ještě více napakovali a chudí, či ne tak zcela bohatí, aby tihle zchudli ještě víc.
Vždyť třeba u důchodů nejde o nic jiného, než že ty peníze jako leží ladem a nějaký ten podnikatel sní o tom, jak si na jejich účet koupí třeba ještě dvě tři jachty nebo ostrovy.
A navíc nemůžete nechat obyčejnou chátru, to jsme my, přemýšlet, mohlo by jí dojít, že by se dalo žít úplně jinak a mnohem lépe pro ty obyčejné lidi. Proto nás musí neustále okrádat, proto nás musí pořád něčím strašit, jen aby nám nedali část skutečné svobody a to je VOLNÝ ČAS na přemýšlení. A pro jistotu ničí i kvalitu vzdělání.

Albi
1. 6. 2024 00:48
Odpovědět  Peter 008

“Pětikatastrofě” zatím všechno celkem splavně vycházelo, takže je “oprsklá” čím dál víc. Jediná šance je, že tentokrát šlápli do pěkně smrduté louže a možná by to konečně mnohým pomohlo otevřít oči.
Navíc – všechno souvisí se vším, za dveřmi tu míáme povinnou solidaritu – plynulý příchod Rakušanových migrantů Budou muset někde bydlet, z něčeho žít …… kasa je prázdniá a Rakušan jim asi nepřspěje.

Ijn
1. 6. 2024 05:48
Odpovědět  Albi

Reparace mají plnit mírotvorné dopady, odradit válečné dobrodruhy od válek…! Nevymáhání doplacení českých nároků reparací Helmuty bohužel podnítilo k podpoře vyvolání války i genocidní k vyhlazení Slovanů a rabovat jejich území…..to nyní bez omezeni rabují nádr lesy s kůrovcem, obchod s +300% marže, výrobcům uhradí min mzdu… horší než za protektorátu Čechy+ Morava

Standa
1. 6. 2024 09:26
Odpovědět  Ijn

Albi prostě nechápe,až obdivuhodně základy,…áhrady způsobené škody.Ze zákona!
A to reparace jsou! Mělo by se připisovat měsíční penále.
Albi může někomu krumpáčem rozflákat auto a divit se soudu , že by měla zaplatit náhradu škody.
Nebo jinak, Albi požaduje , aby se o tom nemluvilo, nepsalo ,,ticho po pěšině”. Zřejmě se právě vrátila od Posselta. Raději zaplatí daně pětikolce za nemovitost, z vodu, komín , vzduch atd. než obtěžovat Němčoury!
Co se týče , že daně jsou jediným finančním přínosem státu , lze pouze říci: dokud stát vlastnil státní podniky měl zisk a nemusel stahovat občany. Dnes 80% patří na vlastníkům na ,, Západě”, kam odvádějí zisk! A korporátní daně pro banky atd. nepřipusí-nám nepatří ani jedinná!

Albi
1. 6. 2024 10:27
Odpovědět  Standa

K reparacím – Albi chápe, ale není to po létech poněkud passé?
A nijak souvisí s jinými daněmi?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Standa
1. 6. 2024 14:39
Odpovědět  Albi

Passé to není! To by tak hrálo mlčet.Passd je mávnutím ruky nad škodami , které tu Němci udělali. Takové padedé naší polistopadové vlády! A ještě jsme se ústy Havla omluvili! Za co?

Albi
1. 6. 2024 16:06
Odpovědět  Standa

Tak ještě žádejme nějaké odškodnění na církvi svaté katolické, že nám upálili Jana Husa! Které jsme mimochodem přiznali královské odškodné, vč. splácení toho, co nemohli v restitucí dostat a budeme splácet ještě desítky ket, plně valorizované inflací, na rozdíl od českých důchodů!
.
Mimochodem – pochybuji, že jste vy nebo ljn byli přítomni u poválečných jednáních. Nikdo z nás netuší, jak ta jednání probíhala a co se domluvilo.
Co jsem já kdysi četla, bylo, že místo reparací tu zůstal majertek odsunutých Němců. Je-li to tak, nevím, ale vy taky ne.

A než začnete ječet Němci – náckové , tak všichni Němci jistě nacisty nebyli a stejně jistě možná mnozí, kteří mohli zůstat, odešli dobrovolně. A dům, zařízení, statek,si sebou vzít nemohli.
To byste snad mohl pochopit i vy.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy.
1. 6. 2024 17:58
Odpovědět  Albi

Církvi římskokatolické i po tom co dostala se ze státního stále ještě opravují nějaké ty střechy apod. Ono se to probere na zastupitelstvech a rozhodne se, že z důvodu zatraktivnění těchto církevních objektů je dobré pustit chlup kléru, který nemá kde brát. Aby to prý prospělo cestovnímu ruchu. Kujwa, vždyť nás tato banda dojí kde to jde. Ale apatickou většinu neoslovíte. Nač si lhát do vlastní kapsy, komouše lidé nechtějí, už je proti nim dokonale zpracovali a banda kapounů si s obyčejným lidem vytře. A největší smůla je, že asi zaslouženě. A co se týká těch Němců, mne v textilce zaučoval jeden z těch neodsunutých a byl to sakra prima chlap. Češtinu ovládal.perfektně. Mějte se přátelé kulatého stolu.

1. 6. 2024 20:02
Odpovědět  Albi

Ti i oni se rozhodli dobrovolně! Jedni k přifaření k říši, druzí, kteří mohli zůstat, k odchodu. Takže nezájem.

Pavel z Moravy.
1. 6. 2024 10:53
Odpovědět  Standa

Stando, to asi Albi strašně špatně znáte. Ona neříká, že by se tyto reparace neměly vyplatit, ona je určitě pro. Koneckonců ona prožila mnohem více než vy a její životní zkušenosti budou jiné. Proč nějaké napadání, že se vrátila od Posselta apod. Až budete chtít hledat vlastenku, tak se obraťte na ni. Ona pouze kujwa říká, že ty peníze by se tady ani neohřály a byly by okamžitě rozfofrovány, když přímo neřeknu rozkradeny. Když někoho člověk osočuje, tak by si měl nejdříve ověřit, jestli koná správně. Já se s Albi občas také neshodnu, tak jako s kýmkoliv, máme přece všichni svoje vlastní názory a nejsme unifikovaní tvorové. Teď kupříkladu řeším problém s Konečnou, která se příliš často v EU parlamentu zdržuje hlasování a to se mi krutě nelíbí. Tak jako člověk levice budu asi volit SPD i když už mne celé to politikaření těch našich lidí se.re. A nebo Hynka Blaška a paní Vítovou. Ti se mně zdají takoví nejúpřimnější.

Standa
1. 6. 2024 11:42
Odpovědět  Pavel z Moravy.

cit:,,. Koneckonců ona prožila mnohem více než vy a její životní zkušenosti budou jiné.”..
Proč něco takového můžete s takovou jistotou tvrdit? To je známka jisté duševní poruchy. Prostě lžete ..asi i kradete. Víte, kolik mi je, znáte moje zkušenosti?, Co vlastně o nich víte s takovou ubohou bravůrou tvrzení……Jste trapný!

Albi
1. 6. 2024 12:02
Odpovědět  Standa

Sorry, ale věk Pavel přesně poznal z mých letmých poznámek a má 100% pravdu. 🙂

Standa
1. 6. 2024 14:47
Odpovědět  Albi

Dobře, nebude to pouze poznámka! Chodil jsem okolo Gottwaldovi rakve v 8 letech.Konečná se narodila v r.81! Jsem o 35 let starší..Znám ji osobně z ul. Pol. Věznů….S Pavlem , který mě napadl ,také nehodlám diskutovat.A to mám na Moravě rozvětvené příbuzenstvo ,kde je hafo Pavlů.Zejména okolo Moravského Krumlova.

Albi
1. 6. 2024 16:25
Odpovědět  Standa

Dobrá, odpovím na vaši otázku položenou Pavlovi.
“… znáte moje zkušenosti“?
Znám, jen jsme se nemohli potkat při procházce kolem Gottwaldovy(!) rakve..
V tu dobu jsem možná zrovna psala domácí úkoly z češtiny, anebo je to tím, že jsme v té době už nebydleli v Praze. 🙂

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy.
1. 6. 2024 18:12
Odpovědět  Standa

Já vás nenapadl, já pouze řekl, že Albi má svoje životní zkušenosti, neboť vím kolik asi má roků. Určitě je o pár roků starší jako já. Nu a z vašeho popisu tedy vy asi také. U chlapů to nevadí sdělit věk, takže bych to tipnul na76. Potom přiznávám, že jste již něco prožil a máte zkušeností dostatek, pokud to tak je. V tom případě bychom ale měli být všichni na takové duševní úrovni, že se nebudeme zbytečně napadat. Našemu věku to nepřísluší. Ale Albi je z nás opravdu nejstarší, jen tak pro pořádek.

Pavel z Moravy.
1. 6. 2024 12:29
Odpovědět  Standa

Stando, prostě vůbec s vámi diskutovat mně nestojí za to. Mlýnek uzavřen.

Standa
1. 6. 2024 14:49
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Víte prd kolik mi je! Z ,,letmých poznámek” Albi jste pochopil, že je starší než já! K smíchu!

Janaz
1. 6. 2024 15:23
Odpovědět  Standa

Evidentne si ubrblaný a neznesiteľný starý dedo.

Standa
1. 6. 2024 16:16
Odpovědět  Janaz

Nějak té tvé zakarpatské ukrajinštině není rozumět!

Janaz
1. 6. 2024 15:22
Odpovědět  Standa

Ale hlavne že ty vieš všetko! Aspoň si prečítaj, čo píšeš, robíš presne to, čo vytýkaš Albi.

Standa
1. 6. 2024 16:18
Odpovědět  Janaz

Nějak té tvé zakarpatské ukrajinštině není rozumět! Ještě několik měsíců v ČR a pravidelných návštěv na sociálce pro peníze a bude to lepší!

Albi
1. 6. 2024 09:49
Odpovědět  Ijn

… nyní bez omezeni rabují…
Sancta simplicitas! A vy myslíte, že by se tahle vláda o něco pokusila i kdyby byla šabce, natož pak když není?

Fakt už přestaňte věřit, že dárky na Vánoce nosí Ježíšek. Už jste přece velký kluk! Tedy alespoň předpokládám.
Ovšem do dospělého muže máte ještě dost daleko.

Standa
1. 6. 2024 14:53
Odpovědět  Albi

Zbytečná invektiva !

Pavel z Moravy.
1. 6. 2024 10:34
Odpovědět  Peter 008

Petře, tady téměř nikdo změnu systému nechce. Většina si myslí, že to uhrají s touto buržoazní ekipou. Neber jim iluze o kapitalismu. Ta většina to již má takto v mozku uspořádané a měnit nic nebude. Ani když bude úplně na kolenou.

Plebej
1. 6. 2024 07:04
Ohodnotit příspěvek :
     

A přitom je řešení tak snadné!
Prostě už konečně NEVOLIT ty zmetky!
Zmetky, pro které je (beztak prosraná a zločinná) válka proti Rusku daleko potřebnější výdajovou položkou než výdaje státu na péči o zdraví lidu obecného, jeho vzdělání, jeho komunální bezpečnost či sociální zabezpečení jeho starší generace a hendikepovaných. Kteří se pak v situaci, kdy svou debilitou přivedli ekonomiku na buben, kdy vystříleli stovky miliard na banderistánském bojišti či v boji proti CoVidu i za grýndýl proti CO2 a kdy není brát (a už ani ukrást) z čeho, musejí uchylovat až k tomu, že berou prachy i z kapes těch, kteří si je bezelstně zvolili.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Putinovec
1. 6. 2024 08:58
Odpovědět  Plebej

Je potřeba si uvědomit , že volby je hra , která má za cíl udržovat řízený projekt supersystému v takovém stavu , který vyhovuje zadavatelům projektu .
Dělá se to tak , že je už předem vytvářen dostatečný počet chodbiček – politických stran , které umožňují dostatečnému počtu blbců , se do těchto chodbiček vydávat . Tak se blbci zabaví a zároveň nepozbývají naději , že příště už to vyjde .
Přitom ten , kdo tento systém provozuje , používá sytém peněženky . Kde je potřeba , tam ji pootevře a nebo zavře . A tak snadno pomocí financí tu určitou polit. stranu – chodbičku buďto zprůchodní , nebo zavalí .
A blbečci se rozbíhaji a pokud zjistí , že “jejich” chodbička je zavedla tam , kde být nechtějí , tak hbitě vděhnou do jiné .
Nechápou , že ty jednotlivé odbočky labyrintu je stejně vedou tam , kde být nechtějí .

Albi
1. 6. 2024 09:13
Odpovědět  Putinovec

Má to znamenat – vzdejme se jakékoliv osobní iniciativy, stejně nic neovlivníme?
To je ale protimlu jiného tvrzení, že apatie znamená podvolení.

Putinovec
1. 6. 2024 09:52
Odpovědět  Albi

Ne , je to stav , kdy si člověk uvědomí , že nesmyslně přešlapuje na místě a začne hledat smysluplný cíl , ke kterému začne směřovat .
Jakmile si dostatečný počet bývalých blbečků uvědomí , že dělat blbečky je vede ke katastrofě , tak celý systém hry voleb padá .
Následuje pokus zachránit řízení supersystému jinou “hrou” , kterou daný supersystém nemusí přijmout .
V tom případě dojde ke ztrátě řízení supersystému a tento ze svého středu vygeneruje jiný systém řízení .
Jaký , to záleží na celkové mravnosti jedinců , tvořících tento supersystém .
Nicméně , upřímná touha po jiném lepším světě a životě , může způsobit skok v mravnosti a tím posun daným směrem .
Upřímně Albi , máte pocit , že systém voleb má smysl ?
Pokud ne , pojďme se bavit o pravděvěrnějším systému , který Nám všem umožní žit život jako Člověk a ne jako mluvící pracující dobytek .
Aby něco nového mohlo vzniknout , tak je potřeba myšlenka , která je počátkem následného zhmotnění .

Albi
1. 6. 2024 10:35
Odpovědět  Putinovec

Tomu rozumím, ale pořád mi chybí nějaký konkrétní návrh, co s tím může jednotlivec udělat – tedy konkrétně k těm volbám – jak má přesvědčit ty zbývající? Na nějaký egrego – okultismus, ezoterii prostě nevěřím. Nikomu ho neberu, ale prostě nejsem schopná tomu věřit, stejně jako na existenci jakéhokoliv “boha” – stvořitele..

Putinovec
1. 6. 2024 11:35
Odpovědět  Albi

Já jsem to napsal v té poslední větě , co každý jednotlivec může udělat .

Aby něco nového mohlo vzniknout , tak je potřeba myšlenka , která je počátkem následného zhmotnění .
Vše , co je kolem Nás , původně vzniklo z nějaké myšlenky .
Myšlenka je informace MÍRA , ze které vzniká OBRAZ a z tohoto vznikne MATÉRIE . A naopak i na přeskáčku .
Systém MIM , Matérie ,Informace , Míra .

http://leva-net.webnode.cz/products/mrtva-voda-mozaika-reality-a-samodisciplina/

Standa
1. 6. 2024 15:23
Odpovědět  Putinovec

Myslíte, že tento režim, šířeji kapitalismus, je postaven na mravnosti?

Pavel z Moravy.
1. 6. 2024 11:09
Odpovědět  Albi

Ne Albi, to znamená spojení všech těch odíraných a znectěných do jednoho šiku. Dokud nebude jednota toho prostého lidu do té doby budou moci provádět vládnoucí grázlové svoje kejkle. Tvrdím, že vždy lze nalézt schůdnou cestu pro všechny, jen se musí chtít. Rozebírat to nebudu jak bych to viděl já, neboť moje levicové názory působí na určité lidi jako červený hadr na býka. Ale já naopak bych klidně přijal i některé názory pravicově zaměřených lidí, pokud budou v souladu s hodnotovým způsobem života. Tedy taková shoda, ale to většina současných vyznavačů kapitalismu nechce. Oni prostě chtějí mít pravdu za každou cenu a to je pro mne nepřijatelné. To už budu raději vyvrhel.

Albi
1. 6. 2024 13:20
Odpovědět  Pavel z Moravy.

To samozřejmě.
Mezi opravdu levicovými a pravicovými názory na život nikdy nemůže existovat pevná dělicí čára. A nikdo nemůže mít 100% pravdu. Lidi mimo to musí mátnout jen ta názvy – že co je špatné je vždycky levice, to dobré “koná” jen pravice.

Tak bylo rozhodnuto, tak je to pravda a přes to vlak nejede – nebo přece jen? Možná znáš Ivana Mládka:
“Z Opavy, z Opavy,rychlík jede do Prahy, …. kdo se mu postaví, toho zajede”. 🙂 :-). 🙂

Pavel z Moravy.
1. 6. 2024 18:19
Odpovědět  Albi

Máš ten názor jako já a myslím, že by se k nám přidal i Milan. Tak se měj.

1. 6. 2024 19:45
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Ha! kdo tu zasejc bere jméno moje darmo? 😀
Inu, ted je to: “co je špatné je vždycky levice, to dobré “koná” jen pravice,” no a v dobách předhadrákových to pro změnu bylo přesně naopak. A kam jsme s tím i s oním došli? Správně Pepíčku, ale nebud sprostej.

Standa
1. 6. 2024 15:21
Odpovědět  Putinovec

Je přísloví moudrých. ,,Kdyby mohly volby něco změnit , zakázali by je!
A u lidí …,,Je lehké přesvědčit lidi a uvést je v omyl,je těžké přesvědčit lidi,že byli uvedeni v omyl.
A někteří lidé jsou uváděni v omyl neustále a přesvědčit lidi , že jsou v omylu je těžké. Podívejte se někdy na diskuzi na Seznamu.Tam vyštípou nebo zakážou každého , kdo má jiný názor než oficiální. Já tam mám doživotního zaracha.Kvůli mě zrušili Nezávislou diskuzi a , že za to může můj nick Real- tam admin R. adresu…č. 33. můžu uvést vyvěsil na několik měsíců.Se Šumavákem to samé , tam jsem byl- k-rel-….přesmyčka.

Albi
1. 6. 2024 16:34
Odpovědět  Standa

To není přísloví! To je nějaký výrok manipulátora! A lidi to opakují v domnění, jakými nejsou filozofy!

Standa
1. 6. 2024 17:41
Odpovědět  Albi

Opět nemáte pravdu.

,,Ondřej Neff, který vždy všechno ví a ve všem má jasno, ve svém komentáři “Kořeny občanovy skepse” (LN, 28.01.2009) zmínil citát “Kdyby volby mohly něco změnit, už dávno by je zakázali” a označil ho za “nejnovější produkt lidové moudrosti”, který prý nacházíme namalovaný na zdech našich měst. Protože se s tímto citátem setkávám už řadu let a jeho původ jsem neznal, Neff mne pobídl k tomu, abych se pokusil jeho původ zjistit. Nebylo to úplně jednoduché, ale díky Googlu se mi to podařilo. V češtině jsem to vůbec nehledal, ale v němčině (“Wenn Wahlen etwas ändern würden, wären sie verboten”) se objevily dva možné zdroje: Kurt Tucholsky a Clara Zetkin. Nicméně visel nad nimi otazník. Úspěšný jsem byl až v angličtině: Emma Goldman, americká anarchistka a mírová aktivistka litevského původu stojí za citátem “If voting changed anything, they’d make it illegal”. Voila. Mimochodem, žila v letech 1869 až 1940, takže o “nejnovější produkt lidové moudrosti” se nejedná.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/nazory/upresneni-citatu.A090129_192351_ln_dopisy_gab

Standa
1. 6. 2024 17:43
Odpovědět  Standa

Druhý výrok :,,Je lehké přesvědčit lidi a uvést je v omyl,je těžké přesvědčit lidi,že byli uvedeni v omyl.”
Mark Twain!

Tupý hulvát
1. 6. 2024 10:25
Odpovědět  Plebej

Ano,tak SNADNÉ to je,ale zároveň NEMOŽNÉ.Že je to nesmysl?Ba ne, těch, kteří si NEmyslí to co vy,nemyslí si nic,nemají čím by mysleli,nejdou k volbám JE VÝRAZNÁ VĚTŠINA !!Je hotovo,jsme v p….

Pavel z Moravy.
1. 6. 2024 13:29
Odpovědět  Tupý hulvát

Nikdy ani ta většina myslet nebude, nemá opravdu čím. Obávám se, že jim ten pohodlný život za socíku, když to tedy tak řeknu, kdy asi opravdu nemuseli přemýšlet naboural jejich schopnosti vůbec přemýšlet. A to si já socíku vážím.

Pavel z Moravy.
1. 6. 2024 10:56
Odpovědět  Plebej

Ani po 35 letech to té většině nedošlo, kdo a co jim vládne. Tak jak to chcete změnit teď.

Slovák
1. 6. 2024 09:47
Ohodnotit příspěvek :
     

Radím nič nestavať v tomto režime Židokracií! Aj tak jedine čo príde budú bomby na tie domy na ktorých ste otročili a boli a ste zdaňovany dokola 100 krat pre židobanksterov!!! Dnes už je jasné nad nebesia čo chcú! Vojnu!!!

Prodost
1. 6. 2024 11:11
Ohodnotit příspěvek :
     

To už si vyzkoušeli v Anglii v dávných časech a navrhl to důstojník armády, původem a zřejmě i srdcem žid přesto, že měl od dětství křesťanské vychování. Šlo o to, vyvlastnit (rozuměj ukrást) majetky nižší šlechty (Gentry). A také se jim to povedlo. No a osvědčené opouštět? Blbost, že?! Lépe je to plošně rozšířit. P.S. Jméno toho kabrňáka jsem už zapomněl.
P.P.S. Co to je ta daň z věcí nemovitých. To je v podstatě nájemné z vlastního majetku, hrazené vrchnosti. Každá cihla i ta poslední už byla zdaněna M krát. Prostředky, za něž jste si nemovitost pořídil M+N krát. Kdy už konečně vezmeme do rukou vidle a začneme účtovat? Mě už nebaví mlčky držet a nechat ze sebe stahovat kůži zaživa.

Pavel z Moravy.
1. 6. 2024 11:47
Odpovědět  Prodost

Jo příteli, přečtěte si i jiné příspěvky a pochopíte v čem žijeme i když já vím, že to moc dobře víte.

Jura S
1. 6. 2024 13:59
Odpovědět  Prodost

No udělat vidlemi trochu pořádku by nebylo od věci….samozřejmě Koudelko, myslím to čistě hypoteticky…jako na zahradě přeházet hnůj, až ne něj poteče kejda…

Boomer
1. 6. 2024 11:14
Ohodnotit příspěvek :
     

..no, až se všichni dosytosti vypláčete za tím báječným socialismem, setřete slzy a zkuste tuhle kalkulačku: https://1url.cz/D1ulg
A možná vám dojde to, co jiní vědí už dlouho.. jedinou prokazatelnou výhodou toho systému bylo, že jsme my byli mladí a většina z vás neměla přesné informace o reálných poměrech za Železnou oponou, nejlepší možnost byly informace právě od lidí, kteří vzali roha a dokázali se uchytit v těch sousedních kapitalistockých zemích, kde se “trpělo” až tak velmi, že z nich k nám nikdo neutíkal, asi proto, že ty naše hranice střežili téměř neprodyšně uvědomělí soudruzi od PS MV…
Tak pište, milovníci socialismu, já si to večer přečtu, možná.
Kamarádi už túrují stroje před domem, po nočním dešti vzduch jako víno, a tak frčíme do kopců kolem Buchlova, nádherné serpentiny, kvalitní asfalt, co víc si může penzista přát?

katango
1. 6. 2024 11:36
Odpovědět  Boomer

Co víc? Aby se nevobrousil o vozovku, v penzijním věku už se člověk hojí hůř. Nebo aby ho nesejmul nějakej vožralej za volantem.

Standa
1. 6. 2024 12:36
Odpovědět  katango

S kým by tady blábolilo o ,,štastném budování kapitalismu”?

Boomer
1. 6. 2024 21:19
Odpovědět  katango

.. tak už jsem tady s tím vápnem, teda jako že doma, živ, zdráv, vesel a neobroušen o asfalt.
V jedné prima hospodě jsme měli domluvené jehně na rožni, no epes rádes, beránek z nás sejmul všechny hříchy světa. To se potom jelo rozverně domů, s vidinou oblíbených moků, neb skutečný motorkář za řídítka neusedne pod vlivem. Pijeme až doma nebo na základně, doma přiměřeně, na základně bujaře a pak teprve se dějí věci!
Výskyt ožralců za volantem je o víkendu nejčastější ze soboty na neděli, a to už naše dvou či tříkolové lásky spinkají a my, tvrdí chlapi, se věnujeme našim láskám dvounohým. Nezanedbáváme ani jedny, ani druhé, neb teprve udatné skutky dělají z mužů skutečné chlapy…

P.S.
.. k dokonalosti požitku z jehněčí pečínky na rožni patří u mne Cabernet Sauvignon, ročník 2019 byl obzvláště vydařený a po archivaci kouzlí mimo tónů lesního ovoce taky jemný náznak hořké čokolády a tabáku.

Způsob tohoto přechodu do léta jeví se mi obzvláště půvabným…

P.S.S.
..ti pitomci pod vámi tak krásně vyjí!!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
1. 6. 2024 15:17
Odpovědět  Boomer

Heršvec, kapitálisto, tys musel za toho socíku děsně trpět. Sichr jsi byl tuhleten disident a široko daleko známej rebel a zapálenej bojovník proti komunismu. A v jakémže pracovním řazení jsi ten hnusnej socík protrpěl?
Drž pozice, kapitálisto, zapálenejch bojovníků za lepší horší není nikdy dost.

Boomer
1. 6. 2024 21:34

..neblbni, Milane, já a disident? Víš kolik v tom disentu bylo komančů? Víš!

Tak nemel chujoviny…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
2. 6. 2024 00:35
Odpovědět  Boomer

Tomu se, potom co jsem zhlíd tu kalkulačku, nemůžeš divit. Copak komančů… Ale těch “spolupracujících” co tam bylo!

Boomer
2. 6. 2024 09:41

.. já měl naštěstí mámu, která mi o těch hlavních aktérech řekla dost na to, aby mi celý spolek smrděl sírou. Skutečný disent byli třeba lidi kolem Augustina Navrátila, a když ten žádal chartisty o podporu, poslali ho do řiti! Nemohli překousnout, že pod Moravskou výzvu se za jediný rok 1988 podepsalo 510 590 občanů, když ta parta názorových (ch)artistů dokázala pod svoje veledílo sesbírat pouhých 1898 podpisů za 12 let!

P.S.
..a co v té kalkulačce není pravda? Vem to popořádku! A vynechej chlast a cigára, to člověk k životu nepotřebuje, nebo snad jo? ;o))))))

2. 6. 2024 21:19
Odpovědět  Boomer

Však ty moc dobře víš, v čem ta manipulace spočívá.

Boomer
3. 6. 2024 08:46

..no to teda nevím, nemůžu vědět co ty máš na mysli jako manipulaci. Ale rozhodně budu rád, když mi to objasníš, a taky pokud připojíš něco málo oprav těch statistických údajů, které si může každý nechat dohledat v archivu ČSÚ, viz. https://www.czso.cz/csu/czso/sluzby_verejnosti

Ovšem na rovinu přiznávám, že něco takového u zdejších “diskutujících” nepředpokládám, tím by totiž sami sobě zacpali huby, a bylo by po nostalgickém vzdychání “.. ach, jak se nám dobře žilo v tom báječném socialismu!” a taky flusání “.. a jak nám to ti hnusní kaponi zničili!!”

Český statistický úřad(ČSÚ)byl zřízen dne 8. ledna 1969 zákonem č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
3. 6. 2024 16:56
Odpovědět  Boomer

To si vážně myslíš, že budu marnit čas statistickým boxováním? Proč? Mě stačí odpověď na otázku, proč jsou nyní statisíce lidí v dluhové pasti – včetně státu, jako takového – a proč žijí dvě třetiny obyvatel na hranici chudoby, když se nyní máme lépe a žijeme levněji. Sice tuším, co odpovíš, ale stejně jsem zvědavej.

Janaz
1. 6. 2024 15:27
Odpovědět  Boomer

Ty si síce možno v socializme žil, ale mozog ti hibernoval.

Boomer
1. 6. 2024 21:37
Odpovědět  Janaz

.. vráť sa do Hnojnej jamy, dorotka, a nepchaj sa medzi slušných ľudí, áno?

Jiri1
1. 6. 2024 12:24
Ohodnotit příspěvek :
     

V USA v nekterych statech zvysili dan z nemovitosti tak razantne, ze vlastnici v penzi s malym prijmem tuto dan nemohli platit.
Jejich nemovitost koupila banka, ktera je byvalym vlastnikum pronajala.
Tak vas pripravi urady o vase vlastnictvi, na ktere jste cely zivot setrili.

Janaz
1. 6. 2024 15:28
Odpovědět  Jiri1

Nebudeme nič vlastniť a budeme happy, aspoň podľa toho smradľavého švába, čo to chce presadiť na celom svete.

Albi
1. 6. 2024 16:50
Odpovědět  Jiri1

A jak to dopadalo je možné si přečíst v knize “Hrozny hněvu” od amerického autora Johna Steinbecka, což by snad nevyvrátil ani “všechno ví, všechno zná” pan Boo. Protože ten román není z nějaké dávné minulosti, ale z doby tak před 80 léty!

Pavel z Moravy.
1. 6. 2024 18:29
Odpovědět  Albi

Díky za připomenutí. Špičkový román. A když už jsme u toho, špičkových knih západních autorů z doby socialismu mám mnoho a mnoho, dokonce více než autorů z východu. Tak taková je pravda o vydávání děl západních autorů za socialismu. Takže si pitomci, kteří žvatláte kraviny utřete sliny. Ty nepravdy můžete rvát do hlav mlaďochům, ale na nás starochy si nepřijdete.

Boomer
1. 6. 2024 22:04
Odpovědět  Albi

.. no, pokud posuzujete realitu podle románů, ocitáte se na stejné platformě jako ten pantáta pod vámi, co si k románům ještě přidal filmy. Vás oblbne a nadchne kdejaká autorská fikce, pokud zapadá do vašeho socialistického myšlenkového schématu.
No jestli má tohle být průvodním jevem vyššího věku, tak pánbu se mnou a zlý pryč.. jen tak mezi námi, kdy jste u sebe zaznamenala první projevy ochabnutí kognitivních funkcí? Pokud jste tedy schopna sama sebe ještě kriticky vnímat..

Jura S
1. 6. 2024 13:14
Ohodnotit příspěvek :
     

ČISTĚ HYPOTETICKY… kdybych byl ufoun a sem přiletěl a koupil si parcelu a došel fialový panáček, že chce další VÝPALNÉ, vzal bych vaporizátor a vypařil je SPOLU…

Albi
1. 6. 2024 16:52
Odpovědět  Jura S

No jo – jenže nejste. 🙂

1. 6. 2024 20:09
Odpovědět  Jura S

No, já bych napřed vykřikl: “Stačilo!” a pak je teprv vypařil.

jan
2. 6. 2024 18:35
Ohodnotit příspěvek :
     

„Zaplať anebo se odstěhuj!“
Toto tvrzení je stejně praštěné jako ten debilní nápad se zdaněním, jen na druhou stranu. Správně by to mělo znít “Zaplať nebo to prodej!”. Ono tvrzení naprosto postrádá jakoukoliv zmínku o tom, že se jedná o vlastnictví. Jeho cílem je vyvolat emoční manipulaci. Takové debilní nápady nikdy neprojdou parlamentem. Jedná se o kalení vody a taky o čtenost článku.