politika

Mám smůlu, že už hodně pamatuji… Poslanec a chartista Jaroslav Bašta o nenávisti mladých k Rusku

27.8.2022 11:59 odp. | Rozhovor

Poslanec SPD Jaroslav Bašta v rozhovoru zalitoval, že už dost pamatuje. Má proto problém sdílet horkokrevné kategorické postoje mladé generace zejména proti Rusku. Chování k této zemi ze strany politiků, kteří nemohou historická příkoří pamatovat, je pro něj pozoruhodným fenoménem, o němž si myslel, že je vyhrazen Balkánu a podobným destinacím.

Foto: archiv poslance
Popisek: poslanec Jaroslav Bašta (SPD)

V minulém týdnu jsme si připomínali výročí 21. srpna 1968 a pro ParlamentníListy.cz k tomu napsal Ivan Hoffman, že rozporuplné vnímání Ruska, které bylo vlastní pamětníkům, bylo u mladých nepamětníků nahrazeno čirou nenávistí. Vnímáte to také tak, že nositeli ostrých postojů k Rusku jsou často lidé, kteří s ním mají naprosto minimální zkušenost?

Jde o zvláštní jev, o němž jsem si dříve naivně myslel, že je typický pro Balkán či Kavkaz. Staré, zdánlivě zapomenuté křivdy a traumata se po dvou generacích náhle stanou tak živými a palčivými, že stojí za to začít kvůli nim válčit. V českém případě před pár lety začali relativně mladí komunální politici bojovat s naší minulostí. Aniž ji znali a chápali. Stačilo jim, že Ruskou federaci ztotožnili se Sovětským svazem. Hodnotím to tak, že potřebovali mít svého nepřítele a svou válku. Důsledky obojího si naplno užijeme v nastávající zimě. Míra jejich nenávisti vůči Rusku po půl roce války na Ukrajině je pro mne pochopitelnější než třeba v roce 2019.

Situace mi trochu připomíná rok 1914, kdy obecně po celé Evropě starší generace politiků varovala před válečným konfliktem, ale ta mladší s nadšením rukovala do války. Když se vše zhroutilo a zcela se změnil svět, mladí, původně nadšení válečníci z rozpoutání katastrofy obvinili zastánce mírových řešení.

Vy jste signatářem Charty 77, opozice vůči režimu, který na sovětských tancích stál. Jaký byl vůbec tehdy v disentu postoj vůči Rusku? Byli okupanti vnímáni ideologicky, nebo národnostně jako „Kreml“, jak slyšíme dnes?

Okupanty jsem vždy označoval za Sověty. Naše naděje, která se nakonec naplnila, byla v tom, že jednotlivé národy v Sovětském svazu se nakonec osvobodí, že projekt vzniku nového sovětského člověka se zhroutí spolu s „Říší zla“ a Litevci, Lotyši, Estonci, Gruzínci, Ukrajinci i Rusové získají své vlastní nezávislé státy. Obecně se sice pro okupační vojáky používal termín Rusáci, ale věděli jsme, že jde o mnohonárodnostní společenství držené ideologicky.

Ona s tím souvisí i jedna drobnější kauza letošního výročí, odehrávající se na sociálních sítích. Na Wikipedii byla přímo ve výroční den změněna informace o národnosti Leonida Brežněva z ukrajinské na ruskou a rozpoutala se debata o podílu Ukrajiny a Ukrajinců na tehdejší invazi. Jak se z vaší zkušenosti díváte na pozici Ukrajiny v rámci SSSR vy?

Zřetelně mám smůlu, že už hodně pamatuji. Vpád pěti armád do Československa se oficiálně jmenoval Operace Dunaj a velel jí generál Pavlovskij, rodák ze západní Ukrajiny. Možná proto pouze v jedné jediné postsovětské zemi mají účastníci tohoto zločinu postavení vojenských veteránů odměněných takto za záchranu socialismu. Na Ukrajině. Ostatně když jsem srovnával situaci v postsovětských zemích, Ukrajina v mnoha ohledech ještě po roce 2000 zůstávala hodně sovětskou. Leninopad (bourání pomníků z dob SSSR, nejen Leninových) tam nastal až po roce 2014, po druhém Majdanu. Čtvrt století po Pobaltí.

Předsedkyně TOP 09 Markéta Pekarová Adamová po kritice za prohlášení, že si lidé mají v zimě vzít druhý svetr, přišla s vysvětlením, že svetr je symbol boje proti Putinovi a kádrovat, zda jej lidé nosí či nikoliv. Co říkáte na představu svetru jako „uniformy“?

Paní Markéta Pekarová Adamová by si možná měla něco málo přečíst o roli uniforem v politice. Nejen těch vojenských. Ovšem hovořit o svetru jako symbolu boje proti Putinovi v době letních tropických veder… To nemohla počkat až na tu zimu? Půjdu-li do Sněmovny v saku, určitě nebudu prokádrován.

Ministryně obrany Jana Černochová se kontroverzně vyjádřila ke smrti dcery ruského publicisty a ideologa Dugina. Psala o tom, že potlačuje své lidství a nepociťuje lítost k dceři ani otci. Někteří hovoří o schvalování terorismu, na které pamatuje trestní zákoník. Jak se na její vyjádření díváte vy?

Paní ministryně Jana Černochová se opakovaně vyjádřila velmi nešťastně. Promeškala svou příležitost mlčet.

Zaznívala varování, že Německo tlačící zelenou agendu je nebezpečné sobě i svým sousedům. V poslední době to ale vypadá, že nejradikálnější postoje v Německu korigují. Sdílíte tento optimismus?

Kvůli německé zelené agendě jsme z 97 % závislí na ruském zemním plynu, který v zimě nebude. To důvod k optimismu opravdu není.

Jaký vztah bychom podle vás měli mít k této velmoci?

Jako k největšímu sousedovi a nejvýznamnějšímu ekonomickému partnerovi. Očekávané problémy se zásobováním energetickými surovinami během nadcházející zimy budou mít na náš budoucí vztah velký vliv.

V pondělí má přijet do Prahy kancléř Scholz. Jak se podle vás změnila zahraniční politika a agendy pro ČR důležité s nástupem nové vlády sociální demokracie, Zelených a liberálů?

Abych pravdu řekl, téměř jsem si za poslední rok nevšiml, že by Německo nějakou zahraniční politiku ovlivňující Evropu mělo. Nejvýraznějším momentem snad bylo označení kancléře Olafa Scholze za uraženou jitrnici ze strany bývalého ukrajinského velvyslance Melnyka.

Premiér Fiala v tomto týdnu před českými velvyslanci řekl: „Širším zájmem naší země je, aby ruský imperialismus byl konečně zastaven. Příliš dlouho jsme agresivní chování ruského režimu tolerovali, omlouvali a přehlíželi. Nyní musíme zajistit, aby Rusko už nemohlo vydírat své okolí.“ Měli bychom podle vás mít v rámci ukrajinské války právě tuto ambici dlouhodobě „zastavovat“ Rusko?

Abych pravdu řekl, v projevu pana premiéra postrádám nejdůležitější informaci. Nevyplývá z něj, jak toho zastavování Ruska všemi svými silami dosáhneme. Dvěma svetry paní Pekarové Adamové?

Před velvyslanci hovořil i prezident Zeman, který mluvil o tom, že Rusko napadením Ukrajiny ztratilo vše. Souhlasíte s prezidentovým postojem k Rusku, jaký prezentuje od února?

Prezidentův postoj chápu. Válka na Ukrajině trvá půl roku, její konec i výsledek jsou stále nejasné. Ovšem i po skončení bojů zůstane Ruská federace největším sousedem Evropské unie a protivníkem NATO.

Co říkáte celkově na zahraniční politiku pod taktovkou ministra Lipavského?

Dokonce i v rámci pětikoaliční vlády zastávající ideologii bezzasahování je neviditelná.

Vysvětlení Putinem, Ruskem nebo válkou je součástí vládních argumentů i u témat, která s Ruskem tak úplně nesouvisejí. Nemáte občas pocit, že vláda se na Putina i trochu vymlouvá?

Vláda pana premiéra Fialy musela po 24. únoru tajně slavit. Do té doby univerzální výmluvou na všechny problémy byl jen Andrej Babiš a jeho vláda. Poté k tomu přibyla válka na Ukrajině, ruská agrese a Putin. Nicméně od pětikoalice je hezké, že ani dnes na Andreje Babiše nezapomíná a vyvěšuje jej společně s Vladimirem Putinem na předvolební billboardy.

Zdroj : Parlamentní Listy

sdílet na

233 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
ijn
28. 8. 2022 07:28
Ohodnotit příspěvek :
     

zase vožralej disent = charta 77 proniká do alternativy a bude zase 3.9. Šmíd??? nebo později???

ijn
28. 8. 2022 07:34
Odpovědět  ijn

dekorace demokracie, to je bašta, až si tady chrochtáme blahem!!! kolik prodal víz v Kyjevě za tučný úplatek? ve špíně proti lidu ČR jedou zase všichni cinknutý politici PSP a Senátu ČR!!!

Pavel
28. 8. 2022 08:50
Odpovědět  ijn

Souhlas, to co se dnes děje s naší mládeží je hlavně vina takových jako je pan Bašta! To oni v nich vychovávali tuto nenávist a živili je nenávistí k východu a adorovali západ.A kdo nám sem přinesl ten dnešní vý-dobytek!? Tak být panem baštou raději bych mlčel a omlouvat nechutnosti fůrií Černochové a Pekarové svědčí o jeho charakteru!

jar
28. 8. 2022 09:57
Odpovědět  ijn

CHarta byla.Dnes je to jiné,máme tu poskoky nacistů a hejna komárů v podobě lidí,hmyz. Je to hmyz komárů ve vládě a plno politických sekt,vyznavačů satanismu kolem nás,co nic neprodukují,jen svoje kukly,larvy a další ssající , odpad společnosti.

jiří
28. 8. 2022 08:56
Ohodnotit příspěvek :
     

comment image

Ladislav
28. 8. 2022 10:14
Odpovědět  jiří

💤♎ 1* ****************** Suprové

Lev Prch
28. 8. 2022 11:21
Odpovědět  jiří

A A kde máš fotku PekarAdama Vygumovanýov roli”””””vytěženého feldmaršála””” fond Pauluse 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
jiří
28. 8. 2022 12:26
Odpovědět  Lev Prch

comment image

all
28. 8. 2022 16:09
Odpovědět  jiří

Cycka blbka,podsvinče pekari,co si chrochtá u koryta za 250 000 měsíčně,cycá ta cycka, ssaje a ssaje,jen ne a ne přibrat,hned bleje a blije,sviní to podsvinče.

Albi
28. 8. 2022 11:38
Odpovědět  jiří

1******
A já bych s dovolením měla jinou radu, jak porazit Rusa a podpořit Ukra:
Žádný svetr, ale zelené tričko.

jiří
28. 8. 2022 13:00
Odpovědět  Albi

Ano, ale Pekarová a ani Adamová trička neumí.

Lev Prch
28. 8. 2022 13:18
Odpovědět  jiří

Ta,kdyby jela do Lurd na koloběžce a prosila tam o zázrak,tak se jí místo mozku dostane nové koloběžky!

Markýza
28. 8. 2022 14:41
Odpovědět  Lev Prch

Nestrašte! ještě by si na Panně Marii vyprosila elektrickou……

Lev Prch
28. 8. 2022 15:05
Odpovědět  Markýza

Nevadí,cestou by ji došla baterie 🤣

Markýza
28. 8. 2022 14:41
Odpovědět  jiří

A v khaki by vypadala vyblitě, na to nezapomínejme.

Pijack
28. 8. 2022 09:03
Ohodnotit příspěvek :
     

Na rovinu – nenávist k Rusku, opravdu nepochopitelnou a neoprávněnou, zde již 30 let vyvolávají tzv. Pražské rodiny (klany) nechvalně známé parazitováním na Německu z dob nacizmu, později na socializmu v padesátých letech… dnes k Bruselu. Mezi ně patří rodina Kolářů, Dlouhého atd… Zetím nikdo nesepsal seznam, což by bylo adekvátní odpovědí na seznamy liberálů, BIS, Ukrajinských nacistů a pod… Chtějí válku? Mají ji mít.
Dále zde působí Bakala a jeho Aspen institut, ve kterém jsou systematicky manipulovaní “budoucí” čeští politici, kteří chtějí “dělat” kariéru poslušného cvičeného ratlíka. Jsou to lidé bez jakýchkoliv morálních hodnot – podlí, nevěrohodní, servilní k USA, se sklony k udávání a je jim úplně ukradena budoucnost vlastního národa. Kdo je Bakala se nemusíme zmiňovat. Tento paskřivec “studoval” v USA kapitalizmus s židovskou tváří… aby pak parazitoval na rozkrádání národního majetku. Nekoupil si NIC, za NIC nezaplatil, pouze těch 80 miliard ukradl.
K protagonistům nenávisti k Rusku patří i tzv. “osmašedesátníci”. To je čistá ryzí lůza lidí, kteří chtěli po roce 1968 koryto od Husáka, ale jelikož těchto příživníků bylo hodně, moc koryt na ně nezbylo. Tak se začali označovat za chartisty, protože nic jiného, než “bojovat” proti režimu uvnitř KSČ neuměli. Už je to samotné značí vysokou míru podlosti a zákeřnosti. Tyhle pijavice si brali za terč Rusko, protože tzv “antirusizmus” byl osvědčeným ventilem vzteku proti režimu v hospodském podání…

Pijack
28. 8. 2022 09:20
Odpovědět  Pijack

Pak zde byli Trockisté – rodina Šabatů. Jejich “kulturní” rozhled je známý – uřvanost, nekompetentnost, sklony k násilí, rozvratu, nenávisti… Tím vším se členové tohoto Brněnského klanu vyznačovali. Svým neumětelstvím byli směšní, ale uměli se vydrápat do politických pozic. Kam šlápl starý Šabata, Petr Uhl, Šabatová… posléze jejich potomci jako “novináři”, zasévali jen nenávist proti Rusku. Měli své šváby nastrkané v nechvalně známých neziskovkách a silně ovlivnili vzdělávací systém. Jejich soukmenovci v justici proti tomuto vpádu do škol na všech stupních nedělalo vůbec nic. Proto se dá tvrdit, že nenávist k Rusku měla na svědomí i Česká justice. Nejvyšší státní zástupce to svým vyhrožováním národu prostě podepsal.

Pijack
28. 8. 2022 09:20
Odpovědět  Pijack

Nemalou roli zde figuruje i tradiční Česká “samohonka” – tedy “když se něco říká, asi to bude pravda”. Protagonisté nenávisti rutinně využívali tzv. “šuškandu” a sklony k opičení všeho dovezeného “umění”, ekonomiky, sportu atd… A tak tu máme místo lva ve znaku slepici, místo bezpečnostních sil servilní pejsky na BIS, frustrované křiklouny na Radiožurnále (Dvořák, Tachecí) a ČT (Vocápek…) Ti všichni (a jistě jsem zapomněl na zákulisní hráče), se podílejí na vyvolávání strachu zcela mírumilovného národa se silnými kořeny v diplomacii, umění, tradičních hodnot… Asi právě proto, že Rusové si neumí kálet na hlavu dovozem jiných parazitujících hodnot “ze světa”. Tohle jsem nikde neopsal. Tohle je můj osobní pohled na čiré zlo.

Pavel K
28. 8. 2022 09:44
Odpovědět  Pijack

🙋‍♂️ 🙋‍♂️ 🙋‍♂️ 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍
Hezky napsáno i mě to zvedlo moji nynější pochmurnou a otrávenou náladu. Ty to vždycky napíšeš lépe než já, no jo, někdo být lepší muší. Ještě že tě tuna máme. Už tě jenom odnaučit mlátit cyklisty na silnicích a naučit tě je mít rád a máme tě k obrazu svému. 🤣🤣🤣 🙋‍♂️

Pijack
28. 8. 2022 10:57
Odpovědět  Pavel K

🙂 Já mám cyklisty rád, hlavně na svém území, ve škarpě 🙂 🙂

Pavel
28. 8. 2022 10:01
Odpovědět  Pijack

Pijacku, plně se ztotožňuji s vašimi názory. Nikdy jsem panu Baštovi moc nevěřil a to proto, že se tito lidé nedokáží přenést přes jakousi svoji ukřivděnost a vše zhodnotit realisticky. Myslím, že v celkovém kontextu náš národ nemá Rusko čím překvapit. Rusové dávno pochopili, že my jsme se stali plně závislí na západních globalistech a nejsme již nikým. A diskutovat s nikým, to je skutečná ztráta času.

Markýza
28. 8. 2022 14:43
Odpovědět  Pavel

Kluci, přečtěte si na PL dnešní Hofmannův rozhovor na tohle téma, řekla bych, že to trefil docela přesně.

jar
28. 8. 2022 10:10
Odpovědět  Pijack

Moji rodiče a prarodiče prožili I.a pak II.svět. válku,byli obyčejní,normální lidé. Ale dobře věděli,kdo je kdo. A taky to,že Pražské povstání zahajovali kolaboranti,vlastizrádci,poskoci Hitlera, ze strachu před blížící se rudou armádou ve snaze vyhnout se spravedlivému trestu. Dnes tu máme opět tyto poskoky nacistů.S tím,že stačili rozkrást a zničit v naší republice mnohem,mnohem více než fašisté s Hitlerem.

Pijack
28. 8. 2022 11:01
Odpovědět  jar

Dobrý postřeh. Dobrý pamatovák. Tohle by se mělo na školách učit. Označit domnělé hrdiny za podlé a úskočné kolaboranty. Jenže to se nesmí, takže nám zbývá paměť a povinnost tyhle znalosti předávat dalším generacím. Na média se spoléhat nelze. Palec nahoru !

Albi
28. 8. 2022 11:52
Odpovědět  Pijack

No nezlobte se, ale už chybí jen to, prohlásit parašutisty za “západní teroristy”.
Podle vás Pražské povstání je akcí kolaborantů – a Pražáci pravděpodobně zalezli do krytů? – to je urážka všech barikádníků a tehdejších padlých.

Nakonec ti z nás, kteří se cítí být povolanými soudci už dávno označují prezidenta Beneše za zbabělce, přitom nikdo se nezamyslí, jak by se v takové situaci (celá Evropa zfašizovaná, tedy všichni PROTI nám) rozhodli oni sami. .
Ale bez vlastní odpovědnosti se dobře hodnotí minulá doba, když už známe další průběh a hlavně výsledek a když ti mrtví jsou už jen počty,- čísla a historie je nepřipíše na náš osobní účet, že?.

Pijack
28. 8. 2022 11:57
Odpovědět  Albi

Ovšem pozor, abychom si rozuměli – pisatel “jar” psal, že – “zahajovali, tedy organizovali povstání kolaboranti ze strachu” bla bla bla… já tomu rozumím tak, že převážně. Ne všichni. Jen malá drobnost…

Albi
28. 8. 2022 13:26
Odpovědět  Pijack

Otázka je, bylo-li to opravdu tak.
Nebo jestli soudíme jen podle jednotlivců.
Abych dala příklad – můžeme soudit podle skutečného hrdiny generála Mašína jeho syny.
Nebo podle synů plivnout na Mašina-otce.
Co si vybereme? Záleží na propagandě – a hned vidíte, jak je většina lidí snadno ovlivnitelná.

Pavel K
28. 8. 2022 13:38
Odpovědět  Albi

Vy jste se zase pustili do zapeklitého tématu, rozebírat Mašínovce, to radši ten jaderný útok. To jsou móresy z PP. 🤣🤣🤣🌹🙋‍♂️

Lev Prch
28. 8. 2022 14:07
Odpovědět  Albi

Otec byl hrdina, synové vrazi, sprostí vrazi.

Markýza
28. 8. 2022 14:44
Odpovědět  Albi

Heršvec, Albi, vy dnes mluvíte za mě, ani se nemusím vypisovat!

28. 8. 2022 20:44
Odpovědět  Markýza

Aj za mě.

29. 8. 2022 02:29
Odpovědět  Albi

Tady se zjevně neshodnem. Že byl Ben-Ešeda zbabělec tvrdím už půl stoleti, opakovaně i zde. A v posledních dvou dekádách jsem se v tom, díky internetu, a tím přístupu k více zdrojům než jaké jsem měl do té doby, ještě utvrdil. Já pán – ty paní. Já názor – ty názor. Takže tak.

P.S. K těm mrtvým – bojující, čtyřiapůlkrát početnější Británie měla cca o dvacet tisíc více mrtvých vojáků, než nebojující “mírový” protektorát civilních obětí. Když tedy už jsme u těch alibistických počtů.

Aleš
28. 8. 2022 09:37
Ohodnotit příspěvek :
     

SPOLU musí před soud a nová vláda má jedinečnou šanci na obnovu ČR, uzavření obchodních smluv s Ruskem, což je obrovská příležitost, referendum o EU a NATO, zákaz LGBT fašismu, podpora rodin, konec prodeje el. energie v Lipsku, vyhoštění ukrajincu z těch oblastí, kde se nic nedělo a a neděje, tedy ekonomickych migrantů.

me2d44
28. 8. 2022 11:53
Odpovědět  Aleš

Netrvám přímo na znárodnění – ale doplním Vás: na odvod zisků zahraničním společnostem do ciziny – nejmíň 50% daň – hned by bylo po inflaci. Samozřejmě jinak s Vaším komentářem souhlasím. A možná by stálo za to, obnovit prezenční službu – ale po výměně toho sboru, který si neuvědomuje, že v armádě – tak jako v jiných bezpečnostních složkách – velitel je jen jeden a musí tomu rozumět – to jen, aby si mladí zvykli na to, že bránit vlast je povinnost. Ale mít na postu ministra obrany někoho, kdo v životě nedržel ani prak, to už snad byl Baudyš s modrou knížkou, který sestřelil vlastní letadlo zevnitř, lepší! To byl aspoň věštec. Snad poslední ministr obrany se zkušeností s armádou, byl Václavík.

Pozor
28. 8. 2022 09:40
Ohodnotit příspěvek :
     

Disidentský šašo, čo sa dalo od havlisti iné čakať?

Lev Prch
28. 8. 2022 12:18
Odpovědět  Pozor

Nic dobrého!

oldoo
28. 8. 2022 10:01
Ohodnotit příspěvek :
     

Odpověď Pijack,
” nenávist k Rusku, opravdu nepochopitelnou ”
Zase tomu nějak nerozumím. Napíšete toto a potom snášíte argumenty,které jasně říkají,že je to pochopitelné!
Samozřejmě,že je to pochopitelné,tady je třicet let masívní kampaň proti Rusku,které je zaměňováno s SSSR,Rusko je spojováno s komunizmem,ten vyvolává nepříčetnou hrůzu a vztek.Stejně je postupováno proti levici obecně,je třeba ji zadupat do země.Nemá cenu to rozvíjet.Tito tzv.disidenti se potom diví a blábolí o nepochopitelnosti jako ty.
Jak by měli mladí reagovat ,když v této prolhané kampani vyrostli?Chtěl jsem napsat přemýšlet,ale oni vůbec nechápou,co to je,nejsou schopni sledovat delší text než pět slov.V historii a podobných oblastech se naprosto neorientují,i vysokoškoláci jsou v podstatě nevzdělanci.Naprostá většina mladých se chovají jako stádo tupců,nejsou schopni vzájemné komunikace,sedí vedle sebe,nemluví a čumí na nějaké imaginární “přátele”na jakémsi twitru,či čem!Pokud jdou na koncert,skoro neznají text a když,tak ho nepochopí.Také na něm většinou nic k pochopení není.Tak tam stojí,houpou se a mávají rukama jako stádo idiotů!
A ona je jejich nenávist nepochopitelná??NE JE CÍLENĚ VYTVOŘENÁ A DIVIT SE MŮŽE JENOM BLB.

Pat
28. 8. 2022 10:54
Odpovědět  oldoo

Obecně v životě platí, že u puberťáků jsou vzdor a nenávist silněji vyvinuté emoce než smysl pro povinnosti a lásku.
U většiny z nás se to časem otočí, tak jak v životě začneme dosahovat úspěchů.

Pijack
28. 8. 2022 11:21
Odpovědět  Pat

… i nedosahovat úspěchů. To je možná větší důvod k nenávisti, protože Rusko prosperuje a my jdeme se západem ke dnu…

Lev Prch
28. 8. 2022 12:28
Odpovědět  Pijack

Až na dno zrady…. vlastního národa.🤮

Pijack
28. 8. 2022 11:18
Odpovědět  oldoo

Chtěl bych se vyhnout slovíčkaření. S obsahem vaší reakce ovšem souhlasím. Možná se nepochopíme, proč jsem slovo “nepochopitelná” napsal. I když vím, že se dá všechno pochopit teoreticky i prakticky). Proto jsem k pochopení psal ty konkrétní argumenty. O celkovém obrazu nenávisti tedy musím použít – “je nepochopitelné jednání nenávistivců” – protože ONI neumí chápat.

me2d44
28. 8. 2022 12:10
Odpovědět  oldoo

Jenom potvrzujete můj oblíbený slogan: ” Prokletý a odsouzený k záhubě je národ, který své potomky nechá vychovávat a učit podle osnov nepřítele!” – první, k čemu došlo po plyšáku, byla změna školních osnov. Nejprve učitelé ani nevěděli, co mají a můžou učit. A rodiče – řada z nich “klíčocinkové”, kteří si ani neuvědomili, čeho dosáhli, při výchově selhali (dneska to svádějí na to, že na výchovu nebyl čas). A já v té době plyšáku – v plné pohotovosti jsem 14 dnů viděl rodinu jen přes plot, hlídal jsem vojáky, aby se do něčeho nezamotali.

me2d44
28. 8. 2022 12:24
Odpovědět  oldoo

Jen dodatek k tomu, co jsem už napsal: V listopadu 1989 si nikdo neuvědomoval, kam to dospěje. Ale připomenu: Karel Kryl, který za komunistů byl zakazovaný, načež emigroval, se po listopadu vrátil – a když viděl, kam to přišlo, tak emigroval znova. Nakonec zemřel v emigraci – ale jeho písně jsou snad věčné, je v nich velké poučení – zvláště v těch posledních.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
28. 8. 2022 16:00
Odpovědět  me2d44

Ona ta Krylova emigrace taky nebylo to pravé ořechové. Všichni naši umělci (a rádoby-umělci) si při emigraci doufali, jak se uchytí ve Svobodce v Mnichově. A jak tam asi ty vztahy mezi našinci dopadaly? I bez znalosti pamětí některých členů odtamtud, jeden si může představit…

me2d44
29. 8. 2022 13:09
Odpovědět  primak

Reaguji později – nejsem na netu 24 hodin: Jenže, když se někomu povedlo zdrhnout – ať přes Jugoslávii, nebo přes dráty (kde to bylo o hubu), tak stejně skončil na kratší, nebo delší dobu v nějakém lágru – tam ho “vytěžili” – ty se slabší psychikou přeměnili na agenty (které k nám potom, přes dráty, posílali zpátky s různými úkoly). A nějaká Svobodná Evropa? V průběhu 80-tých jsem nějaký čas dělal politruka. Když jsem večer kontroloval, co kdo dělá, kluci – hrající Kryla, nebo Nohavicu chtěli sežrat kytaru. Jen jsem jim řekl, klidně hrajte dál – a zazpíval jsem si s nimi (někdy jsem jim i něco zahrál z vlastní tvorby). Prostě u PVOS platilo: “Jsme jedna parta, na orientaci v politice nezáleží, ale ÚKOL je na prvním místě! – a velitel je jen jeden = žádná democochcárna!!!).

jiří
28. 8. 2022 10:48
Ohodnotit příspěvek :
     

Stejně jak peklu smrdí poctivost, láska, pospolitost, tak těmto temným elitám smrdí charakternost a lidskost. Bez ohledu na politickou příslušnost financují a prosazují rozvoj nelidské společnosti, ovládané netransparentními strukturami a Umělou Inteligencí na úkor přírodní a lidské přirozenosti.
https://celostnivzdelavani.cz/politici-nejsou-experti-na-reseni-problemu-ale-experti-na-sliby-a-prosazovani-agendy-svych-politickych-stran-banksteru-a-tajnych-struktur-ktere-je-vycvicily-a-ktere-je-ovladaji

Lev Prch
28. 8. 2022 11:23
Odpovědět  jiří

Jsou to vlastizrádci,co od čekáte!??????Snad ne starost o vlastní obyvatele????

ne ty co cot
28. 8. 2022 20:04
Odpovědět  Lev Prch

proč sem lezeš ty exot když neumíš odepsat … F123 ma gůrku 😀

Lev Prch
28. 8. 2022 20:24
Odpovědět  ne ty co cot

F73+A52+F22+F100+F102+F104+F200+F600+F800+G10+Q56+N393…….a tímhle materiálem se chce havlolejnolahvárenská stoka chlubit???????🤣🤣💩💩💩💩💩💩

Pijack
28. 8. 2022 11:27
Odpovědět  jiří

Skvělý odkaz. Uložil jsem si ho do oblíbených. Díky.

jiří
28. 8. 2022 13:04
Odpovědět  Pijack

Není zač.
Všechny naše přírodní zdroje jsou těženy a prodávány nadnárodními korporacemi, které mají více práv, než živé dýchající lidské bytosti. Jednoduše jsme se stali otroky těchto korporací ve jménu peněz, chamtivosti a politické kontroly. Většina z nás vůbec netuší, jak to všechno funguje, jak jsou peníze vytvářeny a jak několik málo bankéřských rodin naprosto ovládá všechny představitelné aspekty a zásadní rozhodnutí našeho života. Tento systém je navržen ke zničení všeho, co se mu postaví do cesty, všechny manipulace nám potvrdí globálně celosvětově ovládaná média a tak si zajišťuje tato klika vlastní přežití. Celý Systém se vyvinul do pokroucené formy vědomí, které klame lidstvo ohledně našeho vlastního smyslu života a naší duchovní nesmrtelné podstaty. Umělý nedostatek peněz a cílená zadluženost je obrovskou překážkou, která většině lidí brání ve tvoření a harmonickém, spokojeném životě.
https://celostnivzdelavani.cz/vsichni-velci-proroci-a-ucitele-se-nam-snazili-predat-stejnou-moudrost-budte-jednotni-milujte-jeden-druheho-respektujte-se-navzajem-chrante-i-ty-nejubozejsi-z-vas-zijte-v-harmonii-s-prirodou-a-veskerymi-stvorenimi

Pavel K
28. 8. 2022 14:08
Odpovědět  jiří

Jirko , obyčejná salámovka, ale řekni mi kdo má čas tohle všechno vyhledávat a číst.KDO?!! Já kdybych nebyl pět let zpět v ID a dělal bych OSVČ, tak bygh makal jako mourovatý. A to co jsem pochytil na netu zde a na PP bych zřejmě nevěděl a třeba byste mě tu měli za trola a já tu vykřikoval sláva ukrajina smrt Rusku. Nevím třeba jo, taky jsem neměl rusy moc v lásce. Lidi musí makat, aby žili trochen na úrovni. Je to fakt těžké, nemá cenu mi psát co by se mělo dělat myslím si že to povětšinu vím, ale lidi nepředěláš. 👍👍🙋‍♂️

skeptik
28. 8. 2022 10:48
Ohodnotit příspěvek :
     

Kde se bere u mladých ta nenávist k Rusku, když vyrůstají v tak úžasné, báječné době plné dobra a evropských “hodnot”?
Jestli to nebude tím, co jim nalévají do hlav ve škole, jestli to nebude tou neustálou protiruskou propagandou šířenou korporátními zaujatými médii, jestli to nebude těmi americkými filmy a seriály kde USA zachraňují svět před zlem, a ty zlé ve filmech představují nejvíce Rusové.

Kdo ovládá tisk a televizi ovládá lidskou myslhttp://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/kdo-ovlada-tisk-televizi-ovlada-lidskou-mysl
Black Ops in Hollywood: From Censorship to Normalization
https://covertactionmagazine.com/2022/03/27/black-ops-in-hollywood-from-censorship-to-normalization/

Kdo a proč šíří rusofobní hysterii?http://casopisargument.cz/?p=35852

janle57
28. 8. 2022 11:07
Ohodnotit příspěvek :
     

Pan Bašta,kterého uznávám právě pro pragmatický vztah k RF,názorně vysvětluje jaká
odporná čummobilská generace tady u nás za 30 let vyrostla,bohužel to není pouze
vina TV Goebbels24,Seznamu a dalších cinknutých médií,výchovy ve školách ve stylu
hitlerovského Německa,ale především vina jejich rodičů,kteří jim nedokázali objektivně
vysvětlit,že Rusové nejsou jen vpád do naší země v roce 1968,nikdy více jsme nenáviděl
tuhle odpornou mladou bandu jako dnes,už se nemohu dočkat jak budou brzy rýt ksichtem
v bahně po dobu nejméně 10 let,bez práce,bez jakýchkoliv sociálních jistot,doma v zimě,
kdy jim budou děti řvát hlady,nic jiného si tahle banda nezaslouží,ještě přitom můžou
skandovat ať žije Amerika a EU.

Pijack
28. 8. 2022 11:30
Odpovědět  janle57

I já jim to přeji. I když jsem v podstatě optimista a lidumil, nikoliv sociopat. Ovšem jen skokem do vody se člověk naučí plavat.

Lev Prch
28. 8. 2022 12:30
Odpovědět  Pijack

Pokud neskončí ochrnutý, protože tam hupsnul po hlavě a bylo tam 20 čísel vody👎

jiří
28. 8. 2022 13:21
Odpovědět  janle57

10 let je moc, na probrání bude stačit zima 22/23.

Lev Prch
28. 8. 2022 17:05
Odpovědět  jiří

To milovníků vlastizrádců SPOLU A PYJSTRARů. KVAPEM UBÝVÁ!

Markýza
29. 8. 2022 08:45
Odpovědět  jiří

Hele – někdo mě odspamoval? Óó! Mám si toho vážit, nebo se naprdnout?
Ale má pravdu, spamík můj. Budou. A jsou opravdu nedovtipní, že to nevidí – ani to, jak si to Rusko bude užívat.

jar
28. 8. 2022 11:29
Ohodnotit příspěvek :
     

Hlupci z ČR.Praví nositelé této nenávisti,pane Bašto jsou z Londýna a Washingtonu. Když za mnou v r.1989 ráno v práci přiletěla Kudlanka a chtěla po mne 100 Kč ( Ještě podložených zlatem ! a byla cenná) pro občanské havloforum,budoucí ODS a TOP mafie, dal jsem,ale hned druhý den jsem zapochyboval,zalitoval a později byl hořce zklamán. Havloflaška uspěla v loupežích a z jejich chlastu mnoho osleplo,někteří umřeli rovnou po dvou,třech frťanech z Opavy.Utloukli z fošny červenou havlolavičku za ,,milion”,na kterou si nesedl ani bezdomovec.Ze stejného tvrdého prkna,na kterých leželi vězni v nacistickém koncentráku v Osvětimi,čekající na plynové komory a kremaci. Dnes stejné Kudlanky nábožné máme ve vládních budovách,co kradou naše zbylé málo a z naší práce a dřiny kudlankují opět,ale rovnou pro nacisty ! Podporujíc teroristy,žoldáky,nacistickou verbež ! Podporujíc mengele lékaře z bilderbergu a jejich zdravotnicko nacistických organizací v maskách s rozkazem nedýchat,popravte se nepovinně- povinně sami,zbytek s Londýnem,Washingtonem a zelenbubeníkem spolu s komáry a kudlankami LGBT se nějak dořeší.Že já raději tu stovku co jsem dal té kudlance pro OF v r.1989 hned neprochlastal v pivnici,bylo jí škoda,výsledek je známý.

me2d44
28. 8. 2022 12:52
Odpovědět  jar

Jen jsme jako národ zapomněli na naše tradice. Například:
Ktož sú boží bojovníci
a zákona jeho,
prostež od Boha pomoci
a úfajte v něho,
že konečně vždycky s ním svítězíte.
 
Kristusť vám za škody stojí,
stokrát viec slibuje,
pakli kto proň život složí,
věčný mieti bude;
blaze každému, ktož na pravdě sende.
 
Tenť pán velíť se nebáti
záhubcí tělesných,
velíť i život složiti
pro lásku svých bližních.

A pak velice krutá, ale účinná, říkalo se jí defenestrace – jen by to muselo potkat vládu, parlament i senát. A místo senátu pak ustanovit Sbor hejtmanů – jako druhou komoru a pojistku (třeba i s prvními náměstky) – ti vědí, co jejich kraj potřebuje. Nějaké odkladiště vysloužilých poslanců, je k ničemu, jen vyhozené peníze i s ohledem na to, že žerou peníze a ne seno. Text výše je staročeština ( pro pídily v pravopise).

jiří
28. 8. 2022 13:32
Odpovědět  me2d44

Smrt by byla pro ně vysvobozením. Propadnutí majetku a doživotí v trestně pracovním táboře. V případě vzorného chování zmírnění na veřejno-prospěšné práce, samozřejmě dle pravidla – Kdo nemaká, ať nejí.

Lev Prch
28. 8. 2022 14:08
Odpovědět  jiří

Černý delfín 🐬

me2d44
29. 8. 2022 13:27
Odpovědět  jiří

Jen na okraj: Máma byla v Českobratrské, ale do kostela nechodila. Když jsem se narodil, táta mě pokřtil rumem – a pak ho tři dny hledali…. Prostě, život je život, tak už to běží.

me2d44
28. 8. 2022 15:02
Odpovědět  me2d44

Jen doplním: protože vím, že většina těch, co mají “máslo na hlavě” hravě přehrává své majetky na příbuzenstvo – postihnout i tyto majetky. Jinými slovy: dokaž, že to nebyl účelový dar! A myslím, že by se státní kasa zase naplnila a nebylo by třeba žebrat u ECB. A současně odsouhlasit sektorovou daň na VŠECHNY společnosti, co si posílají zisky do mateřských společností!! Mimochodem – koncem devadesátek stát zachraňoval banky před krachem a pak je výhodně prodal. Není náhodou načase, aby to ty banky – byť v cizích rukou – začaly vracet??? sektorovou daň na ně! Ihned!!!

Keller
28. 8. 2022 12:55
Ohodnotit příspěvek :
     

Mě zaujala hned první otázka, proč mladá generace nenávidí rusy. S tím, co pan Bašta řekl lze souhlasit, ovšem neřekl to nejpodstatnější, a to že tato nenávist je přímým důsledkem tvrdé protiruské politiky – je to tedy především vina polistopadových politiků. Místo politiky smíření, celý Západ přešel na politiku konfrontační.

zuza
28. 8. 2022 14:26
Ohodnotit příspěvek :
     

ľudia, prosím, ignorujte exkrementy toho kreténa, diskusia sa nedá čítať a ešte pomáhate tomu smradovi ku prémiám.

Vladimír
28. 8. 2022 15:30
Ohodnotit příspěvek :
     

Vzhlížet s nostalgií k Pražskému jaru dnes může jen idiot, který zaspal dobu a sérii barevných revolucí v režii Západu, mezi něž patří i ukrajinský Majdan. Celé Pražské jaro byl takový pokus o majdan, který zarazily Brežněvovy tanky. Neseděli v nich banderovci, byla to sovětská armáda a procentuální zastoupení Ukrajinců a Rusů v ní, stejně jako v sovětském politbyru, je dost irelevantní.

Nebýt sovětského zásahu, režim, který máme dnes, by přišel o 20 let dřív. Takže, jste-li s ním spokojeni, sněte o Pražském jaru dál.

Gales
28. 8. 2022 15:35
Ohodnotit příspěvek :
     

Boj o Ukrajinu -Slovak WW2 Song

Gales
28. 8. 2022 15:36
Odpovědět  Gales

Tak to se mi nepovedlo.

Lev Prch
28. 8. 2022 17:06
Odpovědět  Gales

Zkus to znova👍

all
28. 8. 2022 16:26
Odpovědět  Gales

Nebojuje se o ukrajinu,jen se čistí od nacistických bestií plně podporovaných Londýnem,Washingtonem a NATO agresorem. Už je vše jinak a bude jinak,konečně si svět zase odechne. A jestli ne,perunovy blesky opět sestoupí z nebe.

me2d44
29. 8. 2022 13:34
Odpovědět  all

Jen mimochodem: Když to amíkům nevychází na Ukrajině, tak už mají “rozpracovaný” Uzbekistán a Kazachstán. No “potěš koště” – mírotvůrci jak vyšití!

ijn
28. 8. 2022 16:22
Ohodnotit příspěvek :
     

SPD má v programu vyžadovat české reparační nároky po SRN, které dnes činí bez úroků 13 354 000 kg finančního zlata. Při kurzu zlata by měla SRN zaplatit přes 18 000 mld. Kč == 15 SR vypořádáno,,,,,o to se starejte politici ČR!!!!!

skeptik
28. 8. 2022 17:47
Ohodnotit příspěvek :
     

“rozporuplné vnímání Ruska, které bylo vlastní pamětníkům, bylo u mladých nepamětníků nahrazeno čirou nenávistí”

Nekonečný proud protiruské propagandy, překrucování historie a štvaní proti Rusku nese své ovoce.

all
28. 8. 2022 19:47
Odpovědět  skeptik

Jo tím letošním ůnorem začátkem denacifikace,podle situace se to ztlumí drkotáním zubů zimou a skřípěním zubů po neustálé zlodějně se zdražováním.Zombíci si nasadí v panice zateplené roušky a v parlamentu hyc jak sviňa.Na hradě bude tajemno,jako v karpatech a kavárenská stoka ztichne taky z omrzlin jazyků po akcích na namrzlých zadcích lepšolidí.