To je teprve začátek

Autor Vidlák

Tak se nám v posledních týdnech nějak srážejí vlaky. Pokaždé je to samozřejmě věc, která se může stát maximálně jednou za deset let, pokaždé všechno perfektně fungovalo a selhal „lidský faktor“, pokaždé za to nakonec nikdo nemůže, vyšetřování bude trvat dlouho, nic z toho nevyplyne, odsouzen bude ten, který je každý den tak jako tak jednou nohou v kriminále – strojvůdce nebo vlakvedoucí.

Jinak je samozřejmě vše v nejlepším pořádku. 

Akorát ty rozházené a pomačkané vagony jsou na stránkách novin příliš často a mladé krásné a chytré vlaky plné nejmodernějších blikátek, zařízeníček a hejblátek nemají žádný smysl pro demokratickou odpovědnost  a dělají zhruba totéž, co dělaly moderní Boeingy MAX. Jsou neřiditelné, nedají se vypnout a místo aby lidskému faktoru pomáhaly, naopak mu ještě škodí. O konkrétních příčinách si můžeme popovídat v diskusi.

Vy, co mě čtete pravidelně, znáte moje názory na současnou techniku a přístup k ní.

Dlouhodobě kritizuju dnešní styl řízení podniků, netajím se pohrdáním k moderním ajfounovým udělátkům a myslím si, že se svět v Brusel obrací.

Nebyl jsem první, kdo poukazoval na tristní situaci ve školství, protože tam to všechno začíná. Ale mladí moderní a dynamičtí manažeři měli v televizi dost prostoru nám vysvětlit, že to vidíme blbě.

Stejně dopadlo učňovské školství, úroveň gymnázií šla dolů, vysoké školy jsou také úplně k ničemu a málo platné, schopní lidé jsou už dávno v důchodu nebo po smrti.

Trvalo to třicet let.

Ano, to je doba kdy odcházejí do penze poslední kádři komunistického školství. Sametoví revolučníci jsou dneska ve vedoucích pozicích, jsou už všude služebně nejstarší a školili se nejspíš na stejných místech, kde se školili manažeři od Boeingu.

Výsledek se dal očekávat a není to nic proti tomu, co ještě nastane…

Třicet let hospodaření v lesích a všechno sežral kůrovec.

Třicet let soukromého zemědělčení a v téhle republice už na polích není žádná půda – jen substrát o různém poměru jílu a písku.

Třicet let moderního řízení dle západních modelů a nemáme ani maso, ani mlíko a ve Vidlákově jsem se svými čtyřmi krmnými vepři a jednou chovnou prasnicí téměř velkochovatel. 

Třicet let budování moderní železnice a vlaky bourají i přes všechnu moderní techniku.

Třicet let moderní výroby aut a najednou jsou auta dražší a horší než ta předchozí a kdo má Felícii, ten je na tom vlastně skoro nejlíp. V práci mám staré komunistické nakladače, které za pár korun oprav fungují už čtyřicet let. Moderní Caterpillary, které se koupily před deseti roky, už jdou do šrotu. 

Třicet let nepronásledované a svobodné církve, miliardy peněz od státu a oni stejně krachují… inu investovali do lesů, hotelů a automobilek. 

Třicet let outsorcingu výroby a keců o tom, jak je to výhodné a i blbou roušku musíme vozit z Číny. 

Přišly žně. Před třiceti roky bylo zaseto, třicet let se hospodařilo a teď budeme sklízet. K tomuto bodu jsme dlouhodobě směřovali. Třicet let jsme tuto společnost budovali a teď ji máme.

Co lid chtěl, to také dostal. Ti, kteří měli jiný názor byli označeni za komouše a zpátečníky. 

Víte proč se Jakeš dožil tak vysokého věku? Protože denně mohl vidět, že ani z daleka nebyl tak blbej,
jak se jevil a den za dnem se stával normálnějším a normálnějším a někdy před deseti lety začal být překonáván a dnes je standart v Bruseli i v leckterém menežmentu daleko pod jeho úrovní. 

Komunistický režim sice strkal na přední pozice lidi jako byl Jakeš, ale jinak byli všude lidi se zlatými ručičkami i chytrým mozkem. Dneska jsou Jakešové na stejném výsluní jako kdysi, ale těch debilů je kolem o dost víc. Jakeš v posledních letech musel cítit obrovskou satisfakci. 

Podělaných věcí je v tomhle státě podstatně víc, než jen České dráhy… Vsadím se, že i v ČEZu je už zaděláno na slušné katastrofy, protože oni tam mají kádry školené na stejných sezeních. Ještě se budeme divit, kde všude mladí moderní a dynamičtí jinoši úřadovali a co všechno zvládli zničit.

A nakonec… až se toho ještě hodně posráží, hodně popadá z oblohy, až poprvé vypnou proud na několik dní, až poprvé nepřijede zboží do supermarketu, až se ukáže, že koronavirus má ještě dost síly, až se ukáže, že Prymula měl pravdu i když se to hodně nelíbilo, až si tímhle vším projdeme, tak roli obětního kozla sehraje celá ta liberální demokracie.

A jednou se naši pravnuci budou divit, jak jsme mohli tu demokracii tak snadno obětovat… Nic takového, jen už v zárodcích naší nové doby bylo obsaženo to, co dneska vyhřezává. 

Trvá to totiž vždycky dvě generace víme? Třicet až čtyřicet let, než odezní všechno staré a všechno nově budované se projeví… Teď nastává inventura. 

Vidlákovykydy
https://bit.ly/3904sI2

sdíletj na

4 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Chazaři
16. 7. 2020 15:06
Ohodnotit příspěvek :
     

Nehody zavinili zas*aní chamtiví turkičtí Chazaři Jančura a Leoš Novotný ml. (syn privatizačního zloděje státního podniku Biofruct Babice Leoše Novotného st.) a Kikinova neviditelná pracka trhu na železnici.

Vyhoďte je ze státních kolejí, táhněte domů do Střední Asie!

„Konkurenční boj mezi Českými drahami a soukromníky se přesouvá také do jízdních řádů. Dopravcům se často nelíbí, jak pouštějí dispečeři Správy železniční dopravní cesty jednotlivé vlaky na trať. Mají pocit, že by měla jet jako první právě jejich souprava.“
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ceske-drahy-a-regiojet-bojuji-o-casy-v-jizdnich-radech.A151006_174900_eko-doprava_fih

Chazaři
16. 7. 2020 15:51
Ohodnotit příspěvek :
     

Na stejném místě u Českého Brodu – 12. června 2017 „Před třemi lety 12. června přitom podobnému osudu unikl jen o vlásek. Výpravčí ho omylem poslal na kolej, kde už ale stál vlak Leo Express. Tehdy si však překážky na trati strojvůdce Martin H. všiml včas.“

4. července 2020 Vlak společnosti Leo Express havaroval v Prosenicích na Přerovsku. Souprava narazila do železničního návěstidla a strhla trolej.
https://tn.nova.cz/clanek/vlak-leo-express-narazil-do-navestidla-hasici-evakuuji-150-cestujicich.html

5. června 2017 – Vlak Leo Express v Přerově narazil do zábran. Strojvedoucímu se udělalo nevolno, 31 lidí je zraněných. Strojvedoucí nastoupil na směnu ve 4 ráno, před tím šel spát v půl jedenácté večer. Na dotazy zaslané i po ročním výročí od nehody firma nereagovala.
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/strojvedouci-v-prerove-zkolaboval-a-najel-do-zarazedla-17-zranenych-skoda-20-milionu-40035783

Chazaři
16. 7. 2020 16:05
Ohodnotit příspěvek :
     

Státu chtějí ukrást i nakládací koleje!

Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře (ÚPDI) se začal zabývat v Česku zatím neřešeným problémem přístupu dopravců k nakládacím kolejím ve stanicích. Stojí za ním především velký růst poptávky po přepravě dřeva z kůrovcové kalamity.
https://zdopravy.cz/spor-o-nakladku-na-stanicich-regulator-zacal-resit-pravidla-kdo-a-jak-si-muze-rezervovat-nakladaci-koleje-48301/

Generální ředitel státního nákladního dopravce ČD Cargo (dceřiná společnost Českých drah) je od roku 2014 IVAN BEDNÁRIK: „Stále čekáme, jak se hlavní akcionář (český stát) postaví k pomoci železniční nákladní dopravě, donekonečna to osekávat nelze,“ dodal v narážce na některé „vize“, podle kterých by mohlo být zrušeno až tři sta nakládacích míst (tarifních bodů). „Stále věřím, že se katastrofický scénář nenaplní.“
https://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/35-zol-reportaze/5530-bednarik-klasicky-obchodni-spor-se-nekdo-snazi-posunout-do-trestnepravni-roviny