blog

Skutečný Putin. ČÁST 2. Kdo řídí Rusko prostřednictvím ústavy? Analýza článků.

Rub politiky (Изнанка политики)

Pojďme se bavit o moci: kdo skutečně vládne Rusku? A opět pro lepší pochopení srovnejme SSSR a dnešní Rusko. 

Jak v Rusku, tak v SSSR byla hlavním zákonem Ústava. Ústava je základem systému, je to plán, podle kterého země žije. Určuje cestu, po které se má společnost ubírat, a má nejvyšší právní sílu. 

Někdo řekne, že Ústavě nikdo nevěnuje pozornost. To tak není. Proč ji potom všechny země, které ji mají, ji mění a přepisují? Například článek 9, odstavec 2 říká , „že přírodní zdroje Ruska může ve skutečnosti vlastnit kdokoli.“ Tento bod funguje skvěle: kácejí se lesy, čerpá se ropa – a to nedělá jen stát, ale všichni. Včetně cizích občanů. V SSSR západní firmy nevyvážely přírodní zdroje ze země, opět díky zákonům. 

Totéž platí pro pravidla silničního provozu. Proč o nich mluvit, měnit je a zlepšovat? Nikdo je přece doslova nedodržuje. Myslím, že analogie je jasná. 

A není důležité, jak je ústava implementována. Jakýkoli zákon lze porušit. Je důležité, aby plnil funkce, které mu jeho tvůrci přidělili. Ale o tom později. 

V SSSR měla moc komunistická strana. Článek 6 Ústavy SSSR uváděl, že vedoucí a vůdčí silou sovětské společnosti, jádrem jejího politického systému, státních a veřejných organizací je Komunistická strana Sovětského svazu. 

Jaký článek v ruské ústavě je podle vás analogický článku 6 ústavy SSSR? Ne, toto není článek 10 nebo článek 11, které specifikují zásadu dělby moci. 

Jde o čl. 15 odst. 4, který uvádí, že obecně uznávané zásady a normy mezinárodního práva jsou nedílnou součástí ruského právního systému. 

Na toto téma je spoustu materiálů, které podrobně vysvětlují, jak funguje čl. 15 odst. 4 Ústavy Ruské federace. A protože je tento článek stále o Putinovi, řeknu vám to jen krátce. 

V roce 1991 SSSR v důsledku zrady stranické elity prohrál se Spojenými státy ve studené válce – to je zřejmé a američtí vůdci otevřeně hovořili o svém vítězství. 

Zvenčí vypadala kapitulace SSSR, jako by se Rusko a další republiky jednoduše rozhodly spřátelit se Západem a přešly na kapitalismus a Rusko se zcela otevřelo a vzdalo. Ale Západ v čele se Spojenými státy nehledal přátele – prostě ničil geopolitického nepřítele a z ruské země udělal svou provincii. K tomu dokonce přeškolili a ideologicky indoktrinovali většinu ruských úředníků. (U nás proběhlo to samé a dále už „jen“ porovnávejte sami … – pozn.překl.)

Pod rouškou přátelství a pomoci byly do Ruska vyslány tisíce západních poradců, mezi nimiž byli i ti, o kterých mluvil Putin. 

Právě zahraniční poradci se podíleli na privatizaci. Ve skutečnosti Spojené státy udělaly z Ruska neokolonii. A v roce 1993 to bylo oficiálně zakotveno v základním zákoně země, což podpořila většina občanů, kteří přišli volit. Jak jste uhodli, západní experti Rusku také pomohli napsat ústavu. Jelcin otevřeně řekl , že Ústava byla zkoumána v zahraničí. 

V roce 1993 byl ruský koloniální status oficiálně zakotven v základním zákoně země. 

Také na oficiálních stránkách americké agentury USAID, která je financovaná americkou vládou, je uvedeno , že pomáhali sepsat Ústavu Ruské federace. 

V roce 2013 doktor historických věd Vardan Baghdasarjan analyzoval ruskou ústavu a porovnával ji s ústavami jiných zemí. Závěr byl tento: toto je Ústava poraženého státu, jejímž cílem je další zničení Ruska. 

Vraťme se k článku 15, odstavec 4 – tento článek má historické a právní kořeny: zapadal do zákonů těch zemí, které prohrály války. Podívejte se pozorně! Uvědomte si toto: jak to funguje a kdo ovládá Rusko prostřednictvím tohoto článku! 

Co znamená článek 15 Ústavy, vysvětlil Nejvyšší soud. A pokud je krátce řečeno Rusko strategicky řízeno mezinárodními specializovanými institucemi, které všechny, tak či onak, ovládají ho Spojené státy. Zde je vizuální obrázek, který to vysvětluje. 

Jednou ze speciálních institucí je například MMF. A podle ústavy jsou doporučení MMF v Rusku závazná. A to, co se děje s ekonomikou v Rusku, je hlavně důsledek doporučení MMF: zvýšení věku odchodu do důchodu, DPH atd. 

Naši úředníci nemusí být proti realizaci Putinovy strategie, kterou neustále vyslovuje, ale existuje strategie, kterou jsou povinni implementovat ze zákona – tu, kterou sepisují mezinárodní specializované instituce. Takže nezáleží na tom, že ve Státní dumě a ve vládě jsou lidé loajální k Putinovi. Nemá smysl například měnit Nabiullinu samotnou. Musíme změnit systém! (Ústavu – pozn.překl.)

USA se tedy po rozpadu SSSR staly světovým lídrem. Svět se stal unipolárním. 

Co je to unipolární svět, vysvětlil Putin ve svém mnichovském projevu v roce 2007. 

Jediné centrum moci na světě je Washington. Na doporučení MMF pro Rusko píší „Washington, DC“. (Washington District of Columbia)

– pokračování následuje –

https://dzen.ru/a/Y7qHapvRNhnikN2q

Překlad Peter 008

sdílet na

87 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Albi
7. 8. 2024 23:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Vypadá to, že Gosudar má těch problémů nekonečně víc, než je na dálku patrné – a kolem pořád hejno kroužících nenažraných predátorů..

Ještě by mě zajímalo, co nejvíc brání tu Ústavu opravit. Je 80% podpora Rusů málo? Probíhá už nějaká veřejná rozprava, aby se zjistila jaká je šanceí?

8. 8. 2024 02:37
Odpovědět  Albi

Takhle z voleje bych řek, že “většinová” Duma. Kde je stále dost… … prostě zkorumpovaných šmejdů. Abych pravdu řek, jsem dost zvědavej, zda Rembovič, až to pozametá na ministerstvu obrany, nasměruje svý další kroky na zkorumpovaný šmejdy v Dumě, nebo na zkorumpovaný šmejdy v generálštábu. Blbý je, že při tom rozmotávání korupčního klubka asi bude muset dát přednost koncům nití vedoucím na generálštáb, protože válka, a konce nití vedoucí k Dumě prozatím ignorovat. Jojo. Za všechno se platí. A tohle je holt cena za… jak to říct… osvícenej přístup. Sice to zní bl-bě, ale přesně takhle to vidím. Koba by se s tím takhle nes-ral.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Stan
8. 8. 2024 03:41

Ano,kdyby byl u moci Stalin, tak už padají hlavy a státní aparát se třese jak sulc. Rozdíl není bohužel v ústavě,ale v tvrdosti mezi Putinem a Stalinem.

Janaz
8. 8. 2024 05:06
Odpovědět  Stan

Rozdiel je v tom, že svet tridsiatych rokov je niekde inde, ako svet teraz. Čo myslíš, ako a či vôbec by terajší spojenci Ruska akceptovali Putina, keby konal ako Stalin? Ako by ho akceptovali obyčajní ľudia, ktorí sú tiež prelezení západnými “hodnotami” a “ideálmi demokracie”? Bol by takou morálnou autoritou?

Slovan
8. 8. 2024 06:29
Odpovědět  Janaz

👍 👍 👍
Nechtěl bych mít na bedrech jeho starosti a zodpovědnost. Musí to být neskutečně náročné.

stan
8. 8. 2024 07:32
Odpovědět  Janaz

Janaz, reaguji na tvou větu ………Ako by ho akceptovali obyčajní ľudia, ktorí sú tiež prelezení západnými “hodnotami” a “ideálmi demokracie”?……………sorry, ale ti obyčejní lidé , ti sluníčkáři, tak ty si myslíš že zrovna ti akceptují Putina? Těm je naprosto volnej a naopak ho nenaviděj a to i včetně těch sluníčkářů v Rusku, kterých bohužel není málo. Ano situace je jiná než v 30 letech minulého stokletí, ale uvědom si že Rusko stojí proti celému Západu, který propagandisticky doslova bombarduje celý svět tím, jak je Putin diktáror, jak je ruský režim zlý a že je třeba ho i zlikvidovat.Podívej se co se stalo u nás za pouhé 3 roky. Máme tu spoustu magorů, který už jedou jedovatou válku proti Rusku.Když vidím magory typu Foltýna, Řehky , Černochové tak si říkám to snad ani není možný kam jsme se to dostali.Jen ustupujeme a jsme totálně v americké prdeli.Takže já říkám , na hrubý pytel hrubá záplata. Pokud bude Putin pořád takhle váhat, tak se nakonec stane, že zkurvenej Západ najde skulinu jak Rusko dostat na lopatky.A pak už jen židácké hordy z Fašingtonu vyvěsí víteznou vlajku v Kremlu a začne drancovaní a porcování medvěda.

Iberiusto
8. 8. 2024 21:35
Odpovědět  Peter 008

Škoda, že jste v článku nepřeložil vše z ruštiny do češtiny. Dnes mladí ruštině ať již mluvené, a již vůbec né psané nerozumí. A zbuku nazývají sypanou rýží. Takže vlžené texty v ruštině jsou pro mnohé čtenáře zcela nesrozumitelné, což bohužel snižuje procento čtenářů, kteří porozuměli a udělali si srozumitelný závěr.

Slovák
8. 8. 2024 09:16
Odpovědět  stan

Presne tak! A v USraeli je aspoň 30 až 50 miliónov židackych nenažraních hord k rabovaniu Ruska, ktoré si Chabad chce nechať len pre seba, kedže misky vah sa preklápaju smerom na Východ!

Albi
8. 8. 2024 09:54
Odpovědět  Slovák

ad stan a Slovák
Souhlasím s Petrem 008 – nemůžeme dělat závěry po pár informacích. A ani potom ne. My jeho zodpovědnost nemáme.

Za druhé – Putin neváhá, ač to mnozí tak hodnotí – jen nejde zbrkle hlavou proti zdi. A to není tak málo, jak by se snad mohlo zdát. Jeho politika nevede k Libyi, Iráku, Afghanistánu …. s příslušnými výsledky – prohrou, útěkem a hledáním dalšího “nepřítele” pro další válku.

A za třetí – ty “židácké hordy” už v Rusku dávno mají, není třeba je tam teprve navážet z “Fašingtonu”. A mají obšancovaná ta naopř, ori ekonomiku nejdůležitější místa – např. banky.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Joe Arp
8. 8. 2024 10:20
Odpovědět  Albi

Tak, tak, VYVAŽUJI. Intternet šílí a slintá nad olympijským pyjem, Frantíkem, co shodil laťku pérem, už má nabídky z pornoscény. Zároveň poslali domů krásnou Jihoameričanku, co svou krásou rozptylovala rekordmany, diverzantka jedna!

standa
8. 8. 2024 14:57
Odpovědět  Joe Arp

A např.jednu gymnastku, že prý překročila žíněnku ačko-li to na kamerách nebylo. Americká výprava podala stížnost( ona to viděla lépe než kamera) rumunku přeřadili a na třetí místo se dostala američanka. Tak se dělá politika. Rumunský zástupce se neúčastní závěrečného ceremoniálu.Stejně to bude něco , jako Prague Pride!

Slovan
8. 8. 2024 16:47
Odpovědět  standa

Já jsem četl, že si stěžovala amícká výprava, že ta jejich cvičitelská skladba(výprava) byla cvičebně náročnější, tak aby rozhodčí to znovu posoudili. No a pak tedy dostala američanka větší obodování a tím přeskočila rumunku. To naaseerre.

delnas
8. 8. 2024 23:49
Odpovědět  standa

Pratele ,proc se zajimate takovym humusem””?

Vzdyt to vsechno je o uplne jinych problemech…?

Albi
8. 8. 2024 12:05
Odpovědět  Albi

*oprava překlepů … ta např. pro ekonomiku důležitá ….

Jaris
8. 8. 2024 13:19
Odpovědět  Janaz

Pokud je mi znamo, tak starsi generace na Stalina vzpomina jako na skutecneho lidra, ktery nejenze porazil hitlerovska vojska,dobyl hnizdo fasistu Berlin, ale dokazal ze zaostaleho rolnickeho statu udelat za par let svetovou velmoc. Tato starsi generace Rusu ma doma jeho obraz na stene, protoze si ho dodnes vazi. Pravdou je, ze Stalin mel vice pravomoci nez ma Putin. Nicmene by Putinovi neskodilo mit neco z osobnosti Stalina.

standa
8. 8. 2024 15:24
Odpovědět  Jaris

Neměli bychom zapomenout , že v nedávné anketě BBC se jednalo o největšího myslitele tisíciletí. V Rusku to vyhrál Stalin.V Anglii Marx.Kdopa by to vyhrál v Česku?

katango
8. 8. 2024 17:16
Odpovědět  standa

Jára Cimrman.

Boomer
8. 8. 2024 18:01
Odpovědět  katango

.. mě osobně příjemně překvapilo a doslova potěšilo, že druhé místo v Rusku obsadil P.A.Stolypin….

Joe Arp
8. 8. 2024 18:20
Odpovědět  Boomer

A že tě doma přeskočil Cimrman ti nevadí? Stárneš, ještě zkus zabojovat!

me2d44
9. 8. 2024 11:56
Odpovědět  standa

:-))) No přeci “Pepek vyskoč ze Švejka!” – nikdo jiný na něj nemá – v současné politické garnituře….

Markýza
8. 8. 2024 09:04
Odpovědět  Stan

Pravdi díte. To bylo hlav, co popadalo, co? A těch třísek, co lítalo. Co mně se týče, nechám Stalina ráda spát věčným spánkem.

stan
8. 8. 2024 11:02
Odpovědět  Markýza

Četl jsem dost knížek o Stalinovi,ale psány většinově západními autory.Na Stalina jsem měl hodně negativní pohled , ale postupem doby a také tím, že se mi dostalo do ruky i čtení z řad ruských publicistů,tak jsem si názor trochu poupravil.Stalin nepochybně nebyl žádný lidumil a když jsem četl vzpomínky jeho dcery, tak to byl člověk který žil politikou. V podstatě rodina pro něj neexistovala, sice měl svou dceru rád, ale takovým svým zvláštním způsobem.Putin v podstatě také žije politikou, rozvedl se, ale ač možná má nějakou přítelkyni, tak ta je stejně na vedlejší koleji.Za Stalina ze SSSR odešla šlechta a velkopodnikatelé a taky spousta lidí, kteří měli slušné majetky a postavení.Tito lidé Stalina nenáviděli a byli by schopní udělat cokoliv, aby Stalina zlikvidovali.Stalin raději v zájmu bezpečnosti nikam necestoval i když jsem četl, že měl k cestování velkou nechuť.Putina dnes nenávidí jak ruská oligarchie,tak i spousta rusů, takzvaných elit.Pátá kolona je v Rusku velmi silná, takže Putin to má horší než Stalin tom,že za Stalina všichni raději zmizeli v cizině, kdežto za Putina jich hodně žije v Rusku.Oba mají společné to, že za jejich vládnutí Rusko(SSSR) prosperuje

Markýza
8. 8. 2024 12:47
Odpovědět  stan

“za Stalina všichni raději zmizeli v cizině”
kdo mohl, samozřejmě. Kdo nemohl, zmizel zcela.

stan
8. 8. 2024 13:30
Odpovědět  Markýza

Ano, 30 léta minulého století v SSSR byla hodně krutá a násilná, takže kdo z třídních nepřátel nezmizel v cizině dostatečně rychle tak měl smůlu. Ale to samé se odehrávalo v té době v Německu s židy. Kdo váhal, tak se nakonec ocitnul ve vlaku směr koncentrační tábor.Takže , ano Stalin se s nepřáteli nepáral, ale Hitler byl minimálně stejný. A navíc si uvědom, že Německu v té době všichni vycházeli vstříc, nás Německu předhodili bez skrupulí.SSSR nenáviděli všichni, takže i Stalin to měl horší, kdyby se choval zdrženlivě jako Putin, tak ho zlikvidoval Trockij a myslím, že Trockij byl daleko horší než Stalin.

Markýza
8. 8. 2024 14:33
Odpovědět  stan

To bezpochyby. Ostatně XX století bylo všelijakých Hitlerů a Stalinů plné až po uši. Já jen konstatuju, že jsem ráda, že je to pryč a žádné nové takové opravdu nepotřebuju, nevyhlížím a doufám, že už se nevyskytnou. Narodila jsem se, když Stalin i Gotwald odešli – kam, to raději nebudu hádat – a nepamatuju si sice samozřejmě fakta a řeči, ale tu atmosféru ano a ta byla zkrátka hnusná. A to už jsme z toho všeho odplouvali.

Boomer
8. 8. 2024 18:06
Odpovědět  Markýza

.. ale ještě se stačil proslavit Uhdem s tím svým veršováním.. do bitev půjde před řadami! S jeho typickým tryznově patetickým přednesem to muselo být naáááádherné i trýznivé zároveň… ;o))))

Markýza
8. 8. 2024 18:12
Odpovědět  Boomer

Vážně? To mi uniklo 😀 Víte co – mně Uhde občas šel na nervy právě tím patosem, ale nemůžu mu upřít, že byl opravdovej, to zase byl – nebo snad ještě je.

Boomer
8. 8. 2024 19:08
Odpovědět  Markýza

.. inu, já pamatuju ty brněnské časy bujarého mládí, kdy jsme z Rudyho Kovandy málem udělali Zlatého slavíka, no a kluci a holky z JAMU o panu autorovi dost často referovali. Kdysi se na několika posezeních i mihnul, ale já z něho získal pocit.. zdálky vypadal jako pozér, zblízka to byla pravda. Tolik asi k jeho opravdovosti, jo, opravdu byl opravdovej. Bylo to v něm jako v koze.
A ten funerální paján na Gottwalda si u mě nesmazal ani Baladou…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
8. 8. 2024 19:14
Odpovědět  Boomer

To nepopírám, že je pozér. A užívá si to. To jsem tím myslela. Kdekdo je pozér aby vypadal nějak, on na mně dělá dojem že je to – jo přesně, v něm jako v koze.
Ale pravda, zblízka jsem ho neviděla. Viděla jsem zblízka pár uměleckých es z oboru folk a vážná a to teda opravdu nebyl můj šálek kávy…….ještěže mi do cesty nepřišli popoví velikáni, to bych možná odnesla nějakým duševním otřesem.

Boomer
8. 8. 2024 19:24
Odpovědět  Markýza

.. no, muzikanti jsou, až na nemnohé výjimky, obzvlášť pakárna, díky studiu potomstva jsem jich dost poznal a prokoukl. V jednom případě i propleskl.. ač zrovna ten mi jako autor a interpret byl po chuti, jako člověk se mi totálně zhnusil. Proto zde při různých příležitostech opakovaně píšu, že od umělců očekávám a beru jen umění v jejich oboru, žádné iluze, dveře na závoru a pejsek na volno, s povelem: Hlídáš!!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
9. 8. 2024 14:23
Odpovědět  Boomer

Taky odděluju velmi striktně dílo a autora, páč to by člověk musel odvrhnout spoustu pěkných věcí. Ale víte co? Hráči v orchestru mají naprosto jiného ducha. To byl táta a jeho kamarádi byli většinou kolegové a všichni byli normální. Asiže v orchestru si prostě nemůžete hrát na primadonu.

delnas
8. 8. 2024 23:53
Odpovědět  stan

A v USA to bylo Jak???

To same …..ale inteligentnejsi cestou….

Bety
10. 8. 2024 15:11
Odpovědět  stan

Lidé dnes zapomínají, že v době Stalina bylo hóódně věcí jinak. Bylo daleko více skutečné chudoby, spousta obyčejných lidí dřela jako voli, aby se vůbec udržela při životě
,za krize se situace ještě zhoršila. I ti, kdo měli stálou práci, byli na tom nesrovnatelně hůř než dnes. Jestli si někdo myslí, že lidumilní kapitalisté se zasloužili o sociální práva, no… Moc rychle jsme zapomněli. Nedávno jsem nahlédla od knihy Julia Fučíka V zemi kde zítra znamená včera. Ten proklínaný Stalin mimo jiné lidi přesvědčil, že k lepšímu životu nepotřebují povolení od zazobaných elit, že se docela dobře obejdou i bez nich. Tím byl hlavně nebezpečný, tím byl nebezpečný i Sovětský svaz. Díky tomu se sociální situace lidí práce začala v Evropě zlepšovat, protože propagandistické kecy nevydržely tak úplně střet z realitou. Jestli se vám to nezdá, poučte se trochu o tom, jak žijí lidé i dnes v koloniích, kam socialismus nedosáhl. A pak snad přestanete litovat ty “chudáky”, které Stalin a spol. připravili o sladký bezpracný život a donutili je k tomu, že bez práce prostě nejsou koláče. Byl bolševik, byl pro práva většiny na slušný život a že se menšina urputně bránila i pomluvami je snad zřejmé.

Slovan
10. 8. 2024 15:53
Odpovědět  Bety

👍 👍 👍 👍

Noobody
10. 8. 2024 16:28
Odpovědět  Bety

To Bety 10. 8. 2024 15:11
Žít v iluzi – BLUDU je veskrze snadné. Stačí být dostatečně starý, pamatovat si propagandu hlásenou socialistickým školstvím a věřit jí. Není třeba nic kriticky zkoumat, klást si otázky, hledat odpovědi a tyto srovnávat s realitou a vlastní zkušeností. Klapky na očích a víra jsou zárukou pevného přesvědčení.

Budiž Vám to přáno!

“A pak snad přestanete litovat ty “chudáky”, které Stalin a spol. připravili o sladký bezpracný život a donutili je k tomu, že bez práce prostě nejsou koláče.”
Vaše iluze jsou ale fakt nebezpečné!! Ty miliony povražděných a desetimiliony zmučených a zbídačelých obětí komunistické represe a převýchovy označit eufemistycky za osoby připravené o “sladký bezpracný život” však považuji za zatraceně nebezpečný a překroucený výklad skutečnosti. Nevidět a mlčet je něco úplně jiného, než hlásat Vaše bolševické LŽI!!!

Pro Vaše dovzdělání bych doporučil seznámit se s dílem: “Černá kniha komunismu” od kolektivu autorů, nebo postkomunistickými “Dějinami Ruska a SSSR”, které zpracovali nezávislí ruští historikové, nikoli “histerici” propagandistického odboru ÚV KSSS. Ona by vás ta blazeovanost a povýšenost asi rychle přešla!

./.

Noobody
10. 8. 2024 17:01
Odpovědět  Noobody

./.

Něco málo odkazů ke studijním materiálům o tématu reálného života v předválečném SSSR:

https://1url.cz/U12Gn

https://1url.cz/f12Gm

https://1url.cz/912lW

https://1url.cz/J12lf

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Bety
10. 8. 2024 19:01
Odpovědět  Noobody

Jsou bludy a bludy. Tak snad k tomu nejsnažšímu. Přes ty “miliony” zavražděných je z podivem, že přes občanskou válku a represe – připomínám že na OBOU stranách – se počet obyvatel Ruska ZVYŠOVAL., a to i na Ukrajině.Ona statiska nuda je, má však skvělé údaje….Na druhé straně Atlantiku je dodnes statistika z doby velké deprese utajovaná. Neříkám, že to byla doba bez exesů a bojů, ostatně občanská válka téměř do konce dvacátých let ani jiná být nemohla, pamatujte -VÁLKA -. Už jste někdy slyšel, že nějaká byla bez obětí? A to na obou stranách? Ale ty jakoby nebyly. Připomenulo mi to pořad ČT, o Velké vlastenecké , kterého jsem vydržela jen pár dílů. protože animace stále ukazovala jen chudáky německé kluky, kteří tam byli NEMILOSRDNĚ zabíjeni.
A ti historici? I u nás máme takové. Za první republiky naše noviny psaly mimo jiné o tom, že se v Rusku jedí děti…Fučík uvádí i statistiky, ve kterých například při období NEPu, kdy to vypadalo, že se Rusko vrací pokorně do rodiny kapitalismu náhle kritika sovětského režimu velmi výrazně poklesla… ale jak se ukázaly nesplněné naděje, opět vylétla až do nebes,

Bety
10. 8. 2024 19:10
Odpovědět  Bety

pokr. – Dnes je každému myslícímu člověku jasné, že nám politici i média lžou. Proč si tedy stále dost lidí myslí, že vše, co kdy kdo nadrásal o Stalinovi je čiročirá pravda? To fakt nechápu. Já se snažím získat i pohled z druhé strany a ten je přinejmenším zajímavý.

Noobody
10. 8. 2024 20:16
Odpovědět  Bety

To Bety 10. 8. 2024 19:10

Bravóóó – perfektní postřeh! (bez ironie)

Zkuste se zamyslet nad tím, co Vás však opravňuje k domněnce, že soudruzi nelhali, když LEŽ byla za socíku jedním ze základních výrobních, propagandistických a státobezpečnostních prostředků? Pamatujete, jak se fixlovala hlášení, aby byli prémie, jak se zkreslovaly údaje o výrobě, zásobách, kapacitích a td., jen aby nadřízení byli v pohodě a dali těm dole pokoj? Vy si už nepamatujete o čem pravidelně lhalo Rudé právo i televize – jak úspěšně kráčíme ke komunismu a při tom zamlčovaly průmyslové, důlní i železniční havárie s desítkami mrtvých?? Těch konkrétních příkladů Vám, napíšu stovky i když jsem přesvědčen, že to s Vaší vírou v dobrotu soudruhů, komunistické strany a vlády, neotřese ani náhodou.

Když jsem si přečetl Vaše komenty tak jsem seznal, že jste si jistě ani nerozklikla nabídnuté odkazy. Není to Vaše povinnost, ale o čem pak chcete diskutovat, když se bojíte seznámit s mými argumenty ?!? Sama argumenty nepředkládáte, pouze tvrzení podložená Vaší nedůvodnnou vírou a arogantně pohrdáte argumenty protistrany.

Docela by mne zajiímalo, proč sem píšete komenty, když jste tak zoufale mimo.

Bety
10. 8. 2024 22:19
Odpovědět  Noobody

Víte co? Jednostranných argumentů mám už plné zuby.
Jistě, když se nehodí statistika, tak začnete tvrdit, že tenkrát neuměli počítat ( a navíc už tehdy věděli, že se o ni někdo téměř po stu letech začne zajímat a proto ji falšovali() Měl byste si aspoň vybrat, co je tedy špatně.

Noobody
10. 8. 2024 23:09
Odpovědět  Bety

To Bety 10. 8. 2024 22:19
Jen pro Vaši informaci sděluji, že jsem ještě neviděl tvrzení zakončené otazníkem. Ale třeba ve Vašem vesmáru je to normální způsob předkládání ověřených faktů.
Jinak se podívejte na wiky a zadejte si heslo: “diskusní fauly”. Těmi totiž Vaše příspěvky v tomto vlákně přetékají.

Mějte hezký večer.

Jaris
12. 8. 2024 08:31
Odpovědět  Noobody

Noobody

Ale no tak! Ono to zapadni zpravodajsyvi nelze, ze? Dokonce lze daleko vic a cim dal drzeji, protoze jim to prochazi.

Noobody
12. 8. 2024 16:00
Odpovědět  Jaris

To Jaris 12. 8. 2024 08:31
Lže se všude – v tom s Vámi souhlasím. Jen je třeba vnímat zásadní rozdíl spočívající v době, místě a zdroji jehož validitu hodnotíte. Za socíku se u nás lhalo systémově, zatajovalo principiálně a svobodný pohled (neříkám jisto jistě pravdivý) jste mohla najít v samizdatu. V tu dobu byl na západě SVOBODNÝ přístup k informacím, stát neměl monopol na pravdu, ani žádný cenzůrní orgán, či aparát a Pulitzerovy ceny se dávali těm, kteří skutečně investigativně hledali pravu a o svých zjištěních informovali publikum.

Od té doby uplynuly víc jak 3 dekády a situace se diametrálně změnila. Východ si prožil svou krátkou etapu svobody, aby se dnes nacházel zhruba v podobném infomarasmu, jako na sklonku socíku a KoZa je dnes na té samé úrovni. Ještě jim fungují nezávislé Tv a rozhlasové stanice a investigativní novináři, ale společenský narativ je veskrze bolševický – stát se ujímá monopolu na určování validity info a ty ostatní upozaďuje všemožnými prostředky.

Ono to souvisí s globalizací! Jejím cílem je jeden celosvěštový stát, jeden lid, jedna kultura, jedna politika, jedna měna, jednotná zákonnost a jediný povolený názor = zotročení Gojů!!!

Noobody
10. 8. 2024 19:55
Odpovědět  Bety

To Bety 10. 8. 2024 19:01
Ano, máte pravdu, že statistika je exaktní věda dobře použitelná pro doložení změn počtu obyvatel. Jak si pak vysvětlujete, že oficiální Sovětské zdroje uvádí ztráty v intervalu 19 – 52 M obětí VVV? Ty rozdíly jsou v závislosti na datu publikace – nejstarší = nejvíc.
Že by v SSSR soudruzi neuměli počítat a neznali sběr a práci se statistickými daty??
Nebo snad své válečné oběti cíleně navyšovali, aby získali větší respekt světa a více znectili AH a nacismus? (Obdobně jako to činí vyvolení!)
Nebo snad stát s totalitním režimem a perfektně fungujícícm represivním aparátem měl takový bordel v přehledu o občanech?
Nebo to souvisí s poválečnou imperiální expanzí SSSR a chaosem v tom co, jak a komu započítat?

Doporučuji nastudovat a porovnat jednotlivé ročníky “World Almanach”, dozvíte se velmi zajímavé a podnětné údaje.

Kanibalismus – Váš sarkasmus je více než udivující!! Je množství zpráv z kriminálních oddělení sovětské Milice o vyšetřování a stíhání osob pro kanibalismus. Byly jim prokázány únosy dětí, jejich vraždění a následný prodej lidského masa na tržnicích. Buď přímo, nebo v konzervách. Kdo hledá – NAJDE, kdo věří OBHAJUJE prasárny!!

me2d44
9. 8. 2024 12:00
Odpovědět  Markýza

Ono taky – ať byl jakýkoliv – bez něj by dneska nebyl ani Sovetský svaz, ani současné Rusko – všichni mu šli po krku….

Noobody
8. 8. 2024 21:45
Odpovědět  Stan

To Stan 8. 8. 2024 03:41
“Rozdíl není bohužel v ústavě,ale v tvrdosti mezi Putinem a Stalinem.”

Rozdíl není v tvrdosti jedince, ale v tom, že zaplať Bůh již není jediný všemocný vládnoucí subjekt a jediný “osvícený” DIKTÁTOR . Že se konečně berou v potaz i názory a přání ostatních občanů. Konečně nemá monopol jedna strana a jediný správný názor. Občané jsou reletivně svobodní, mohou projevit svou skutečnou vůli a nikoli jen ze strachu a obav o svou budoucnost volit jedinou “správnou” kandidátku, její směr a způsob řízení společnosti.

To je to o čem kdysi hovořil V. Klaus – “Daní za svobodu a demokracii je, že oproti diktátorským systémům nic nejde ani rychle, ani snadno.”

delnas
8. 8. 2024 23:40
Odpovědět  Stan

absolutni souhlas….

delnas
9. 8. 2024 00:03
Odpovědět  Peter 008

Dukuji ti Petre,

jses opravdu znaly historie… a hluboce cenuji …..

9. 8. 2024 01:02
Odpovědět  Peter 008

Krátce k Putinovi a spol. a jeho/jich způsobu vlády v souladu s ústavou.
Rosatom (360 podniků a odvětví). Komu patří? Státu. Je to ruská státní korporace. A komu podléhá? Putinovi. A to tak, že přímo a osobně; on je ten, kdo má poslední slovo.
Dokonce i v době, kdy prezidentoval Medvěděv, si Putin své pravomoce týkající se řízení Rosatomu ponechal. Jistě, je to skryté vůdcovství přes různé vedoucí, ale skutečnost je taková, že nejvyšším šéfem Rosatomu je Putin osobně. A to je jen jeden příklad – móóóc bych se divil, kdyby to byl pouze Rosatom. Hm…
V silových složkách je to zase Národní garda Ruska založená Putinem 5.4.2016 – počet 300 000+ kusů. Kolik obnáší ten + je však skryto. Prostě 300 000+ a basta.
A kdybych se jó popílil, sichr bych toho objevil víc. Jenže na to jsem za á línej a za bé k tomu nevidím důvod. Ona i ústava je samej paragraf, žejo. A jak řekl jeden českej obžalovanej soudci, když ten mu řek, co může říct na svoji obhajobu: “Co si budem povidat, pane souce, voba víme, proč má paragraf ty kličky.”
Takže proč se pílit a pídit. Mě stačí, že vím, že Putin nemá doktorát pouze z práv, ale i z ekonomie, a že je svrchovaně autonomní osobnost. Takže tak.

Bety
10. 8. 2024 22:52
Odpovědět  Peter 008

Mimo jiné dokazuje, že Stalin také nebyl všemocný to, že se nedokázal zbavit Chruščeva, ačkoli byl odjakživa osina v zadku. Četla jsem odpověď Stalina na Chruščovův požadavek masového zatýkání že se chová jako hlupák zároveň
s odmítnutím. A takový …. nám pak maloval “kult osobnosti” a po nástupu k moci věřím že schválně podělal co se dalo.
A abych už naposled odpověděla i Nobodymu na to jak byli komunisté hrozní, že
na rozdíl od jiných vypracovali Zákoník práce ze kterého jsou dnes trosky ,zkracovali např. odchod do důchodu, vybudovali elektrifiační síť včetně jaderných elektráren ze které žijeme doteď a spoustu jiných podniků… Dokonalí být nemohli, protože lidé prostě dokonalí nejsou, ale věci šli postupně k lepšímu, ne jako teď do řiti.

Noobody
10. 8. 2024 23:32
Odpovědět  Bety

To Bety 10. 8. 2024 22:52
Dnes jsem to již psal v odpovědi na koment “Pavla z Moravy”, tak jen zkráceně pro Vás. Vše sebou nese pozitivní i negativní sdělení, důsledky, konsekvence. To je zákon, který MLF vznešně nazvala: “Jednota a boj protikladů”. Ani komunisté nebyli výjimkou a všechny jejich rozhodnutí a činy měly i pozitivní dopad na společnost. Tak to prostě je, protože ony zákony tak spolehlivě a bez výjimek fungují. To však neznamená, že komunisté neopovrhovali lidskými životy, osudy a utrpení lidí jim byly úplně jedno. Vůči spoluobčanům se chovali s despotickým nezájmem a přehlížením pod heslem “Nas mnógo”. Nejlépe to pohrdání lidmi charakterizoval Stalin slovy: “Smrt jednotlivce je tragédie. Smrt milionů je statistika.”

To co zde mnozí vyčítají kapitalistům, toho se komáři dopouštěli s mnohonásobně vyšší intenzitou. Iracionálním pohledem na minulost skrz “růžové brýle” se z minulosti nepoučíme a tak jsme zákonitě odsouzeni k tomu si ji zopakovat. To je logická daň za hloupost, lenost, lhaní, nepoctivost a nezájem. Dobře nám tak!

Adam
8. 8. 2024 08:56
Odpovědět  Peter 008

Beria byl židozednář a rozhodoval – Stalin byl v pozadí a nehodil se do jejich záměrů.Proto byl odstraněný.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
8. 8. 2024 09:05
Odpovědět  Adam

Jak odstraníte člověka mrtvicí? Nerejpu, jen mě to zaujalo.

Adam
8. 8. 2024 21:17
Odpovědět  Markýza

Stalin byl udušený, žádná mrtvice.

Markýza
9. 8. 2024 14:26
Odpovědět  Adam

Já znám mrtvici. S tím, že se tam mlel půldruhého dne a nedostalo se mu pomoci, protože se ho všichni báli jako čert kříže a nikdo se k němu neodvážil strčit nos. Kdo nás rozsoudí?

9. 8. 2024 19:06
Odpovědět  Markýza

Přidávám se – bud mrtvice a všici bobky, nebo čekání kdy už konečně.
Ale mrtvice. Projel jsem toho dost, když začali ty konspiračky s otravou a pod. a nakonec jsem dospěl k mrtvici a “neposkytnutí pomoci”. Zda neposkytnutí z důvodu bobků, nebo z důvodu “nassrat”, je už jiná otázka.

Markýza
9. 8. 2024 19:58

Nejspíše obého.

Albi
8. 8. 2024 10:38
Odpovědět  Adam

Ano? A říkají vám něco jmína Ježov nebo Jagoda? A nečetl jste nic o rehabilitacích vězňů z gulagů, které začal právě Berja?
http://leva-net.webnode.cz/search/?text=Berija+-+rehabilitace+v%C4%9Bz%C5%88%C5%AF+z+gulag%C5%AF

dixi
8. 8. 2024 13:04
Odpovědět  Albi

Zajímavá kniha je,, Bůh synergie ,, mnohé staví do jiného světla. Nechala jsem si ji koupit k Vánocům. Je nutno ji objednat. Loni to ještě šlo, jak je tomu dnes, nevím.

Boomer
8. 8. 2024 18:16

.. inu, já osobně mám takovou teorii.. Putin si v určitém okamžiku řekl: a proč měnit naši Ústavu? Změníme svět tak, aby se “obecně uznávané zásady a normy mezinárodního práva” změnily na náš způsob/наш путь…
;o))

delnas
9. 8. 2024 00:07
Odpovědět  Boomer

Hluboka myslenka… a co dal?

Boomer
9. 8. 2024 07:42
Odpovědět  delnas

.. joó milej zlatej, to se ptáte na nesprávném místě. Počkejte, uvidíte.. je to tak 50/50…

9. 8. 2024 01:09
Odpovědět  Boomer

Mám jinou. Teorii. Podle mého ji změní, protože, pokud chce dosáhnout svých cílů, bude muset. Zatím “na to jde” jinak. Viz re 01:02 Petrovi 008 výše.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
9. 8. 2024 07:52

.. i to je možné, ale já se snažím nepracovat jen s jednou možností. Teoreticky by mohl něco takového udělat sám, těsně před výměnou na kozlíku, nebo “jen” promazat kola, vyspravit postraňky a ten majstrštyk už nechat na novém izvozčikovi, ať se práší za trojkou…

A připravuje si ho opravdu svědomitě.

9. 8. 2024 19:22
Odpovědět  Boomer

Zodpovědnost a svědomitost jsou spojené nádoby. A Gosudar je setsakra zodpovědnej. Proto si myslím, že změna Ústavy ještě za jeho prezidentování, až k tomu nazraje čas – tj. až Putinovy “spodní proudy” (ten a spol.) dostatečně usměrní hlavní proud, aby měl Dumin čistej stůl a moh se do těch změn pořádně opřít. Inu, uvidíme.

delnas
8. 8. 2024 23:39

Ano, jsem jako kOBA….resil bych to stejne…..

Markýza
8. 8. 2024 09:07
Odpovědět  Peter 008

Zkrátka – умом Россию не понять. 🙂

Albi
8. 8. 2024 10:42
Odpovědět  Markýza

Zvlášť když se nechce, resp. je přímo zakázáno.

Markýza
8. 8. 2024 12:53
Odpovědět  Peter 008

V tomhle s vámi souhlasím. Ovšem kdo a jak tam rozhoduje a o čem……..Putin, podle článku, vlastně nemá pravomoce skoro k ničemu – a přesto je to nakonec váha jeho osobnosti, která kormidluje.
Ty sankce to mě nenapadlo tímto směrem, ale zjevně to muselo dost pomoci. Dobře si pamatuju, že to bylo první, co Putin udělal, dosednuv na kremelský trůn: okamžitě zabavil spoustu smluv, často těsně před podpisem, které rozprodávaly Rusko – a začal tím válku s oligarchy. Takže se mi zdá, že sankce jeho dílu pomohly, podle toho, co říkáte – teď mám na mysli konkrétně těžbu surovin.

9. 8. 2024 19:41
Odpovědět  Markýza

…a druhý, že z Kremlu vyhnal přes tři tisíce tzv. “poradců”, takto agentů CIA. A od té toby kozí řev o diktátorovi. Asiže znal úsloví strejdy Jozefa: Bllbej král, kerej není králem ve svým království.
Pro mě je zajímavá studie Putinova jinak pokerovýho obličeje, když si na těch víc jak tři tisíce agentů v Kremlu vzpomene a zmíní se o nich. Měl jsem to dokonce uložený, protože to stálo zato kliknout si vždycky parkrát zpátky a kochat se, jak se při tom ksichtí, jenže na PC, který se mi totálně pos-ral.

Mimochodem, jak hore v re na 008 zminuji ten Gosudarův způsob “vládnutí oklikou”, krom jiného přes Rosatom, tak je v té souvislosti dobré vědět ještě to, že:Struktura Rosatomu se dělí do několika divizí. Mezi hlavní patří: těžební, palivová, strojírenská, inženýringová, elektroenergetická a vědecká a inovativní.”
Fascinující, jak by řekla Terezek, žejo?

Markýza
9. 8. 2024 20:09

Pravda, to taky. Kozí řev byl taky, když spektakulárně zavřel Chodorkovského pamatujete? Hotový světec jim z toho vylezl Mimochodem, nesledujte poukrfejs, ale ruce a oči. A je škoda, že jste patěrjal to videjko se vzpomínkou na agenty – to bych se ráda potěšila.

9. 8. 2024 22:41
Odpovědět  Markýza

Je jasný že číhám všechno, ale to ksichtění bylo parádní, protože “průnik citů” naživo abych tak řek. U Putina skoro zázrak. Podobnej průnik citů jsem pak viděl až na tom šortu, tuším že od vás, jak tam ten pop či kdo, líbne Putinovi ruku.
Jo, pojjebal se debill, pojjebal. A proč to nešlo zachránit? Páč výrobci acerů bastardi, aby měsíc ssrát nemohli, páč v tom aceru A-1 je jenom takovej švindldisk, kterej pak zdochne a nelze ho zachránit a dát do “krabičky”, jako normální “pevnej disk” a zachovat si tak soubory. Což vám nikdo při koupi neřekne! Komáry na ně, na swině kapitalistický! A už by lepili pytlíky.
To s tím švinldiskem mi včera řek ajták, kterýho jsem objevil, a, zázrak, není to usmrkanej hrabavej všivák, ale už postarší poctivouš. Před ním jsem totiž navštívil další tři ajtáky – usmrkaný hrabavce. Já si totiž před tím, než jsem vyrazil na tu túru s debillem za ajtákama, vykoumal takovej malej testík, ale to by bylo nadlouho. A až tenhle jím prošel. Takže radost veliká.
No a zejtra jedu s kámošem do Warnsdorfu za jeho synem a ten mi předělá tady toho novýho acera A-3 z windows 11 na windows 10. Protože ta 11tka je agresívní zmrrd a navíc šmírující cenzor.

Slovák
8. 8. 2024 09:11
Ohodnotit příspěvek :
     

Akosi tu niekomu vypadol židovskochazarsky prvok podielu na moci, či uz v USraeli za mlákou, alebo v Rusku! Ked ma každý kongresman ” baby sittera” z AIPACu, tak ma aj Ruská Duma! Vyslali korupčnika Šoigua do Teheránu, aby Irán ušetril životy chazarov v Iskarahelli, ak zautočí na tú kolóniu židonacistov! Rus.Putin dokonca tlačí na Teherán aby sa vzdali ” pomsty” na sion-nacistickú kolóniu v Palestíne! A Rus.Putinovu lasku k chazaronacistom vidieť hlavne v Sýrii! Irán mal radšej hľadať alianciu s Pakistanom a Tureckom ako židochazarským Ruskom! A to bude nôž do chrbta Iránu!

Albi
8. 8. 2024 11:09
Odpovědět  Slovák

Co je to za zpotvořeninu “židochzarský”?

Chazarská íše vznikla v letech 661-678 na troskách starého Velkého Bulharska…..

Chazaři byli jediným nehebrejským etnikem, které hromadně přijalo židovské vyznání. Podle profesora Shaula Stampfera z Hebrejské Univerzitry v Jeruzalémě však názory o konverzi Chazarů k judaismu nejsou založeny na důvěryhodných pramenech, ani archeologické nálezy konverzi Chazarů nepotvrzují a zřejmě k ní tedy nedošlo. …
Chazaři se naopak ….. “dostali na dlouhou dobu do arabského vlivu. Jeho důsledkem byla mimo jiné vynucená islamisace zajatého chána i chazarské aristokracie“.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Chazarsk%C3%A1_%C5%99%C3%AD%C5%A1e

Vy jste asi ve svých výzkumech dospěl k jinému závěru. Mohl byste nám dát odkaz kde a kdy jste nějaký výzkum provedl a jak jste dospěl k té “židovsko-chazarské” spolupráci?

9. 8. 2024 19:47
Odpovědět  Albi

Tak tohle: Vy jste asi ve svých výzkumech… je fakt dobrý!

Ha ha ha!

Gales
8. 8. 2024 11:06
Ohodnotit příspěvek :
     

Rusko je součástí nějakého Galaktického sdružení a je určeno k tomu aby chránilo suroviny proti lidskejm sarančatům.Nebo co.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
zuzana
8. 8. 2024 11:28
Ohodnotit příspěvek :
     

Česko a Slovensko těží z vyzbrojování Ukrajiny

Česká armáda obdrží od Německa dalších 14 obrněných transportérů Leopard 2A4 a technické záchranné vozidlo Büffel 3 výměnou za vojenskou pomoc Ukrajině, oznámilo české ministerstvo obrany.

https://aktax.cz/cesko-a-slovensko-tezi-z-vyzbrojovani-ukrajiny/

Gales
8. 8. 2024 19:20
Odpovědět  zuzana

Je to jenom převod na Ukrajinu.

zuzana
8. 8. 2024 12:22
Ohodnotit příspěvek :
     

Izraelský ministr financí: Nechat Palestince umírat hlady je „oprávněné a morální“

Krajně pravicový Izraelský ministr financí Bezalel Smotrich se nikdy nestyděl přiznat, že chce svět zbavit Palestinců, a nyní se nechal slyšet, že nechat dva miliony lidí v Gaze zemřít hlady by mohlo být „oprávněné a morální.“

https://aktax.cz/izraelsky-ministr-financi-nechat-palestince-umirat-hlady-je-opravnene-a-moralni/

Administrátor
P.A.Semi
10. 8. 2024 02:08
Ohodnotit příspěvek :
     

Autor opět poněkud přehání, překrucuje a desinterpretuje…
πα½