nezařazené

Zacharova: Kyjev by se měl rozhodnout, zda existuje “Orešnik”, nebo továrna na rakety Južmaš

Zelenského nejbližší okolí vyjádřilo pochybnosti o existenci ruské hypersonické střely středního doletu Orešnik – i když to den předtím potvrdil sám ukrajinský prezident. Tento případ kognitivní disonance vyvolal sžíravé komentáře Marie Zacharové.

Michail Podoljak, poradce Andreje Jermaka, šéfa prezidentské kanceláře Vladimira Zelenského, zpochybnil existenci ruské rakety středního doletu Orešnik vybavené hypersonickými návratovými nosiči.* To je v přímém rozporu s prohlášením samotného úřadujícího vládce v Kyjevě – který pouze den předtím potvrdil existenci zbraňového systému, který byl nedávno testován v bojových podmínkách. To bylo použito proti továrně na výrobu raket Južmaš, která byla postavena za sovětské éry v Dněpropetrovské oblasti na východě bývalé Ukrajinské SSR.

Maria Zacharova, mluvčí ruského ministerstva zahraničí, uvedla následující:

“Podoljak, poradce v řadách teroristické spodiny, ve svém prohlášení popřel existenci rakety Orešnik. O den dříve Zelenskyj řekl, že existuje.”

Dlouhá léta se odtud říkalo, že ani Krymský most neexistuje – a pak titíž lidé prohlásili, že by měl být zničen.

“Možná bychom se měli nejprve dohodnout na ulici Bankovaja, zda existuje továrna na rakety Južmaš?” zeptala se sarkasticky Zacharova.

* Raketa vyletí do výšky nad atmosféru a tam se z ní oddělí několik samostatných nosičů náloží, které několikanásobnou rychlostí zvuku letí každý samostatně na zadané cíle. Nad zemí se každá hlavice dělí ještě jednou na 3 samostatné nálože.

https://rtde.live/europa/227078-sacharowa-kiew-soll-sich-entscheiden-ob-oreschnik-oder-juschmasch-raketenfabrik-existiert/

sdílet na

Souhlas
Upozornit na
63 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Pijack
24. 11. 2024 14:51
Ohodnotit příspěvek :
     

Moje oblíbená Mária Zacharovová dává těm Kyjevským nacistům pěkně do těla. Nemají proti ní žádné argumenty. Podle všech dostupných indicií zasáhl oříšek Americká aktiva ve zbrojařském průmyslu. Soudě podle dřívějších vyjádření byla továrna Južmaš jednou z prvních pod kontrolou Američanů po získání samostatnosti Ukrajiny. Takže ono se špatně přiznává, že USA neměly v úmyslu útočit na Rusko. Takové pohádky platily na adresu Českých onucí v BIS, později i dosazeným larvám Fialovy farmy do Strakovky. Chodící vuřt Lipánek teď musí mít v hlavě guláš 🙂 a ptá se, jak Rusové zjistili, že v Južmaši řídili Američané zbrojní výrobu s jaderným programem? On ten blbeček (slovy Černochové) netuší, že inteligence Zacharovové mnohonásobně překračuje jeho IQ.

A navíc, ta Mária, to je panečku kočka. Kam se na ni hrabou ty naše plesnivé prdelaté otrapy. Se nedivím, že ježibaby jako Černochová, Langšádlová nebo Němcová dostávají křeče ze vztekliny, jen co uslyší její jméno 🙂 Zatím co tyto bosorky skřehotají vzteklé floskule, tak Mária komunikuje s nadhledem s celým světem zcela erudovaně a umí šarmem sobě vlastním podat argumenty věcně a bezchybně. Prostě skvost Ruské diplomacie.

Slovan
24. 11. 2024 15:04
Odpovědět  Pijack

🤣 🙋‍♂️ 😋 😲 🙄 🤣 🤣

Ladislav 💤
24. 11. 2024 15:05
Odpovědět  Pijack

👍👍👍👍👍👍je třeba druhým pokusem jim to předvést znovu a to, na ty nabubřelé Napoleonské žabožrouty!

Pane Putine, pujčte jeden
Oříšek Hutium, ti už budou vědět kam ho poslat! Udělají s radostí práci za vás!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Slovan
24. 11. 2024 15:18
Odpovědět  Ladislav 💤

Někde jsem dnes četl, že hezká podívaná by to byla prý právě na moři s nějakou tou lodičkou.

Pijack
24. 11. 2024 18:24
Odpovědět  Slovan

Hezká podívaná by byla, kdyby byl pan Ivan David z SPD zvolen presidentem ČR a přijela ho při inauguraci na Hradě pozdravit Mária Zacharovová s panem Vladimirem Putinem.

Administrátor
P.A.Semi
25. 11. 2024 13:13
Odpovědět  Pijack

Pěkný článek o tom Južmaš má dnes InfoKurýr
https://www.infokuryr.cz/n/2024/11/25/jan-campbell-oresnik-a-ticho-po-pesine/

V druhé půce článku “Proč se bombardoval Južmaš” tam Jan Campell popisuje, co se tam vlastně vyrábělo…
Včetně jak tady dále Milan vysvětluje, že to koupili za dolar, a kdo konkrétně a proč… Ten to tu zase vysvětlil pěkně jednou krátkou větou “my, bandeři, vám fabriku, vy, ušáci a angláni, nám výrobu“…

πα½

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
24. 11. 2024 15:36
Odpovědět  Pijack

Víš za kolik ten závod od banderů koupili? Za dolar! Jo, čteš dobře – za jeden dolar!
A proč za takové symbolické nic? Protože dohoda – my, bandeři, vám fabriku, vy, ušáci a angláni, nám výrobu. Jo a zařízení do té fabriky natahali anglosasíci ze svých zemí, takže se v podstatě, tedy krom toho, že ležela na banderském území, jednalo o fabriku KoZa. No, a maj po fabrice…

Ladislav 💤
24. 11. 2024 15:59

👍👍👍👍👍tak se to má dělat!
Staré osvědčené: kdo chce víc, nemá nic! Bravo 🇷🇺!

Markýza
24. 11. 2024 17:07

Inu….jaká KoZa šla, takovou Ukrajinu našla………….

Editor
24. 11. 2024 17:22
Odpovědět  Markýza

Na dduru běží docela solidní Létající Máslo … 😛

Markýza
24. 11. 2024 18:59
Odpovědět  scipio

Na Dduru? Máslo??? Přiblížit tuto skutečnost, prosím.

Editor
24. 11. 2024 19:48
Odpovědět  Markýza

Radio D dur a Butterfly …
(Starý muzikantský vtip, podobně jako John do vany)

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Rattus
25. 11. 2024 13:42
Odpovědět  scipio

Butterfly je motýl.Viz Madam Butterly.To jako madam máslo?
Jinak ano butter je máslo.

Rattus
25. 11. 2024 13:44
Odpovědět  Rattus

Oprava Madam Butterfly.

Slovan
25. 11. 2024 13:56
Odpovědět  Rattus

Také by to mohlo být máslo co lítá.
Takže madam co lítá na másle.
Mě říkají zase Tatanka. 🤣🤣🙋‍♂️

Markýza
25. 11. 2024 15:13
Odpovědět  scipio

Ježiš nojo, dík. Tátovo oblíbenej vtípek a mně se úplně vypařil! Když hráli Madame B, říkával, tak já jdu na to máslo.

Editor
25. 11. 2024 15:26
Odpovědět  Markýza

No a včera byla super, HvK řídil, Luciano a Mirella, Vídeňáci. Lepší je jenom z 50.let Tebaldi a Monaco

Editor
25. 11. 2024 19:57
Odpovědět  Markýza

A dneska je Máslo znovu z Bregenzu. Asi to vynechám, byl jsem tam před lety na Aidě a když se Radames s Aidou na konec utopili, přišlo mi to divný …

katango
26. 11. 2024 00:21
Odpovědět  scipio

Některý inscenace oper jsou toliko pomníkem režiséra, případně jevištního výtvarníka. Jsem jimi zhnusena.

Editor
26. 11. 2024 01:29
Odpovědět  katango

skoro všechny. Doufám, že do budoucna ne pomníkem, ale náhrobkem “režiséra”. Není to jenom současnost, jako 12. letý jsem shlédl Carmen v inscenaci Roberta Benziho a tam začaly kraviny. Toreador (Heriban) přijel na motorce, kopnul do jukeboxu a začal zpívat. Carmen (Mixová) si lehla ve spartakiádním trikotu do postele a spustila “Don José, já zatančím Vám” …

Standa
26. 11. 2024 07:10
Odpovědět  katango

,, Nejhorší na konec”. Už nikdy !Bohužel tento ,, umělecký “vývoj rejžů, dramatiků, scénických …hmmm …umělců se ke konci rovná k zániku trpajzlíka do černé díry ( nedávno tu sklonované) srovnatelný s zhroucením do bodu singularity. Už nikdo nechápe záměr ,, dramatika”!

ZMann
25. 11. 2024 16:29

Naprostá pravda s tou fabrikou, dobrých zpráv není nikdy dost.

ijn
24. 11. 2024 16:48
Odpovědět  Pijack

kdy představí RF seznam a cíle 13 biolaboratoří na Ukrajině,…..které byly v úvodu SVO zničeny, kolik a jakých svinstev zplodily, kolik obětí způsobily???

Slovan
24. 11. 2024 17:31
Odpovědět  ijn

👍 👍 👍 👍
Na to se už možná i zapomnělo.

Administrátor
P.A.Semi
25. 11. 2024 13:19
Odpovědět  Slovan

Bylo jich víc než třináct, ale včas to stihli odvést a zbytek zničit, zbyly tam po nich papíry s projekty a pár vzorků v lednicích, které zapomněli zlikvidovat… Asi není moc co víc nyní “představovat” než co už ukázali, byly by to asi víc spekulace než konkrétní důkazy…? Ono to i tak stačí…

πα½

Slovan
25. 11. 2024 16:10
Odpovědět  P.A.Semi

Máte asi pravdu že jich bylo více, jednou kdysi jsem někde viděl plánek UA a jejich rozmístění. Tohle ale když někomu řeknete, tak vás hned olepí a označí proruským agresorem. Moc bych si přál, aby tu Gosudar jednoho dne udělal pořádek, když my se toho bojíme. Padni komu padni.

Jarek
24. 11. 2024 17:57
Odpovědět  Pijack

No tomu hloupému nedouku Lipánkovi, který je ostudou české diplomacie toiž nedocvaklo, že rusko
má na rozdíl od našich “čučkařů” opravdové bezpečnostní a informační služby a navíc na špičkové úrovni. Ti vědí i jestli si ten trouba ráno vyčistil zuby.

Drtič
24. 11. 2024 20:11
Odpovědět  Pijack

Jo, má pěkný kozy.

Václav
27. 11. 2024 10:49
Odpovědět  Pijack

hezky napsaný komentář, 100% souhlas

Pavel
24. 11. 2024 14:55
Ohodnotit příspěvek :
     

Jo, Marusja jako vždy, krásně hřebík přímo na hlavičku. Až vylezou z bunkru můžou tu fabriku začít stavět znova. Vesměs by ty cvoky lopata a krumpáč asi vyléčila z jejich bludů.

Johan
25. 11. 2024 12:11
Odpovědět  Pavel

Z jakého bunkru? Vždyť je tam jen šílená díra cca.15m. a na dně trochu vody. A z toho mají kluci ukrajinští a KoZa strach, že se neschovají ani pod pět metru betonu. Co se musí asi honit v jejich hlavách? Hlavně těm západním poradcům, co navigují a určují cíle v Rusku. Ti teď musí mít zahnědlo, jen když někde někdo něco upustí v kuchyni.:-))

Administrátor
P.A.Semi
25. 11. 2024 13:23
Odpovědět  Johan

Z bunkru myslel třeba pod tou Kyjevskou nemocnicí, kde se Zelenský schovává místo na Bankovej…

A ta díra v Južmaši všem Zápaďákům ukázala, že jak si mysleli, že mají pod garáží osobní proti-atomový kryt nebo pro svůj úřad, a můžou štěkat a útočit na Rusko jak libo, přinejhorším to odnese jen plebs, tak jim je to na h-o, protože tam ukázali, do jaké hloubky to umí “vybagrovat”…

V té díře v Jušmaši je totiž ještě na dně nasypaný ten barák, co původně stál nad tím, a stropy těch pater v podzemí, takže ta je tedy ještě nejméně o patro hlubší…

comment image

πα½

P9
24. 11. 2024 16:34
Ohodnotit příspěvek :
     

Paul Craig Roberts: Je Západ, ztracený ve vlastních lžích, v pasti očekávané katastrofy, kterou navařil Washington?
https://kispep.wordpress.com/2024/11/24/paul-craig-roberts-je-zapad-ztraceny-ve-vlastnich-lzich-v-pasti-ocekavane-katastrofy-kterou-navaril-washington/

ijn
24. 11. 2024 16:45
Ohodnotit příspěvek :
     

Orešnik nám lesy nezachrání a na bezlesí uschneme všichni: Nejvyšší správní soud potvrdil pokutu 0,5 mil. Kč pro Lesy ČR, kterou jim udělila ČIŽP, za přestupek v ochraně životního prostředí, za neprovedení včasného asanačního zásahu proti kůrovci, čímž vytvořily podmínky pro působení škodlivých biotických a abiotických činitelů a ohrožení životního prostředí v lesích. Protože včas neprovedly náležitou asanaci 469 stromů (smrků) dle LHP, čímž umožnily dokončení vývoje nové generace kůrovců, opuštění napadených stromů dospělými brouky a jejich další rozšíření do okolních lesních porostů. Rozsudek NSS z 22.8.2024, č.j. 7As 115/2023-47

ijn
24. 11. 2024 16:54
Odpovědět  ijn

kolik miliard by měli dostat NP Šumava za statisíce zničených stromů na Šumavě??? Budou potrestáni konkrétní lidé vedení NP Šumava za zničenou biodiversitu ???

katango
26. 11. 2024 00:23
Odpovědět  ijn

Přibrat Bursíka, ten si taky vydatně smočil.

Jarek
24. 11. 2024 18:41
Odpovědět  ijn

Hlavně že chtěli ti “hospodáři” zakázat lidem chodit do lesa na houby.

René
24. 11. 2024 17:28
Ohodnotit příspěvek :
     

Degenerované ukronacistické SionSatanské beštie si všade rovnako kydajú do svojich smradľavých papúľ svoje vlastné výkaly. Je to ich nekonečná slučka, prepojenie konečníkov s vlastnými ústami. Služobníci diabla! Len podvádzajú, klamú a samozrejme ničia a zabíjajú.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pijack
24. 11. 2024 18:27
Odpovědět  René

A ještě jim to nestačí. Musí si rituálně ořezávat šulíny 🙂 Tohle je fakt divná rasa.

Editor
24. 11. 2024 18:35
Odpovědět  Pijack

dělají to i další Semité, nejen Židé.

Markýza
24. 11. 2024 19:03
Odpovědět  scipio

Prý to dělá lid písků. Prý po normálněšulinovatý je to strašlivě nepříjemný, ten písek. Údajně je to nejhorší, když se musí čůrat i za menší písečné bouřtičky, protože jak se vám tam ta trubička roztáhne……ále, však si to líp představíte sami. Já jen jak jsem koupila, tak prodávám 😀

Editor
24. 11. 2024 20:43
Odpovědět  Markýza

Tomu se musel podrobit i car Petr III., manžel Kateřiny Veliké, protože nebyl schopen pro bolest Káču přefiknout.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
25. 11. 2024 15:17
Odpovědět  scipio

Ježiš…..tak snažím se, snažím, ale nejde mi to představit. Jako co přesně a detailně tento stav způsobilo – že ji nemohl přefiknout.

Editor
25. 11. 2024 15:28
Odpovědět  Markýza

fimóza. Jinak písek a čůrání po ultrazvuku kamenů je taky děsně fajn …

Markýza
25. 11. 2024 16:12
Odpovědět  scipio

Prokrista – to jsem si musela vygůglit, co to chudák měl 😀 Jak – čůrání po ultrazvuku??

Editor
25. 11. 2024 17:52
Odpovědět  Markýza

když rozbijou ultrazvukem ledvinový kámen, tak se nějak musejí dostat ty kousky ven.

Markýza
25. 11. 2024 18:02
Odpovědět  scipio

A jo 😀 Nemám zkušenosti s kameny ledvinovými, ani jinými, ani nikde v rodině, tak mě to nenapadlo.

24. 11. 2024 22:49
Odpovědět  Markýza

Holt jim nikdo neřek, že se nemá chc-át proti větru, a na slunci si to přečíst nedokázali, když neuměj česky, žejo

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
25. 11. 2024 15:15

Cháchá. Na to nejspíš přišli sami. Ono to prej poletuje naprosto všema směrama i zezdola.

Gales
24. 11. 2024 17:46
Ohodnotit příspěvek :
     

Bylo nebylo začínají pohádky. jenom by mě zajímalo kde Rusové vzali kvalitní pračky na čipy. Čoudelka říkal že už jim dávno došly.

Honzas
24. 11. 2024 17:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Njn Rusové hrají šachy a ti naši vysokoškoláci už můžou absolvovat i bez matematiky. Titulování pitomci kteří si ty tituly koupili jim nesahají ani po kotníky.

Pijack
24. 11. 2024 18:34
Odpovědět  Honzas

A to je tak se vším. Rusové hrají šachy a Anglosasové se sotva naučili hrát dámu. V Rusku chodí obecenstvo do divadel na Rachmaninova a Čajkovského – v USA poslouchají hip hop a skáčou u toho jako opice. V Rusku čtou Šolochova a v USA čtou komiksy. Rusové si pěstují tradiční diplomacii a v USA vládnou na Universitách pokrokoví zelení fanatici. Úroveň se pozná na první pohled. A tak by se dalo srovnávat do rána.

Editor
25. 11. 2024 17:55
Odpovědět  Pijack

V Rusku chodí lidé do divadel i na výše zmíněného Pucciniho a jiné autory. Z celého světa. I americké, třeba na Coplanda a na Gershwina

Unter
24. 11. 2024 18:33
Ohodnotit příspěvek :
     

Chcete se pobavit?
„Je to raketa, která je v kategorii střel zakázaných dohodou o raketách krátkého a středního doletu, od které ale Spojené státy před pár lety odstoupily, a Rusové teď experimentují s raketou, která je v té vyšší hranici raket středního doletu. Ale s konvenční hlavicí nemá žádný význam, letecké klouzavé bomby mají podstatně větší účinnost,“ konstatoval generálporučík ve výslužbě Pavel Macko.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/znicit-superrychlou-strelu-typu-oresnik-je-obtizne-moskva-varovala-usa-predem-355559

Administrátor
P.A.Semi
25. 11. 2024 13:01
Odpovědět  Unter

Generálporučík ve výslužbě je lhář nebo osel, neumí si to spočítat…

Ten Oreshnik bez nálože má účinnost cca 0.5 – 1 tunu TNT jen na kinetické energii, ale směrovanou jedním směrem a ne jako u exploze do všech směrů… Dělají se i dvou-tunové klouzavé bomby, tak to je 2-4x větší účinnost, ale ne “podstatně větší”…

Tady jsem ten výpočet uváděl:
https://www.pokec24.cz/politika/mlcici-odchazejici-americka-administrativa/#comment-210191

πα½

Administrátor
P.A.Semi
25. 11. 2024 19:40
Odpovědět  Unter

A ovšem na té grafice, co jsem dělal, jsou i údajné obrázky ze startu té rakety, ale psalo se tam, že to je ze Satpaev, a teprve nyní jsem si dohledal, když to někdo další zmínil, že to je ve středním Kazachstánu , ještě 1500 km dál za Kapustin Yar ! To jako kdyby to startovalo z Bajkonuru ? Anebo ten den zrovna startovala z Bajkonuru jiná raketa…

A také je divné, že tam měli sníh, zřejmě čerstvý…? V Kapustin Yar zřejmě sníh nebyl a v Kazachstánu možná, ten je tak na kraji toho, co je vidět z družice Eumetsat…

comment image

(na té mapě, co jsem sehnal, Znamensk je město, které je hned vedle toho kosmodromu v Kapustin Yar…)

πα½

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Administrátor
P.A.Semi
25. 11. 2024 19:54
Odpovědět  P.A.Semi

https://www.infokuryr.cz/n/2024/11/23/objevila-se-nova-videa-ukazuji-start-ruske-strely-oresnik/

Na tom videu ze Satpaeva, ta raketa letí na sever od města, letí z východu na západ…
(tedy neletí z Bajkonuru, který je na jihu Kazachstánu)

Teprve někde u toho města ve středním Kazachstánu to zrychlilo přes hranici rychlosti zvuku, je tam vidět ten efekt přechodu přes rychlost zvuku, na mé koláži je nahoře uprostřed…

A letělo to tam o dost výš nad místními mraky, když to je už nasvícené sluncem a ty mraky pod tím nejsou… A letělo to tam z východu na západ, i na východní stranu (je světlejší) se za tou stopou otočil na tom videu oreshnik-1 … (na té stránce to druhé video)

Takže dost pochybuji, že co tam natočili v Kazachstánu mohlo být 1500 km daleko na západ od nich… Tedy ta raketa nestartovala z Kapustin Yar…

πα½

Administrátor
P.A.Semi
26. 11. 2024 02:35
Odpovědět  P.A.Semi

Vedle dal Milan odkaz na článek https://infobrics.org/post/42818

Také tam píše, že ta raketa, co viděli cestou ve městě Satpaev, nemohla letět z Kapustin Yar… Píše se tam:
it’s certainly possible that the missile was fired from Sary Shagan.

Takže ten Oreshnik odpálili Rusové z Kazachstánu…?
Nebo v Kazachstánu viděli jinou raketu ve stejném čase vyslanou z Bajkonuru…?

Protože i Pravda.ru uvádí, že to prý letělo z Astrachaňské oblasti (tedy z Kapustin Yar), ale mohli to převzít z obecné pověry šířené po internetu a neověřovat to…

https://english.pravda.ru/hotspots/161261-oreshnik-attack-ukraine/
The flight-in time from the moment of launch in Russia’s Astrakhan region to the impact in Ukraine amounted to 15 minutes.

πα½

zuzana
24. 11. 2024 19:41
Ohodnotit příspěvek :
     

Generální tajemník NATO navštívil Trumpa v Mar-a-Lago

https://aktax.cz/generalni-tajemnik-nato-navstivil-trumpa-v-mar-a-lago/

Administrátor
P.A.Semi
25. 11. 2024 15:26
Ohodnotit příspěvek :
     

A ovšem zde titulní obrázek je evidentně z jiné MIRV rakety, protože má tři hlavice, kdežto Orešnik jich má 6… Já jsem v koláži použil špičku z PeaceKeeper, která jich má 10, protože obrázky té nové tajné rakety Orešnik zatím zřejmě nikde nejsou…?

πα½

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Janek
25. 11. 2024 18:45
Ohodnotit příspěvek :
     

Může nám to prosím někdo vysvětlit? Na iDnesu píší toto: Rusko ve čtvrtek poprvé vyslalo na Ukrajinu mezikontinentální balistickou střelu. Škody nebyly velké a podle ukrajinských úřadů se sestávaly z vysklených oken a zničené kotelny v místním rehabilitačním centru.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/nazory/valka-na-ukrajine-rusko-putin-balisticka-raketa-oresnik-rubez.A241125_145018_ln_nazory_lgs

Administrátor
P.A.Semi
25. 11. 2024 19:32
Odpovědět  Janek

Inu, škody v Yuzhmash ukrajinci ukrajincům tají, a zdejší ukrofilové nepublikují nic jiného, než co publikuje lhář Zelenský a jeho banda… Tak pak žijí v úplně jiném a naprosto falešném světě velmi zkreslených představ…
πα½

Administrátor
P.A.Semi
26. 11. 2024 01:29
Ohodnotit příspěvek :
     

Ilustrační foto nahoře k článku je jiná raketa… Má tři hlavice a ne šest…

Takhle vypadá dle pravda.ru :

comment image

https://english.pravda.ru/hotspots/161261-oreshnik-attack-ukraine/

A také nepíšou, jak vysoko vyletí, ale že ve finále má rychlost 11 mach, tedy skoro 4km/s (já spočítal 2-3 km/s nepřesným měřením myší na videu a mapě), tedy při celkové váze těch hlavic 1.2 tuny (odhad z podobných typů), to dělá celkovou kinetickou energii 9GJ na všech 6 hlavic dohromady, tedy jako 2.25 tuny TNT, tedy jako skoro 5 Kynžálů… Takže skoro jedna ta hlavice (6 submunition projektilů) jako jeden (0.78) Kynžál 480kg nálože… A pád z výšky 795 km trval 401 vteřin, nebo by musel být podstatně urychlen cestou dolů a nepadat balisticky…?

A prý letěl z Astrachaňského regionu (zřejmě Kapustin Yar, Znamensk), takže v Kazachstánu vyfotili v té samé době úplně jinou raketu? (ta na videu asi mohla letět z Bajkonuru mírnou oklikou…?)

πα½