nezařazené

Před rokem vznikla iniciativa Zachraňme náš stát

Před 105 lety vznikl náš moderní stát. Přečkal těžké i tragické časy a před necelými 31 lety se o něco zmenšil, protože se ne všichni cítili v našem společném státě komfortně. Je to ale stále náš stát, náš domov, náš prostor, naše krajina. Leží tu naši předkové a kolem sebe vidíme jejich dílo. Vidíme ho i v sobě. V tom, čím jsme, co máme rádi, k čemu chováme úctu, co respektujeme, co chráníme, o co se bojíme.

Nyní chováme naléhavé přesvědčení, že náš stát je nutno zachraňovat. Opět je ohrožena jeho suverenita, ba i jeho existence. Jsou zpochybněny kulturní, morální a civilizační prazáklady našeho státního a národního společenství. Je ohrožena svoboda každého z nás. Vše, na čem nám tak záleží, je rozleptáváno nebo je dokonce předmětem zásadního přehodnocování, ba i útoků. Proto před rokem vznikla iniciativa Zachraňme náš stát.

Nechceme se pasivně dívat na to, jak současné vládnoucí garnitury ve prospěch cizích zájmů ohrožují kvalitu života obyvatel našeho státu, jak ničí svobodu slova, svobodu podnikání, jak nás zatahují do svých geopolitických her i do všech rizik s tím spojených.

Jsme si jisti, že podobně to vidí i velká část naší veřejnosti. Naše iniciativa vznikla proto, aby se nikdo s podobnými postoji už necítil být na všechno sám a v izolaci. Chceme spojovat ty, kterým na našem státu záleží a kteří se o něj bojí. Nabízíme platformu pro komunikaci, pro krystalizaci názorů na to, jak vybřednout ze současné politické a společenské krize.

Po roce můžeme říci, že se nám podařilo na mnohé hrozby naléhavě upozornit a že hodně lidí získalo důvěru, že je tu naděje na změnu. Žádná z našich obav před rokem formulovaných nepozbyla na naléhavosti. Ba možná některé další přibyly. Proto tu musíme být i my. A nabízíme svou ruku všem, kterým není jedno, co se s naším státem, s naší Českou republikou bude dít.  

                                                                                                                                           V Praze 28. října 2023

Ladislav Jakl, publicista

Zuzana Majerová, předsedkyně Trikolory

Mgr. Jiří Kobza, poslanec SPD

Mgr. Petr Bahník, předseda Akce D.O.S.T.

Ing. Václav Hrabák, publicista, Národní proud

JUDr. Daniela Kovářová, senátorka

Mgr. Michal Semín, publicista, místopředseda Akce D.O.S.T.

Ing. Bc. Ivan Noveský, energetik

Mgr. Petr Štěpánek, hudebník a spisovatel, 1. místopředseda Trikolory

PhDr. Jiří Hejlek, filosof

RNDr. Otto Jarolímek, CSc., podnikatel, vysokoškolský pedagog

Mgr. Josef Nerušil, předseda SPD Praha

Ing. Tomáš Doležal, ekonom, politický analytik

František Červenka, publicista

Josef Nos, písničkář

PhDr. Radomír Malý, signatář Charty 77, historik

Jiří Fuchs, filosof

Ing. Pynelopi Cimprichová, farmaceutka

https://zachranmenasstat.cz/

sdílet na

29 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Autor
28. 10. 2023 19:30
Ohodnotit příspěvek :
     

Pro příměří v Gaze v OSN “naši politici” hlasovali stejně jako Izrael, stejně tak i Maďarsko. Slovensko se aspoň zdrželo.

To k ilustraci “naší” politiky.

comment image

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
29. 10. 2023 03:48
Odpovědět  Peter 008

Ó, jak jsme neohrožení ve svém spravedlivém rozhodování. Tak jako Republika Nauru, se svými 21 km2 třetí nejmenší stát po Vatikánu a Monacu. Taky se nebojej rozhodovat po svým, jako my.

JoFa
28. 10. 2023 19:50
Ohodnotit příspěvek :
     

Citujem: “Chceme spojovat ty, kterým na našem státu záleží a kteří se o něj bojí. Nabízíme platformu pro komunikaci, pro krystalizaci názorů na to, jak vybřednout ze současné politické a společenské krize.”
Potiaľto je to všetku super dobrý nápad a teraz poďme ďalej citujem: “Po roce můžeme říci, že se nám podařilo na mnohé hrozby naléhavě upozornit a že hodně lidí získalo důvěru, že je tu naděje na změnu”
Tak a teraz mi povedzte, kolko médií alternatívy už viac ako rok upozorňuje na mnohé hrozby a stále nič, ste stále v defenzíve, tak budete upozorňavať ďalej, alebo už začnete konečne niečo robiť?
” Husiti” ja som vám písal čo treba na zmenu, tak sa konečne zobuďte, alebo budete upozorňovať ďalších pár rokov a ho.vno z toho?

Boomer
28. 10. 2023 20:02
Odpovědět  JoFa

..tak nějak to připomíná ony známé 536 či jiné rezoluce OSN k palčivým problémům doby, které nic nevyřešily.

JoFa
28. 10. 2023 20:04
Odpovědět  Boomer

Asi tak, kecy a skutek utek…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
janle57
29. 10. 2023 09:22
Odpovědět  JoFa

Máte pravdu,všechno samá slušná jména,ale demonstrace,plamenná prohlášení
a projevy na Internetu nic nezmění,tady pomůže jen semknutí národa,generální
stávka a předčasné volby,vy Slováci jste nám ukázali cestu jak na to a je vidět,
že v jednotě je síla a jak říká velikán Jan Hus: “pravdu nelze umlčet a musí se
za ní bojovat”.

sizok
28. 10. 2023 20:43
Ohodnotit příspěvek :
     

Je to marné, je to marné, je to marné.

JoFa
28. 10. 2023 20:47
Odpovědět  sizok

NIe je a nie je a nie je. Kur..va Palach sa vám upálil za slobodu, kopu Husitov sa vzdalo svojho majetku, lebo verili v lepšiu budúcnosť, kopu ich zahynulo, lebo bojovali za svoju budúcnosť a svoje deti a vy napíšete toto?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
JoFa
28. 10. 2023 20:59
Odpovědět  JoFa

Kde ste Česi? To sa pýta Slovák, Slovan ako vy? Ja vás mám učiť hrdosti k národu a túžbe po slobode? My sme spravili, len malý krok, no vy musíte spraviť ďalší, pre veľký posun Slovanov v Európe!

Roman
29. 10. 2023 06:10
Odpovědět  JoFa

Češi už dávno žádnou hrdost nemají.

Jsme zlomeným, přeprogramovaným národem už nejméně od doby bělohorské bitvy, od Mnichova, od demobilizace a protektorátu, od “sametu”, kdy jsme bez protestů předali svůj, národní majetek do rukou lichvářů, spekulantů a korupčníků.

Obávám se, že ani tak silný otřes, jakým by byla další válka, už by Čechy neprobudil, neobrodil. Několik století si tu předáváme, z generace na generaci, zbabělost, chamtivost, sobectví, buranství, primitivismus, podlézavost, ignorantství, naivitu…

Mladí nemají vzory…

Kolik vlasteneckých filmů se tady v posledních třiceti letech natočilo ?
Kolik zločinců, kteří rozkradli národní majetek bylo tvrdě potrestáno ?
Kolik umělců je hlasem pravdy ?

Pavel z Moravy
29. 10. 2023 08:19
Odpovědět  JoFa

Náš národ ale není pár diskutérů na Pokecu a to převážně starých. My nemáme žádný vliv na společnost. Nežijeme v dobách kdy moudrost stáří něco znamenala a kdy si omladina chodila k stařešinům pro rady. Nemá smysl to stále rozebírat, každý rozumný vidí co s námi západní společnost provedla, a hlavně jak změnila morálku a kulturu národa. Pokud tento národ přežije, bude se na toto údobí takzvané naší novodobé historie vzpomínat jako na období zrádců, zaprodanců a zbabělců. O tom již hovořil mistr Jan na jehož slova si vzpomněl Prokop Holý při bitvě u Lipan. CO VŠECHNO MŮŽE ZPŮSOBIT ZTRÁTA SVĚTSKÉHO BOHATSTVÍ, KTERÉ NENÍ NIČÍM JINÝM NEŽ LEJNEM. ČECHOVÉ SE PAKTUJÍ SE SVÝMI ÚHLAVNÍMI NEPŘÁTELI A ZA TOTO LEJNO ZAPRODÁVAJÍ SVOJI ČEST A ZEM. Myslím, že toto by mělo stačit, nejsme v tom poprvé.

Slovan
29. 10. 2023 08:24
Odpovědět  Pavel z Moravy

Jj je to tak, furt se to mele dokola a ne a né to utnout a padnout osvícení na naše hlavy. Ďábel neustále našeptává, zřejmě to nemá konce a konce nikdy mít nebude. Ámen.

Pavel
29. 10. 2023 08:23
Odpovědět  JoFa

Palach se neupálil za svobodu, ale protestoval proti vstupu vojsk WS a nebylo to jeho osobní rozhodnutí( byl vylosován).Stejně jako 17.listopad 1989, nebyla spontánní revoluce,ale majetkový převrat v režii západních rozvědek! Kam jsme to díky tomu dopracovali jasně ukazuje i letošní ocenění prezidenta. Mašínová(sestra sprostých vrahů) nenávidějící režim v němž jsme se narodili a prožili tu lepší část svého života, či Schwarzenberg(potomek šlechtického rodu),který po 300 let spolu s Habsburky utiskoval náš národ! “Jdu blejt velebnosti!”

Pavel z Moravy
29. 10. 2023 09:44
Odpovědět  Pavel

Řekl jste to úplně přesně jmenovče. Zle matičko zle, Schwarzenberci zde, jeden ten je jenerál a ten druhý kardinál. Naši zemi ovládla jedna velká banda zaprodanců, přesně to odpovídá slovům Mistra Jana. Jen čestní lidé, nikterak nepropojení na ty, kteří tuto zemi tak vydrancovali by mohli přispět ke změně. Jeden můj zdejší kamarád to tady řekl již několikrát. Pokud toto řeknete lidem, většina vás odbude frází, kdybys tam byl, také bys kradl. Posuzují druhé přesně ze svého hlediska a ani se to nesnaží skrývat. Takže pro takové je čestný a poctivý člověk trouba. A má potom cenu se pro tento materiál vůbec angažovat? Toto mně tady zodpovězte přátelé. Většina asi řekne, že takové to zde bylo asi vždy, tak kam jsme potom došli? Potom mi nezbude než říci jako ten stařeček v románu Vzkříšení od Tolstého, sám sobě jsem presidentem, předsedou vlády i soudcem, protože ti, kteří se za ně vydávají jsou pro mne nepřijatelní i když posvěceni lidovou mocí, která ale v jejich podání nemá vůbec žádnou sílu.

Albi
29. 10. 2023 10:48
Odpovědět  Pavel z Moravy

“…pro takové je čestný a poctivý člověk trouba. A má potom cenu se pro tento materiál vůbec angažovat?”

MÁ!
Vzpomeň na národní obrození – kolik myslíš, že těch prvních “obrozených” bylo? A přece to dokázali – v době, kdy nejen šlechta.nejen bohatí či chudí “měšťané”, ale i chudý městský a dokonce často i vesnický lid “němčil” a ničil jazyk podobně jako se dnes propagují v českém jazyce anglicismy?

Ale samozřejmě nemůže ten proces začít dělat pár lidí, kteří sice mají vizi JAK, ale nikdo je neslyší, nikdo se nepřidá, všichni tiše rezignují.

A abych byla konkrétnější – kdyby s tím nějaká osoba – schopná a dokonce už veřejně známá – začala, co uděláme my, anonymní “lid”?
Začneme hledat chyby i chybičky na něm a jeho rodičích do x-tého kolena, jeho manželce, dětech …. Nikdo ne nepřidá, nikdo ho nepodpoří …
Přitom právě ten “lid” by ho měl kontrolovat, tj. jestli “pracuje dobře a nebát se ho i kritizovat, ale ne hned ukřižovávat. A nejraději předem, než na něj něco “vyplave”.

Pavel z Moravy
29. 10. 2023 12:28
Odpovědět  Albi

Albi, jako bych slyšel svého přítele, který byl o 20 roků starší než já. Chytrý chlap, který stále opakoval, s lidmi se musí pracovat, lidem se musí vysvětlovat. A on z toho neustoupil až do své smrti se stále angažoval. On dokonce považoval dobu kdy makal na stavbách mládeže za nejlepší údobí svého života. To byli prostě ti staří bojovníci, kterým nešlo o prachy, jemu tedy vůbec ne, na to jsem ho znal moc dobře a obdivoval. Žádné moje námitky, že to a to nemá smysl a je zbytečné u něho neprošly. Já prostě jeho mínění nemohl zvrátit. Píši ti to proto, že mi ho připomínáš svojí neústupností bojovat ať je jak je. A přitom zrovna ty máš určitě nárok v klídku prožívat své stáří. Tak se měj moc pěkně a zdravíčko ať ti slouží.

29. 10. 2023 09:44
Odpovědět  Pavel

Palach protestoval proti něčemu jinému…
A že Pavel vyznamenal Mašínovou? Tím chce dát ťavku Zemanovi, bába ho tolikrát zlořečila…

ladik
29. 10. 2023 12:10
Odpovědět  sizok

Máš pravdu, jelikož semknutí národa je neuskutečnitelné bez likvidace antagonismů vyvěrajících z ekonomických zájmů společenských tříd.

sizok
30. 10. 2023 14:26
Odpovědět  ladik

Kdysi tady vyvěšovali fašistické vlajky nacisti, dnes je vyvěšujeme my.

Albi
28. 10. 2023 23:01
Ohodnotit příspěvek :
     

Opět je ohrožena jeho suverenita, ba i jeho existence.”
No – trochu hodnocení současnosti by neškodilo. S tím ohrožením existence 100% souhlasím, ale suverenita, kterou jsme pěkně rychle ztráceli až k dnešní ztrátě totální, to je přece jen lež. Možná “milosrdbá”, ale lež.
Co nám patří? Co ještě můžeme? Už dokonce výhledově ani rozhodovat o našich “čerstvě” narozených a nechtěných dětech..

Čeští úředníci se zabývají doporučeními Výboru OSN pro práva dítěte, který před dvěma lety vyzval k opuštění babyboxů a většímu využívání utajených porodů. Dítě má podle nich právo znát svou identitu. Zastánci babyboxů oponují právem dítěte na život.
https://www.denik.cz/z_domova/osn-babyboxy-utajene-porody.html?seznam-hp=1&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#
Co myslíte – zabývalo by se takovou pitomostí třeba (taky ještě nesuverénní) Maďarsko? Je “identita rodičů” opravdu tak důležitější, než život?
Tak kde je ta údajná suverenita, o které každý žvaní? 🙁

Frank
28. 10. 2023 23:43
Ohodnotit příspěvek :
     

To je sice hezké, ale co ta iniciativa dokázala? Vláda pětidemolice na všechny kašle a drží se koryt jako lejno košile..

Albi
29. 10. 2023 00:17
Odpovědět  Frank

A co by mohla tak dokázat bez lidí, kteří by ji podpořili?
A jen se někdo o něco pokusí, hned je tu už dopředu plno pochybností, skepse a hledání chyb.
Tak si ted znovu zvolme pětikolku a pak kritizujme – mladé, staré, levičáky, pravičáky – v tom už míme dobrou praxi. Že by nám vlastně vyhovovala? 🙁

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jaroslavem
29. 10. 2023 04:48
Ohodnotit příspěvek :
     

Vite, já když čtu to jméno Jakl, zvedá se mí žaludek. Pamatuji si, co to bylo za člověka, když dělal lokaje u starého Klause. Tehdy čestný nebyl ale dnes bude? Stal se z něj slušný člověk? Lidé se nemění,v momentě kdy bude možnost z toho vystříkat kapitál se takový lidé odkopou. Děkuji ale nechci mít nic společného s někým takovým

JoFa
29. 10. 2023 07:05
Odpovědět  Jaroslavem

Oproti nám máte jednu výhodu, že si môžete skladbu svojich zástupcov vybrať lepšie ako sme vyberali my, Ja teraz hovorím o novej alebo staronovej strane /u nás SNS/. Ak pochopíte, že osobnosti musia medzi ľudí a nestačí len aby sa k národu prihovárali cez média.
Už pred rokom som to tu písal, že sa majú média spojiť a presadzovať svojich preverených kandidátov, ktorí nie sú poznačení minulosťou a neštudovali za americké alebo soroš peniaze, Boomer vie o čom píšem.
Uvediem vám príklad ako sa to stalo u nás, InfoVojna robila pravidelné stretnutia s voličmi a fanúšikmi IV, varila guláš a diskutovala s odborníkmi aj s českými ktorých cez toto médium prezentovala. Priestory a guláš ponúkli obyčajní zanietení slovenskí ” husiti”, ďalší husiti, ktorí sa týchto akcií zúčastnili aj za drobného fin. príspevku, si tak mohli “ohmatať” vyfotiť sa, ale hlavne vypočuť si info z prvej ruky.Pred voľbami sa už prezentovali hlavne tí ktorí mali byť volení, a vyšlo to. Toto dokázalo jedno slovenské médium a pár ďalších osobností.
Ak spojíte viac médií, tak je to nielen reklama, ale aj systém do budúcna pre výber správnych politikov a pol. strán. Ďakujem pánom Koller, Noveský,Štepán atd.

Pavel z Moravy
29. 10. 2023 10:03
Odpovědět  JoFa

Vždyt jsem to zde již psal. Na Kubě se musí kandidáti z oblastí za které kandidují představovat lidu ve veřejných diskuzích v dané oblasti a ne jedenkrát. Lidé posuzují a rozhodují koho do politiky chtějí a koho ne. Tady si vytvoří nějaká stranička kandidátku, lídr si vybere svoje kámoše, které nemůže a možná ani nechce absolutně prověřit, řekne pár líbivých slovíček a šupky dupky k volbám, ať ovce u urny zabečí a já mám v případě úspěchu 4 roky pohodu a zajištěnou famílii. Ty, co mně dali hlas mám u prde.le, neměli mně volit. Proč myslíte, že tolik lidí nechodí k volbám? A ty volby do obecních zastupitelstev, vždyť tam se přímo domlouvají partičky podnikatelů a dalších lepšolidí z kaváren jak si vylepšit domácí rozpočet. Což ještě někdo nepochopil, že jsme s tímto systémem v dupě. Já tedy kujwa jo a pokud nebudou skutečně kandidovat v jakýchkoliv volbách lidé poctiví a nezkorumpovaní, tak budu až do svého konce sedět při volbách na prdeli doma a nebudu ze sebe dělat oca.sa. Ať si o tom myslí kdo chce co chce. Kvůli sobě, za vola nebudu.

JoFa
29. 10. 2023 10:19
Odpovědět  Pavel z Moravy

Spomente si na Klausa staršího, ja ho síce nemusím, ale keď chcel byť prezidentom tak obcestoval celé Česko, komunikoval s obyčajným ľudom a ten ho zvolil. Ak chcete mať vo voľbách úspech, tak je to podľa mňa aj o tejto komunikácii.

Boomer
29. 10. 2023 16:24
Odpovědět  JoFa

.. převážná většina občanů/voličů jsou “obyčejní lidé” u kterých můžou mít úspěch zase především kandidáti, kteří se dokáží představit obyčejným lidem jako obyčejní lidé, ale s neobyčejnými osobními kvalitami. V tomto směru se mi více pozdává maďarský volební sytém, je sice pro občana/voliče složitější k pochopení, ale jeho nastavení velmi ztěžuje pozici chytrákům, kteří by do politiky chtěli proniknout jinde, než kde je znají, odkud pocházejí a kde žijí.
Jako jeden z našich systémových zádrhelů se mi jeví zákon o obecních volbách, kde o postu starosty nerozhoduje počet hlasů získaných jednotlivými kandidáty, ale uzavřená volba mezi nově zvolenými členy obecního zastupitelstva. Takže koalice líných a vypasených kaprů může hned na začátku odstřelit novou štiku, která by mohla rozpohybovat kalné vody v rybníčku obecní politiky.
A dům je radno budovat od základů..

29. 10. 2023 09:49
Odpovědět  Jaroslavem

A tak to U Nás vždycky dopadne: “Já nemám rád toho a taky ještě toho onoho. A tak z toho důvodu mi polibte…” (Kdepak se asi dá najít 10 jedinců, co jsou 100% čistí jak andělé?

Pavel z Moravy
29. 10. 2023 15:35
Odpovědět  primak

Víte Primaku kolik tady kdysi žilo starých nezkorumpovaných, slušnýchn lidí? Ano, to bylo kdysi. Proč tu nejsou, co se z dnešní omladiny stalo, kdo ji zku.rvil? Víme to všichni, jen si nejsme schopni přiznat, že na tom neseme kus viny. Mladí Jsou pohodlní, sobečtí, bez jakéhokoliv vlastenectví. Skutečným hodnotám se smějí. A teď to chceme napravit, když už jsou zmršení? To půjde těžko.