politika

Nejdůležitější důsledek vystoupení Ruska ze START-3

Z nějakého důvodu se každý zaměřuje především na dva body:

  • A) USA již nebudou moci kontrolovat odpalovací zařízení v Rusku, sklady, nosiče atd. To znamená, že nebudou moci zjistit podrobnosti týkající se jaderných zbraní. Zejména o nejnovějších.
  • B) Nyní bude nutné zahrnout do smlouvy Francii a Británii, to znamená buď zvýšit počet jaderných hlavic v Rusku, nebo snížit jejich počet ve Spojených státech.

Ano, oba body jsou nepochybně důležité a relevantní. Ale je tu další bod, který vyplynul ze smlouvy START-3, a který může mít maximální dopad na Spojené státy.

Hovoříme o odstavci 11 článku 4 této smlouvy. Zde je to, co předepisuje:

11. Strategické útočné zbraně, na které se vztahuje tato smlouva, nesmějí být umístěny mimo území žádné ze stran.

K tomu můžeme říci toto: Rusko nyní může rozmístit jaderné zbraně MIMO Rusko. Tedy kdekoliv.  Dokonce i na Kubě, dokonce i v Nikaragui, dokonce i ve Venezuele.

Dovolte mi připomenout, že ke karibské krizi došlo proto, že SSSR v reakci na rozmístění amerických raket v Turecku, se pokusil umístit jaderné zbraně na Kubu. Tehdy začali být Američané znepokojeni. 

To je tehdy vyděsilo natolik, že byli připraveni na třetí světovou válku, jen aby na Kubě nebyly rakety.  Teprve po tomto příběhu začali vnímat SSSR jako zdroj vážné hrozby a mluvili s ním rovnocenně.

Nyní, když vezmeme v úvahu hypersonické zbraně, “Poseidony” a další “Putinovy ​​karikatury”, bude hrozba 10krát závažnější než během karibské krize. Řekněme, že vzdálenost z Kuby do Washingtonu je 1800 km. Pro “Kynžal” je to asi 8 minut letu. A jeho dosah takovou vzdálenost pokrývá.

Ale teď mohou i Spojené státy umístit jaderné zbraně blíže k Rusku, že?

Obecně ano, ale nesmíme zapomínat na to, že Spojené státy jsou podvodník. Podepisují jakékoli podobné dohody pouze jako prostředek k zadržování oponentů. Zejména takových, kteří dodržují zákony, jako Rusko. Rusko podepsalo START-3 a chová se čestně, v souladu s duchem smlouvy. 

Do smlouvy však není zahrnuta Francie a Británie. To znamená, že tyto země jakoby neexistují, ačkoli zbraně mají. A Rusko tyto zbraně nijak nekontroluje.

A to navzdory skutečnosti, že z Británie a Francie je do Moskvy – 2000 km. Petersburg – 1800. To znamená, že je to přibližně stejné jako z Kuby do Washingtonu. Chytré schéma, souhlasíte?

Celé ty roky měl a má blok NATO místa s jadernými zbraněmi 1800 km od ruského území. To je stejná karibská krize, jen obráceně. Rusko ale nepištělo jako oni v 60. letech minulého století. Chovalo se klidně, zdrženlivě a prostě žádalo, aby byla respektována jeho bezpečnost. 

Ale Francie a Británie jsou jen polovinou problémů. Ostatně existuje i systém PVO (Systém protiraketové obrany), jehož odpalovací zařízení jsou našťouchány po celé Evropě.

Formálně tyto instalace neslouží k útoku, ale k obraně. To znamená, že musí sestřelit balistické střely Ruska, pokud poletí do Evropy nebo nad Evropu.

Smlouva START-3 instalaci takových systémů nezakazuje a Spojené státy toho aktivně využívají.  Nicméně všichni vojenští experti (a sám Putin to opakovaně prohlásil), že odpalovací zařízení protiraketové obrany lze velmi snadno a rychle převybavit raketami, které budou použity k útoku.

No, je to jako kdyby naši protiletadloví dělostřelci předělali protivzdušnou obranu S-300 pro údery ne na letadla, ale na zemi. Američané mohou udělat totéž. Veškerá infrastruktura v Evropě k tomu již existuje. Kontrola ze strany Ruska není žádná.

Nikdo neví, co je naloženo v těchto zařízeních protiraketové obrany. Možná už jsou tam dávno jaderné hlavice o síle 300 kilotun zacílené na Moskvu a další velká města. Jak to můžeme vědět?

Obecně tato smlouva START-3 byla další fikcí, která pouze omezovala Rusko, ale nijak neomezovala Spojené státy. Američané si dělali, co chtěli, našli v této smlouvě díry a bezostyšně je využili.

Doufám, že naši neodstoupili od smlouvy jen tak. Jeden náznak stavby šachet pro „Sarmaty“ někde v Nikaragui nám umožní být svědky pištění planetárního měřítka.

Pro Pokec24 přeložila Janinna

https://bit.ly/41zsMvf

sdílet na

49 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Pedro
1. 3. 2023 06:19
Ohodnotit příspěvek :
     

Rusku trvá 50 let, než zjistí, že zločinec podvádí a lže? S američanem bych nepodepsal ani smlouvu o koupi bedýnky jablek, polovinu shnilých by dali mě a ty dobré by si vzali! Podlí křiváci odjakživa. Indiány taky vždy podrazili, divné, že jim Rusové věřili.

Pavel K
1. 3. 2023 08:59
Odpovědět  Pedro

Tak nemůže Gosudar na plnou pusu říci, že to moc dobře vědí a že tam mají svoje lidi.
Pochybuji že by byli až takový naivkové a neuměli taky mlžit. Je to poker.

Pedro
1. 3. 2023 09:19
Odpovědět  Pavel K

Napálí mě jednou, podruhé si dám pozor. Nechali se napálit pokaždé, jako že se NATO nebude roztahovat, např.že?

Albi
1. 3. 2023 10:56
Odpovědět  Pedro

Kdyby se nechali “napálit”, pak by všechno vypadalo úplně jinak.
Řízení státu není legrace, jak můžeme vidět v naší zemičce na vlastní oči – tj. vlastní zkušenost.
A pozor, není přímá úměra mezi velikostí státu a schopností řídit.
Takže porovnávejme třeba “trojku” Putin + Lavrov + Šojgu a Pavel + Lipavský + Černochová.

Albi
1. 3. 2023 10:44
Odpovědět  Pavel K

Copak to neříká? A pomáhá to?

Pavel K
1. 3. 2023 12:06
Odpovědět  Albi

….už mlčím ani nedutám.🙏🙏🙏🍺👍

Jaroslav
1. 3. 2023 15:15
Odpovědět  Pavel K

Bohužel američani rozumí jenom síle a slušnost si vysvětlují jako slabost. Také spoléhají na to, že Rusko má genetický odpor k válce a nepoužije proti nim sílu. No a tak se k němu chovají hůře než k Severní Korei. V Izraeli je spousta ruských židů, kteří by poradili jak na to

Pavel K
1. 3. 2023 19:51
Odpovědět  Jaroslav

Tak to je mi jasný, já jsem taky jednou poradil vůdcovi a jak dopadl, naštěstí, ale málo. 🤣 Ale jestli myslíte teď co já, tak třeba k tomu jednou bohužel dojde, ale to už nás hlava bolet nebude. 🙋‍♂️

Albi
1. 3. 2023 10:42
Odpovědět  Pedro

Rusové (mimo členů silné ruské 5. kolony) jim samozřejmě nevěří.
Jenže všichni sdílíme jednu planetu, jinou nemáme. A Rusko je v situaci, že každý neuvážený krok by ho zahnal do naprosté izolace – a ve výsledku by to mohlo dopadnout tak, že Rusko proti celému světu – tentokrát skutečně celému – by nemělo vůbec žádnou šanci.

Sami muisíme vidět, jak jsou lidé manipulatelní a kolik už je totálně zmanipulovcaných.

Pavel
2. 3. 2023 00:53
Odpovědět  Pedro

no mám kamaráda / opravdu velmi zámožného člověk/ rodina jeho ženy jej zneužívala jak finančně tak skrz jeho známosti ten maník ze staré školy dnes je mu cca 60 let čekal a čekal tak dlouho až jeho děti byly dospělé a ti hlupáci si byli tak sebejistí svou rádoby inteligencí a nadvládou nad tím člověkem že si nic nepřipouštěli že by se něco mohlo změnit a ejhle ten člověk najednou všechny vyházel finančně zlikvidoval a ponížil sice proběhlo pár soudů ale ta famílie zůstala na ulici a čemu jsme se nejvíc zasmáli že jim zůstali na krku i dluhy které jak z něj vypadlo na ně chystal posledních 5 let nikdo z nás jsme to ani netušili pouze jsme ho vždy litovali jak s ním ta famílie vorá jak má těžký život a že si naváží našich rad a náznaků jak se vše má a najednou sklapla pas a mi všichni čuměli jako tele na vrata myslím si že to tak dopadne i s ivanem a námi vyspělým anglosaským světem a jeho poskoky

Spam Bety
2. 3. 2023 18:07
Odpovědět  Pedro

Ono to bývá tak, že někteří to vidět nechtějí, zvlášť když doufají ve ( a mají slíben) vysoký životní styl.
Ostatní pak oblbnou pohádkami o demokracii a je vymalováno.
Zapomínáte, jak u nás byla spousta lidí přesvědčena, že slunce vychází v USA?
Jak jim Havel v tom svém projevu v kongresu lezl do zadku? Jak nás televize přesvědčovala,
že všichni západní podnikatelé jsou poctivost sama? A myslíte, že v Rusku to bylo jiné?
A než se nadějete lidé si zvyknou, že kriminalita, korupce, prostituce , drogy a válečné konflikty
jsou platbou za tu úžasnou demošku.

unor 2022
1. 3. 2023 08:07
Ohodnotit příspěvek :
     

Takto rozumne vzato nelze proti kroku odstoupeni Ruska nic namitat.
Kdyz parita tak parita.
A navic. Smlouvy lze uzavirat jen se slusnymi lidmi. A to amici nejsou.

Markýza
1. 3. 2023 09:21
Ohodnotit příspěvek :
     

Cha, v Nikaragui? Číňani před pár měsíci jen tak ledabyle vypustili do prostoru, že by se jim líbila taková menší základnička v Argentině. Někde na jihu, div ne v Ohňové zemi. A hned nastalo pištěníčko! Prý že Monroeova doktrína.
Mně osobně se nelíbí ten posměšný tón via USA – je to přesně totéž, co dělali Amíci směrem k Rusku.
Ale jestli je to nějaký bloger a ne oficiální zdroj, tak je to jedno.

Albi
1. 3. 2023 11:00
Odpovědět  Markýza

Z gaučové anonymity je to veselé. Na mikrofon někde na ulici do večerních zpráv by to nikdo z nich neřekl.

Markýza
1. 3. 2023 18:23
Odpovědět  Albi

To doufám.

1. 3. 2023 13:58
Odpovědět  Markýza

Mě se líbí už sám ten pojem “Monroeova doktrína”. A co jako? Co je světu do ní? Je snad zanesena v nějakých mezinárodních smlouvách či co? A svět to žere…
Bylo by to k smíchu, kdyby to nebylo k pláči.

Markýza
1. 3. 2023 14:32

Jojo. To mě taky fascinuje – že se nikdo – z Jihoameričanů zvláště – nezeptá – NO A?? Co je nám do vaší doktríny? Notabene dvěstě let staré? Tohle jsou naše země, vy doktríni!
Ale třeba jsme jen netrpěliví a dočkáme se.

Boomer
1. 3. 2023 19:55
Odpovědět  Markýza

.. každé víno musí dozrát. Ale k dozrání musí mít potenciál, vína bez potenciálu vinař musí nějak chytře rychle prodat nebo zužitkovat na vinný ocet. Třeba svatomartinská.. ;-))

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
2. 3. 2023 08:17
Odpovědět  Boomer

Řekl jste to poteicky, ale ano. Když to má být co k čemu, musí dozrát přirozenou cestou.

Boomer
1. 3. 2023 19:54
Odpovědět  Markýza

.. navíc Nikaragua je nudle, kde nic neschováte a když už přece jen by, je to na ráně ze všech stran. Argentina, to už je iné kafeeé..

Vaska
1. 3. 2023 10:01
Ohodnotit příspěvek :
     

no začíná přituhovat – vykulencovo gestapo a státní represivní aparát v akci –
https://www.youtube.com/watch?v=zxVW0HN3sIo
https://t.me/selskyrozum/28490

All
1. 3. 2023 10:53
Odpovědět  Vaska

Špinavý systém odkoukaný od gestapa, stb i metod z usa jak likvidovat pravdu u lidí. Asi tak před 10 léty jsem podával trestní oznámení na skupinu lidí,co prodávali žákům a studentům léky působící na psychiku ( tramal,tramadol a jiné) u policie ČR, podával jsem stížnost i u ministra zdravotnictví. Ministr jen blablabla,hodil jakoby kontrolu na kraj do ostravy a ůředníci si jen pozišťovali info o mně,aby na mně něco našli a mohli se mne zbavit. Naprosto opačné reakce,umlčování pravdy,i zločinu,jen aby ůřadové včetně ministra nic nedělali a umlčovali občany i vlastní voliče. Emerika v akci,zločin povolen a podporován ůřady až po ministra,tohle běží.Nedejme se,nebo nás zítra budou mlátit a krmit pilinami se zapékanými brouky,čím větší odpor a hromadný,tím lépe. Konat.

All
1. 3. 2023 11:00
Odpovědět  All

Já potkal dvě mladé ukrajinky na nádraží,ptal jsem se jich,jestli ví,že u nich doma existuje fašizmus a nacismus a ať si to jdou vyřídit domů a nás nevysávají,mlčely.

Gales
1. 3. 2023 11:15
Odpovědět  Vaska

Odpor začít na Rajcheliádě 11.3.

All
1. 3. 2023 11:43
Odpovědět  Gales

V roce 1968 jsme hovořili na ulicích se sovět.vojáky a vysvětlovali,že u nás není žádná kontrarevoluce a že chceme mír a klid. Tak mluvme i dnes otevřeně s ukrajinci a říkejme jim pravdu,že u nich doma nechali růst fašizmus a banderonacismus a ten u nás nechceme a ať jdou domů a že putin je už osvobozuje od nacistů.Musí to i u nás slyšet.

Gales
1. 3. 2023 14:27
Odpovědět  All

Dobrej nápad.Ale náš ukrajinskej premiér a sebranka kolem něho,dělají všechno aby Ukrajince zastrašili.

Pavel K
1. 3. 2023 20:06
Odpovědět  Vaska

👍 👍 👍 👍 👍 👍
STATEČNÝ TO PÁN SKLÁNÍM POKLONU. 🍀🍀🌹🌹🙋‍♂️🙋‍♂️

Pijack
1. 3. 2023 10:37
Ohodnotit příspěvek :
     

Nabyl jsem přesvědčení, že pokud by měla jaderná válka vypuknout, tak určitě a pouze na území USA. Je mi líto indiánů a jejich krásné původní země. Ale nebude mi líto anglosaských vylízanců. Ti by měli být spálení zaživa.

Pijack
1. 3. 2023 10:40
Odpovědět  Pijack

A vůbec nejlepší by bylo, kdyby v době exploze prvních jaderných hlavic nad Bílým domem, tam pobývala delegace z Českého Senátu pod vedením skřítka Vystrčila a vládní delegace všech ministrů Fialové vlády. Bóžínku, to by byla nádhera 🙂

katango
1. 3. 2023 13:12
Odpovědět  Pijack

Osvětlila bych svá okna v ten slavný den.

PENNYS
1. 3. 2023 17:19
Odpovědět  Pijack

Super, já si myslím ,že bychom mohly poprosit RUSKO ,aby nám sem poslaly alespon jednu “Sermatku.”
na 100% by se hniloba, zrádnost,určité části českého národa vyčistila!

PENNYS
1. 3. 2023 17:13
Odpovědět  Pijack

úplně, ve všem souhlasím , berete mi to z úst

Janvac
1. 3. 2023 10:41
Ohodnotit příspěvek :
     

Po oznameni Putina reagovala Nulandova, ze chteji jednat! To je potvrzeni dulezitosti rozhodnuti V. Putina. Ted si daji Rusove na cas.

Pijack
1. 3. 2023 10:51
Odpovědět  Janvac

Jsou to křiváci a zbabělci. Vždycky chtějí jednat, až když se dostanou do kouta vlastní rozpínavostí. Všude, kde je vyhnali, tak jak jim docvaklo, že už není útěku vyhnutí, začali diplomaté lavírovat a lhát. Naštěstí jim na to nikdo neskočil, protože zkušenosti s Američany jsou již mnoha zemím známé.

Pavel K
1. 3. 2023 12:13
Odpovědět  Pijack

👍 👍 👍 👍

Autor
1. 3. 2023 20:57
Odpovědět  Pijack

Souhlas. Chtějí jen pozastavit pozastavení a mít především onen přístup k informacím.

Pavel
1. 3. 2023 21:10
Odpovědět  Pijack

To co nazyvaji “vyjednavanim”…
Nejdrive si vyhlidnou obet a ty potom nadiktuji podminky , ktere obet /vlada statu/ musi predem splnit.
Tim si obet poridi okupaci a potom se jedna o podrobnostech..
Kdyz obet na to nepristoupi zacnou jecet , my jsme chteli mirumilovne jednat ,ale voni odmitli a chteji, rozumi jenom nasili bez vyjednavani..
Rozumi jenom primitivnimu natlaku,hrube sily.
Kterou my neochotne ,my antivalecny humanisti ,dela nam to opravdu hrozny potize ale kazdej musi uznat ,ze nic jineho nam nezbyva, nez zakrocit agresi, armadou..
Terorem masakru barevny revoluce ,atd.
A bombardovat a bombardovat jejich zeny deti a rodiny ve dne v noci..
Jenom tak muzeme zajistit pro ten narod /pro nami vyhlidnutou obet naseho vyjednavani ktera nechtela s nama vyjednavat po dobrym/ ,svobodu a lidsky prava.
Ted se tyhle triky odhaluji , mluvi se o nich verejne a vo takovy vyjednavani stoji jen vlady a obeti s mentalitou sluhu , hledajicich za kazdou cenu svyho otrokare..
Podvodnik neni spravne slovo , podvodnik je v podstate humanista, podvadi ale bez nasili..

Pavel
1. 3. 2023 21:18
Odpovědět  Pavel

Dalsi obeti se kterymi musi usak “vyjednavat” , je obet , ktera ma na svem uzemi nejake suroviny , ktery chteji , na kterych se da vydelat ,zkratka ktery musi vyloupit ..
Tak navrhnou vyjednavani…
Kdyz se obet zdraha , poslou “vyjednavat” na takovou vladu , zaplaceny a vyzbrojeny po zuby armady teroristu .
V jejich valce proti teroru..

Pavel
1. 3. 2023 21:29
Odpovědět  Pavel

Ted v takovych pripadech /nikdo jim nepomuze/,maji vlady a zaroven obeti velmi tezky rozhodovani.
Bud si vyjednaji kolonialismus a vydrancovani a nadava se jim do sluhu USA , nebo kdyz vyjednavani odmitnou ,valku , revoluci , teroristy a nestesti a tragedie pro sve obcany , kdyz odmitnou se podridit ..
Je to pripad chytryho Janukovice , ktery to chtel hrat na obe strany, na ruskou a na EU , aby z toho pro narod vytezil co nejvice..
Rus potom v 2014 ,chtel dat vice penez a vyhod Ukrajine, nez EU..
V posledni chvili stacil zmizet a zachranit si holej zivot….

Markýza
1. 3. 2023 14:34
Odpovědět  Janvac

Viktorka? královna cynismu a intrik? No, ta je profláklá, na tu si zřejmě dá ruská diplomacie dobrý pozor.

Janvac
1. 3. 2023 10:49
Ohodnotit příspěvek :
     

Fakta o chudnuti lidi v Cesku:
https://cz24.news/chudneme-nejrychleji-v-historii-zivotni-standard-klesa-vyhlidky-se-nezlepsuji/

Gales
1. 3. 2023 11:04
Ohodnotit příspěvek :
     

A proto je potřeba obnovit nebo vybudovat základny blíže k amíkům.Ať chcípnou válečnické svině.

Velitel
1. 3. 2023 13:40
Ohodnotit příspěvek :
     

Autor je dost mimo a vlastně ani netuší o čem je smlouva START3. Svou neznalost pak demonstruje příklady v kterých znovu potvrzuje, že neví o čem píše.
To nejdůležitější je definovat si pojem co je a co není strategická jaderná zbraň polde Staer 3, Z jistou mirou zjednodušení jde o mezikontinentální rakety s doletem přes 5000km a strategické bombardéry.
Klíčový je dolet přes 5000 km.
Důkazem buduž fakt, že USA má své jaderné zbraně v SRN,Itálii nebo Turecku. což by podle výkladu autora nemohla, protože nejde o území USA.
Vše s doletem pod 5000km se považuje za taktickou jadernou zbraň. Jinak řečeno bez ohledu na Start-3 Rusku nic nebrání umístit Kinžály nebo 9M729 Novator na Kubě protože jich se smlouva Start netýká, týkala se jich smlouva INF o likvidaci raket středního a krátkého doletu, kterou ale vypověděli USA 🙂

Polopaticky řečeno k utoku na USA z Kuby Rusko nepotřebuje mezikontinentální rakety s doletem >5000km protože většinu území USA z Kuby zashne střelami s doletem po 5000k na které se Start 3 nevztahuje ,

Pavel
1. 3. 2023 13:46
Odpovědět  Velitel

…s doletem po 5000 na ktere se ….Nerozumim.

Velitel
1. 3. 2023 14:29
Odpovědět  Pavel

vypadlo tam d
…s doletem poD 5000 na ktere se ….Nerozumim.

Když jsem to tak pokonil a nevím proč ted nevidím tlačítko pro upravu příspěvku doplním jednu zajímavost.
Podle Start3 Rusové na Kubu nemohli dát třeba raketu RS-28 Sarmat nebo tam mít trvale dislokované Tu-95 nebo Tu-160.
Zároveň je, ale také pravda, že Rusko by nic takového ani nenapadlo.
Sarmat je těžká (208 tun) třístupňová raketa, pro porovnání Sojuz 2 ma podle verze 157 nebo 303 tun, a pokud by startovala z Kuby tak se s ní na značnou část území USA střílet ani nedá, protože je to moc blízko. Tu 160 nic jako minimální dolet nemají, ale také je pravda, že z Floridy to je cca 200km, letiště na Kubě neschováte a jak letiště tak letadla by USA moli snadno zničit a nemaji tedy pro Rusko význam. Význam by mohli mít mobilní rakety , které není snadné zničit.

Autor
1. 3. 2023 21:12
Odpovědět  Velitel

Já si myslím, že strategická zbraň je to, co vás zničí. AS jestli je dolet pod 5000 nebo nad to, je docela fu(c)k. Ostatně bylo by nutné pročíst celou smlouvu. A ten fakt s rozmístněním byl výhodný jen pro USA, protože ne ONY, ale Anglie, Francie mají svoje atomové zbraně a na NĚ se smlouva nevztahuje. Což je ale de facto NATO a není vyloučeno, že existuje tajná dohoda v rámci NATO o použití právě těchto zbraní. Právě tato smlouva také uklidnila USA a ony po desetiletí nekontrolovaly svoje jaderné nálože a navíc se blíží konec jejich předepsaného možného použití, ne kvůli náloži, ale kvůli “korozi a únavě” materiálu nosiče.
Stejně tak se nevztahuje na čínské či indické zbraně. A proč by nemohlo Rusko dát svoje strategické zbraně třeba na území Venezuely, to je snad dost daleko od USA, ne? A na Kubu se dají s reálným rádiusem na území USA, tak jako to udělaly USA. Je rozdíl jestli k vám něco nebezpečného letí několik hodin, třeba když raketa letí dráhu 10 000 km rychlostí 5-6 000 km za hodinu, pak letí dvě hodiny. 300 km se uletí jinou raketou, třeba pomalejší, za mnohem kratší dobu a můžete ji klidně vidět. Za to jich bude víc. A když je sestřelí nad územím USA …

Boomer
2. 3. 2023 09:00
Odpovědět  Peter 008

..jsme v době hypersonické.. Avangard 27 Machů, samotný bez jaderné hlavice má kinetickou energii cca.40 tun TNT, v plné zbroji s jádrem 4 megatuny TNT. Americké komisi pro START byl oficiálně představen 24.–26. listopadu 2019. Před tím se oči zavřít nedají..

zuzana
1. 3. 2023 15:51
Ohodnotit příspěvek :
     

Mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov trvá na tom, že kolektivní Západ pod vedením USA musí změnit svůj přístup ke globální bezpečnosti a konečně vzít v úvahu obavy Moskvy, než bude možné obnovit jednání o nové jaderné dohodě START.

https://aktax.cz/kreml-nato-je-de-facto-ve-valce-s-ruskem/

Boomer
2. 3. 2023 18:50
Odpovědět  zuzana

..V.V.Putin od počátku svého působení ve vysoké politice dával jasně najevo, že Rusko má zájem o spolupráci na bázi rovného s rovným. Kooperace nebo konfrontace, račte si vybrat..

Tož vybrali si..