Krize UKRAJINA

„Já tam viděl to, o čem zpráva píše.“ Fotograf potvrdil ohrožení civilistů vojáky

19.8.2022 2:50 odp. | On-line

Fotoreportér Stanislav Krupař, který letos na Ukrajině strávil několik měsíců, v pořadu DVTV komentoval zprávu Amnesty International o válce na Ukrajině. Ta například uvedla, že ukrajinské síly ohrožovaly civilisty zřizováním základen a provozováním zbraňových systémů v obydlených oblastech. Za to se na ni snesla ostrá vlna kritiky. Krupař však to, o čem její zpráva hovoří, potvrzuje.

Foto: DVTV
Popisek: Fotograf Stanislav Krupař

„Podle našich zjištění ukrajinské síly systematicky vystavují civilisty riziku a porušují válečné zákony tím, že operují v obydlených oblastech,“ řekla Agnès Callamard, generální tajemnice Amnesty International s tím, že „Být v obranné pozici nezbavuje ukrajinskou armádu povinnosti dodržovat mezinárodní humanitární právo“.

Na organizaci Amnesty International se poté snesla vlna kritiky, například za minimum dostupných informací a nevhodně zvolenou komunikaci s veřejností. Podle ukrajinského prezidenta Zelenského zpráva nahrává ruské propagandě.

Krupáč potvrdil, že během doby, co strávil na Ukrajině, byl svědkem toho, že ukrajinská armáda ohrožovala civilisty: „Musím říct, že ty věci, o kterých ta zpráva mluví, jsem tam viděl, takže svým způsobem asi trochu jo,“ uvedl fotograf.

Nedávno i na svém facebooku napsal: „Proč tolik povyku kolem zprávy Amnesty International. Každý, kdo strávil nějaký čas blíže frontové linii, to potvrdí.“

„Viděl jsem to, o čem píše zpráva Amnesty International. Nechci, aby to vyznělo jako specifická úderná kritika ukrajinské armády… Amnesty píše o věcech, které se děly úplně v každém konfliktu, který já jsem viděl,“ zopakoval.

Následně popsal, co přesně se na Ukrajině dělo. „První, co udělala vojenská jednotka, že přišla do školy a obsadila školu. Na Ukrajině hraje Ukrajincům do karet to, že už před začátkem ruské agrese 24. února děti do škol nechodily kvůli covidu, což ta zpráva také zmiňuje. Samo o sobě obsazení školy není válečným zločinem nebo porušením humanitárního práva.

Nicméně ta bojující strana, ta bránící se, která tak trochu bojuje za nás, tak i ta by měla nějaké standardy dodržovat. A já tam viděl to, o čem zpráva píše, že vojsko je velmi často ve školách, je blízko civilních objektů. Obzvláště na jaře tohoto roku byli tak blízko civilním objektům, že se civilisti mohli lehce stát terčem odvetného bombardování,“ uvedl, že vojenská jednotka byla ve škole a v domech okolo bydleli lidé.

„Nechápu ten hnus, který se na Amnesty International vylil do veřejného prostoru. Podle mě tam nebylo nic, co by každý, kdo byl na frontě, neviděl,“ pozvedl Krupař udiveně obočí.

Na poznámku, že zavádějící může být samotný titulek, který Amnesty International použila, a sice že „Taktika boje ukrajinské strany ohrožuje civilisty“. „To bych nechal plně na Amnesty, vždyť oni tu hrají roli organizace, která dohlíží na dodržování lidských práv. Je zcela v jejich kompetenci dát tomu titulek, který uznají za vhodný,“ míní Krupař.

„Já jsem tu zprávu četl s velkým zpožděním. Četl jsem ji s velkým očekáváním, co za hrůzu tam uvidím, když je veřejný prostor často zamořen až sprosťárnami vůči Amnesty a lidem, kteří si dovolili pod to podepsat. Řekl jsem si ale, že je to přesně to, co z Donbasu, z Ukrajiny znám,“ pokračoval fotograf.

„To poslední, co bych chtěl, abych tímto rozhovorem někoho na Donbase ohrozil. Byl jsem na několika místech blízko fronty. Někde se věci, o kterých Amnesty píše odehrávají, jinde ne. Třeba na jaře, v místech, kde se dnes už nebojuje, bylo běžné, že vojenská jednotka byla ve škole a v domech okolo bydleli lidé. Nebo v Charkově na sídlišti bylo běžné, že lidi zůstávali žít ve sklepech a vedle nich byl zaparkovaný tank, který střílel na ruské pozice, Rusové pak stříleli zpátky,“ popisoval.

Naopak nebyl svědkem toho, že by lidé, u nichž se usídlila ukrajinská jednotka, neměli možnost odjet. „Tito lidé velmi často spíše zmizet nechtěli, odmítali tu evakuaci. Typický byl Charkov, tam bylo úplně rozbité sídliště, kde pár zoufalců zůstávalo ve sklepích a museli počítat s tím, co se děje,“ dodal fotoreportér Stanislav Krupař.

Zdroj : Parlamentní Listy

sdílet na

127 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
sizok
19. 8. 2022 22:07
Ohodnotit příspěvek :
     

Pravda vždy vyjde najevo. I kdyby fiala zezelenal, tak vyjde.

[Trol-1] spam Tor
20. 8. 2022 08:09
Odpovědět  sizok

Jistě a jediná pravda je ta ruská 🙂

Pavel K
20. 8. 2022 08:40
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

Co to melou osobo?!! 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️💩💩

Markýza
20. 8. 2022 08:58
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

Pročpak, prosímvás?

Albi
20. 8. 2022 13:47
Odpovědět  Markýza

Protože je tak přikázáno a jinak ani neumí. To znamená – to, co píše je úředně ověřeno a kdyby napsal nědo jiného, třeba by narazil. Takhle má jistotu, že se nesplete v “názoru”. 🙂

20. 8. 2022 12:49
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

Tak co, kačere, jak ti pasuje ten Petrofův nick? Dobře se ti nosí? Neškrtí tě někde nebo tak něco? Bl-bečku. (_!_)

Lev Prch
20. 8. 2022 14:00
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

Havlochuji!👎

vova
22. 8. 2022 14:28
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

tak už aj Amnesty internacional je ruská ? budíček pane

Markýza
20. 8. 2022 08:57
Odpovědět  sizok

A Zelinka zfialověl.

Albi
19. 8. 2022 22:10
Ohodnotit příspěvek :
     

“…ta bránící se (strana), která tak trochu bojuje za nás…..”
Už zase?
Jednou se “za Prahu” bojovalo v Mali, potom v Afghánistánu, teď na Ukrajině – co kdyby nás konečně nechali na pokoji a místo boje za Prahu a americké zájmy pro změnu zas někdy ne bojovali, ale pracovali (hlavně naši vládnoucí politici) pro obyčejné ČESKÉ občany?

Bety
19. 8. 2022 22:47
Odpovědět  Albi

To je takové aby se vlk nažral a koza zůstala celá.
A ta Amnesty to samé. Kde byla a proč mlčela celých předchozích osm let, kdy se na civilní
obyvatelstvo DLR a LNR střílelo denodenně?
Proč se celou tu dobu ze strany Ukrajiny porušovaly Minské dohody?.Pokud prohlašují, že
ta území patří do jejich státu, tak proč na jejich obyvatele tedy stříleli? Zřejmě jim byli Tam žijící
lidé naprosto ukradení a jejich chování během tohoto konfliktu to jen potvrzuje. A to nemluvě
o palbě na atomovou elektrármu v Záporoží. To už je proti všemu zdravému rozumu, a jestli tam
se teď “tak trochu” bojuje i za nás, tak se ptejte, kdo tu elektrárnu chrání? Ukrajinci to ale nejsou!!

20. 8. 2022 06:44
Odpovědět  Bety

Ona ta AI je sice NGO, ale patří pod OSN. Ta pani, co to teď vede a musí se omlouvat (Agnes) byla předtím na specielním odd. pro vyšetřování, na př. vraždu Kashoggiho.

A tak moc si vyskakovat nemůžou, jedou ve stejném vlaku s OSN generálním, co se jede radši podívat do Oděsy na lodě s pšenicí, místo aby se rozjel do Záporožje vidět, kdo tam vlastně střílí na elektrárnu. A co je tam v těch bednách od Westinghousu.

A tak je to od AI docela velký počin, že si dovolili něco ukrajinského kritizovat, jinak čteme jen vše to nejlepší. Jistě, jistě, trochu se musí ta paní omlouvat, ale ze svých zjištěních neslevujou. A to je dost šok pro svět, který fandí všemu ukrajinskému…

milan h
20. 8. 2022 07:48
Odpovědět  Bety

o tom dle vyjadreni mezinarodniho soudu o osamostatneni Kosova nerozhoduje vlada statu ktereho je soucasti toto presne rekl Putin sefovi OSN takze si zapad nsral do huby a vytvoril precedens ale potlaceni silou v Katalansku asi byl v poradku a to chteli jenom referendum

[Trol-1] spam Tor
20. 8. 2022 08:21
Odpovědět  milan h

Rusák podporuje samostatnost tam, kde se mu to hodí, tedy zejména v případě svých potenciálních kolonií.

Gene
20. 8. 2022 08:58
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

A ti druzi jsou jini?

Pavel K
20. 8. 2022 09:07
Odpovědět  Gene

Nekrmit. 🙏🙋‍♂️

Pavel
20. 8. 2022 09:30
Odpovědět  Gene

Gene, prosím nekrmit troly jak říká Pavel.K. Nenecháme si rozbít diskusi.

Gene
20. 8. 2022 09:33
Odpovědět  Pavel

No tak dobre, ale kdyz nekdy clovek nevi jestli to je troll a nebo jen blbec.

Pavel K
20. 8. 2022 09:42
Odpovědět  Gene

Ale no ták?!! I kdyby to byl “jen” blbec tak snad nimlich né?🤣 🤦‍♂️

Pavel
20. 8. 2022 11:19
Odpovědět  scipio

Scipio, ano, diskuze je diskuze, protože na každou záležitost může být mnoho názorů. Vy ale moc dobře víte, že tito trolíci co fungují zde jsou zaměření úplně jednostranně a diskuze s nimi není možná a vy to dobře víte. Jsou to pouze rozvraceči a pátá kolona globální plutokracie. Jestli si všímáte zdejších komentů, že lidé zde připomínají, abych dal příklad třeba pozitiva ale i negativa socialismu. Tito trolíci obhajují ale pouze jednu stranu mince a tak nechápu, proč bych měl reagovat na jejich protinárodní a zvrácenou globální rétoriku. A dále vám tedy ještě doporučím, vypusťte tedy z toho rámečku kde píši do diskuze ten pokec o tom, že reagovat na troly znamená, že jsem větší hlupák než oni.

Pavel K
20. 8. 2022 11:43
Odpovědět  Pavel

👍 👍 👍
Dobrý postřech, to mě uniklo. 🙋‍♂️

20. 8. 2022 12:48
Odpovědět  Pavel

On tu trpll Tor, Petrof a habaděj dalších nicků které si svižně převléká hlásá názory?

Pavel K
20. 8. 2022 11:22
Odpovědět  scipio

Souhlasím, rozumím, chápu. Ale scipio musíš, tedy nemusíš nic nenařizuji, tak tedy já rozlišuji diskutéra co neví, ke kterému se ještě info nedoneslo a diskutéra provokatéra, který cíleně kydá. A to se rozeznat dá!!!
Teď ti něco napíšu (příklad)
Putin, válečný zločinec a jeho polomongoloidní svoloč, kteří na Ukrajině vraždí děti, brutálně znásilnují a olupují místní ženy…..a tak dá a tak dál.
Tak na tyhle občas zareaguji, ale abych mu napsal 15 reakcí tak to ne. Na to tu mám spousty jiných.
🙋‍♂️

Markýza
20. 8. 2022 09:00
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

To je velmi zajímavá myšlénka. Takže vy budete chít někoho kolonizovat a za tím účelem budete podporovat jeho samostatnost, ano? Chcete vědět, jak tohle dopadne?

[Trol-1] spam Tor
20. 8. 2022 10:12
Odpovědět  Markýza

Ano, jeho pseudosamostatnost na jiném státu.

Markýza
20. 8. 2022 10:20
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

Myslíte jako třeba naši pseudosamostatnost na Německu. Nebo na USA.
No heleďte, tahle pseudosamostatnost, to je moc pěkný termín a jak to tak vidím, platný skoro univerzálně, že?

20. 8. 2022 12:16
Odpovědět  Markýza

No ba. Podle něj je to něco, jako například pseudosamostatné a pseudonezávislé pseudonázory trolích pseudodiskutérů, vzniklé pseudomyšlením.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Evžen
21. 8. 2022 11:49
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

Celé zatracené EU je závislé na USA, vše co se dělo a děje na Ukrajině je na “přání”USA…!

sizok
20. 8. 2022 09:55
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

Jsi modrožlutý hlupák.

[Trol-1] spam Tor
20. 8. 2022 10:12
Odpovědět  sizok

Jsi rudohnědý hlupák.

Lev Prch
20. 8. 2022 10:30
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

Nazibanderokurvo,zmlkni!!!!

20. 8. 2022 12:19
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

Ááááá šup zpátky (_!_)

Lev Prch
20. 8. 2022 10:29
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

Dutolebe,ty se drž flašky jako Venzl udavač Havel a mlč!!!!

20. 8. 2022 12:12
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

(_!_)

Evžen
21. 8. 2022 11:11
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

To si asi někdo popletl Rusko s USA…!

me2d44
20. 8. 2022 11:08
Odpovědět  Bety

Ráno jsem našel na pravda.ru článeček: “Podolyaka navrhl krásné řešení problému ostřelování ZNPP.
V principu se tam lze dočíst elegantní řešení: odstavit celou! ZNPP do klidového stavu tak, aby reaktory nebylo nutno chladit vodíkem – a vypnout i poslední spuštěný generátor. Přes krymský most lze zásobovat energií i Záporoží – a proč dodávat energie na území ve vlivu Kieva. Myslím že by to byl správný krok – a zima pak bude na zbylém území Ukrajiny krutá. Obyvatelé, pokud chtějí teplo, mají šanci se přesunout na Ruskem obsazená území, nebo do Kieva – a tam se ohřívat při LGBT+ parade….. (pro neznalé Ruštiny, stránka má překladač, takže i já si to čtu Česky, ač mluvím i Rusky)

Bety
20. 8. 2022 17:18
Odpovědět  me2d44

Jenže hned vedle elektrárny Amíci zřídili nechráněné úložiště jaderného odpadu – co by se namáhali uložit ho někam do bezpečí, že? A zásah tam by nebyl vůbec, ale vůbec dobrý !

19. 8. 2022 23:19
Odpovědět  Albi

Já si tak podle těch “korektních” piruet říkám, jestli to není nějaký levoboček Adyho Bunkra, nebo jeho klon. Že oba bruslí obdobným způsobem.

20. 8. 2022 06:25
Odpovědět  Albi

Takovej novinář musí svá nepříjemná zjištění trošku prošpikovat odsouzením té ruské strany, aby ho hned nevylili a neudělali z něj ruského propagátora.

Tak to je (a bylo) vždy už všech jiných podobných akcí, kdy si někdo dovolí kritizovat svinjárny našich spojenců.

Př.: Saddám Hussein v Iráku: sice US tam vraždí civilisty, no jo ale on ten Saddám plynoval Kurdy…

Př.: Izrael boří města a každý týden střílí Palestince vč. dětí (za minulý týden 42, víc než zabitejch na Ukrajině), ale oni ti Palestinci střílej raketky na pokojné pokojné občany Izraele…

me2d44
20. 8. 2022 11:23
Odpovědět  primak

Když se člověk podívá do historie, tak byly časy, kdy Britové a Francouzi slibovali Kurdům samostatný stát. Pak vzali příložník, potažmo pravítko a nakreslili hranice – a najednou kdysi Kurdistán, o kterém psal Karl May v několikadílném románu “Ve stínu Padišaha” – nejen, že stát nedostal, ale byl rozdělen nejméně do 4 sousedních: Irák, Irán, Sýrie a Turecko. Od té chvíle se Kurdové tlučou za svou samostatnost – a v poslední době je vyšplouchl i jejich spojenec USA (jak je jeho zvykem – bitvy a války pouze cizíma rukama, USA tam má jen dozor).

milan h
20. 8. 2022 07:43
Odpovědět  Albi

Prahu zavozit hnojem a ohradit

Administrátor
P.A.Semi
20. 8. 2022 12:21
Odpovědět  scipio

Zpracovával jsem volební a další statistiky, a Praha a Střední Čechy jsou dost odlišné…
http://semi.gurroa.cz/Stat/
Jsou především z roku 2010-2013, kdy ještě nebyly různé Strany tak zkorumpované, že jsou dnes nevolitelné, takže bylo vidět regionální rozdělení na levici a pravici… A kde s šílenou nenávistí volili hloupého Cizáckého Knížete…

Jak píšete – “Prahu, do které se nastěhovaly všechny největší svině z každé vesnice” – něco na tom je… A ovšem je tu silná Propaganda, Havloidé a “Kavárna” jim tu vymývají mozky víc, než jinde, kde mají lidé blíž k Přírodě a k sobě navzájem…

V Praze sice minete spoustu lidí, ale potkáváte jich málo – i když tu jsou vyjímky, místa, kde také lidi potkáváte a ne jen míjíte… Jenže v Praze “potkáváte” lidi především v “Klubech”, kde se scházejí jen samí podobně-orientovaní lidé, takže tu vznikají Názorové Bubliny… Ale většina Pražanů tu žádné Přátele nepotkává a jen sedí doma u Televize, která jim vymývá mozky Propagandou bez zpětné vazby…

Nevím, jak to jinak pochopit, že je Praha odlišná, a to i na procenta “gaussovy křivky”… V Praze nejsou “Debilové”, jsou tu Prospěcháři a Zaslepenci v míře větší než jinde…

πα½

Albi
20. 8. 2022 14:05
Odpovědět  scipio

A nedosti na tom!
Ještě si světoví “umělci” vybrali Prahu pro své pokusy, které jim “svět” nedovolil realizovat v jiných hlavních městech – tančící dům, Kaplického blob – ten se naštěstí nepodařilo prosadit – zatím.

Pavel
20. 8. 2022 09:27
Odpovědět  Albi

Přesně řečeno Albi, ta bránící se strana, která tak trochu bojuje za nás. Ať mluví tento človíček za sebe a své souputníky. Oni tito současní zaprodanci moc dobře ví, že čím více lidí sleduje jejich TV a ČRO, tím více se indukují lži. Je to přesně jak s elektrickou indukcí. Takže lidé přestaňte koukat na veřejnoprávní televizi a poslouchat rozhlas a indukce lží se úměrně sníží. Dáte do provozu svůj vlastní mozek a důstojnost a najednou prohlédnete. To není samozřejmě doporučení zdejším přátelům, tato komunita zde na pokecu až na těch pár trolů to má velmi dobře v hlavě srovnané. Myslím, že V. Putin to řekl dobře, že západ je prostě impérium lží a bohužel naše země se zapojila do první linie.

Albi
20. 8. 2022 14:20
Odpovědět  Pavel

Nevím, jestli už není pozdě, Pavle.
Pokud některým divákům a posluchačům nedojde nesmyslnost tvrzení, že ruská armáda ostřeluje v podstatě sama sebe, pokud se týká té jaderky, pak jsou veškeré rady a volání po zdravém rozumu marnost nad marnost.
Vzdávat bychom to sice neměli, ale když není vidět jediný náznak aspoň snahy o zamyšlení…..

[Trol-1] spam Petrof
19. 8. 2022 22:13
Ohodnotit příspěvek :
     

Otázka je, proč musí ruská armáda střílet na školy. Na UA hlavně vůbec nemá co dělat.

Keller
19. 8. 2022 22:22

Ruská armáda na Ukrajině bojuje na základě dvoustranných dohod o vojenské pomoci mezi RF a DLR a mezi RF a LHR a tyto samostatné republiky RF požádaly o vojenskou pomoc. Nemusí se nám to líbit, nemusíme s tím souhlasit, můžeme o tom polemizovat, ale to asi tak vše, co s tím můžeme dělat.

[Trol-1] spam Tor
20. 8. 2022 08:07
Odpovědět  Keller

Zaprvé nejde o žádné samostatné republiky, zadruhé i kdyby ano, tak Rusové okupují řadu dalších oblastí. Tak si podobné kecy nechte. I když Hitler se Stalinem se taky přátelsky dohodli na zahájení 2. války a obsazení Polska.

Keller
20. 8. 2022 08:32
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

LHR a DLR jsou samostatné republiky, i když se Vám to nelíbí. Podle mezinárodního práva stačí, aby republika byla uznaná pouze jedním dalším státem a už se jedná o samostatnou republiku.
Abych nezapomněl, jak se Hitler se Stalinem dohodli na zahájení 2. sv. války? Pokud máte na mysli smlouvu o neútočení (říká se jí smlouva Molotov – Ribbentrop), tak se mýlíte a Němci napadli Polskou 1.9.1939 a kde jsou ti rusové? Rusové napadlo Polsko až o několik týdnů později. Vzpamatujte se a přestaňte falšovat dějiny.

Pavel K
20. 8. 2022 08:50
Odpovědět  Keller

Velice prosím NEKRMIT!!!!
Je sobota a má příplatky, ať jde trollík dělat něco užitečného.
Děkuji P.K. 🙏🙋‍♂️

skeptik
20. 8. 2022 10:33
Odpovědět  Keller

SSSR nenapadl Polsko. Po tom, co polská vláda a velení zdrhli do Rumunska využil situace, a obsadil jen to území, o které přišel v Polsko-Ruské válce.

Lev Prch
20. 8. 2022 10:32
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

A amiokupantovi to 77let po konci druhé světové prochází proč!!!!!???

skeptik
20. 8. 2022 10:34
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

Rusové okupují řadu dalších oblastí

…tak schválně, které?

20. 8. 2022 12:44
Odpovědět  [Trol-1] spam Tor

To se mi líbí šášo, jak si tu plácáš kraviny v tom funglovním Torově nicku. On už tě někde ten petrofův nick škrtil? Jako softwarový systém si teď připadáš víc jak hudební nástroj? Ale chápu, na hudební nástroj se hraje podle not, že, takhle si přidáš líp, i když tu zas-íráš prostor podle stejných not. Kašpare. (_!_)

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel K
20. 8. 2022 08:47
Odpovědět  Keller

👍 👍 👍

Albi
19. 8. 2022 23:25
Odpovědět  scipio

Tohle musí nick “Petrof” vědět. O tom se psalo, když protiruská hysterie byla ještě za domovními dveřmi.
Od té doby, kdy se nám přes TV usalašila v obývácích, se zdá, že dost velká část našich občanů někde vytrousila logiku a ztratila pud sebezáchovy.
A nebo si myslí, kdoví jak není těch jejich tak pět provokačních do kola se opakujících trapností vtipných.

sizok
20. 8. 2022 09:58
Odpovědět  scipio

Pro modrožluté mozky začíná historie v únoru 2022.

19. 8. 2022 23:24

Na UA nemá co dělat především bandernacismus! Kdyby svého času včas zakročily západní nemocnosti proti Hitlerovi, tak, jako teď východní mocnost proti jeho pohrobkům, nebylo by ani Hitlera, ani jeho pohrobků, ani idi-oti se žlutomodrými klapkami na očích zas-írající diskuzní prostor svými slaboduchými žvásty.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
skeptik
20. 8. 2022 10:41

Západní mocnosti Hitlera stvořily přesně ze stejného důvodu, jako dnes stvořili poslušnou loutku Zelenského. Co se nepovedlo skrze Německo tehdy, má se teď povést skrze Ukrajinu.

Pavel
20. 8. 2022 15:21
Odpovědět  skeptik

Přesné.

20. 8. 2022 20:06
Odpovědět  skeptik

No dyk.

milan h
20. 8. 2022 07:50

aj s klavirem

Markýza
20. 8. 2022 09:03

A proč nemá na UA co dělat?

Lev Prch
20. 8. 2022 10:31

Ale má havlochuji, má!!!!!!!!Okrajina dle OSN VŮBEC NEEXISTUJE!!!!!!!!

Lev Prch
20. 8. 2022 14:05
Odpovědět  scipio

Ukrajina není stát, patří Rusku podle OSN
Generální tajemník OSN prohlásil, že Ukrajina od roku1991 nepožádala o registraci hranic, takže stát Ukrajina NEEXISTUJE!!!!
Mám vypisovat víc?

Lev Prch
21. 8. 2022 10:44
Odpovědět  scipio

Rok 1945 není rok 1991 a rozpad SSSR,.Hranice zaregistrovaný nemá, takže je jen Okrajiny a ta byla součást Ruska!

Aleš
19. 8. 2022 23:35
Ohodnotit příspěvek :
     

Ukrajinská armáda je zralá na mezinárodní soudní tribunál. A SPOLU na basu.

Administrátor
P.A.Semi
20. 8. 2022 00:38
Ohodnotit příspěvek :
     

To takhle občas zaslechnu vedle z ČT – “Rusové stříleli na školu v obci X”. To je polo-pravda hraničící se lží, naprosto zavádějící tvrzení vyvolávající lživý dojem. Správně by to bylo: “Rusové stříleli na bývalou školu, ve které byla usídlená vojenská jednotka”.

Protože když je někde usídlená vojenská jednotka, tak to je Vojenská Základna, nehledě na to, co ten objekt byl původně… A tedy je to legitimní vojenský cíl…

Samozřejmě střílet na školu, ve které jsou děti, je barbarství a zločin. Což je přesně to, co opakovaně Ukro-fašisti dělali proti Donbasu…

πα½

20. 8. 2022 06:49
Odpovědět  P.A.Semi

Taky že je dost ticho o tom teátru, co tam měli zabýt mnoho dětí, přestože na střechu pěkně namalovali: дети.

A těch kočárků pěkně seřaděnejch venku, kam se poděly?

Administrátor
P.A.Semi
20. 8. 2022 12:28
Odpovědět  primak

O tomhle nevím… (a píše se “zabít”, ne “zabýt”)

Jestli myslíte Divadlo v Mariupolu, to evidentně vyhodili do vzduchu Azovci – velmi podlá akce, a místní to tam vědí… Měli tam základnu a drželi tam asi tisíc lidí jako rukojmí, a když utíkali, tak to i s rukojmími vyhodili do vzduchu…

πα½

20. 8. 2022 12:42
Odpovědět  P.A.Semi

Zabýt a zabít. Není to blbost ty naše i/y? Možná že jsem tam měl chybu i v tom “namalovali“, nebo “namalovaly“? Třeba to namalovaly ženy (muže tam už žádný neměli – vlastně už ty muže neměly ty ženy -, protože muži válčili. Nebo to malovaly děti mladší 15 let? A když tedy nevíme kdo maloval, tak radši namalovali

Administrátor
P.A.Semi
20. 8. 2022 12:52
Odpovědět  primak

Ano, “namalovali” i “namalovaly” je možné, podle toho, koho tím míníte…
“Zabýt” možné není, to by spíš vzdáleně odpovídalo ruskému “zabudli” jako “zapomněli” ?

A který “teátr” s nápisem дети máte na mysli ? To bych si rád přečetl…

πα½

Albi
20. 8. 2022 14:39
Odpovědět  P.A.Semi

Tak. Přesně.
Podobně jako záměna “dobili” a “dobyli”. Navíc v rozkazovacím způsobu použít např. “dobyjte kótu xy” zní vyloženě směšně, ale skoro bych se vsadila, že i mnozí novináři netuší, že správně by mělo být “dobuďte kótu…” ,

Administrátor
P.A.Semi
20. 8. 2022 16:38
Odpovědět  primak

Tedy je to to divadlo v Mariupolu… Podle místních to prý vyhodili do vzduchu Azovci náložemi… Co o tom lžou Západní média, která tam nebyla, je sice smutné i předpokládatelné, ale irelevantní…

https://www.pokec24.cz/krize-ukrajina/vse-co-potrebujete-vedet-o-zbombardovanem-divadle-v-mariupolu/

A ještě k tomu doplním ze svého překladu interview s Russell Bentley, Texasanem z Donbasu:
http://pialpha.cz/Russell_Bentley_Donbas

»Uskutečnil jsem několik (mnoho) výletů do nově osvobozených oblastí, zejména ve Volnovacha a v Mariupolu, kde proběhly jedny z nejtěžších bojů a zkázy. Samozřejmě, nikdo není šťasten vidět svůj dům nebo velké části svého města zničené, ale naprostá většina, řekl bych více než 90 procent, zdejších obyvatel jsou šťastní, že byli osvobozeni z útlaku a okupace nacistických teroristů. Zpráv o znásilněních, loupežích, vraždách, mučení a kšeftování s lidmi a s orgány(human and organ trafficking) je nepřeberně, ale tyto zločiny nyní ustaly, jsou nyní sčítány a vyšetřovány a viníci budou přivedeni před spravedlnost

πα½

Albi
20. 8. 2022 14:33
Odpovědět  primak

Ne, není to blbost.
Jazyk (řeč) je jedním z atributů státu a kulturní bohatství národa.
Navíc zámena I/Y často mění smysl sděleného.
Podobně jako nevhodně umístěná čátrka ve větě.

Administrátor
P.A.Semi
20. 8. 2022 12:48
Odpovědět  primak

Nebo to máte jako v té zprávě Amnesty International, kde kromě toho, že se Ukrajinští Vojáci schovávají mezi Civilisty, tak tam také psali, že Rusové prý záměrně ostřelují civilisty, s odkazem na jinou svou zprávu, kde vyšetřovali v Charkově, kde zasáhla šrapnelová střela 9N235 nějakou frontu na humanitární pomoc… Problém je, že tuhle sovětskou munici používají Ukrajinci, kdežto Rusové ji v roce 2016 vyřadili a nahradili za modernější… (ještě je možné, že by ji používali i Opolčenci?? Nevím…)
Nebo raketa na nádraží v Kramatorsku, evidentně vystřelená z Ukrajinského území…

Takže leckteré to ostřelování Ukrajinských civilistů mají na svědomí Ukrajinská vojska, buďto omylem, nebo i záměrně…
(Žádná sviňárna není Fašistům dost ohavná…)

πα½

ijn
20. 8. 2022 08:24
Ohodnotit příspěvek :
     

co dělá naše prohnilá justice??? ……sleduje a kouká, jak naše vláda zatahuje ČR do války, podporujeme jako stát teroristy a šílence i zloděje munice a zbraní, krytí má vláda se 106 podvodníky v PSP,…..politický zločin == zločinné spolčení v ČR beztrestné == prohnilá česká justice vytváří prostředí pro likvidaci národa!!! česká justice je součástí zločinného spolčení!!!!!!!

ijn
20. 8. 2022 08:25
Odpovědět  ijn

proto se nám chechtá Bakala ze Švýcar a Krejčíře zavřeli až v Jižní Africe

Pavel K
20. 8. 2022 09:04
Odpovědět  ijn

Těch je co se nám tlemí, až po poossranýý komedianty, že jim platíme výpalný a oni nám pak rok co rok posílají obrázky z exotické destinace na oplátku, aby nás nassrali jak jim to nádherně platíme. Jen dobře vám tak Lide Český.

Pavel
20. 8. 2022 09:51
Odpovědět  Pavel K

Pavle, je to zoufalá situace co všichni ti sluníčkáři, aspeňáci a kavárníci provedli s tímto národ. Je neuvěřitelné jak dokázali vypláchnout lidem mozkovny. Ti koukají na ty jejich profláknuté lži ve veřejnoprávní televizi a poslouchají lži v rozhlase, pojídají k tomu nějaký pokrm bez kvality z německých marketů a české duše jim odumírají. Tato doba temna je desetkrát horší než byla asi ta po Bílé hoře. Jezdím na Hanou jednou za rok ke hrobu své mámy a prarodičů. Kdyby jsi viděl, co měli v kostelní vitríně flanďáci vyvěšeno na Putina, to bys koukal. Tito správní křesťané se neštítí žádné lži a pomluvy. A nejhorší asi je, že tito lidé jsou zpacifikováni, protože co řekne pan farář, to je svaté. Tak to v těchto oblastech chodí. Úděsný stav. Ale realita je bohužel taková. Zdravím ZČ.

Pavel K
20. 8. 2022 10:24
Odpovědět  Pavel

Ahoj a hezké dopoledne. Tuna od včerejška hezky prší, což mělo už být před třemi týdny. Natekly mě dva 200l sudy a už to teče pryč. Podívej na Hoovíínka kolik u nás naspršelo, píší tam o tom. Až 119mm. To je dost.
Teď k faráři, no záleží kolik mu je let. To neznamená když je farář že nemuže mít vymeteno v lebeni. U nás nebyla ve městečku ani vyvěšena UK vlajka. Řekl bych že se lidem začínají otevírat oči, i když na můj vkus pomálu. Potkávám různě spoustu známých tak se ptám a řady toho má plné zuby. Teď mám radost z toho deště, orazil se vzduch lépe se mi dýchá. V týdnu jsem se už připravoval na poslední cestu z toho horka a prádelny. Ještě tě napíši že jsem vášnivý houbař. Snad tímto deštěm nějaké budou. Snad, ale uvidíme jestli to podhouby se vzpamatuje. 🙋‍♂️

Pavel K
20. 8. 2022 11:28
Odpovědět  scipio

Mělo tam být UKá jako úkáčková. Sorry.

Albi
20. 8. 2022 15:13
Odpovědět  Pavel K

I tak to zůstává UK – Spojené království.
Ale pravda je, že UA se špatně říká a skloňovat se to téměř nedá. Takže budiž ti na závěr češtinářské vsuvky odpuštěno. 🙂

Pavel K
20. 8. 2022 20:42
Odpovědět  Albi

No to bychom se na to podívali, netahejte sem ty moresy z PP. Vy….vy vyy septika na vás. 🤣🤣😛🙋‍♂️

Administrátor
P.A.Semi
20. 8. 2022 19:49
Odpovědět  scipio

To když píšete: “Každý farář má v lebce pusto. Pokud by neměl, není farář.”
Takovou pyšnou a hloupou lež jste vymyslel jak?

Znám sice i jednoho dost hloupého faráře, ale většinou to jsou celkem moudří lidé…

Víte, normální “Občan” se sám od sebe nad morálními a duchovními problémy moc často nezamýšlí, ale Křesťané na to mají aspoň jednou týdně kázání v kostele, které je nad tím aspoň na chvíli přemýšlet přiměje…
A je to obvykle vidět, když si porovnáte lidi, vycházející v neděli z Kostela, nebo z Kauflandu, nebo v sobotu z Fotbalového zápasu nebo nějakého opileckého Klubu…
A ovšem farář si to své kázání musí připravit na dané téma, aby mělo hlavu a patu a vešel se s tím do těch pěti až deseti minut, a aby to pro ty lidi bylo přínosné…
(tedy samozřejmě kromě všech dalších součástí toho “Rituálu”, které jsou tak nějak předem dané, a které také ty lidi duchovně pozvedají…)

A kam spěje svět, ve kterém bylo Křesťanství zastrčeno a skoro zapomenuto, se můžete podívat na Západní “Liberální” neo-Marxismus – je to Hnus, tam to postupně spěje, když se tomu nestaví Morální Hráz…

πα½

Gene
20. 8. 2022 20:09
Odpovědět  P.A.Semi

Vsak se podivejte kdo tem krestanum vladne. Mimochodem z toho kostela se vetsinou jede nakupovat. To za toho krestanstvi jsme dosli kde jsme. Prava ruka krestane, leva islamisti a mezi nima mozek, ktery jim vladne.

Administrátor
P.A.Semi
20. 8. 2022 23:02
Odpovědět  scipio

Takhle nějak se to mohlo zdát logické těm, kteří slepě uvěřili tomu Ateistickému Bludu, že by Bůh a Duchovní Bytosti neexistovali…

Ale tahle doba se chýlí k brzkému konci, stejně jako doba, kdy Vědci tvrdili, že je Země placatá… (dnes to posunuli o oktávu dál a tvrdí, že Vesmír je placatý v 3D, a aby vysvětlili “rudý posuv”, který vzniká při průchodu světla zakřiveným prostorem, tak si vymysleli velmi absurdní blud s názvem Velký Třesk, kterému i proti důkazům slepě věří…)

Nebo že prý Život vzniká samovolně z neživého Bláta, jak tvrdili vědci před Pasteurem, který jim dokázal, že to je nesmysl – od té doby známe sterilizaci… Tak to posunuli o oktávu dál do minulosti, že prý Život vzniknul z neživého Bláta jednou kdysi hodně dávno, velmi rychle poté, co sem Asteroidy přinesly vodu, a už se to nikdy neopakovalo jiné podobné… Tak nějak mi nedochází, proč logicky uvažujícím lidem nedochází, jak je to absurdní…

Náboženství vzniklo poté, co Bohu i lidem došlo, jak lidé morálně a duchovně upadají bez Víry a bez Rituálů a dobrých Oslav…

πα½

Administrátor
P.A.Semi
21. 8. 2022 00:53
Odpovědět  scipio

Inu, nebyla to (jen) Církev, kdo trval na geo-centrické teorii, ale vědci té doby, mimo jiné schovaní i za tehdejší církev, dokud ta měla výkonnou moc… (v Bibli se o tom nic nepíše)

Biblické příběhy jsou Alegorie a Podobenství, některé chápeme již nyní, některé na lepší pochopení dlouho čekaly… Konkrétně ten Abraham a Izák může být mimo jiné i o snaze zavrhnout Křesťanství, která má být zastavena – Abraham je archetyp “věřících” (Gn15:6), Izák je archetyp “jediný Syn” (Gn22:2) z “neplodné” jako z panny… Ty příběhy mají víc významů současně, jsou Fraktální a na různých úrovních se projevují podobně…

Ohledně výpočtu zatmění – když je civilizace dost stará, tak si všimne, že se určité děje s periodou cca 3*19 let opakují… (cykly Saros) Egypťané zřejmě nepočítali dráhy planet… (nebo to by mě zajímalo, kde to je doložené?) Podobně pí zakódované v pyramidách je důsledek toho, že to měřili kolečkem…

Jezuité nejsou argument… Mýlili se…

(Ohledně češtiny: “mi nedochází” nebo “mně nedochází”… Pomůcka je Vaška zajímalo nebo Vaškovi nedochází, když to je delší, je i “mně” delší… A kde jde “mi” je “mně”, a kde je “mě” nejde “mi”… nemusím si tak pamatovat čísla pádů…)

Pavel
20. 8. 2022 11:34
Odpovědět  Pavel K

Také moc rád houbařím. Takový gulášek z klouzků a nejen z nich, to je pošušňáníčko. Teď ještě něco k těm farářům. Ty jsi ze ZČ, víš ale já se narodil na Hané na Jižní Moravě a moc dobře vím jaký vliv tam církev má. Myslím si, že i kdyby prováděla ty nejhorší špatnosti, ti lidé tam žijící, neříkám, že všichni, mají takovou pokoru před vrchností jménem církev, že prostě věří všemu. To je prostě Jižní Morava. Možná, že se to již mění, nežiji tam, ale dost o tom pochybuji.

Pavel K
20. 8. 2022 12:07
Odpovědět  Pavel

Chápu ale pud sebezáchovy musí zůstat.

Pavel
20. 8. 2022 14:59
Odpovědět  Pavel K

Nu když jsem tam byl na hrobě a projížděl Vyškov, moje rodiště, tak se tam ta ukrajinská vlajka hrdě třepetala i s tou unijní. Blahoslavení buďtež vy jelita pozemská.

Staník
20. 8. 2022 14:17
Odpovědět  Pavel

Vatikán podporoval Hitlera, také chorvatské kněze, kteří podporovali ustašovce a ti nabádali k vraždění nejen Srbů v Chorvatsku a Bosně, ale také se aktivně toho vraždění účastnili, např. kněz Filipovič-Markovič, který byl velitelem části tábora Jasenovac a sám se přímo podílel na vraždách zajatců a jako jeden z mála byl za to odsouzen po válce k smrti. V devadesátých letech Chorvaté památník v Jasenovaci zničili, ale nikdo z těch evropských hodnot se nikdy neozval. Něco podobného, jakoby Němci zničili památník v Osvětimi. Třeba Klaus Kinkel, německý premiér nebo ministr čehosi, přesně nevím, byl dokonce přímo napojen na ustašovské emigranty. Katolická církev aktivně (ne 100%), podporovala nacismus a nacismus nikdy nebyl vymýcen. Potomci Banderovců, především z Kanady a Spojených států, dnes opět válčí na Ukraijně. Po II. sv. válce toho bylo mnoho zanedbáno a teď se to vrací zpátky. Vyřešením nacismu na Ukrajině nezůstane vymýcen nacismus v Západní Evropě a v USA a Kanadě. Je třeba, aby Rusové už nikdy neuvěřili Západu a dotáhli vše do konce…

Pavel K
20. 8. 2022 11:32
Odpovědět  scipio

Ale jsem!! Myšleno obecně, takže se to samozřejmě vztahuje i na moji osobu. 🤣🤣🙏

Pavel
20. 8. 2022 15:13
Odpovědět  Pavel K

On dobří ví, jak jsi to myslel, to jenom tak prudí. A komu máme za to co se zde děje děkovat, třeba lidu německému? Pokud to tu úplně krachne, není na koho se vymlouvat a jede v tom lid český a že ho k tomu někdo dohnal, to neobstojí. To by se potom mohl kdejaký darebák vymlouvat, že ten a ten zločin mu nařídil vykonat soused. Samozřejmě, že v tom jedeme všichni, protože jsme členové tohoto národa, ale nejsem ovce, kterou řídí nějací grázlíci a myslí si, že to později uhrají na kolektivní vinu. Já mám za ty roky jejich působení jejich ksichty hluboce vryty do paměti.

Albi
20. 8. 2022 15:14
Odpovědět  Pavel K

Takže “dobře ti tak”? No to snad ne!!!

Pavel K
20. 8. 2022 09:00
Odpovědět  ijn

👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍

jiří
20. 8. 2022 08:53
Ohodnotit příspěvek :
     

comment image

Pavel K
20. 8. 2022 09:08
Odpovědět  jiří

🤣 🤣 🤣 🙋‍♂️

Lev Prch
20. 8. 2022 10:32
Odpovědět  jiří

Dobře Vy👍👍👍👍👍👍👍

Albi
20. 8. 2022 15:17
Odpovědět  jiří

A není to málo, Antone Pavloviči?
🙂 🙂 🙂

jiří
20. 8. 2022 15:19
Odpovědět  Albi

comment image

Markýza
20. 8. 2022 18:38
Odpovědět  jiří

Anebo takhle:

Je ti teplo, děvče.....jpg
Gales
20. 8. 2022 09:24
Ohodnotit příspěvek :
     

Pokud ukronacisti mrzačí ruské vojáky,tak nebudou brát ohled ani na civilisty.Podlost a porušování všech konvencí,je jejich způsob boje. Ať chcípnou.

Pavel
20. 8. 2022 11:07
Ohodnotit příspěvek :
     

Teď jsem přečetl na Badateli jeden příspěvek tohoto znění. Nakolik je pravdivý nevím, ale cituji. Rusko oznámilo světu a Ukrajině ultimátum, pokud nebudou splněny podmínky speciální operace, bude už 24.srpna proveden masivní raketový úder, který zničí mosty přes Dněpr a bude následovat ztráta kontroly Mykolajeva a Oděsy. To prý přišli do Lvova sdělit Zelenskému Guterres a Erdogan. Je to asi reakce na vyzbrojování Ukrajiny amíky a spol. Tato informace prý zazněla na ruswebech.

20. 8. 2022 20:31
Odpovědět  Pavel

Taky jsem to čet. Včera. Na ruswebu. Jenže se to nedalo ověřit, tak to nechal být. Turecká média (mimochodem , některé weby našeho tureckého spojence jsou blokovány – zajímavé, že?) o návštěvě Osmana v Polsku, ale o tomto nic. Možná řízené mžení.

Burák
20. 8. 2022 13:30
Ohodnotit příspěvek :
     

No, viděl jsem video, kde ti slavní Ukrajinci podřízli mladé ruské vojáky a nechali je vykrvácet. Viděl jsem video jak řežou nožem do ruských zajatců s cílem prodloužit jejich nevyhnutelnou smrt na maximum. A za takové svině bojuje naše vláda a pár bastardů, kterým to dělá radost. Měli by jsme je všechny pověsit na nejbližší strom. Za to, že z naší klidné krásné země dělají tak nebezpečné místo, že se už bojíte i děti poslat samotné do školy. A ani ve škole nejsou naše děti v tomhle satanově doupěti v bezpečí, protože se najdou učitelé, kteří neváhají podpořit šikanu vašeho dítěte jen z důvodu opačného názoru. Bože, když tohle není návrat do doby před 2. světovou válkou, tak už opravdu nevím. Já vím na co rusové čekají. Oni vyčkávají až to nám všem dojde a současný systém se odhalí v celé své nacistické a sadistické podobě. Až i tomu poslednímu lenochovi dojde v čem musí žít. Mimochodem, dle mého kamaráda z tiskárny, si tam vláda už nechala vytisknout kamion potravinových lístků na příděly. Až budeme hubou rýt v zemi, teprve potom povstaneme.

sizok
20. 8. 2022 14:36
Odpovědět  Burák

Ukrajinci jsou mongoli střihnutí nacismem. Co od nich lze čekat?
Ve své nadřazenosti jenom té nejhorší krutosti. To se už potvrdilo
během druhé světové, viz dozorci v táborech a genocida ve Volyni.

Mimochodem, dnes máme unikátní příležitost prožít si, jak začínají světové války.
Je to sice cynismus nejhrubšího zrna, ale je to tak. Tak to končí vždy, když
jeden národ nenávidí svého souseda a myslí si, že je něco lepšího.

Albi
20. 8. 2022 15:23
Odpovědět  Burák

K čemu nám budou přídělové lístky, nebude-li CO rozdílet?

Burák
20. 8. 2022 15:40
Odpovědět  Albi

No aby jsme zbytečně netloustli. Ihned mi to připomnělo jak se zde kdysi zavedli potravinové lístky kvůli východní frontě. No a dnes budeme muset opět podpořit další pokus o parcelovani Ruska. Rád bych věřil, že jen tak plácám do větru ale pokud někdo přemýšlí na co fialová vláda potřebuje potravinové lístky, sečte si jedna a jedna. Až nebude na Ukrajině co žrát, vezmeme si k těm dvěma svetrum ještě pupeční pás, aby se náš žaludek tolik nebouřil. Samozřejmě můžou ty potravinové lístky zůstat někde ve skladě ale každopádně vytištěny byli a tudíž se připravují i na tuto možnost. Nevím kdo tuhle vládu volil ale doufám, že se budou mít poté hůř jak my. Z mých zkušeností se většinou jedná o velmi líné lidí, kteří neudrží ani sekeru.

Burák
20. 8. 2022 15:46
Odpovědět  Burák

A pokud si zase Britové a Američani brousí drápy na ruské suroviny, měli by do Ruska poslat svou vlastní armádu a né zase obracet Slovany proti Slovanům aby pak sami ukradli co mohli. To mě na tom štve nejvíc. Chtějí svůj lup, tak ať použijí pěkně vlastní lidi a nás do toho netahaji. Od kolonizace Indie a Ameriky to všude zkouší stejně. Rozvrátí národy, pošlou je proti sobě a se zbylými se už sami vypořádají.