Nezařazené

Jak pracují dnes v Německu

Němci byli kdysi symbolem ordnungu (pořádku) a tvrdé práce. Tyto vlastnosti německého národa jim umožnily dosáhnout velkých úspěchů v mnoha oblastech – například v technice. Všichni víme, že německý automobilový průmysl byl svého času objektivně nejlepší na světě. A i v mnoha dalších oblastech byli Němci lídry.

Nyní se však vše změnilo. Typickému Němci se nechce pracovat, pracuje bez nadšení a práci se vyhýbá, jak jen to jde. Zde je například skutečný případ. Německý subdodavatel napsal skript, který měl automatizovat jednoduchou proceduru, například kopírování souborů do různých adresářů. Napsal jsem mu:

– “Opravte prosím překlep v názvu jednoho z adresářů.

– Jste si jistý?

– Ano, jsem si naprosto jistý, porovnejte řádek ve vašem skriptu se skutečným názvem adresáře.

– Možná je v názvu adresáře překlep.

– Otevřete si TZ, píše se tam, že musíte použít existující názvy.

– Ne, víte, sám tento problém vyřešit nedokážu. Kdo mi potvrdí nutnost takových změn?

– Já to udělám.

– Nemáte k tomu dostatek pravomocí. Teď mi končí pracovní den, a příští týden svolám schůzku, probereme tento problém a já vám odpovím.


Tento dialog trval asi jeden pracovní den. Následující týden svůj  program skutečně opravil, někdy ve středu.

Mohou takto pracovat Britové, Rusové nebo Američané? Ne, nemohou. Třetí den by se zbláznili. Ale Němci mají takový způsob práce. Každá drobná úprava má kolem sebe byrokratický postup. A jejich oblíbený trik je: “V pondělí to napravím.” A taky to, že to v pondělí napraví. V pondělí se ukáže, že odjel na plánovanou dvoutýdenní dovolenou.

Osobně si čtyři dny na opravu zjevného překlepu ve vlastním scriptu těžko vysvětluji jinak než neochotou pracovat (včetně převzetí odpovědnosti za vlastní část práce, přestože je to povinná součást práce).

Mimochodem, jsou ještě Němci, kteří odpovědnost převzít umí, ale těch už je poměrně málo a rychle se dostanou na manažerské pozice a vystoupají na úroveň vyšší než jejich nekompetentnost, po které také ztratí chuť být za cokoli zodpovědní a začnou si hrát na byrokratickou „lejstrotechniku“.

Technický pokrok se tedy už netýká Německa. Obecně se život „německých Burgerů“ („měšťáků“, buržoustů) postupně mění v peklo – nic se nedělá, protože nikdo nic dělat nechce, všichni vzájemně po sobě vyžadují nekonečné podpisy, osvědčení a souhlasy v očekávání, že nebudou muset nic dělat, iniciátor na všechno jen kašle. Německý “ordnung” je dnes metodou, jak práci neudělat pod záminkou, že práce nedostala příslušná schválení.

Zde je ilustrace toho, jak Němci nyní dělají techniku: Chochlové začali opravovat zasažený tank Leopard-2A6 a zjistili, že solidně vypadající blok pancíře věže je hloupě zavěšený na věži na dvou hácích přišroubovaných k věži vždy několika dost chatrnými šrouby. Když tento blok zasáhla ruská střela, šrouby se jednoduše ulomily a blok odletěl a odhalil celý bok věže.

Ba co víc – samotný blok tohoto pancíře se ukázal být prázdným pláštěm z poměrně tenkého kovu:


V plášti není žádná výplň. Je to jen tenký protiúderový štít. Podkalibernímu projektilu z principu nemůže poskytnout žádný odpor.

To znamená, že pancíř byl jen ukázkový, vyrobený odfláknutým způsobem. Nikdo se na něm nechystal bojovat.

Je zvláštní, že původně byly háky přivařeny k věži. Tak to bylo i na prvních 2A5. Ale pak se rozhodli prostě vyvrtat díry a vyřezat závity. Tedy pracovat na úrovni “wai what tuning” z Ašotovy garáže (Asi jako – to je tuning z Pepovy garáže).

Na fotce v úvodu vidíte typický obrázek toho, jak se pracuje v Německu – jeden Turek se snaží něco udělat a tři Němci na to koukají, jakoby “řídí proces” a “kontrolují”. O ceně takových prací a jejich kvalitě se lze snadno dohadovat.

Proto motory BMW nejdřív navrhovali Vikingové v Rakousku a pak Bavoři začali jen tak hloupě dávat do aut BMW motory Peugeot, montované v továrnách Peugeot ve Francii a montované nikoliv Francouzi, ale zfetovanými alžírskými přistěhovalci. Protože Francouzům se také nechce pracovat, a to už dlouho. Ale to je samostatné téma.

Poznámka: Již mnohokrát jsem všude možně, i tady, i v živých rozhovorech upozorňoval na to, že v Německu de facto již není zdaleka tolik průmyslu, jak si lidé ještě myslí. To je i to upozorňování na to,že na výrobku je napsáno Made in Germany, ale dole je malým písmem Manufacturing of China. Jak je to možné? Jednoduše. Zboží se vyrobí a dopraví do Německa dejme tomu za 35% celkové ceny. Tedy pro výrobce se vším všudy je 35%, ale v Německu se v oběhu po prodeji zboží ukáže 75% hodnoty výrobku. O tento rozdíl rostou údaje HDP v obou zemích různě a proto v Německu lze mít i mnoho „vedoucích a kancelářských“ pracovníků a zároveň vysokou zaměstnanost v sektoru služeb – prodej, reklama, opravy. Tak podobně si představují i tvůrci „Nového západního světa“, že bude v budoucnu fungovat světový koloběh zboží.

Mimochodem, stejnému problému, jako Němci čelíme i my sami tady. Jen s tím rozdílem, že u nás mají být nanejvýše montovny a hlavně sklady – mezisklady.

https://putc.org/kak-rabotayut-v-germanii/

Překlad Peter 008

sdíletj na

17 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
krtek
17. 7. 2023 22:39

Z praxe znám mnoho západních v ýrobků, co toho moc nevydrží ikdyž na nich závisí lidský život. Já jím říkám – NAVONĚNÉ ZDECHLNY. Ale pěněz za ně chtějí fůru.

Albi
17. 7. 2023 23:17
Odpovědět  krtek

To se dělá úmyslně. Taky se nic neopravuje. Obchod běží jak na drátku – každá životnost někdy skončí a čím dřív, tím víc nových výrobků se prodá.
Opravy? Jeden výrobek aby lidem vydržet celý život – a kde je zisk?

jiří
17. 7. 2023 23:54
Odpovědět  Albi

Příběh plánovaného zastarávání.
https://www.youtube.com/watch?v=YAeNjD4Ce9M

Albi
18. 7. 2023 00:39
Odpovědět  jiří

No vida – když se chce, všechno jde. Jednou obnovovat-inovovat, jindy šetřit. Jak je zrovna potřeba. 🙂

Albi
17. 7. 2023 23:19
Odpovědět  krtek

Já takovým říkám bižuterie z pouti. Protože i do kvalitní bižuterie mají daleko. 🙂

Vanja
18. 7. 2023 00:29

V Německu už dávno pracují hlavně italové a turci. A v USA se už dávno odnaučili pracovat a zvykli si na konzum a práci nechali číňanům aj. národům.

Jaris
18. 7. 2023 01:19
Odpovědět  Vanja

…a ja mela dojem, ze tam pracuji jako sroub inzenyri z Afriky. Jezibaba Merkelice z privalu novych pracovnich sil mela takovou radost, ze se s nimi nechala i fotografovat. No a ono se ukazalo, ze tem cernym bubakum jaksi narostly ruce dozadu.

jiří
18. 7. 2023 07:53
Odpovědět  Jaris

comment image

aamater
18. 7. 2023 08:19

Ha, ha, ha … tak toto je článok podľa môjho gusta. Ha, ha, ha … už viete kde je celá EU? Napoviem vám v RITI!!!

Gales
18. 7. 2023 10:44
Odpovědět  aamater

Za chvíli tam budeme všichni.

ModrýKlokan
18. 7. 2023 12:11

S vyzněním článku souhlas. Jen ten příklad s Leopardem asi ne. Autor nemusí mít řadu informací, jde přece o vojenskou výrobu, tudíž o utajované technologie.
1) Třeba svařování: dodatečné navařování krytů mimo původní projektovaný technologický postup může zásadně narušit pevnost okolního materiálu. Také se řeší pnutí, proto se svařence žíhají v žíhací komoře. A co když to dodatečně už nejde? Taky použité materiály mohou odolávat standardním svařovacím technikám, je potřeba speciální svářecí technologie, která například při modernizaci nelze použít, protože tanková věž neprojde rozměrově speciální svářecí linkou.
2) Analogicky ten kryt věže. Odletěl po zásahu a věž je v pořádku. No a nemá to tak snad správně být? Co chráníte? Snad posádku a strukturu tanku, ne ten kryt.
3) Není dutý náhodou proto, aby třeba nezpůsobil harmonické vibrace a deformaci celého profilu pancíře až dovnitř věže? Tyhle věci znají jen vojenští konstruktéři. Stejně tak může dutina sloužit k zajištění předčasné iniciace rozbušky útočící kumulativní hlavice. Nebo narušení průběhu samoostřících procesů při průchodu střely pancířem. Nebo třeba úkáčka ukradli tlumící vložku a prodali do sběru. Tož tak.

zdena
18. 7. 2023 13:17
Odpovědět  ModrýKlokan

díky za jiný názor…. velice zajímavý a jiný náhled 🙂

Rattus
18. 7. 2023 13:17

A proto zásadně jen japonské auto třeba Nissan,které se montuje v Anglii,kde na něm makaj
zlaté české ručičky i se sbytkem těla v podobě levných dovezených dělníků.

katango
18. 7. 2023 14:42
Odpovědět  Rattus

Můj bratr tvrdí, že z aut jedině Japonce, ale smontovaného v Japonsku.