blog

Jen taková řada omylů, která vzala počátek 17. listopadu. Komentář Štěpána Chába

Výročí sametové revoluce. Na Hradě bolševický rozvědčík, který by rád zrušil veto České republiky v Radě EU, rozdával majetky Lichtenštejnům a který chvíli po zvolení zajel na motorce poklonit se Sudetoněmeckému landsmančaftu. V podhradí pak vláda, která se vůči zemi chová jako ukázková macecha. Výročí sametové revoluce, kdy není co slavit. Nebo je?

Ilustrace naší krásné současnosti. Minulý týden jel premiér podpořit český průmysl do Afriky. A napsal o tom, jak podpora probíhá. „Při návštěvě Pobřeží slonoviny se nám výrazně podařilo podpořit dopravní průmysl. V hlavním městě Abidžanu by mohly zajišťovat v blízké budoucnosti dopravu české autobusy Iveco,“ napsal náš guru ze Strakovky, aniž by tušil, že společnost Iveco je z Itálie. Pokud tedy zaplavíme Pobřeží slonoviny autobusy z české pobočky Iveco, jakékoliv peníze navíc v dividendách odtečou do Itálie. Netuším, jestli premiér netušil, ale zdá se, že máme podivného premiéra, který kope za zahraniční korporace.

Je to podobná zahraniční politika, jako když dělal Zeman do čínského prezidenta Si a sliboval miliardy do českého rybníčku. Ale Zeman do Číny alespoň vyvezl ryze českého Krtečka, neprodával tam Mickey Mouse, na rozdíl od pana premiéra. Možná, chudák bědná premiérská, vycházel z toho, že do Pobřeží slonoviny budeme vyvážet své autobusy Karosa, ale Karosu jsme předali do zahraničních rukou už v roce 1999. Putováním po zahraničních korporacích se pak Karosa dostala pod italské Iveco. Bylo by dobré, kdyby si premiérský promrskal historii privatizace, než začne lobbovat za „české“ firmy.

No jo, do historie oné polistopadové zbabrané privatizace, kdy jsme se zhasnutým světlem nechtěli a nedokázali postavit na nohy vlastní průmysl a stát se kapitalistickou zemí i s oním kapitálem, který nám teď chybí, protože Karosa, a s ní tisíce dalších, jsou v prachu. Rozprodané, rozkulačené, předané do rukou zahraničí. Z logiky věci totiž vyplývá, že naše privatizace nevedla k tomu, abychom povstali z popela, ale abychom náhodou nekonkurovali západním zemím levnou, ale kvalitní prací.

Princip celé privatizace dokonale ilustruje nadnárodní moloch Veolia, které tečou zisky ze stočného a vodného z velké části ČR. Nic nedává, žádné hodnoty, jen přes nadaci, aby se neřeklo, podpoří nějaké čutálisty, zatímco jí tečou nezasloužené miliardové zisky z vody v České republice. Ta absurdita podobného vyvádění peněz ze země je děsivá. A my v ní žijeme. Počátek vzala 17. listopadu.

A stojí za tímv úplném počátku thatcherovská politika Václava Klause, kde nebylo místo pro protekcionalistické chování vůči vlastní zemi a kapitálu. Razila se myšlenka posvátnosti a neomylnosti trhu, která ovšem vedla k tomu, že Karosa po vzpruze nezačala konkurovat italskému Ivecu, nestala se světovým hráčem, ale Iveco ji koupilo zlikvidovanou za hubičku a vyřadilo tak východoevropskou konkurenci. Žádný prvorepublikový ekonomický skok jsme neudělali, nechali jsme se prostě ožužlat a spolknout západními korporacemi, stala se z nás klausovská montovna bez přidané hodnoty.

On Václav Klaus byl vlastně podobný fachidiot, jako teď Fiala. Fialovo – musíme za každou cenu snižovat státní dluh, i přes oběť radikálně zvýšených daní, dostávání lidí do chudoby a likvidace vlastního průmyslu – je velmi podobné Klausovu – všechno se musí privatizovat a není místo pro nějakou protekcionalistickou politiku, neviditelná ruka trhu vše vyřeší nejlépe, žádné peníze nesmrdí – až do stavu, kdy je z nás chudinská čtvrť Evropy, z které vyjede její premiér do Afriky, jako českou firmu uvádí italskou korporaci a je hrdý, že ji podpořil. Absurdita, v které žijeme. Vzala původ 17. listopadu.

A ne, nestojí za tím jen Klaus a jeho zbožštění kapitálu a trhu. Miloš Zeman, marketingový levičák, v Klausově práci pokračoval. Pokračovaly v ní prakticky všechny vlády naší třicetileté historie. Vždyť za Sobotky na Ministerstvu financí zmizely byty na Ostravsku ve chřtánu Zděňka Bakaly a OKD zahájila svou cestu do zapomnění (což je levicová politika až by člověk brečel). Takže ať pravice, tak i levice, rukou společnou zatáhly Českou republiku do bezčasí montoven a závislosti na zahraničním kapitálu. Baťovská renesance naší země se nekonala.

Celou polistopadovou éru jsme si místo hodnot budovali komplex méněcennosti. Místo prvorepublikového rozmachu jsme šli cestou lokaje západního kapitálu. Václav Klaus, duchovní otec nynějšího zmaru, se teď vyhraňuje vůči Fialově vládě. Ale i ta stojí na základech, které vybudoval Klaus a jeho následníci. Žádná přidaná hodnota, žádné průmyslové sebevědomí, jen montovna, služka zahraničního kapitálu. Jsem si jistý, že se švýcarskou ekonomikou by se mohl Fiala i jako fachidiot zapsat do historie jako běžný a ničím zajímavý premiér. Jenže s českou ekonomikou s nekončící ozvěnou Klausova zhasnutí a vyvedení ekonomiky země do rukou zahraničí se Fialův fachidiotismus jen zvýrazní a ten se tak do historie zapíše jako jeden z mnoha nejhorších premiérů. Podělali jsme to. A s úspěchem pracujeme na tom, aby bylo hůř.

K výročí sametu nám z Hradu bude rozvědčík kázat o demokracii a o Batmanovi, z vlády mu budou přihazovat svými vlastními pokryteckými a tak prázdnými hesly. Žádný posun. Dokud nám nerupnou nervy. OECD a Světová banka právě oznámily, že jsme nejvíc odíraný stát v Evropě. Svět čeká, až mu ukážeme, jak se to dělá. Ale nějak se nám na to pódium světového dění nechce. A to i když se všichni bojíme ledna a víme, že desítky tisíc z nás začnou propadat do neřešitelné chudoby. Vždyť už loni si lidé houfně brali půjčky na zaplacení předražených energií. Co budou dělat v lednu? V únoru? To je život v České republice za trest? Nějaká podivná forma očistce? Je nádherné, že jsme se zbavili socialismu řízeného z Kremlu. Ten zbytek už je zralý na reklamační oddělení.

https://www.krajskelisty.cz

Zdroje: Novinky, Echo24, SeznamZprávy

sdílet na

105 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Ladislav 💤
19. 11. 2023 10:22
Ohodnotit příspěvek :
     

Raději než tenhle hnědý zkorumpovaný bordel, tak znovu vítězný únor 48!

Pipa
19. 11. 2023 10:29
Odpovědět  Ladislav 💤

Z logiky věci k němu musí dojít!

Standa
20. 11. 2023 07:32
Odpovědět  Pipa

Ale nějaký Honza 66 tady napsal, že si ,, nás namážou na chleba”!Všechny nad padesát let. A, že tento bordel bude,, chránit do rozrthání těla”! Prý pracuje! Měří 180 cm a je ,, šlachovitý”. Jeho slova zde..nedávno..
Chce se mě blejt.
Logika věcí…nemáme do čeho mluvit, v Libavě, Brdech a újezdech je mnoho cvičených ukrajinských vojáků( co kdyby se Češi vzbouřili)!Policije pod Rakušanem je umlčená a bude bojovat proti svým rodičům. AMI armáda na hranicích. Podepsána smlouva o jejich pobytu.
Tanky na povozcích , vlacích ,bojová technika ,se tu stěhují dnes a denně( v noci).
Češi ,, zkuste si něco”!!!

Honza 1966
20. 11. 2023 07:59
Odpovědět  Standa

Hele Stando, nepřekrucuj prosím moje slova, do svého slovníku. Já tehdy napsal, že pokud zrušíte mladším, hlavně těm co vyrostli už bez zásahu socialistického vzdělávání právo jejich svobodného rozhodování, tak se zlou pochdíte, opravdu, pokud vám nepomůže nějaká vnější síla, tak si vás na ten chleba namažou. A jinak, opravdu budu mít za pár měsíců 58, opravdu se živím rukama(i když mi panímáma a zbytek rodiny neustále nadává, že jsem zamrzl v minulém století), opravdu mám 180 cm a 70 kg a bez fyzické práce bych asi pošel

Petr Kolář
20. 11. 2023 09:52
Odpovědět  Honza 1966

vy si opravdu myslíte, že mladí mají nějaké právo na svobodné rozhodování? Skutečně svobodné rozhodování? to jako rozhodnout se jestli si nechat píchnout Pfizera nebo Modernu? jestli si jeho rodina může dovolit platit mu VŠ studium… Jestli půjdou do důchodu v 65 nebo v 75, jestli vůbec nějaký mít budou? Pár příkladů pro ilustraci… Napřed se musí dozvědět pravdu o tom, jaký byl život před 1989, o co se každý mohl opřít, jaké jistoty každý měl… a pak popřemýšlet a začít se rozhodovat.

Honza 1966
20. 11. 2023 11:13
Odpovědět  Petr Kolář

Ano a se s tím smiř, to právo mají. Nemel nesmysly typu pfizer nebo moderna nebo sputnik. Právo žít dle svých představ. A to mají. Oni tu budou žít.

Honza 1966
20. 11. 2023 12:09
Odpovědět  Petr Kolář

Ještě jeden dotaz. Právo na vlastní názor se získává kdy, v kolika letech? A musí být ten názor v souladu s nějakou ideologií, vymyšlenou velikány, dříve Marxem, Leninem atd, teď Pjakinem, Dolginem atd?

Honza 1966
20. 11. 2023 12:12
Odpovědět  Petr Kolář

Nevím, jestli jsi mladý nebo starší. Ale mladí nemají právo si rozhodnout, jak chtějí život prožít?

Boomer
20. 11. 2023 12:56
Odpovědět  Honza 1966

pro: Honza 1966  20. 11. 2023 12:09

.. víte, mě na těchto komentářích nejvíc zajímá, kde autor bere tu jistotu, jak se mladí, staří, blonďáci, kulhaví, prostě kdokoli mimo autora komentáře, staví k tomu či onomu.
Maru, myslíš že mám ještě žízeň? ;o)))))

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
20. 11. 2023 08:26
Odpovědět  Standa

pro: Standa 20. 11. 2023 07:32

..Stando, musíme se smířit s tím, že odpovědí na násilí bývá většinou zase násilí.
Předem zpraven, předem připraven…

Martin
19. 11. 2023 17:56
Odpovědět  Ladislav 💤

1938 přišla ze západu Mnichovská zrada
1989 přišla z východu Gorbačovova zrada

Standa
20. 11. 2023 07:35
Odpovědět  Martin

Máme přece NATOidního zločince z Jugoslávie na Hradě! Z Hradu přichází mráz do podhradí! Čekám , kdy se sám vyznamená … blb..

Slovan
20. 11. 2023 10:07
Odpovědět  Ladislav 💤

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
Ty “krávo” to mě včera nějak uniklo. To nechápu, díky, jsem se móóc zasmál.
Tvl, ale jak koukám bijci světlých zítřků ticho po pěšině. Neskutečné.
Láďo, ty znáš moc. 🙋‍♂️

skeptik
19. 11. 2023 10:39
Ohodnotit příspěvek :
     

Základní kámen dnešních problémů byl položen v prvních polistopadových volbách, když si voliči dobrovolně zvolili mafiánský kapitalismus reprezentovaný Klausem a jeho ODS. A pro “velký úspěch” si ho zvolili ještě několikrát.

Tento pán už tehdy předpovídal co nastane po privatizaci (rozkradení) majetku:

Proč je Klausova privatizace špatná http://www.britskelisty.cz/9905/19990506i.html#08

Ale namyšlený arogantní narcis Klaus nepotřeboval rady od zkušených.

Pijack
19. 11. 2023 11:09
Odpovědět  skeptik

Naštěstí naše země ve světě již 34 let nic neznamená. Jen si naši politici neustále namlouvají, že jsme hrdý a sebevědomý stát. Asi jim to honění ega nestačí, tak si to vzájemně sdělují v diskuzích u Moravce. Jakmile vyjedou Čeští politici do světa, pouze se klaní hostitelům a servilně škemrají o dotace. Když chtějí občas u nás doma něco uzákonit, hned letí do Bruselu a žádají povolení. Ubohá politická reprezentace je ve světě většinou jen terčem posměšků. Celá ČR slouží jako ždímačka peněz a dnes již i území jako předstrčené vojenské pásmo vůči východu, jako obrana západní Evropy. Nám bulíkují, že jsme prý součástí západu, ale vůbec se k nám takto nechovají. Český politik ovšem tenhle rozdíl nepochopí a dál je skrčený pod stolem a čeká na drobky. V předklonu rádi opakujeme, jak jsme sebevědomí s narovnanou páteří… Takoví Rusové z nás musí mít záchvaty smíchu 🙂

Mike
19. 11. 2023 12:36
Odpovědět  Pijack

Rusové především vidí, co se s nimi stane, pokud prohrají na Ukrajině.

Frank1
19. 11. 2023 13:47
Odpovědět  Mike

Ti to uz maji v Perestrojce za sebou!

Pavel
19. 11. 2023 18:03
Odpovědět  Frank1

to byla pouze předehra hlavní dějství bylo teprve psáno a mělo několik jednání no ale asi to nakonec nedopadne dle představ tvůrců

Bety
19. 11. 2023 12:32
Odpovědět  skeptik

Já si naopak myslím, že rad od “zkušených” měl on a celá ta parta do foroty. A jelikož na tom osobně profitovali, bylo jim úplně jedno, jak na to celá republika doplatí.
A ačkoli je článek dobrý, je chybou nazývat tuhle levici levicí. Levice, která prosazuje zájmy těch nejbohatších není v žádném slova smyslu levice, spolu s tím neomarksismem hrají roli přihrávačů té pravici všech pravic – té fašistické. Tyhle názvy používají jen k matení pojmů a tím i lidí.

Pavel z Moravy
19. 11. 2023 15:18
Odpovědět  Bety

Přesně tak Bety, tato levice nikdy nebyla levice.
Je to skutečně matení pojmů, to se dnes ale děje běžně.

Albi
19. 11. 2023 17:41
Odpovědět  Pavel z Moravy

Přesně. To je už dnes takový “folklór” – slovo-nadávka pro všechno špatné, ať pochází z “dílny” kohokoliv.

Podobně jako soudruh ztratily, resp. změnily tahle slova svůj původní význam a navíc se zařadily mezi oblíbené nadávky, když nejsou jiné argumenty..

Autor
19. 11. 2023 20:07
Odpovědět  Albi

Souhlasím se všemi v této “větvi” přede mnou. Ultrapravice, za níž stojí finance a korporace a majetkové fondy těch “300 vládců světa” posunula celé spektrum.
Vždyť co bylo a je levicového na těch stranách, které to prosazují – jako např. v Německu to byla “věřící” Merkelová, u nás ODS a ani o jedné této straně nelze říci, že by měla cokoliv společného s levicí.

Myslím si, že někteří na “opozici” ve skutečnosti nechtějí nějaké zásadní změny, které by mohly nastat a tak všechny, co se jim nelíbí hází do jednoho koše a nadávají pořád stejně – tedy na levici.

Putinovec
20. 11. 2023 16:27
Odpovědět  skeptik

Klaus plnil uložené úkoly . A ostatní v tom pokračují . Až tak je to jednoduché . A nějaké rozdělování na levici a pravici , republikány a demokraty , modré a červené , teplé a studené , to jsou hračky pro telátka , aby dav měl pocit , že při volbách něco rozhoduje .
Je to podobné , jako když někomu dáte u tunelu výběr ze dvou vchodů . Že obě tyto cesty vedou do stejného cíle , to už se telátkům neříká .
Ten základní kámen , první strana ve scénáři dosazené koncepce řízení , to se nestalo samo . Bylo to záměrně vpraveno do systému . A k tomu vpravení , bylo zapotřebí takových služebných mezků , jako je Klaus a spol .

Pijack
19. 11. 2023 11:05
Ohodnotit příspěvek :
     

Hodnoty západního světa neexistují. Pojem hodnota není pravidlo. Na západě mají tudíž nová pravidla. Jsou pokrokoví. My máme své tradiční lidské hodnoty, které se v mnohém od nových pokrokových pravidel liší. A to dost. Trvám si na svém, že mi nikdo nebude vnucovat nějaká nová pravidla podle vyšinutých akademiků z fakult humanitního směru. Mám své hodnoty v genetické výbavě. A ty mi k životu opravdu stačí.

Spam krpo
19. 11. 2023 13:51
Odpovědět  Pijack

Jestli mohu, doplním svůj postřeh. Každé malé dítě (ještě nemluvně) pozná,co je správně,dobře a co je špatně,zle. Jako kdyby s tím už přicházel člověk na svět – co to je,genetická výbava nebo snad dar od stvořitele?!
Každým malým dítětem myslím děti,které jsem měl a mám v rodině.

Pijack
19. 11. 2023 14:28
Odpovědět  Spam krpo

Dalo by se říct, že je to genetická výbava od stvořitele. Nechci urazit, ale já na stvořitele nevěřím. Jsem totiž Pohan. Moje geny mi to říkaly už od malička 🙂

Albi
19. 11. 2023 17:45
Odpovědět  Pijack

Tak místo Boha používej výraz příroda. Bude to i přesnější, protože bohů na světě už bylo – a ještě je – tolik, že těžko určit, který “bůh” co a komu “do vínku” naděliti ráčil. 🙂

Pijack
20. 11. 2023 08:11
Odpovědět  Albi

Pravda… i když slovem Pohan se myslí právě ta příroda 🙂 Jako Pohané máme u srdce právě přírodní jevy. Slavíme příchod jara, slunovrat, bohatství úrody… uctíváme vodu, slunce, zimu a tak… umíme z toho těžit a je to přirozené. Ne jako naimplantované ideologie cizích kultur, od katolicizmu až po judaizmus nebo islám.

Slovan
20. 11. 2023 08:24
Odpovědět  Albi

👍 👍 👍 👍

Tupý hulvát
19. 11. 2023 14:38
Odpovědět  Spam krpo

Každé malé dítě pozná tak akorát kulový!Možná tak,co je dobré pro něj.Morální hodnoty ho musíte naučit.

Spam krpo
19. 11. 2023 15:07
Odpovědět  Tupý hulvát

Zkuste trošku zvětšit (rozšířit) úhel pohledu (s ohledem na rozmanitost situací,kterých bývá i dítě svědkem).

Lékořice ok
19. 11. 2023 17:15
Odpovědět  Spam krpo

A právě ta rozmanitost situací je, podle mne, to učení. Záleží ovšem na tom, kdo se dítěti v těch rozmanitých situacích pomáhá zorientovat.

JoFa
19. 11. 2023 17:26
Odpovědět  Lékořice ok

Myslím že ste profesionál v tejto oblasti,ja nesúhlasím s tým, že citujem:”Každé malé dítě (ještě nemluvně) pozná,co je správně,dobře a co je špatně,zle.”
Nemluvňa nie je ovplyvnené okolím v myslení a tak vníma okolie vlastným pozorovacím systémom, vníma, hlad, smäd a základné ľudské vnemy, no vníma aj hudbu, tlkot srdca a frekvenciu tepu, krik a láskavé slovo sú tiež frekvencie. To čo je dobro a zlo v ponímaní dospelého si nemyslím, že dokáže rozlíšiť. 

Lékořice ok
19. 11. 2023 18:37
Odpovědět  JoFa

Ne nejsem profesionál, ale snažím se vnímat svět kolem sebe. Přeji hezký večer.

JoFa
19. 11. 2023 18:52
Odpovědět  Lékořice ok

Podnetný komentár, nevzdávajte to a prispievajte ďalej, Vnímajte a podeľte sa o svoje dojmy, nebojte sa ak máte čo povedať, Lékořice znie spirituálne a zdravo, tak do toho..

Boomer
19. 11. 2023 19:05
Odpovědět  JoFa

.. domnívám se, že pro dětský mozek jsou vnější vjemy něco jako data, která jsou zpracovávána za pomoci algoritmů/ zkušeností dospělých. A tento lidský model je použit i v učení AI…

JoFa
19. 11. 2023 19:22
Odpovědět  Boomer

To je zaujímavý názor, ale nezrovnával by som to celkom s AI, tej chýba ten šiesty zmysel a tam je jej slabina. Funguje na logaritmoch a logike, no život nie je len o tom, aj keď sa snažím logikou v živote riadiť, AI nás v cítení, pocitoch/ šiesty zmysel/ nemôže prekonať, ak by to tak bolo, tak sme zrejme skončili ako civilizácia.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Autor
19. 11. 2023 20:13
Odpovědět  JoFa

Umělá intelgence nemá možnost si svět “osahat” ani rukama, ani nohama, ani zrakem, ani sluchem, aby se z toho mohla učit sama jako dítě. Základem je rodný jazyk, které dítě bere jako “bránu”. Umělá inteligence se dozví jen to, co jí někdo dovolí s edozvědět. Navíc ona se učí pouze za pomoci textů a jak je často psán o z internetu. A co se může na něm dozvědět, když normální člověk má často sám problém získat pravdivou informaci. Umělá inteligence se “přecpává” vším a tudíž zákonitě nakonec musí mít v “hlavě” galymatyáš a se stejnou zákonitostí musí nakonec prostě zblbnout!.

JoFa
19. 11. 2023 21:04
Odpovědět  Peter 008

Neurazte sa, ale príde mi váš názor trochu naivný-vysvetlím.
Ak máte prístup k všetkým informáciám na Zemi, dokážete vytvoriť kombinácie riešení a vyhodnotiť to” najlepšie v logickom vnímaní” a to sa dá technologicky dosiahnuť, preto v logickom myslení ju človek nie je schopný poraziť. Je to ako šachový program proti človeku. Takže človek má jedinú šancu v súboji s AI a to je epifýza/ šišinka/ a prepojenie s Bohom / vnuknutie rešenia človeku Bohom-stvoriteľom/. To je podľa mňa jediná reálna možnosť ako ju poraziť a k tomu potrebujeme človeka ako bol Kristus, na takúto komunikáciu na svete dorástlo inteligenčne /osvietením/ len veľmi málo ľudí.

JoFa
19. 11. 2023 21:20
Odpovědět  JoFa

To je tá morálka na ktorej stojí svet, nájdite človeka ktorý spĺňa morálne kritéria Boha a získate informácie k tomu mimozemskému a zmeníte svet. Kritériá Boha nie sú to čo si myslíme, alebo na čom sme odchovaní, tie sa len približujú ideálu- Božský princíp má svoje pravidlá…

Autor
19. 11. 2023 22:13
Odpovědět  JoFa

Nepochopil jste podstatu. Aby inteligence vznikla, nestačí znát všechno na světě. Jak se dovíte, co je doopravdy vařící voda, když se neopaříte? Jedině tak, že se opaříte. Základní pojmy jsou základy pro myšlení. To, co se vydává dnes za umělou inteligenci je ve skutečnosti spíše podobné účelové inteligenci počítačové hry.
Takto myslí Západ (vědci). A nechápe, že právě intelekt určují obyčejné a prosté pocity jako základ všeho. Když nepochopíte ani třeba co je chutné, co slané, co hořké, jak si ten inteligent umělej dá dohromady, co a jak? SÁM NIJAK.
Je to podobný rozdíl jako mezi dnešním Západem, slovanským Ruskem a starobylou Čínou. Každý člověk, co přemýšlí, ty rozdíly vidí, když ale nezná CO je ten rozdíl, tak co?
Opakuji – jinými slovy – dnes je to, co je považováno za umělou inteligenci de facto inteligence podobná v počítačové hře. Máte předem dané postuláty a co? vypočítá se “nějakým” algoritmem, jak to udělat rychleji a přesněji, ale lidé si to pletou s tím, že si myslí, že umělej intelekt myslí podobně jako oni. Ne, on jen sbírá info, hodnotí a hledá řešení – ale podle předem daného postupu!! On se nevytváří “od nuly” jako u dítěte, tedy jako u lidí. Tečka.

JoFa
20. 11. 2023 07:13
Odpovědět  Peter 008

Myslím si, že považujete AI chybne len za stroj. Prečo hovoríme AI že je umelá inteligencia, pretože je to druh inteligencie, aj stroj môže vytvoriť algoritmy podobné ľudským. Ak človek príde o zrak, tak prestaví svoje algoritmy tak, aby prežil,, podobne je to aj s inými zmyslami. Aj AI vytvorí algoritmy aby prežila, v tom je nebezpečná pre ľudí. Ja nepovažujem AI za robota. Ak poznáte film Ja robot, tam je to jednoducho vysvetlené.

Pavel z Moravy
20. 11. 2023 09:35
Odpovědět  Peter 008

No, já bych tedy nechtěl být nějakým transhumanistickým tvorem ani náhodou. To si raději ponechám svoje vnímání a tvorbu svých chyb, omylů a nedostatků. Jestli ale tyto současné mladé generace a ty přicházející chtějí takto žít, je to jejich věc. Je ale absolutně zřejmé, že ten někdo už toto určil jako směr vývoje, toto zakomponovává do podvědomí dnešních mladých tvorečků, protože lidi s vlastním vnímáním reality by nemohli řídit. Takto to půjde v pohodě. Snad se této šílenosti a přeměny človíčka na tento stroj nedožiji.

Slovan
20. 11. 2023 09:38
Odpovědět  Pavel z Moravy

Ahoj, máš tam u ovečkyna ode mě ještě jeden pozdrav. A tím končím. Hezký den.

Pavel z Moravy
20. 11. 2023 10:41
Odpovědět  Slovan

Také pozdravuji. Máš pravdu, mohl jsem si toho být vědom, ale asi se i ve stáří musí jeden spálit, aby prozřel. Lépe teď než nikdy. Ale my dva si to nemusíme vysvětlovat, to je jasné a ještě pár podobně smýšlejících s námi. Tak se měj a užívej si klídku.

Standa
20. 11. 2023 17:03
Odpovědět  Pavel z Moravy

,,cit:,,svoje vnímání a tvorbu svých chyb, omylů a nedostatků.”
————————
Uvědomuje se to UI!.Je to v jejím progr.Sowt?

vladjan
20. 11. 2023 10:30
Odpovědět  Peter 008

úvodem říkám, že se necítím býti odborníkem na AI; ale domnívám se, že AI pouze zpracovává a vyhodnocuje data, ke kterým má přístup; pokud ji některá data znepřístupníte, není schopna podávat optimální výkon a hledat ta nejlepší řešení….ale berte to, prosím, jako názor laika – dost možná i pomýlený názor…

Boomer
20. 11. 2023 12:49
Odpovědět  vladjan

..pro: vladjan 20. 11. 2023 10:30

..znepřístupnit pro AI nějaká data bude stále problematičtější, cokoli se kde šustne, to okamžitě proteče digitálním světem. Kdo dnes vystačí jen s tužkou a papírem, kdo si s okolím povídá jen z huby do ucha, bez použití moderních prostředků komunikace? Částečným blokátorem teoreticky může být GDPR, ale i zde se domnívám, že tzv. smazaná data jsou smazaná asi tak, jako je “smazané” to, co smažete tlačítkem Del ve vašem počítači. Každé kliknutí vaší myši je vzápětí analyzováno šmírovacími aplikacemi, které ovšem tvrdí, že tak činí pro vaše pohodlí, aby vám při dalším kliknutí už dokázaly nabídnout cokoli podle vašich osobních preferencí.
AI má dnes propojení s miliardami počítačů, chytrých mobilů, kamer, mikrofonů, s těmi nejosobnějšími údaji ve vaší zdravotní dokumentaci, atd., a pokud si chcete udělat jasno o skutečné úrovni ochrany dat, pohovořte si s nějakým hackerem.
A pozor, v Číně se s nějakým GDPR nikdo nezalamuje, proto je Čína v oboru AI o několik koňských délek před zbytkem světa…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
JoFa
24. 11. 2023 08:37
Odpovědět  Peter 008

Vraciam sa sem aby som vám priložil článok na ktorý som dnes narazil, ktorý potvrdzuje a naznačuje progres AI. Je to zaujímavé a pritom desivé https://www.hlavnespravy.sk/prelom-v-oblasti-umelej-inteligencie-by-mohol-ohrozit-ludstvo-varovali-vyskumnici-open-ai-pred-odvolanim-generalneho-riaditela-sama-altmana/3326490

Albi
19. 11. 2023 22:25
Odpovědět  JoFa

To se ale mýlíte. Peter má pravdu.
Jediné, v čem se člověk nemůže rovnat UI je její rychlost.
Ona jen vybírá z obrovského množství informací, které do ní vložil člověk a porovnává.
Pokud tam člověk vloží nějakou chybu, ať úmyslnou nebo omylem nějakou chybu, UI ji neobjeví! Nemá jak.

JoFa
20. 11. 2023 07:19
Odpovědět  Albi

Ak AI dospeje do štádia vedenia, získania všetkých dostupných informácií, tak už sa bude riadiť sama. To čo človek vytvorí a vloží prvé informácie do jej systému, je ako keď nemluvňa dostáva prvé podnety a vyvíja sa získavaním ďalších. Ak AI dosiahne určitej úrovňe, už nebude na človeka odkázaná, podobne ako dospievajúci človek, napojí sa na sieť vytvorenú človekom a ovládne ju.

Boomer
20. 11. 2023 08:17
Odpovědět  JoFa

pro: JoFa  20. 11. 2023 07:19

.. a má k tomu velmi blízko, ve fázi hlubokého učení pracuje s vlastními neuronovými sítěmi, s velkým počtem vrstev, propojených principem z výstupu do dalšího vstupu..

Lidská mysl pracuje stále častěji dle vzoru “garbage in, garbage out”..

JoFa
20. 11. 2023 08:58
Odpovědět  Boomer

Tie neuronové siete sú porovnateľné s ľudským nervovým systémom. Zrak, hmat, chuť, čuch sú tiež informácie ktoré mozog spracováva a tvorí výstupy na základe nervových vstupov-podnetov, Inteligencia je si myslím práve tá schopnosť robiť výstupy z prijatých a vyhodnotených vstupov. A ak máte neobmedzený prístup k vstupným info…?

JoFa
20. 11. 2023 09:16
Odpovědět  JoFa

Boomre a si predstavte, že sa dostane k zdroju energie ale nie tej čo vyrábame, ale tej o ktorej hovoril Tesla a dokáže ju presúvať vzduchom. Stala by sa úplne nezávislá, tým by sme skončili buď ako otroci alebo celkom.

Boomer
20. 11. 2023 08:19
Odpovědět  Albi

pro: Albi 19. 11. 2023 22:25
.. zkuste hledat informace i jinde než ve filmech nebo beletrii.

Boomer
20. 11. 2023 08:09
Odpovědět  Peter 008

Pro: Peter 008  19. 11. 2023 20:13

.. AI se neučí pouze z textů. Tuhle fázi už má dávno za sebou, přešla na hluboké učení. Její kapacita je prakticky neomezená, tudíž si ten vámi zmíněný “galymatyáš” umí uspořádat líp než my všichni dohromady. Navíc nepodléhá emocím, i když s nimi dokáže pracovat…

Bety
20. 11. 2023 09:37
Odpovědět  Tupý hulvát

Doporučuji všem knihu Začínáme žít od Makarenka. Je to o tom, jak hledal cesty jak vychovávat bezprozorné děti a mimo jiné i o tom, jaké měl potíže s rádoby vědeckými pedagogickými “odborníky” kteří razili teorie ve smyslu, že dítě pozná co je dobré jen tak samo od sebe, není třeba do toho zasahovat a k něčemu je nutit.
Zdá se mi, že tito odborníci jsou v těchto snahách velmi vytrvalí a momentálně ničí naše školství. Makarenko to komentoval tak, že samo od sebe vyroste na poli jen jalové býlí.
Je to vážně dobrá a podnětná kniha, navíc se dobře čte.

Pavel z Moravy
20. 11. 2023 10:46
Odpovědět  Bety

Jasně, že výchova je to nejdůležitější. Musíte ho naučit rozlišovat dobro a zlo. Skutečná výchova nelze ničím nahradit.

katango
20. 11. 2023 11:40
Odpovědět  Bety

Ano, četla jsem a souhlasím s vámi.

Putinovec
20. 11. 2023 16:56
Odpovědět  Bety

Přiznám se , že jste mne nalákala . Objednal jsem v antikvariátu a k tomu vybral dalších šest knih .

lubkral
19. 11. 2023 11:12
Ohodnotit příspěvek :
     

„Von už umřel na místě, přímo tam,“ líčila vraždu večer 18. listopadu 1989 účastnice demonstrace Drahomíra Dražská. Teď poslední dobou je je rozjetá kampaň na vyšetřování nepravostí z minula… Neměla by být potrestána za šíření poplašné zprávy? Nebo to platí jen na výrok o použití F35 jako jaderného nosiče proti Rusku, což je nakonec i možné, neboť v této ne duševně vyspělé vládě je klidně i možné?

Pijack
19. 11. 2023 11:22
Odpovědět  lubkral

Byla to čistá dezinformace, která vedla k přeměně režimu z normalizace do otroctví. Tedy by se měla podle Koudelky z ústavu BIS klasifikovat jako bezpečnostní riziko. Otrok Čoudelka to ovšem nepochopí. Je přece poskok a poskokům není dovoleno myslet. Pouze obsluhovat 🙂

Slovan
20. 11. 2023 08:29
Odpovědět  Pijack

👍 👍 👍

katango
19. 11. 2023 13:23
Odpovědět  lubkral

Tu osobu jsem znala z titulu své profese. Víc nesmím ani naznačovat.

Albi
19. 11. 2023 17:50
Odpovědět  katango

Pamětníci si domyslí a ti narození po r. 90+ by tomu stejně nemuseli věřit.
Pro ně to bude tak vzdálené, jako pro nás vražda Otýlie Vranské. 🙂

katango
19. 11. 2023 18:06
Odpovědět  Albi

Myslím osobu DD.

Albi
19. 11. 2023 22:41
Odpovědět  katango

Já vím, já taky.
Vy nesmíte prozradit lékařské tajemství, těm v “devadesátkách” a později narozeným je nějaká ženská úplně “volná” a bude jim úplně jedno, jestli o ní něco vědí nebo ne.
.
Život se nějak zrychluje a DD pro ně bude asi tak zajímavá, jako pro nás životní peripetie Vranské.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Slovan
20. 11. 2023 08:31
Odpovědět  katango

😊 🙄 😊 🙏

Slovan
20. 11. 2023 08:30
Odpovědět  lubkral

👍 👍 👍

ijn
19. 11. 2023 11:18
Ohodnotit příspěvek :
     

vše bylo CIA +KGB připraveno rozebrání Východu se zdařilo dosazením loutek VH + KSch + (Jelcin) a jim bylo dovoleno prolomit Benešovo dekrety= Lucerna + Orlík,….lze zase konfiskovat neoprávněně vydané aktiva ???

Není vůle českých politiků, dokonce ani doplacení reparací od SRN není vyžadováno, např. 10 Jaderných Elektráren v SRN převést ČR = kapitalizace pohledávky ČR po SRN í dalších podniků na území ČR se lze vyhnout rozsáhlé krizi EU a v ČR zahájit rozvoj národní ekonomiky, podpory mládežnických sportů, obnovit osvědčené školní osnovy v minulosti dobré, potrestat všechny zrádce podobné kašpary, za účast na kampani COVID 19 zabavit majetky VŠEM BEZ ROZDÍLU, zbytečné nadúmrtí až 100 000 občanů + za nedozírné komplikace na zdraví spoluobčanů musí být pachatelé potrestáni,…..!!!

Gales
19. 11. 2023 12:17
Odpovědět  ijn

Jo jo.KGB dohlížela na to aby milice a vojsko nezasáhli a ,,demonstrace” proběhla podle jejich mustru. Pád SSSR a východního bloku byl dohodnutej mezi Reaganem a Gorbačovem. Můj dojem je že se dohodli na něčem co potom amíci nedodrželi a proto je teď šprajc mezi Amerikou a Ruskem.Tlačí se na to aby Amerika krachla a začala znovu na jiném principu řízení.

ijn
19. 11. 2023 12:30
Odpovědět  Gales

dění okolo USA neovlivníme, mají obě velmoci RF=5889 a USA=5245 jaderných hlavic, ale doplacení reparací od SRN =14 000 miliard Kč (v úrovni měny 2023) posílí MÍR min. v Evropě a Helmuti přestanou nacistické dobrodružství podněcovat na celém světě (přes různé loutky) zastaví migraci jasnými projekty a opustí zkázonosný cíl depopulaci Země

janle57
19. 11. 2023 11:23
Ohodnotit příspěvek :
     

Je opravdu humorné slyšet jak vrchní tuneldědek Klaus,hrobař české ekonomiky,vykřikuje,
že je dnes u moci politická garnitura,která se zpronevěřila ideálům roku 1989 a přivedla
tuhle zemi do naprostého,politického,ekonomického a hlavně morálního úpadku,dějiny téhle
země jen potvrzují,že jakákoliv zásadní politická změna u nás přichází z venku,od roku 1618
jsme národem otroků cizích pánů,kterým jen a jen pochlebujeme bez ohledu na vlastní plebs,
ne nadarmo se o nás Hitler vyjádřil,že jsme národem cyklistů,kteří se, shrbení nad řidítky,
řítí tam,kam jim někdo přikáže aniž by o tom sami přemýšleli.

zuzana
19. 11. 2023 11:53
Ohodnotit příspěvek :
     

Poslanec EU: 15minutová města budou znamenat „úplné zbídačení“ a „zotročení všech lidí“

https://aktax.cz/poslanec-eu-15minutova-mesta-budou-znamenat-uplne-zbidaceni-a-zotroceni-vsech-lidi/

Bety
19. 11. 2023 13:09
Odpovědět  zuzana

Ono to už z logiky názvu znamená, že pokud to “nutné” (a nespecifikuje se, co to nutné vlastně je)
budete mít do15ti minut od sebe, nepotřebujete – a také nebudete – z tohoto okruhu vystrkovat nos kamkoli jinam. Takové gheto, nic jiného v tom není.

Albi
19. 11. 2023 17:55
Odpovědět  Bety

A přinese to i jisté klady – sníží se tím ta slavná uhlíková stiopa a možná i neméně slavná produkce CO2. 🙂

Gales
19. 11. 2023 12:03
Ohodnotit příspěvek :
     

To všechno máme za trest že jsme nevolili komunisty. Bohužel se pořád krade při zhasnutých světlech.Každej si myslí že se ho to netýká a nevidí že už má krach u zadku.

Mike
19. 11. 2023 12:54
Ohodnotit příspěvek :
     

Privatizace naší vody pro Veolii byla podmínka MMF za poskytnutí půjčky pro ČR. Nejsme v tom ale sami, každý kdo si jde půjčit od těchto lichvářů, musí přistoupit na podobně děsivou podmínku. Nejenže z nás MMF vytáhne prachy i s úrokaka, ale navždy z nás skrz Velolii bude tahat prachy za naši vodu. Toto umí vymyslet jenom jedno etnikum na světě.

ModrýKlokan
19. 11. 2023 13:05
Odpovědět  Mike

@ Mike

To nebylo navždy. Po dvaceti letech šli ty zlodějské smlouvy ukončit. Města ve kterých to neudělali, prostě znovu zastupovali podplacení úředníci a politici. A žádný zákon nenařizoval privatizovat ve prospěch Veolie. Povinné bylo pouze privatizaci umožnit. Zloděje z Veolie mají jen tam, kde se nechali zkorumpovat.

Gales
19. 11. 2023 13:10
Odpovědět  ModrýKlokan

Teď se pracuje na kilowatšekelu.

Boomer
19. 11. 2023 14:02
Odpovědět  ModrýKlokan

.. u nás je to nejobvyklejší postup, někdo na něco upozorní, momentálně zodpovědní pokrčí rameny.. smlouva vstoupila v platnost ještě před naším nástupem, nedá se s tím nic dělat. A potom už jen čekají, která strana sporu si je zaváže… a nějaká autoremedura ani náhodou!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Frank1
19. 11. 2023 13:50
Odpovědět  Mike

K rozkradeni zeme doslo nucenou privatizaci zapadem jako podminkou pro vstup do EU, MMF, atd. V Cesku zadni bohaci nebyli, kteri by kupovali podniky a tak Klaus vymyslel Kuponovou privatizaci, coz byla sance pro zlodeje jako Zelezneho na Bahamach.

Frank1
19. 11. 2023 13:44
Ohodnotit příspěvek :
     

Slavi se rozkradeni statniho majetku, ktery nam patril vsem. Vsechno patrilo statu, tj. nam. My jsme financovali a postavili elektrarny, jejichz proud kupujeme x krat draz nez ho vyrabime. Zisk shrabnou zapadni zlodeji. Ani vodni zdroje nam uz nepatri. Vse za pomoci ceskych zradcu a smejdu. Z tech se stali pak miliardari. Jako vsude ve vychodnich zemich.
K tomu vyroci nejvetsiho okradeni nasi zeme v historii si jeste cesky povl na oslave vyroci zatleska a spokojene zahyka.

Frank1
19. 11. 2023 13:53
Ohodnotit příspěvek :
     

Ja ty prisahajici pracky se znamenim V nemuze ani videt! Vzdyt to byla nase narodni katastrofa. Nejvetsi okradeni vsech v nasi historii! Takovou kravinu…
Jedine reseni je zrusit privatizaci znarodnenim vseho co nam puvodne patrilo. Ne vykupovanim naseho majetku!

Tupý hulvát
19. 11. 2023 13:57
Ohodnotit příspěvek :
     

Když oni ti chudáci jako autor nechápou vlastně nic.
” nechtěli a nedokázali postavit na nohy vlastní průmysl a stát se kapitalistickou zemí i s oním kapitálem”
Nic takového jsme samozřejmě nemohli,privatizátoři postupovali podle MMF a Světové banky,pokud by neposlechli,nedali nám žádné půjčky.K tomu,co je tu dnes jsme byli předurčeni,to,že tu bude levná montovna a odbytiště naplánovali dávno před převratem.
Je potřeba si ten hyenizmus kapitalizmu přiznat a neblábolit,jak jsme udělali chyby.

Pavel z Moravy
19. 11. 2023 15:32
Odpovědět  Tupý hulvát

Jasně, že to bylo připraveno už dávno předtím. Já mám informace, že už zhruba 5 roků před převratem se určití lidé domlouvali co a s kým se vyhandluje, co se prodá a co kdo domácí dostane. Samozřejmě, že písemně nikde nic nebude, kdo by to riskoval. Byla to prostě domluva já na brášku, bráška na mne a to s účastí brášků zahraničních, neboť bez nich by to nebylo možné. Takže, ti kteří si myslí, že to vyvolalo pár fanatických studentů a nějaká pražská kavárnička, ať si to myslí. Třeba se jim bude lépe spát.

Slovan
19. 11. 2023 16:14
Odpovědět  Pavel z Moravy

Tak koukám, že se na ten rozhovor Hájka s mluvčím ČSLA moc lidí nedívalo. Tam je o tom zmiňováno, že tajné služby obou velmocí tu dávno před 89 rejdily jak motorové myši. Takže opět o NÁS bez NÁS. Teď se tu naivně hádáme kdo je větší komouš.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
O-la-la
19. 11. 2023 18:44
Odpovědět  Slovan

Naco je dobre vrtat sa stale v minulosti s hlavne AŽ teraz?!

Slovan
19. 11. 2023 19:03
Odpovědět  O-la-la

Tak ono ne až teraz, já sa vrtkám už delší dobu zpět. Proč se zmiňuji, no proto, protože jsou stále tací co si myslí, že nás osvobodil Kocáb a jeho háro. A jako bonus vám posílám našehoČeskoslovenského buditele pana Karla Kryla. Než začne zpívat, tak pozorně poslouchejte co říká a tupá masa ovčího stáda se tomu směje. Co na to říci, švejci.

Smečka – Karel Kryl – YouTube

Bety
19. 11. 2023 16:43
Odpovědět  Tupý hulvát

Otázka zní – kdo ty půjčky potřeboval? Přes veškerou snahu jim trvalo dost dlouho, než to tu všechno, co se za socialismu vybudovalo rozkradli.
Určitě jsme například nepotřebovali zničení zemědělských družstev a následně platby zemědělcům za to, že nechají půdu ležet ladem. Byli jsme potravinově soběstační a družstva a navazující podniky
vyráběli kvalitní potraviny, o kterých se nám teď může jen zdát (a mladým se už o nich ani nezdá, protože už jsou zvyklí na západní šunt). Samozřejmě až na ty MANDARINKY, bez kterých to prostě nejde! Stejné to bylo třeba s energetikou.
Navíc mě dopaluje to blahoslavení první republiky jako ráje na zemi, jako by velká krize se spoustou nezaměstnaných vůbec neexistovala.

Pavel z Moravy
19. 11. 2023 18:19
Odpovědět  Bety

Bety, máte jako obvykle absolutní pravdu. Ale i tady jsou takoví, kteří s vámi nebudou souhlasit. Ale družstva opravdu fachčila a skvěle.

Slovan
19. 11. 2023 18:37
Odpovědět  Bety

Bety výborně!! Budete rozsápaná zdejší inteligencí, která tvrdí že socík byl fuj a všechno špatně. To víte první republika, ty majetky kdovíjak získaný a ty statky s rozbořenými kozíncema, to bylo neštěstí. Vše v potu čeledínů.

Pavel z Moravy
20. 11. 2023 09:51
Odpovědět  Slovan

Tak vždy si vybíráš nějakou stranu. Je ale fakt, že v naší kotlině je spousta takových, kteří používají často výhybku, aby se dostali na tu správnou kolej a aby jim neujel vlak, udělají pro to vše. Zradí, pošpiní, poplivou a jako hrdinové pak vítězně kráčí s novou mocí. A když se ta moc potom začne chvět, pokukují na který vlak by opět naskočili. A takoví nás, kteří naivně věříme v jakous takous spravedlnost mají za blbce. Ale takový je už člověk.

Slovan
20. 11. 2023 10:18
Odpovědět  Pavel z Moravy

Příteli my dva jsme se hledali až jsme se našli. Názory velmi podobné, jen musím uznat, já byl do větru a nezbedný lotr. Ale těch zářezů na pažbě. Bylo to fajn. Když to vidím, tak jak říká pan herec Delon…..

Pavel z Moravy
20. 11. 2023 10:53
Odpovědět  Slovan

Rozebral bych to s tebou, tedy ty časy mládí nevybouřeného, já byl obyčejný kluk jako ty. Ale zde se to nehodí.

Spam Gaheris
19. 11. 2023 19:20
Ohodnotit příspěvek :
     

Povídá Klaus ten mazaný žid, teď zhasneme a pak se uvidí! Jenže se pořád ještě nerozsvítilo takže se ptám, kolik stojí dneska ta králíkárna na jižním městě? Jakže se jmenoval ten žid co sem přišel z Dalmácie a nebo odkud to bylo? Pružinský přeci, Pružina Pružinskij, s tím jsme to vyhráli!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jura S
19. 11. 2023 19:21
Ohodnotit příspěvek :
     

Fijaje se spíš do dějin zapíše jako ” český Mussolini”….. taky na pumpě…

Frank1
19. 11. 2023 20:24
Ohodnotit příspěvek :
     

Podpora Ukrajiny od USA konci. Zide neinvestuji do projektu bez perspektivy. A tak se vyvoj v konfliktu brzy zmeni:
https://www.michalapetr.com/

Frank1
19. 11. 2023 20:48
Ohodnotit příspěvek :
     

Co na nas chystaji a jakou mame obranu?
https://otevrisvoumysl.substack.com/p/laura-aboli-transhumanismus-konecny

Pavel z Moravy
20. 11. 2023 11:43
Odpovědět  Frank1

Franku, mé téměř dva 95 leté příbuzné už asi netranshumanizují. A mne také ne. Nejsem jejich polotovar k dopilování. Oni si trochu počkají. 50 a níže, to je jejich cílová skupina a možná někteří starší, kteří neví o co jde.

Pavel z Moravy
20. 11. 2023 11:47
Odpovědět  Pavel z Moravy

Proto potřebují ty staré už nějak dostat z tohoto ráje. Jak jsem četl, jestli je to pravda, tak v takové Kanadě běží eutanázie jak na výrobní lince. Jsi starý dědečku, babičko, víte kolik vás bude stát udržování při životě, nebylo by libo jednu eutanázičku?

Pavel z Moravy
20. 11. 2023 11:48
Odpovědět  Pavel z Moravy

Je to odporný zápaďácký hnus, tato společnost.

Slovan
20. 11. 2023 11:54
Odpovědět  Pavel z Moravy

Tak já mám také “pěkný” důchod, kolikrát si říkám jen se nedostat do nemocnice. Tam pak na tebe otevřou okno a jedeš. Ona je to hezká částka za rok. No a to by ušetřili. I když dnes ty peníze stejně libovolně tisknou.

Vladimír
20. 11. 2023 14:51
Ohodnotit příspěvek :
     

Fialový hnusec. I kdyby ten vůl naučil černochy pít pivo, tak určitě jedině Heineken…