nezařazenépolitika

Spravedlnost zvítězila✊: Lidé ve vedení VKM, kteří kryjí léta protiprávní stav v kauze VKM narazili!

Protiprávní hry vedení Vodárny Kladno – Mělník (VKM) pro Veolii vyplouvají na povrch. Toto vítězství je světlo na konci dlouholetého boje proti nekalým praktikám. Dokazuje, že spravedlnost může zvítězit. Nejvyšší soud (NS) nám dal za pravdu po neskutečných 20 letech. Hodnotou navíc je fakt, že NS rozmetal další pochybný pokus vedení městské vodárny VKM krýt protiprávní stav, neřešit ho a protahovat.

Nejvyšší soud potvrdil neplatnost valné hromady (VH) 28.4.2004

Závazný názor NS potvrdil stanoviska zakladatele Nadace PRAVDA O VODĚ, který říká a prokazuje veřejně 20 let. Na VH  byli do vedení městských vodáren protiprávně nainstalováni lidé z konkurenční společností Veolia. (Šverma, Svoboda….). Ti poté zevnitř dané městské vodárny připravili tzv. provozní model  – smlouvy – a díky dalšímu protiprávnímu jednání (v případě VKM po 15. září 2004, což rovněž prokazuje soudu) ovládla Veolia na desetiletí zisky z monopolu prodeje vody v daném regionu na místo městské vodárny.

Nynější rozsudek NS proto znamená další průlomové vítězství v boji proti protiprávním praktikám politiků jednajících v zájmu korporací, které zasahují do života občanů a do správy městských vodáren (zde na Kladensku, Neratovicku, Kralupsku a Mělnicku). 

Po dvaceti letech veřejného boje, zákeřných útoků a únavného dokládání pravdy, zakladatel nadace odhalili další díl organizovaného komplotu ve vodárenství v České republice.

Nejvyšší soud navíc detailně rozebral účelovost dovolání VKM

Každý z bodů dovolání VKM pečlivě zkoumal, následně je zamítl na základě pevně stanovených právních principů:

  1. Námitka: Odmítnutí prostoru pro užití § 131 odst. 3 obchodního zákoníku ukazuje na zásadní princip, že argumenty VKM nebyly relevantní v kontextu dané situace. Důvod zamítnutí: Nejvyšší soud neshledal v poměrech projednávané věci důvod pro uplatnění § 131 odst. 3 obchodního zákoníku, což znamená, že argumenty VKM týkající se aplikace tohoto ustanovení nebyly přijaty jako relevantní.
  2. Námitka: Proporcionalita následku vyslovení neplatnosti napadených usnesení. Důvod zamítnutí: Nejvyšší soud poukázal na to, že VKM  přehlíží závěr Ústavního soudu, podle kterého v projednávané věci nejde pouze o zákonná práva stěžovatelky jako akcionářky, ale též o její ústavní právo vlastnit majetek, což odůvodňuje potřebu náležité ochrany menšinových akcionářů. Zdůrazňuje, že ve veřejném zájmu musí být ochrana menšinových akcionářů prioritou nad úzkými korporátními zájmy.
  3. Námitka: Možný zásah do práv získaných v dobré víře třetími osobami. Důvod zamítnutí: Nejvyšší soud uvedl, že odvolací soud správně posoudil, že vyslovení neplatnosti napadeného usnesení valné hromady nemá vliv na platnost úkonů provedených zvolenými členy představenstva, což je v souladu s ustálenou rozhodovací praxí. Navíc právní akty, které jsou v rozporu se základními principy spravedlnosti, nemohou být tolerovány.
  4. Námitka: Nepřezkoumatelnost závěru odvolacího soudu. Důvod zamítnutí: Argument o nepřezkoumatelnosti závěru odvolacího soudu byl zamítnut, neboť Nejvyšší soud shledal, že napadené usnesení netrpí vadou nepřezkoumatelnosti a je v souladu s právními předpisy.
  5. Námitka: Vada řízení spočívající v překvapivosti. Důvod zamítnutí: Nejvyšší soud odmítl „argumentaci“ VKM  o překvapivosti rozhodnutí, protože VKM  nepředložil žádnou otázku hmotného nebo procesního práva, na jejímž posouzení by napadené rozhodnutí záviselo. Právní systém musí být imunní vůči pokusům o manipulaci a neočekávané manévry.
  6. Námitka: Argumentace týkající se neplatnosti plných mocí a absence relevantního důvodu. Důvod zamítnutí: Nejvyšší soud neshledal „argumentaci“ VKM přesvědčivou, jelikož výklad a aplikace právních názorů odvolacím soudem byly v souladu se závěry předchozího usnesení Nejvyššího soudu. Navíc, polemika VKM s Nejvyšším soudem o neplatnosti plných mocí není relevantní. Zdůrazňuje význam dodržování zásad poctivého obchodního styku a transparentnosti ve veřejné správě.

Jak vidíte NS přezkoumal argumenty VKM pečlivě a shledal je neopodstatněnými vzhledem k právním zásadám a judikatuře.

Co to znamená pro občany?

Tento rozsudek v kauze VKM představuje právní vítězství proti nekalým praktikám organizované skupiny nájezdníků a s ní kooperujícími politiky. Jde o symbol boje za spravedlnost a ochranu práv občanů. Jde o soudní precedens, který slouží jako důkaz toho, že ve svobodném státu musí být vždy na prvním místě ochrana občanů před nekalými praktikami a zneužíváním moci.

Hodnota tohoto rozsudku roste i proto, že za cca měsíc v dubnu 2024 je nařízeno další jednání u soudu a to konkrétně o neplatnost valné hromady 15.9.2004. Na ní byl tunel VKM protiprávně vedením vodárny a nájezdníky realizován. Stávající rozsudek NS podporuje námi soudu ji předložené důkazy.

Karma

Rozhodnutí předchozích soudů víc a více potvrzují, že to co prokazujeme je pravda.

Vedení VKM léta jedná protiprávně, protiprávní stav kryje a udržuje v chodu a toto již pochopil Vrchní soud, Ústavní soud ČR a nyní i Nejvyšší soud.

VKM

VRCHNÍ SOUD a kauza VKM

ÚSTAVNÍ SOUD a kauza VKM

CHCI ZDARMA CELÝ ROZSUDEK NS

Závěr

Ve znamení ochrany občanů a veřejného zájmu se nám konečně daří vykreslil jasnou čáru mezi právní integritou a protiprávním jednáním politiků a  korporátními praktikami Veolie. Děkujeme za vaši podporu. To, že se občané spojují a podporují prosazení transparentnosti a spravedlnosti ve veřejné správě, který ovlivňuje život nás občanů, nám moc pomáhá vytrvat. 

Tento případ je další, který dokazuje, že i když je cesta k spravedlnosti dlouhá a náročná, tak konečný výsledek stojí za to. Společně můžeme lepší a spravedlivý systém správy pro občany prosadit. 

Odkazy na důkazy

  • Toto může pro nápravu udělat vlastně každý – podpis PETICE VODA JE ŽIVOT – ZDE
  • Tunel VKM o co přišli občané Kladenska – ZDE

Externí odkazy

  • Usnesení NEJVYŠŠÍ SOUDU zamítá kroky VKM – ZDE
  • Ústavní soud zamítá ústavní stížnost VKM – ZDE
  • Ústavní soud POTVRZUJE oprávněnost ústavní stížností R. Novotného, který brání VKM – ZDE

sdílet na

90 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Slovan
30. 3. 2024 12:29
Ohodnotit příspěvek :
     

Až dorazí mistr světa omeleta ygorek, specialista na vodárenství, tak vám to tuna vše rozvrátí a utluče argumenty každého kdo bude pochybovat. Necháme se překvapit, možná někde zrovna padákuje, nedejbože nabírá argumentů na Googlu. To by tak hrálo.
🙋‍♂️ 🤣 🤣 🤣

Joe Arp
30. 3. 2024 15:54
Odpovědět  Slovan

Jo všude mají své lidi, ygorků je jako hnoje!

Slovan
30. 3. 2024 18:40
Odpovědět  Joe Arp

😊 😊 😊 to si piš.

Slovan
31. 3. 2024 09:20
Odpovědět  Joe Arp

Jak se do lesa zařvalo, tak se nic neozvalo a tuna kde se vzal, tu se vylíhnul a kulkama zakřesal. A že to trvalo než mu to vyřídili. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Joe Arp
31. 3. 2024 10:32
Odpovědět  Slovan

Pavle to jsou ti poradci v záloze, asi ho obeslali Českou poštou.

Slovan
31. 3. 2024 11:07
Odpovědět  Joe Arp

😊 😊 😊
….a ještě přes Autrálii.

janle57
30. 3. 2024 12:34
Ohodnotit příspěvek :
     

Každá slušná vláda,vzhledem k megazdražování vody,by zpětně vyvlastnila to, co
Dyba s Klausem přihráli Veolii a jiným podobným vydřiduchům,měli k tomu možnost
všichni vládní hlavouni, ať to byl Zeman,Sobotka,Špidla,Paroubek a nakonec
i přítel lidu nejvěrnější,slovenský Ukrajinec Babiš / o špíně z ODS se tady
taktně nezmiňuji /,a co ti ochránci plebsu udělali? Voda je čím dál dražší
a gauleiter EU Fiala všem radí: méně splachujte, méně se myjte a méně
vařte knedlíky,a to by bylo,abyste neušetřili do té doby než vám to za rok
vodní baroni z Veolie zase zdraží !!

Ladislav 💤
30. 3. 2024 13:18
Odpovědět  janle57

Čím vice “ušetříme,” pak vrazíme do Banderostánu na munici, co se angažoval ten hradní hnusný a odporný mamlas!!

Slovan
30. 3. 2024 14:25
Odpovědět  Ladislav 💤

Ušetříš kulový a to nejen na vodě ale i na elektřině, nebo na plynu. Jó, domácnosti možná ano, ale kapíci chtějí svoje enormní zisky a ty budou dokud bude čert na kozence Lízince jezdit. Protože čím více lidi ušetří, tak to prodejci zase o to více zdraží. Zkrátka potřebujeme letos bilion, tak ho z lidí vytlučeme a možností kudy je spousta. A lidi čumí a čumí a hádají se koho volit a odkud jsou židi. Mezitím pak zjistí, že jsou v otvoru. Totálně.
P.S. Zapomněl jsem na dřevo, ten kdo ho kupuje, nebo na něj chodí do lesa ví své.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Joe Arp
31. 3. 2024 11:55
Odpovědět  Slovan

Přesně, dostal jsem novou nabídku, plynu na další rok fixace. Základní sazba za kubík se snížila, no pokud se nikdo nepodívá dál do ceníku, kde se všecky ostatní položky (stálá platba, distribuce…..) rapidně zvýšily je spokojen, ušetří pár halířů na finální faktuře. Globální paraziti nás nepustí, ani náhodou!!

Slovan
31. 3. 2024 12:23
Odpovědět  Joe Arp

Víš, mě když volají a začnou nabízet a jak je to super atd, tak jim řeknu dobrá, teď mi spočítejte kolik mě přijde M3, mě nějaká megawathodina či co jiného nezajímá. No a oni mi to musí přepočítat hned během hovoru. Pak znich vypadne číslo a podle toho já se rozhoduji. Tečka.

Joe Arp
31. 3. 2024 13:31
Odpovědět  Slovan

Tak samozřejmě, já tak stejně. Jen tu upozorňuji na jejich taktiku, omračovat zákl. cenou hlupáky. Rovněž v obchodě sleduji cenu za kg, případně litr. Je to cudně malými písmeny, ale pro porovnávání to nepodstatnější.

Slovan
31. 3. 2024 14:38
Odpovědět  Joe Arp

Děláš dobře. Nedavno žena kupovala pípácké prsní řízky, drahý jak svina. Tají říkám kup ty kuřata celý já je za dvacet minut rozbourám a máš to jako od Přemka.Né, tak jsem si myslel své, ty to budeš platit já ne. 😊

ModrýKlokan
31. 3. 2024 16:58
Odpovědět  Joe Arp

@ Joe

Jo, taky to dělám. Kolikrát jsou to moc zajímavý srovnání. V podstatě dneska si musíš umět spočítat úplně všechno do detailu, pokud teda ti záleží na duševní hygieně a nechceš skončit jako úplný vořezko.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ygorek
31. 3. 2024 09:14
Odpovědět  janle57

Jak jsem uvedl před časem v podobné diskusi a jak vyplývá z aktuálního článku, přihráli “to” (tedy smlouvy o provozování vodovodů a kanalizací) Veolii a jiným podobných vydřiduchům zastupitelé obcí.
Pokud vašemu příspěvku dobře rozumím, tak všichni vládní hlavouni se ve vašich očích provinili tím
že neznárodnili podniky provozující vodovody a kanalizace, nebo nestanovili jednotnou cenu vody podobně, jako kdysi jiní hlavouni stanovili SMC (státní maloobchodní ceny, to pro nepamětníky).
Pokud se mýlím, tak v čem?

janle57
31. 3. 2024 10:31
Odpovědět  ygorek

Nevím jak Vám,ale mě a spoustě dalších ty vaše SMC v potravinách,energiích,
benzinu a dalším docela vyhovovaly,platí jedna 100% pravda,pokud tahle
odvětví vlastní stát,nikdy neokrádá vlastní lidi tolik,co nenažraní Bakalové,
Kellnerové,Křetínští a další svinská svoloč,Veolii nevyjímaje,se svými názory
byste mohl jít budovat kapitalismus někam do Středoafrické republiky.

Slovan
31. 3. 2024 11:08
Odpovědět  janle57

👍 👍 👍 👍 👍

Joe Arp
31. 3. 2024 11:57
Odpovědět  janle57

Jestli oni ho z tý Afriky nevykopli, v jednom báglu s Frantíkama.

ygorek
31. 3. 2024 14:21
Odpovědět  janle57

V době, kdy státní plánovači určovali ceny odhadem, bylo opravdu ledacos pohodlnější. Malou trmáckou bylo, že stát spěl nezadržitelně k bankrotu. Vybydlenost infrastruktury nebyla v některých odvětvích sanována ani za čtvrt století od převratu.

S jakými konkrétními názory bych měl jít budovat kapitalismus někam do Středoafrické republiky a proč? Zejména s přihlédnutím k tomu, že kapitalismus není třeba nikde budovat, kapitalismus jsou přirozené ekonomické vztahy ve specifických podmínkách (ty by měl umět rozpoznat každý).

Dokážete pro srovnání uvést svou definici kapitalismu?
(Tuhle otázku občas položím a vždy se dozvím něco nového.)

Děkuji.

31. 3. 2024 15:38
Odpovědět  ygorek

Kapitalismus jsou přirozené ekonomické vztahy? To myslíte vážně, nebo nás máte za idi-oty? Specifické podmínky? Definice kapitalismu? Tož napřed definujte ty “specifické podmínky” a dozvíte se habaděj nového sám od sebe. Pokud tedy toho budete schopný.

ygorek
31. 3. 2024 16:33

Pokud dobře rozumím vašemu příspěvku (odpovědi ne, na nic jsem se vás neptal), pak mi nezbývá, než odpovědět ano, mám a neodpostím si podotek, že pluralis majestatis používáte nepřípadně.
Jenom je mi divné, proč na to nutkavě upozorňujete každou svou při.írkou.

ModrýKlokan
31. 3. 2024 17:08
Odpovědět  ygorek

Seš retard a ničím to neokecáš. Tupý zideologizovaný jelito.

Administrátor
P.A.Semi
31. 3. 2024 18:56
Odpovědět  ModrýKlokan

Inu, ModrýKlokane, tříska a trám, zrovna vy byste neměl druhým vyčítat, že jsou “retard”…
πα½

Slovan
31. 3. 2024 19:38
Odpovědět  P.A.Semi

Tak popravdu vaše zapojení do diskuze na obhajobu soukmenovců jsem čekal, ale že to trvalo, děkuji. Hezké Velikonoce. 🙋‍♂️

1. 4. 2024 01:35
Odpovědět  ygorek

Neptal? No a? Tohle je pokec, ne katedra, a vy jste pouze jedním z méně rozumem obdařených pokecálistů, ne kantor kladoucí otázky.
Takže nás máš za idioty? Díky za upřímnost, vymatlaný smrade..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ModrýKlokan
31. 3. 2024 17:06
Odpovědět  ygorek

@ ygorek

Ty snad kecáš z hladu. Takže podle tebe infrastrukturu, kterou lidi za sociku vybudovali za 40 let, měli nyní za 35 let dokončit aktuální demokradi. Místo toho ji “vybydlovali” dál a podle tebe je to chyba komunistů před 40 a více lety. Máš na to papíry, nebo seš dementní ilegálně?

janle57
31. 3. 2024 19:36
Odpovědět  ygorek

Je dobré,že nám ty velikonoce obohatil zkušený kapitalistický teoretik,definovat Vám tu kapitalismus nebudu,to již přede mnou, před nějakými 200 lety udělal
nějaký pan Marx a to nebyl žádný blbec,to by mu nepokládal na hrob kytky
bývalý gauleiter EU Juncker,všechno,co o kapitalismu napsal se do puntíku
potvrzuje i v dnešních podmínkách,ty vaše přirozené kapitalistické ekonomické vztahy v podání EU k našemu státu tu asi nemusím komentovat,to tu vidíme
všichni dnes a denně,doufám,že mě s tím,co jsem Vám vzkázal,neudáte
vašemu kamarádovi gen.Koudelkovi z BIS jako zvláštního agenta Putina.

Slovan
31. 3. 2024 19:54
Odpovědět  janle57

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

ygorek
31. 3. 2024 20:48
Odpovědět  janle57

Aha.
Pokud použiji “přirozené ekonomické vztahy” a vy oponujete “přirozené ekonomické vztahy v podání EU …”, pak žijeme v rozdílných vesmírech.
Co naplat, stane se.
Vaše poslední věta (…doufám…Putina.) je do té míry mimořádná, že ji nedokáži komentovat, omlouvám se.

Boomer
31. 3. 2024 20:57
Odpovědět  janle57

.. EU je produktem vrcholné bolševické zvrhlosti, a vy osobně neberete v potaz ani základní parametry vývoje společnosti, ke které dospěla od dob Marxe. Vaše rigidní politické myšlení je na úrovni klasického náboženství, jen máte jiného boha, jiné moudré knihy a jiné svaté, podstata ovšem stejná, pevně věřit v dogmata, neklást otázky, neodpovídat na otázky. A kdyby se snad přece jen někdo něčeho takového dopouštěl, bolševická pěst musí tvrdě dopadnout.

A na závěr.. kdyby nedejbože/přírodo došlo k zázraku a zítra ráno byl v této zemi systém jak za Husáka, vy budete první, kdo se z toho po probuzení pos*re hrůzou…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
janle57
31. 3. 2024 21:53
Odpovědět  Boomer

Jen tak na vysvětlenou,milý pane,za Husáka,jak se na něj odvoláváte,mi vůbec nic nechybělo,nikdo mě nešikanoval,byť jsem nebyl v KSČ,mám
VŚ vzdělání a pracoval jsem v roce 1989 ve vedoucí funkci,v tom roce
jsem pobíral v průměru 6 800,-ročně, což je dnes cca 100 000,- a více,dostal jsem zdarma podnikový byt za příslib odpracování 15 let u st.podniku,
nájem včetně energií byl v té době 400,-Kč,kdybyste byl trochu soudný,držel byste hubu a tehdejší systém si dneska nebral do huby.

ygorek
31. 3. 2024 22:33
Odpovědět  janle57

Měsíc, rok, všechno jedno.
Již chápu.

Boomer
31. 3. 2024 23:47
Odpovědět  janle57

..kdybyste byl jen trochu soudný, možná by vám došlo, co jste za socialismu byl. Něco jako vybraná opička v ZOO, které bylo dovoleno se pohybovat mimo klec, bezpartijní kádr dle stranou určených směrných čísel pro všechno.. koukněte na soudruha nečlena, jak se pěkně zařadil, jak chápe zákonitosti systému. Berte si příklad!

A pak vám to někdo takhle podělal..to nenas*re, to přijde líto….

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
janle57
1. 4. 2024 09:22
Odpovědět  Boomer

Drž hubu,ty idiote a vypadni do USA,zalez tam do krabice
od pračky,kde si budeš svítit mobilem a ráno si vyžebráš
něco do huby,to je tvůj svět a tam patříš.

Boomer
1. 4. 2024 12:15
Odpovědět  janle57

.. kam bych chodil neplatící soudruhu, můj svět je tady, byl a bude, nedokázali mě z něho vyštípat ani bolševici se svými bezpartijními poskoky/přizdisráči. Můj dům můj hrad, vlastníma rukama a za moje poctivě vydělané peníze i v tom podivném polobolševickém hybridu kapitalismu vybudovaný.
Já vedoucí nebyl, já po nikom nemusel šlapat. Ale držela mě zde naděje, že se jim to jednou sesype na palice, no a jak tak čtu vaše příspěvky, vidím že k tomu došlo. A nejzajímavější na tom je fakt, že ti velcí komouši včas obrátili, dnes jsou zase ve vatě a na svoje bývalé poskoky se*ou jak Bílej Tesák na placatej šutr. A poskokové to nedokáží rozchodit ani po 35 letech. Ten pocit že jste byli a zůstáváte za blbce svědí, a škrábání nepomáhá, že jo?

Měl jsem v paneláku souseda, taky VŠ jako vy, bezpartijní, taky mu dali postík vedoucího, malinkej, bezvýznamnej, ale postík to prostě byl!
A on dnem nocí řešil, co jako od něho soudruzi čekají dál.. vstoupit?.. nevstoupit? Aby to nevypadalo blbě, aby neurazil tak i tak, že jo. No, nakonec vstoupil.. akorát že v září roku 1989. A než se ve straně rozkoukal, bylo po slavnosti i postíku.. ;o)))))))

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ygorek
2. 4. 2024 20:32
Odpovědět  janle57

Věřím vám. Vzhledem k použitému dorozumívacímu aparátu jste nicméně VUML absolvoval alespoň třikrát, z toho možná jednou bez asistenta.

31. 3. 2024 15:31
Odpovědět  ygorek

Veškeré strategické podniky a zařízení nutně musí být ve vlastnictví státu, a to nezávisle na politickém systému. Howgh!

Boomer
31. 3. 2024 15:50

..to je málo, ještě ti tam chybí dodatek, že o tom co je strategický podnik a zařízení může a musí rozhodnout výhradně stát. A rázem budem zpátky v únoru… v tom velkém, dělnickovítězném.

ygorek
31. 3. 2024 16:25
Odpovědět  Boomer

Přesně!

Slovan
31. 3. 2024 17:00
Odpovědět  ygorek

Taky že jo přesně, to je vaše myšlení, proto se nikdy s tímhle druhem “lidí” nikdy nemůžeme shodnout NIKDY!! Tedy já bych to zůžil na číslo jeden. Chtěl jsem už reagovat výše a jsem si počkal na přískok z vyšších pater, který se jak jsem očekával dostavil. Jak jinak přece TEN ÚNOR a kozinec. Rozpadlej kozinec. 🤣🤣🙄🤦‍♂️

Markýza
31. 3. 2024 17:06
Odpovědět  Boomer

Logika by rozhodnout nemohla? Sítě, letiště, elektrárny a uzlová nádraží – a to bych tak viděla všechno. Ale jestli vás něco napadne……

Boomer
31. 3. 2024 18:48
Odpovědět  Markýza

.. no, takové nějaké řeči o státním vlastnictví toho či onoho, ale třebas tamtoho už ne, tak to už jsme zažili. Jak někdo začne hospodařit s nesvým majetkem, logika jde postupně ve psí. A tuplem v sytému, kde lobování je legální součástí politického dění.
V těchto souvislostech mě jako řešení napadá pouze tvrdá diktatura osvíceného monarchy, ale momentálně na tuto oběť pro národ nemám čas. A když vidím, že se kvůli mojí lehce ironické připomínce rozprskali hned tři nevzdělaní debilové, ani by se mi do takové zodpovědnosti nechtělo.. abych to jaksi “zůžil”… ;o))))))

Takovej monarcha se snaží seč může, jenže oni se nějací duševní bezzemci dycinky ozvou, přiflusnou, blátem či ho*nem hodí, ale kloudného nápadu se od nich nedočkáte…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
31. 3. 2024 20:26
Odpovědět  Boomer

Monarchu zase odmítám já. Protože i když máte skvělého a osvíceného monarchu, jednou vám umře – a co pak?
Co se té logiky svého a nesvého týče, nepřipadá mi to zdaleka tak jednoduché. Jednak “své” má tendenci stávat se časem monopolem, čímž se stává nebezpečnějším, než stát. Protože do čela kartelu nejspíš nikdo nikoho volit nebude, žejo.
Samozřejmě jako všechno je to otázka rovnovodováhy…….ale pořád si myslím, že ty klíčové věci by měly být státní. Bez ohledu na všeliké lobbingy a prebendy – to bývalo, jest a bude.
Samozřejmě se může stát, že s tím budou hospodařit blbě, stejně, jako se může stát, že kartel se bude chovat jako sviňa – jak už tak kartely mívají ve zvyku. Jen by v těch nejdůležitějších věcech měla být aspoň šance obecního rozhodování, a to vám teda kartel fakt neposkytne. Ani omylem.

Boomer
31. 3. 2024 20:47
Odpovědět  Markýza

.. a kdo jako bude na obecní úrovni rozhodovat? Pitomci jako ti tři, kteří tu štěkají z opačné strany plotu, aniž by přispěli do diskuse čímkoli, co by se aspoň okrajově dalo považovat ze racionální úvahu či dokonce návrh?

Rovnováhu ve společnosti mají regulovat zákony a struktury společnosti, na něž byla tato pravomoc delegována. A jsme na prvním(z mnoha..) rozcestí.. kde vzít lidi dostatečně inteligentní a současně i morálně pevné k čemusi takovému?
Stále více se přikláním k demarchii jako jedné z perspektivních možností.. a opět jsme na rozcestí: stále více se obávám, že by k účasti na řízení společnosti, třeba jen na obecní úrovni, byli losem povoláni také podobní ňafající a flusající pitomci, o nichž píšu výše. Už jen současný stav v této oblasti je více než tristní, některá obecní zastupitelstva v regionu, ve kterém žiju, bych kompletně rozprášil karabáčem a některé jejich členy exemplárně…
P.S.
..skutečně osvícený monarcha si od prvního okamžiku svojí vlády začne vychovávat svého nástupce tak, aby úroveň jeho vládnutí byla nejméně o jeden stupeň vyšší.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ygorek
31. 3. 2024 21:45
Odpovědět  Boomer

To o čem píšete, je bohužel výsledkem vývoje státu, kdy se stát stává servisní organizací globálního kapitálu. Tato servisní organizace má jednak soužit jako rezervoár pracovní síly (pracovní sílu lze zaparkovat v sociální síti a v případě potřeby i zase vylovit), jednak jako spotřebiště zboží.
Je to dáno zásadním rozporem kapitalismu, kdy jsou lidé postupně eliminováni z výrobního procesu (ideálem je výroba bez účasti člověka) a zároveň jsou nepostradatelní jako hybatelé oběhu peněz.
Konečný stav lze vidět například jako sumu pobíračů dotací – nepodmíněných příjmů a sociálních dávek, které v plné výši utratí za služby (stravu, ošacení, ubytování).

Boomer
31. 3. 2024 23:33
Odpovědět  ygorek

.. postupné snížení potřeby živé pracovní síly pravděpodobně povede k její regulaci na udržitelný stav, souběžně dojde také k utlumení oběhu peněz. A zbytkový “oběh” finančního vyjádření hodnoty čehokoli bude jen ve virtuální formě.
No, nevím jak si s tímhle poradí marxistická teorie.

V okamžiku vybalancování systému pomine tlak na zisk, čímž bude tzv. zásadní rozpor kapitalismu vyřešen.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
1. 4. 2024 09:10
Odpovědět  Boomer

Boomere….kdepak máte takového osvíceného? Jelcin možná, ovšem ten si nevychovával, ten zabral v pudu sebezáchovy a měl z pr.dele kliku.
Existuje zkušenost – a následně i výzkumy – které dávají zapravdu obecným referendům. Že totiž víc hlav líp ví. Ukázalo se, že když necháte odhadovat/rozhodnout dav, zprůměrujou se vám tam všechny extrémy, včetně ratlíků, a to do stavu,víceméně přijatelného pro všechny.
Já to vidím na přímou demokracii a nějaké kecy o tom že takoví Švýcaři, těm se to přímodemokratuje, když jsou vyspělý národ – ty na mně neplatí. I oni se to museli kdysi naučit. Akorát že zatím to vidím jen jako teorii.

Boomer
1. 4. 2024 11:44
Odpovědět  Markýza

..tahle Galtonova teorie obecného rozumu bere za své v dobách, kdy média oblbují rychleji a spolehlivěji než pančovaná kořalka z pokoutní palírny.
V žádném systému, mimo přímou demokracii, nerozhoduje dav jako celek, ale vždy jen vybraná skupina, v níž časem blbci ukřičí ty rozumné.
Ano, principům přímé demokracie se lidi musí naučit, ovšem politici většinou dělají všechno možné, aby to lidem ztížili nebo jim v tom přímo zabránili. Zato velmi pilně pracují na vtištění pocitu, že všechno snažení, mimo to jejich(!) je k ničemu.

Markýza
1. 4. 2024 12:38
Odpovědět  Boomer

Taktak. Ale dělají to blbě, moc na sílu. Neřekla bych, že by to mělo extra výsledky. A nezdá se mi, že by lidi byli dneska oblbnutelnější, spíš naopak.

Boomer
1. 4. 2024 14:33
Odpovědět  Markýza

..politiky tlačí čas, proto vrší chyby, a mráz přichází z Kremlu, jak napsal kdysi Mlynář.

A už je to tu zas… ;o))))))

Mik
2. 4. 2024 15:57
Odpovědět  Markýza

Přímá demokracie je iluze v dobách kdy většina má mozky vygumovane mediální propagandou. Média budou ještě dloooouho královat, to nedělejte zbytečné naděje.

ModrýKlokan
31. 3. 2024 17:09
Odpovědět  Boomer

Boomer a ygorek, političtí aktivisti Pat a Mat, jste se hledali, až jste se našli. Křupani s drátkem mezi ušima.

Standa
31. 3. 2024 17:21
Odpovědět  ModrýKlokan

Má vůbec smysl boo a magorka komentovat?

Slovan
31. 3. 2024 19:47
Odpovědět  Standa

Nemá, jsou to ubožáci poštěkávající za plotem, protože na ně zřejmě systém zapomněl a vyšli naprázdno. Myslím v té zlodějně, která drancuje republiku od 89 roku. Nejraději by vše z privatizovali sami pro sebe. Pak by to bylo to správné.

Boomer
1. 4. 2024 23:13
Odpovědět  Slovan

..ty, jakožto celoživotní tupá lopata u míchačky, si nedokážeš představit, že by mohl existovat někdo, kdo se má celkem dobře a přitom kvůli tomu nemusel a nemusí krást. Být spokojený se svým životem-tudíž se mít dobře, neznamená jen podřadné žrádlo a chlast u výčepáku ve sklepě.

Cogito, ergo sum…;o)))))

1. 4. 2024 01:43
Odpovědět  ModrýKlokan

Tys v tom smetí, co jim tam prohání průvan, zaznamenal aj drátek? Blahopřeji!

Joe Arp
1. 4. 2024 11:16
Odpovědět  ModrýKlokan

Je spousta šachistů co hrají partie sami se sebou. Bacha na švédy!

1. 4. 2024 02:00
Odpovědět  Boomer

No, kapitálisto, čím více se budou odkopávat sobečtí arogantní namachrovanci, tím dříve se toho Února II. dočkají.
Těšíš se, jak zase zalezeš do koutka a budeš chtít být menší a ještě menší, až budeš nejmenším na světě?
Nebo jenom otočíš už dopředu připravený kabátek rubem ven, aby upomínal na dělnáckou halenu, místo inflací vymáznutého kapitálu si vysomruješ na Kapitál, a budeš si za halasného budovatelského slámomlácení – to ti jde mimochodem moc dobře, škoda takovej talent nechat ležet ladem – hledat nějakej šikovnej pelíšek jako byl ten předhadrákovej?

Slovan
1. 4. 2024 08:45

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

Boomer
1. 4. 2024 11:50

.. ale jdi ty proroku. ;o)))))
Šlápnul jsem ti na pacičku, že jo? Jak se ocitneš mimo Pjakinovy obzory, stává se z tebe zapšklý buran z paneláku, co o všech všechno ví, kterému je jasné jak se kdo zachová, až k něčemu dojde.

Víš životě a lidech prd, brigadýre…

1. 4. 2024 15:23
Odpovědět  Boomer

Se-reš mimo mísu mudrlante. Nejsem apoštolem KSB ani žrout moudrostí politruka Pjakina. Ale abych věděl co se vrbí ve Federaci a jaký spodní proudy tam, tak na něj chodím, to jo. Když z toho vymáznu globálního prediktora, jsem pak celkem v obraze.
Šlápnul? Pravda, něco mě pošimralo a já co to je. Ale když jsem se ohnul, abych se podrbal, tak jsem si upšouk, a ono to ulítlo. Tak tos byl ty, co tě odfouk můj prd? No, moc velká váha zrovna nejseš.
A ted mě omluv, jdu bádat o životě a jaký smysl v něm vidí a mu dávají kapitálisti. Nabeton to budou objevný myšlénky a prdy mého vědění, na které mě upozornuješ, tím zmohutní.
Hele, co takhle kdybys napsal povídku: “Kterak si kovaný kapitálista v reálsocialismu hnízdečko vystlal”?
A jinak – střílíš vedle. Kdy a kde jsem psal že k něčemu dojde až poté, co k tomu došlo?
Tož se měj a připravuj se na rok 2026, během kterého dojde dle mého prdovědění ke zlomu. Zda k horšímu, či k lepšímu, a pro koho k horšímu, a pro koho k lepšímu, těžko říct, ale ke zlomu jo. Tak si na mě pak vzpomen, že jsem tě na to upozornil v dubnu 2024.

Boomer
1. 4. 2024 15:59

..zamysli se nad svým předposledním odstavcem a potom si pořádně přečti, co jsem ti napsal já. Stává se z tebe ubohoučký užvaněný senila, brigadýre…

Standa
2. 4. 2024 20:50
Odpovědět  Boomer

Fuj, jak jsem napsal ,urážíš a je s tebe cítit to IQ dnešního dne!

Boomer
2. 4. 2024 20:55
Odpovědět  Standa

.. je z tebe cítit, z tebe, z tebe, opište si to několikrát pro lepší zapamatování, pane doktore…

Standa
2. 4. 2024 20:47

Pozor BOO má 10 slepic a je tedy podnikatel! A udává, jak se zmínil adminovi!

Boomer
2. 4. 2024 21:00
Odpovědět  Standa

..no nepovídej, pane doktore. A kdy že jsem se zmínil? Povídejte! Důkazní břemeno leží na vaší polovině kurtu…páč jináč tomu na venkově říkáme “cintání si pentle”. A takoví potom ztrácejí i poslední zbytky vážnosti.
Jo, a slepice nemám, ale možná si nějaké pořídím, ať máte radost…

Václav
30. 3. 2024 13:24
Ohodnotit příspěvek :
     

bylo by dobré panu Novotnému přispět na transparentní účet, protože za nás bojuje dlouhé roky a snaží se vrátit vodu do českých rukou. A to vše nejen stojí hodně úsilí, ale i peněz. Lidé , pojďme mu pomoci i malou částkou.

stefan
30. 3. 2024 13:34
Odpovědět  Václav

Dobry napad. Ale co z lidskou hlovpost. Kde je dno. A co se zradnou vrchnosti nami platenov?
Dokedy este se nechame okradat,okydavat a ponizovat.

Slovan
30. 3. 2024 14:32
Odpovědět  Václav

To co dělá pan Novotný mu mohou všuchni lidé líbat pozadí, co pro ně dělá. Také po něm jdou i na bombu pod autem došlo, jako na Sicílii. Obdivuji ho s jakou zarputilostí do nich jde, nebo jak se k němu choval Senát a snad i PS. Se zeptejte. Jsem mu i napsal, že si to lidi nezaslouží, když jsou takový vemena a na vše kálí.

Markýza
30. 3. 2024 15:57
Odpovědět  Václav

Já přispívám jemu i Kverulantovi. Ne moc, ale když nás budou ty…miliony…..

ModrýKlokan
31. 3. 2024 17:11
Odpovědět  Markýza

@ Markýza 1+

Smekám klobouček.

Burák
30. 3. 2024 14:03
Ohodnotit příspěvek :
     

Oni to nedělají jen zde ale po celém světě. Návrat se do fungujícího vztahu mezi výrobcem a spotřebitelem. Nic nemusíte vymýšlet, nic vyvíjet, ani moc investovat do výrobních prostor. Jen si podplatite lidi na správných místech a někdy je ani nemusíte uplácet a stačí jim nabídnout pouze kariéru v budoucí společnosti. Pako s deseti tituly, který nikdy nic nedokázal a chytl se jen na mizerně placeném místě na to vždy naskočí a bude plnit všechny vaše rozkazy. Postavil bych je ke zdi a odstřelil, přesně jako to dělají v Číně. Všimněte si totiž, že když se to náhodou celé odkryje, tak tací místo kriminálu obdrží ještě nějakou trafiku, kde fungují i nadále i když třeba už za méně peněz. Co to vypovídá? No, že se zločin u nás vyplácí..

Slovan
30. 3. 2024 14:36
Odpovědět  Burák

A to je důvod proč bych já nic takového nedělal. Lidi muší padnout na držky, jinak nepřestanou se takhle chovat jak se chovají. Jen jaké je nynější sváteční obžérství. Narvaný košíky žrádlem a vším možným a hamty, hamty. 👎🤦‍♂️🙄👎

Administrátor
P.A.Semi
30. 3. 2024 16:08
Ohodnotit příspěvek :
     

To by mě zajímalo, o co je lepší Compas Capital Consult z Ostravska, než Veolia…?
A “zadostiučinění” ve výši 20 000 Kč, o které se tu handrkovali 20 let, vypadá spíš dost směšně…
(doufám, že si “stěžovatelka” za těch 20 let aspoň zaplatila víc než 10 hodin advokáta…)

πα½

ANTIUKRAJINEC
30. 3. 2024 17:25
Ohodnotit příspěvek :
     

Napřed to prodají cizincům a pak fňukají jak malý děcka

Slovan
30. 3. 2024 18:44
Odpovědět  ANTIUKRAJINEC

Nevím proč takový výsměch? Co se tu neprodalo neúrekom spousty jiných věcí? Co věcích, celá republika. 🙄👎

zuzana
30. 3. 2024 18:11
Ohodnotit příspěvek :
     

CERN otestuje velký hadronový urychlovač během nadcházejícího zatmění Slunce

https://aktax.cz/cern-otestuje-velky-hadronovy-urychlovac-behem-nadchazejiciho-zatmeni-slunce/

Ijn
30. 3. 2024 19:14
Ohodnotit příspěvek :
     

Projebat všechny suroviny (klaus+ Špidla) energie dokázali jenom podplaceni zrádce a zrůdy včetně Bank a petrochemie=Zeman

miro
30. 3. 2024 19:48
Ohodnotit příspěvek :
     

Výsledkem soudu by měla byt odsouzená banda zmetků,konfiskace jejich majetků a vracení peněz od kreténu žabožroutů.

Rosňa
31. 3. 2024 11:02
Odpovědět  miro

Za vším hledej Žida, tedy i francouzkého Žida.

Jaroslavem
31. 3. 2024 06:34
Ohodnotit příspěvek :
     

Ale pořád chybí odpověď na otázku,kdo ponese odpovědnost a zaplatí škody!!! V tomto demobolševickém totalitním režimu si nese odpovědnost jen spodina. Až tam bude, že půjdou demobolševický prasata do lochu, můžeme se teprve potom bavit o spravedlnosti

Frank1
31. 3. 2024 09:02
Ohodnotit příspěvek :
     

Podplatit politiky za ucelem ovladnuti vodnich zdroju a zisku z nich se deje i na zapade. Tam ovsem probiha naprava rychleji, protoze soudy jsou vice nezavisle.
Zlodeji se vsude snazi dostat uplacenim k trvalym ziskum z majetku verejnosti.

ygorek
31. 3. 2024 14:25
Odpovědět  Frank1

Přesně.
Uvedený proces má tuším i zavedený název – “dobývání renty” (rent-seeking).

ModrýKlokan
31. 3. 2024 17:15
Odpovědět  ygorek

Ygorku co kdybys šel hluboko, tam do té hnědé dírky? Chytráčci a škůdci jako ty by měli být rádi, že ještě nedostali lopatou přes xicht.

Joe Arp
31. 3. 2024 17:41
Odpovědět  ModrýKlokan

No vidíš a máš to odborně a i englicky. Zlodějina, po kapitalisticku je dobývání renty, jak vznosné. Tak pravděpodobný jeden z dobyvatelů to zná i francouzsky.

Slovan
31. 3. 2024 14:47
Odpovědět  Frank1

Tak tady je asi něco špatně, NÉÉÉ!! A že se o to pokouší i na Západě je hezké, ale neomluvitelné. Utratit jako v Číně. A hotovo. O tom se ale celou dobu tuna bavíme, že to má nějaký zavedený název mě vůbec,ale vůbec, jako danového poplatníka a člena danného státu nezajímá, já platím.

ygorek
31. 3. 2024 20:58
Odpovědět  Slovan

Výjimka ze zásady nediskutovat s trollem.

Je zajímavé, že někdo, kdo mi doporučoval studium http://www.pravdaovode.cz, sám stránku pravděpodobně ani neotevřel.

https://pravdaovode.cz/novinky/dobyvani-renty/

Boomer
1. 4. 2024 22:29
Odpovědět  ygorek

.. ten tvor není troll, on je opravdu jen rozumu mdlého. S trollením může jeden přestat, ale blbost se uděluje doživotně…

Slovan
2. 4. 2024 08:29
Odpovědět  Boomer

No jo no, to ale neznamená když umíš lépeji Googlit, že nemůžeš být vemeno z kozenky Lízinky. Však víš, Šervůd. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Standa
2. 4. 2024 20:57
Odpovědět  Slovan

BOO s ygorek si nebudeme všímat. Magorci se sešli dva! Opravdu slepičář s magorkem , rozumu mdlého a skutečně blbost , jak je na nich vidět ,,blbost se uděluje doživotně”