blog

Bezpečnostní problém pro ČR. Jan Schneider odhaluje. Příslušná místa mlčí

„Potravinová bezpečnost, respektive závislost, může být až fatálním bezpečnostním problémem,“ říká bezpečnostní analytik Jan Schneider a vysvětluje, kdy a proč se cítí „jak v protektorátu“. Prozradil také, jak dopadlo pozvání prezidenta Agrární komory Jana Doležala na setkání Klubu 2019, kde už dříve byl hostem například exprezident Václav Klaus, docent Ševčík nebo diplomat Hynek Kmoníček či ekonomka Ilona Švihlíková. Zmínil „rozstřesené brslenky“ a vysvětlil, o čem chtěli členové klubu s prezidentem AK mluvit.

Vím, že to není Váš obor, ale jste dlouhodobým členem Klubu 2019, který sdružuje především odborníky z řad zemědělců a potravinářů, a tak se Vás zeptám, jak vidíte situaci v českém zemědělství a potravinářství? Třeba i jen z pohledu spotřebitele…

Z hlediska spotřebitele se cítím trochu provinile, když přes nákup v obchodním řetězci posílám zbytečně peníze do zahraničí, cítím se jak v protektorátu. Proto rád nakupuji na trhu české potraviny. A strašně lituji, že se naši podnikatelé nebyli schopni dohodnout na vytvoření českého obchodního řetězce, který by preferoval české potraviny, a měl daňový domicil zde.

Jsem trochu zděšen, když vidím to plýtvání potravinami, které musí ovšem zákazníci zaplatit. Říkám si, že sice občasné fronty a nedostatek za minulého režimu nebyly nic příjemného, ale z hlediska úspor (a tedy té ekologie, jindy vládními ústy tak bezmyšlenkovitě vzývané) to bylo hospodářství k přírodě mnohem šetrnější.

Vyrostli jsme i bez exotických potravin, naše strava byla tvořena převážně domácími produkty, a nejenže jsme to přežili, ale ukazuje se, že pro člověka je mnohem zdravější konzumovat to, co vyrostlo v zeměpisných lokalitách, kde žije – než to, co se nezralé naprosto neekologicky dováží přes půl zeměkoule, přičemž dodržování hygienických norem je při takovémto obchodování velmi iluzorní!

A teď z Vašeho pohledu bezpečnostního analytika, co říci k naší současné potravinové bezpečnosti? A jak komentovat její vývoj od roku 1989?

Potravinová bezpečnost, respektive závislost může být až fatálním bezpečnostním problémem. Propaganda viděná zpoza železné opony vedla za minulého režimu mnohé lidi k iluzím (největším hříchem předchozího režimu bylo to, že se lidé nemohli na vlastní kůži přesvědčit o tom, že i v zahraničí je chleba o dvou kůrkách, jak zní přísloví). Po uvolnění železné opony to vedlo k bezstarostnému a neodpovědnému nárůstu někdy až hrůzostrašných spotřebitelských návyků, k rozmařilosti, plýtvání – a najednou jsme zjistili, že ve stále větší míře jsme závislí na cizí produkci! Bezskrupulózní exportní dumping zemí, jejichž zemědělství a potravinářství vyhledává a agresivně obsazuje nová odbytiště, přičemž likviduje domácí producenty a výrobce, se v podstatě rovná nekrvavé formě okupace. Výsledným stavem je pak zásadní potravinová závislost. Umocníte-li ji závislostí zbrojní (máte-li výzbroj původem pouze z jedné cizí země, jste absolutně závislí na cizí zbrojní logistice), dospějete k reálnému omezení suverenity země, zejména přidáme-li k tomu ještě onu šílenou energetickou šlamastyku, do níž nás uvrhla tato vlastizrádná vláda. A to vytváří situaci, která se dá zvrátit těžko – přesto to ale budeme muset tak jako tak dokázat.

Proto je třeba legislativně definovat základní výměr potravinové bezpečnosti, a zabezpečit ho reálně v rámci takzvané kritické infrastruktury. Ta je navržená tak, aby v případě krize, kdy třeba cizí země bude preferovat zajištění svých zájmů před exportem do cizích zemí (jak se ukázalo v celé nahotě například v době covidové), kritická infrastruktura umožnila státu a jeho obyvatelům přežít.

Vy jste spolu s hercem Ivanem Vyskočilem a profesorem Janem Žaloudíkem prý nedávno poslali prezidentovi Agrární komory Doležalovi dopis, kde jste ho pozvali na setkání Klubu 2019. Jak toto pozvání dopadlo?

Ano, takový dopis jsme skutečně poslali e-mailem v pondělí 12. srpna 2024 na sekretariát Agrární komory. Celý týden se nic nedělo, a tak jsem v sobotu 17. srpna tamtéž poslal urgenci – celé pozvání znovu, s tím, že jsem nedostal ani zpětnou informaci o převzetí mého mailu, natož potvrzení, že byl vzkaz předán adresátovi.

V pondělí 19. srpna 2024 nám přišlo ze Sekretariátu Agrární komory ČR poděkování za zaslání a zároveň na pokyn pana prezidenta omluva jeho účasti.

Na to jsem téhož dne reagoval s tím, že mi je taková odpověď nejasná, že se prezident AK nemá z čeho omlouvat, protože žádné datum setkání nebylo stanoveno, neboť návrh vhodného termínu jsme ponechali právě na panu prezidentovi AK. Mohl tedy pouze zcela odmítnout naše pozvání, což však nevzkázal.

Na to už jsem žádnou reakci ze sekretariátu Agrární komory nedostal.

Jak si vysvětlujete takový přístup?

Časovou vytížeností prezidenta AK to není, protože jsme volbu data setkání ponechali na něm, právě proto, aby se nemohl vymluvit z časových důvodů. Jediné vysvětlení, které zbývá, je tedy nechuť či neochota či snad obavy z takového setkání. To je však divné, protože prezident AK by měl být silný v kramflecích, když byl do této funkce zvolen. Tento ale zřejmě má roztřesené brslenky (brslenky = krátké selské kožené kalhoty, dle slovníku spisovného jazyka českého).

Proč se vlastně Klub 2019 chtěl setkat s prezidentem Agrární komory? Vím, že většina členů klubu s činností komory teď příliš spokojená není.

Oslovili jsme ho coby členové “Klubu 2019”, kteří se pravidelně setkáváme se zemědělskými odborníky, abychom se jako laici povzdělali v problematice potravinové bezpečnosti, protože patří mezi klíčové znaky státní suverenity, na níž nám velmi záleží. Naším zájmem je nikoliv prohlubovat rozpory, ale naopak přispět ke stabilitě a rozvoji zemědělství a potravinářství, neboť bez pozitivního vývoje v těchto oblastech je ohrožena i demokracie a fungování našeho státu. A právě vzhledem k mnoha různicím, panujícím mezi vládou, Agrární komorou, zemědělci a potravináři, bychom rádi přímo a nezprostředkovaně slyšeli páně prezidentovy názory v přímé polemice s jeho předchůdci ve funkci.

Mimochodem, když se podíváme na činnost Klubu 2019, mezi hosty, kteří za roky, co klub funguje, pozvání k diskuzi přijali, byl například exprezident Klaus, docent Ševčík… Kdo další?

Domnívám se, že „Klub 2019“ již má mezi odborníky jistou prestiž. Ano, pan prezident Václav Klaus byl již několikráte naším hostem. Myslím, že velmi významně přispěl k formování diskuse svým odmítnutím pojmu „potravinová soběstačnost“, kterou u země naší velikosti a výkonu pokládá za iluzorní, a naopak důrazem na „potravinovou bezpečnost“, což celou problematiku posouvá do reality.

Hostem byl též ekonom Miroslav Ševčík, bezpečnostní analytik Miloš Balabán, europoslanec Ivan David (člen zemědělského výboru europarlamentu), ombudsman Stanislav Křeček, politolog Petr Drulák, ekonomka Ilona Švihlíková, politolog Oskar Krejčí, odborníci na energetiku Vladimír Štěpán a Ivan Noveský, lékař a politik Jan Žaloudík (se zajímavým tématem „Rakovina v demokracii“), ekonom Petr Blahynka, politička Jarmila Balaštíková, ekonomové Vítězslav Pilmaier a Jan Mládek, stíhací pilot Václav Vašek, odborář Bohumír Dufek, politik Ivo Strejček, komentátor Vidlák, diplomat Hynek Kmoníček, novinářka Jana Bobošíková a ekonomka Hana Lipovská.

Z výčtu je zřejmé, že členové Klubu 2019 rádi vyslechnou názory ve skutečně velmi široce rozevřeném spektru.

Na závěr se ještě vrátíme k Agrární komoře. Podle Vás, plní Agrární komora svou roli? Je oporou pro české zemědělce a potravináře? Co Vy byste vedení Agrární komory v tomto vzkázal?

Na webové stránce Agrární komory jsem se dočetl, že prý sdružuje většinu podnikatelů v zemědělství, lesnictví a potravinářství, prosazuje a obhajuje zájmy svých členů, kterým poskytuje poradenství a informační služby na celém území ČR, pomáhá zachovat tradiční kvalitu českého zemědělství a rozvoji zemědělství a venkova České republiky.

Skutečně si nejsem jist, že AK obhajuje zájmy svých členů, protože různé organizace přestávají platit členské příspěvky, jiné pak z AK přímo vystupují. O tom jsme chtěli s prezidentem AK mluvit. A nejen o tom, ale i o problematice dovozů z Ukrajiny, které například Poláci (a Slováci též) odmítají nejen z hygienických důvodů, ale především proto, že pomáhají chránit tamní zemědělství jako takové.

Tím více nás mrzí, že prezident AK Jan Doležal nenašel dostatek odvahy k chlapskému posezení.

Poučení? Asi je na místě přemýšlet o někom, kdo by na této pozici měl více sebevědomí, odvahy, razance a odpovědnosti. Ale to není problém jen Agrární komory.

https://www.parlamentnilisty.cz/

sdílet na

Souhlas
Upozornit na
150 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Pavel z Moravy.
28. 9. 2024 21:27
Ohodnotit příspěvek :
     

Běžte už do.dupy s těmihle kecy. Za komoušů byl systém a řád a vše šlapalo. Oblbujte debily.

ijn
28. 9. 2024 23:04
Odpovědět  Pavel z Moravy.

….27 let politikaření okolo povodní na MSL kraji, Bělica=poslanec+hejtman+primátor v jedné osobě a před ním Vondrák neprolomili odpor zelených ke VD protipovodňové vypláchla povodeň 100 000 lidí a mokdo není v base za Obecné ohrožení min z nedbalosti=zákaz výkonu veřejné funkce== min trest,….co dodat?

cca 1000 veřejných činitelů zničí 10 mil občanů ČR a soudci berou 6x průměrný plat v ČR za své selhávání a nepotrestání pachatelů za miliardové škody tím, že protipovodňové opatření neprovedli=nenechali postavit protipovodňová VD,……tedy se nezmírnilo nebezpečí z povodní hrozící,….!!!

Slovan
29. 9. 2024 08:15
Odpovědět  ijn

Dobře vám všem líným ovcím se sebrat a vyházet to!! Omlouvám se ale tohle furt dokolečka nejde číst, jen pláčeme a čekáme až to za nás rusové vybojují a my za dva roky zapomeneme a budeme jim zase nadávat.
Ještě chci napsat. Nikdy jsem nebyl v takové situaci, tak nevím jak bych se zachoval, ale když tu pročítám, jak to v těch povodňových krajích vypadá a že za to mohou konkrétní osoby, tak co říci na adresu postižených? CÓ? Sám nevím, bo to nechápu, že už ty dotyčný šmejdy nepověsili za kulky do průvanu. Doopravdy to nechápu, když přijdu o dům a voni se tomu na ČT pomalu smějí. Jsme to vzláštní národ a proto je také tak s námi zacházeno. Na swyně palice.

orinoko
29. 9. 2024 08:49
Odpovědět  Slovan

Tak to je. Je nás pár, co si stav uvědomujeme, a zbytku je úplně jedno, s čím a v čem žijí. Bomby, sprejeri, potetovane duše, i na oprátku si blebs zvykne. Posílám nějaké peníze přímo na účet jednoho města na severu. Příští rok tam pojedu třeba do lázní.

https://youtu.be/xkJQfuMK1Ng?si=R-umo-ygn1_5dxcu

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ijn
29. 9. 2024 10:31
Odpovědět  orinoko

nepotrestat nepřímé viníky je zločin daleko větší než povodeň sama, čr má třístupňovou justici, okres, kraj, vrchní soud, výjmečně nejvyšší soud,

když vše selže a “zelení šílenci” placeni státem jsou zproštěni,….. je chyba v systému státu, na tu nelze zatím upozornit, protože Londýn nepřipustí odhalení hrubých zločinů své moci, a točíme se v kruhu!!!!!!!!

ČAS PO Povodni je čekání na další POVODEŇ,…….příležitost, pokud se správně uchopí a potrestají zločinci v politice ČR, v kraj. úřadech, v ORP atd. musíme využít §§273 Obecné ohrožení z nedbalosti tím že byla odkládána protipovodňová opatření VD Nové Heřmínovy státními činiteli MŽP MMR MZe KÚ ORP ==zločinné spolčení vysokých činitelů ČR !!!!!!!

JoFa
28. 9. 2024 21:35
Ohodnotit příspěvek :
     

Veľmi dobrý článok a toto som kritizoval u nás a citujem: “A strašně lituji, že se naši podnikatelé nebyli schopni dohodnout na vytvoření českého obchodního řetězce, který by preferoval české potraviny, a měl daňový domicil zde.” presne toto už malo byť spustené -reťazec aby konkuroval tým zahraničným, aby peniaze zostali doma. Hajzli nepočúvajú ani u vás a ani u nás a záver článku vystihuje presne túto situáciu.
Máte klub odborníkov a sú vám k ničomu..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
orinoko
28. 9. 2024 22:11
Odpovědět  JoFa

Je to nepravda a kecy. Český obchodní řetězec s preferencí domácí produkce existuje – je to COOP Jednota. Ale protože má svoje kořeny už v sociku, tak asi nevyhovuje představám o chrámu západního typu. Jakousi deklaratorni akcí o dalším možném hráči na trhu potravin se nic nevyvolá, už vzniká spíše alternativní způsob nabídky: Trhy, různá sdružení i s rozvozem, nezávislé formy prodeje. Jejich nabídka je jasná – domácí. Kdo chce, může využít. Konzumnim rubberbrainum ale uhranuly skatule i s jejich monsanto nabídkou.
Taková Jednota COOP vypadá jako outsider, ale západní skatule s@re nadmíru, ukrajuje z jejich potenciálního vetsiho koláče. Český Flop už není český. Etabloval se z nuly dobře, vedl si dobře a tak zákonitě přišla nabídka na odkup. Asi byla interesantni a tak Flop dneska patří překvapivě Maďarům.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Viking
28. 9. 2024 22:50
Odpovědět  orinoko

Coop je holandan joudo.

orinoko
28. 9. 2024 23:04
Odpovědět  Viking

Jdi, do prd@le, idiote! Můj spolužák šéfuje jedné okresni, která si postavila obří chrám v jiném kraji, protože NATO měla. Je součástí celého sdružení, mají jednotné logo. Tento národ je opravdu v prd@li, když vi h@vno a ještě u toho má nadrazeny slovník. Ty jsi ale debil, to se hned tak nevidí.
Stačí NATO Google, pitomce.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pijack
29. 9. 2024 09:14
Odpovědět  orinoko

Albert, Kaufland, Globus, Tesco … všude sedí čeští manageři a vedoucí provozů. A ty si myslíš, že je tím pádem vlastní Český majitel? Pánové, trochu rozumu, prosím.

Tupý hulvát
29. 9. 2024 09:27
Odpovědět  Pijack

Když ty nevíš takovou jednoduchou věc-co je to DRUŽSTVO.

orinoko
29. 9. 2024 10:10
Odpovědět  Tupý hulvát

Překvapující klapky na očích. Původně cooperujici družstva vznikla v Anglii a ten nápad se rychle rozšířil i k nám. Je klika to družstevní vlastnictví, protože jinak by už bylo dávno rozkradeno. Řetězec Včela varuje. Největší chrámy COOP jsem viděl v Českých Budějovicích a Jihlavě. Neviděl jsem tam žádnou zhmotnelou tmu ani teplouse s ptákem na sisince mezi zaměstnanci. A COOP Jindřichův Hradec produkuje i různé druhy salátů apod. Nezávislá je Agrola tamtéž, vynikající řezník v Jilmu, pekař v Zahrádkách, v okolí jsou producenti piva – Kamenice nad Lipou, vozí se víno z Moravy – právě teď burčák. Koření, sýry, mléko, máslo od Velkého Meziříčí, ale i ze Slovenska, velká syrarna Horní Dvorce…!! A všichni vespolek tu máme u výfuku zahraniční kravataky i jejich monsanto.
COOP má skoro 2500 prodejen, existuje 170 let a tržby má na poloviční úrovni Lidlu. Platí daně v Česku a ne někde v kanále U Bucku. Jenom se to potvrzuje: Čížek si hraje na svetaka a doma ví o h@vne.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
29. 9. 2024 15:14
Odpovědět  orinoko

2 500?! A tos sebral kde?

https://www.skupina.coop/cooperative/list/

Jinak jsem děsnej fanda družstev a v “družstevním kapitalismu” vidím budoucnost, ale nelakuj skutečnost do růžova, prosím.

Boomer
29. 9. 2024 15:36

.. jenom bacha, Milane, abys nestřelil kozla! V tom adresáři začni od Benešova, otevři si dole seznam prodejen a počítej.. 14 prodejen. No, až se prokoušeš celou republikou k Volyni..42 prodejen, dej nám vědět…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
29. 9. 2024 20:59
Odpovědět  Boomer

Díky za taktní upozornění, že volovatím. Stačí že jsem vůl privátně, nemusím s ještě lízt na veřejnost, žejo.

Boomer
30. 9. 2024 09:03

..holt žijeme v době, kdy ty nejdůležitější věci bývají psány až na konci a ještě malým písmem. Tahle doba není pro starý…;o)))))))

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
29. 9. 2024 20:55

Jejda! Odvolám co jsem vypotil, páč já blb přehlíd ty seznamy prodejen. Takže omluva.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Tupý hulvát
29. 9. 2024 09:16
Odpovědět  orinoko

Ty divochu, aby tě nesmazali. Ale máš pravdu a i největšímu idiotovi stačí otevřít třeba wiki.

ijn
28. 9. 2024 23:14
Odpovědět  Viking

trvat na doplacení reparací a započítat dluh dnes přes zlato cca 18 biliónů = 18 000 mld. Kč a kapitalizujeme obchodní sítě Helmutů, +ŠKODA AUTO+Tmobile+Automotive=Bosch+Hella+Knorr+…..je celá řada podniků např. stavební hmoty (Knauf+ HeidelbergCement+pískovny+…..) chybí pouze několik odvážných politiků, ale velkouzenář AB to asi nebude!!!!!!

Tupý hulvát
29. 9. 2024 09:22
Odpovědět  ijn

Takhle planě a nesmyslně vyřvávat ty nesmysly může jen úplný idiot.Dobrovolně jsme se dostali tam, odkud není návratu a teď vřískáme tyto žvásty.

orinoko
28. 9. 2024 23:48
Odpovědět  Viking

ČESKÉ ŘETĚZCE
COOP
Svaz českých a moravských spotřebních družstev (Skupina COOP) sdružuje 46 spotřebních družstev, která mají přes 100 tisíc členů. Dohromady provozují přibližně 2500 prodejen, což je v součtu největší síť v Česku. Působí i pod názvy jako Jednota, Konzum, Terno či Tuty.

A ten picus, co ti dal zvednuty palec, je ještě větší hovado než ty. Je zarážející, kolik kriplu leze na internet vydávat vlastní svědectví o svojí vlastní debilite.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Joe Arp
29. 9. 2024 14:19
Odpovědět  orinoko

Nechci tě rozdivočit, nějak mi COOP vypadl z hledáčku. Tenkrát, “kdysi” jakýsi Brňák přes nemovitosti (jméno mi vypadlo) při rozvodu úplně chudej pak rázem miliardář, podvodem (podnikatelsky) vytěsnil staré družstevníky Jednoty a vznikl COOP, je to tak a ještě mu to patří?

orinoko
29. 9. 2024 14:47
Odpovědět  Joe Arp

Místně nevim, je to soubor majetků, sami sobě jsou konkurencí na hranicích rajonu, některé větší mají zalusk na ty, kterým se tak nedaří , a Brno fakt nevim. Kamarádovi,sefovi COOP, jsem doporucil, aby nas tu navstivil. Ale družstvo Kostelecke uzeniny rozebral občan Babak. A hezké to nebylo. Dodnes fungují bytová družstva. U nás jedno bude stavět dvě “bytovky”. Trh to ehm žádá, zájem je. Ovšem nevím, jestli to družstvu umožní Bartakova!! pozůstalost. A jeden podnik snad třetí zaplatí – stabilizace zaměstnanců. Tahle to dělá i Agrostroj.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ygorek
1. 10. 2024 12:20
Odpovědět  orinoko

Kostelecké uzeniny nebyly družstvem ani za První republiky, po znárodnění pak byly národním podnikem, po roce 189 byly zprivatizovány jako akciová společnost…

ygorek
29. 9. 2024 09:27
Odpovědět  Viking
orinoko
29. 9. 2024 10:21
Odpovědět  ygorek

Nediv se…ficKING. FUCKac FICKingu.

Pedro
29. 9. 2024 09:58
Odpovědět  Viking

Za vším nás vysává západ.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
JoFa
29. 9. 2024 08:29
Odpovědět  orinoko

U nás je Coop pokiaľ viem súkromný, ale to by nebol problém pre štát ho kúpiť alebo zoštátniť, problém je ako dotovať našich výrobcov, aby boli cenovo konkurencie schopní zahraničným reťazcom a toto nefunguje a ďalší je ako zaistiť, aby naši výrobcovia preferovali domáceho predajcu /štátnyCoop/ ak budú mať výhodnejšie ceny dotované štátom.

JoFa
29. 9. 2024 08:35
Odpovědět  JoFa

Keby sa naša vláda zaoberala radšej touto myšlienkou miesto zníženia DPH na potraviny, mohli urobiť toto a zníženie sadzby použiť pre staronový ozdravný systém potravinového zabezpečenia. My z tej Únie musíme vypadnúť a toto je jedna z ciest ako to prežiť. No a naštartovať samozrejme živočíšnu výrobu, vraj to trvá 3 roky, ale myslím, že by sa to dalo aj skôr.

Boomer
29. 9. 2024 10:17
Odpovědět  JoFa

.. zestátnit, dotovat, teda vy máte dneska levicový den. A to chcete vypadnout z EU, která svoji existenci staví na neustálém přerozdělování peněz do všelikých dotačních titulů

Dobré ránko vinšujem…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
JoFa
29. 9. 2024 10:35
Odpovědět  Boomer

Ak chce štát peniaze do rozpočtu, musí sa správať ako žid, vytvorí si výrobu, skúpi lacno produkciu a predá výhodne do zahraničia, no ale musí byť aj kresťanom a najprv nakŕmiť svoj národ zdravými a kvalitnými potravinami. Štát len z daní nemôže fungovať, to je len zdieranie a týranie vlastného občana.
Dobré predpoludnie..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
JoFa
29. 9. 2024 10:44
Odpovědět  JoFa

Vytvoriť si výrobu, znamená zadotovať vstupnými investíciami a zaviazať si výrobcu aby mohol od domáceho kupovať a potom len hľadať dobrý odbyt.
Ak to prenechá prvovýrobe, tak z toho nič nemá a zbytočne prvovýrobu zaťažuje, a má len tú daň, tá sa ale mení a je evidentne nedostatočná a privysoká zase ohrozuje výrobu-to je začarovaný kruh a preto musí štát byť manažérom predaja.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
JoFa
29. 9. 2024 10:59
Odpovědět  JoFa

Tým že sme mali štátne podniky, tak maržu aj daň mal štát, akonáhle sme ich predali a zničili, tak ostala len daň a zahraničné podniky tu nezdaňujú. Ja nechápem, že ako pravičák to haníte.
Ak bude štát kapitalistom, tak bude mať peniaze pre socializmus!
A to je tá Ježišova symbióza, ktorú židia nechcú chápať a robia iba prvé alebo druhé, ale jedno bez druhého nefunguje. To už ukázala história.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
29. 9. 2024 15:39
Odpovědět  JoFa

..hm, a co jako pravičák haním? Konstatoval jsem jen fakt, že EU se chová levicově, zbytek je vaše fantazie…

Gales
29. 9. 2024 08:47
Odpovědět  orinoko

COOP je sakra drahej.Na malé ploše je víc prodavačů než v marketu.

orinoko
29. 9. 2024 10:26
Odpovědět  Gales

Zvláštní, tady v okolí to neznám. Zato vím, že mají v této vysoce monsantozni zemi nejlacinější slede v oleji, jejichž kvalitu kontroluji na místě puvodu, a to bezkonkurenčně obojí.
Hotovo, samý vlastenec, ale jak jde o žrádlo, tak se jdou vyhulovat cizinci. Nacancane molekuly různých experimentů viz. šílené krávy.

Gales
29. 9. 2024 18:25
Odpovědět  orinoko

V tomhle bordelu nevěřím co se žrádla týče,nikomu.

Jaris
29. 9. 2024 05:24
Odpovědět  JoFa

JoFa
Myslenka ceskeho obchodu s ceskymi vyrobky je sice skvela, ale konkurence velkych obchodnich retezcu s potravinami je velmi silna. Ty nedovoli mezi sebe pustit noveho obchodnika a jeste k tomu s ceskymi vyrobky. Jsou to mafiani a kazdy takovy pokus noveho obchodniho podnikatele znici nebo koupi.

JoFa
29. 9. 2024 08:55
Odpovědět  Jaris

Ak ovládate svoj štát, tak štát môže takmer všetko a vytvoriť konkurenciu reťazcom, nie je problém, problém sú zlodeji vo vláde platení reťazcami a preto nie je záujem. Vytvorenie takéhoto reťazca by malo práve našich výrobcov ochrániť-to je úloha štátu. Štát môže tak regulovať výrobu a skupovať produkciu a nadprodukciu predávať aj do zahraničia, takto si predstavujem funkčný štát pre svojich ľudí a zdravšie a kvalitnejšie potraviny.
Štát reguláciou výroby dokáže udržať aj kvalitu, akonáhle je priveľký dopyt ihneď ide kvalita dole a toto je dôležité mať pod kontrolou a nedovoliť vznik veľkých monopolov, ale podporiť zamestnanosť v menších výrobných celkoch, v tomto boli komunisti machri JZD boli veľmi dobrý výrobný systém a aj ekologický. Pestovanie,kŕmenie ,porážka,hnojenie-uzavretý kruh výroby a produkcie s ohľadom aj na prírodu.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
JoFa
29. 9. 2024 09:19
Odpovědět  JoFa

Miesto nákupu zbraní, sme mali investovať do systému, budovať malé výrobné podniky, porážky /jatka/ a hlavne kafilérky, to je najväčší problém pri živ. výrobe, máme na celom Slovensku tuším len jednu a za kadáver jeho likvidáciu zaplatíte tamer toľko ako za živé zviera.
Legislatíva Únie práve svojimi byrokratickými nezmyslami toto blokuje. Preč z Únie!!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
All..
28. 9. 2024 22:14
Ohodnotit příspěvek :
     

Být závislí na potravinách z dovozu je taky pěkný průser,protože mít je svoje znamená jistotu přežití.Ale i zdraví, potraviny souvisí i se zdravím,protože vůbec není jedno,co jíme a dostáváme do těla.Jedna obilnice evropy,ukrajina je válkou poničena a navíc EU Brusel sám o sobě zemědělství omezuje,ničí,koná nerozumně-nesmyslně.Navíc jsme na samé hraně přechodu III.světové války z tiché formy do aktivní formy.Znamená to mnohem vyšší hrozbu pro potraviny,jejich nedostatek a protože jsme závislí,tak nám hrozí i příděly s hladem.Vše se velmi zhoršilo i na venkově,kde lidé na zahradách přestali pěstovat alespoň něco potravin,místo toho nakoupili bazény a maximálně až nesmyslně dokola hrkají motorovou sekačkou trávníky do zblbnutí.Zapomínají a jejich mamánci už neumí vůbec nic,jsou bez znalostí o pěstování zeleniny,brambor a ovoce nemají ani šajnu,naučili se jen čučet do mobilů.Tohle je po jedové vakcinaci a nesmyslech z EU brussel pro blízkou budoucnost velká hrozba a rána těžkého kalibru pro nás.

Burák
29. 9. 2024 12:01
Odpovědět  All..

Já to lidem přeji i když to možná zní sobecky. Rozčiluji se už se svým okolím až moc dlouho, abych je dokázal pochopit. Asi nikdy nepochopím, že si někdo musí koupit pravidelně nový mobil a platit obrovské částky za paušály s daty ale na jídle se šetří tak, že nakupují jen to nejlevnější, co je na trhu a podporují zásadně zahraniční řetězce, které takové levné jídlo nabízí. Stále to mám na očích. Na cigarety, mobily, chlast, fet, zbytečně drahé oblečení nebo množství úplně zbytečných půjček na kraviny vždy peníze jsou ale na kvalitní jídlo ze soukromých farem není. Má rodina podporuje farmáře v našem kraji a vůbec to není tak, že by měli vše drahé. Však si nemusím s porážky býka kupovat svíčkovou za 900 ale stačí mi na dušení pupek za 200 a přitom je BIO. Dá se ušetřit i jinak. Kupříkladu volbou druhů jídla. Nemusíte přece jíst ani maso každý den. Ale stále to lidi nechápou a podporují zahraniční šmejdy jen aby nemuseli zapnout mozek.

orinoko
29. 9. 2024 13:03
Odpovědět  Burák

Máš u mě panáka!

Slovan
29. 9. 2024 13:39
Odpovědět  Burák

Tak možná u toho hovězího ano, ten býk taky nějakou dobu do jatečnosti trvá vykrmit, myslím že cca 18 měsíců. A farmáři dělají balíčky, když bude každý chtít pupek, to by ten býk mušel mít pupku. Také tu máme farmáře, kteří ty balíčky nabízí. Na mě je to ale drahé. Já si zajedu na jatka, tam si toho pupku mohu koupit třeba deset kilo. Nevím přesně jaká je cena nyní, ale bude rozhodně menší než kližka a tu jsem nedávno kupoval za 185kč. Chodím si i pro vajíčka za 5kč, skopové, králík cca 180kč kg.

orinoko
29. 9. 2024 14:55
Odpovědět  Slovan

Máme tu producenta vajec. Dvě různé ceny. Zaprdek s vybehem nebo bez výběhu.

Slovan
29. 9. 2024 15:22
Odpovědět  orinoko

Neční nad to když si můžou slípky nahrabat a na zeleným.

Burák
29. 9. 2024 15:55
Odpovědět  Slovan

Pupek byl samozřejmě příklad. Mohu uvést i srdce nebo játra. Za bio játra dávám 90kc za kilo a dělám je jako řízky nebo s masem na špízy, ovšem jenom pro sebe. Nikdo jiný
u nás játra nejí. Mě ale nevadí ani ledvinky za 80 kilo. Balíčky znám ale mě nevyhovují, protože si třeba děláme hovězí vývary a to maso stojí na farmě 139kc kilo liboveho. Kupuji na farmě třeba i hovězí mleté za 129kc kilo. Děláme z toho na grilu burgery nebo špagety a mnoho dalšího. Na jatka nejezdím i když neodsuzuji! Jsem ale potravinář a tak vím jak probíhá porážka na jatkách. Krávy jsou strašně vystresovaný a proto to maso není nejměkčí. To na farmě, kam jezdím, jakýkoliv býk vůbec neví, že je jeho den. Býka poráží rovnou na louce, kde se pase. Je to volný chov. Celoročně venku. Takové masíčko je pak měkké za 45min, že se rozplývá na jazyku. Z jatek díky ztuhlosti jsem vařil 2h. Mě se ale hlavně jedná o to celoroční venkovní ustájení. Jsou to totiž zdravá zvířata bez antibiotik. V chlévu to chytá nemoce a pořád kolem toho litá veterinář. To jen pro informaci.

Slovan
29. 9. 2024 17:42
Odpovědět  Burák

Vím, náhodou, bo jsem takový malý JZD, tedy byl. Jinak souhlas, pro zvíře na maso není dobré když je vystresované. Vývary dělám s kostí také, kroutím to tuna na plotně 6 až 8 hodin. Játra mám za 15,-kč. Dávám to kočkám. Kosti za 20kč. K té porážce, záleží jaký mají k tomu přístup, i když samozřejmě to zvíře to vycítí. Ano maso je někdy tužší, ale také záleží na věku skotu.

orinoko
29. 9. 2024 14:54
Odpovědět  Burák

Tady u “našeho” řezníka třeba jitrnice a jelita nejsou pořád. Nezabiji každý třetí den.

Burák
29. 9. 2024 15:35
Odpovědět  orinoko

Lidi jsou rozežrani. Kdysi jsem si takto kupoval stále sekanou dokud jsem nezjistil, že obsahuje tolik chemie, že mám ze žaludku chemickou laboratoř. Vždy mě navíc bylo těžko. Člověk by měl také poslouchat vlastní tělo. Já si můžu dát třeba každý den jitrnicovy prejt, protože si ho dělám sám a zavařuji. Stejně ale i když toho mám plnou špíz, tak si ho děláme maximálně jednou měsíčně a jsem rád, že se ho zbavíme kupříkladu při návštěvě známých k našemu čerstvému chlebu. Navíc tyhle věci se odjakživa jedly sezóně a našemu organismu to myslím prospívalo. Navíc jitrnice z velkovýroby?? Přál bych vám vidět co se do toho mele. Na jednu stranu super, že se zvíře spotřebuje celé ale zase nemusím vše. Když mě jednou za rok jebne a dělám si tlačenku, tak si jí dělám líbovou. Kdysi jsme dělali 4 ale teď už dělám jen jednu. Prase kupuji na půlky, proto si tohle vše dělám. Kilo mě v půlce vyjde na 70 a to už odečítám kosti. Půlku nesnime, tak jsme takto dohodnutí se sousedy a prase se dělí mezi 4 rodiny.

orinoko
29. 9. 2024 16:52
Odpovědět  Burák

Já z jitrnic chytnul dnu, ale to už je dávno. Doktor: Vy můžete všechno, ale stridejte to. Nežerte 3 týdny to samé.
Ty jsi jak Vidlák. Politizujici soukromnik.

Joe Arp
29. 9. 2024 17:28
Odpovědět  orinoko

Více Vidláků neškodí, jako více Výborných!

Autor
28. 9. 2024 22:53
Ohodnotit příspěvek :
     

Lidé v drtivé většině dnes nemají doma ani zásoby aspoň na týden, aby mohli bez obtíží jíst. Babičky i moje máma prožily válku(y) a vždy měli doma minimálně 40 kilo hrubé, stejně hladké i polohrubé mouky, o cukru (jedna 50 kilo a druhá “jen” 30) a soli ani nemluvím. Právě sůl je jedna z nejvíce podceňovaných surovin na zásoby. Navíc žily babičky na venkově a domácí ovoce a zelenina, zavařené maso, brambory a samo zabíjačky, slepice (i kuřata čistě jen na jídlo), králíci, kachny a husy byly samozřejmostí. To byl “samozřejmý” základ domácí stravy. A jeden děda měl navíc asi padesát švestek a pět velkých ořešáků … 🙂 🙂
Já mám určité zásoby – ze zvyku, aby něco bylo doma, ale žiju ve městě, takže …

A co se týče zemědělství – tak to přijde samo, jakmile přijdou obrovská propouštění a velká krize. Lidi budou i za cenu rizika vězení kašlat na “zelený úděl”. Hlad je nejlepší učitel.

Pijack
29. 9. 2024 09:20
Odpovědět  Peter 008

Svatá pravda. Ovšem obávám se že mamánci z generace Z se nenaučí pracovat na poli, ale o to rychleji se naučí rabovat obchody, okrádat důchodce a kšeftovat s drogami 🙂

orinoko
29. 9. 2024 10:30
Odpovědět  Pijack

Pochybuji. Všude je tolik coklu, koček, křečků, hadů, papoušků, FOOLteenu, že o svůj dzob nemusí mít obavu. Podobně jako hrobari. I ti ve vládě.
Patří pod jiný příspěvek.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
standa
29. 9. 2024 09:21
Odpovědět  Peter 008

No nevím. Ve vesnici, kde mám chalupu není ani jedno prase,ovce jedna králíkarna sice je , ale malinká, občas slepice, perlička. A samozabíječka, celonárodní zvyk?. Ve skutečnosti porážky zvířat kdekoliv mimo jatka zakazují samotné české zákony, a to už desítky let. Výjimku mají jen domácí zabijačky, přičemž všechny produkty musejí být pouze pro osobní spotřebu v rodině a nesmějí se darovat ani prodávat.
Vždy byla tradice výslužka! Zabíjelo se ob nějaký čas a darovalo se sousedům. Když zabíjel soused daroval také.Nikdo toho čuníka nemohl spotřebovat sám a uložit a tak byla celá vesnice zásobená . Nevím ,naznám důvod ,proč nedarovat.Asi by chtěli skutečně zpeněžit i dar jitrnice nebo černé polévky. A u porážky musí být veterinář.A jíst švestky a ořechy není to pravé ořechové. Ovšem pít ořechovici či slivovici jde , že?

Pijack
29. 9. 2024 09:39
Odpovědět  standa

Ono ubývá už i těch veterinářů.

Boomer
29. 9. 2024 10:51
Odpovědět  standa

.. jo, výslužka ze zabíjačky měla naprosto racionální jádro, v těch dobách byly problémy s dlouhodobým uchováváním masa, tudíž si tím rotačním způsobem lidi vlastně zajistili jeho neustálý přísun v určitém období. Byly to drobné řetězce, nejčastěji založené na příbuzenských a sousedských vztazích, moje tchýně měla ten “jejich” sytém zachycený v sešitu s domácím hospodařením, kolik čeho komu a kolik čeho od koho, byly tam i pevné termíny, kdy kdo zabíjí, aby se to příliš nekumulovalo. A hospodyně to průběžně dolaďovaly třeba při vaření povidel nebo draní peří…

A komu co dám a od koho co dostanu, do toho mi žádný státní systém kecat nebude, a nebude-li žalobce, nebude ani soudce…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Joe Arp
29. 9. 2024 18:53
Odpovědět  standa

Stanislave oprav si druhou větu! Měla by znít: Ve vesnici, kde mám chalupu není ani jedno prase, pokud tam nepřijedu já……

ygorek
29. 9. 2024 09:37
Odpovědět  Peter 008

Ano. Skladování zásob mouky bylo tradiční. Pečlivé babičky učily naše matky důkladně prosívat mouku před zaděláváním těsta, aby se do pečiva nedostali moučí červi.

katango
29. 9. 2024 10:53
Odpovědět  ygorek

Od doby, co mi ve skříni s potravinama zavání z papírovýho pytlíku saturejka, jsem tam žádnýho moučnýho mola neviděla. Doporučuji.

Pijack
29. 9. 2024 16:58
Odpovědět  katango

U mě to jistí levandule, vypěstovaná na vlastní zahradě 🙂

Boomer
29. 9. 2024 11:05
Odpovědět  ygorek

.. no právě, když v současnosti uskladníte koupenou mouku, nestačíte se po nějaké době divit, co v ní najdete po otevření. U nás mouka, ovesné vločky, luštěniny aj., nejdřív putují na týden i déle do mražáku, potom do hermeticky uzavíratelných plastových boxů.

A pokusy ověřena teorie, že kontaminace vajíčky potravinových molů bývá v mouce i jiných potravinách už při zakoupení…

orinoko
29. 9. 2024 11:16
Odpovědět  ygorek

Prý je máme žrát.

Slovan
29. 9. 2024 12:23
Odpovědět  Peter 008

Peter ale bude to sranda je pak pozorovat, jak budou něco lovit, nebo rybařit. No a to taky jednou dojde. Nevím jestli by lidstvu došlo, že nesmí všechno vybít, ale napřed právě rozmnožit a zachovat druh užitkového zvířete. Ale tohle je na celkovou diskuzi.

Burák
29. 9. 2024 13:36
Odpovědět  Peter 008

Babička vždy chovala krůtu. Měla vždy maximálně dvě a říkala tomu živá konzerva 😁 Já chovám sice jen slepice ale každý rok mám na zabití kohouty, takže si je pečeme, dusíme, prostě co je libo. Je to takové jiné maso než u brojlera ale zaprvé zdravější a nutričně výživnější. Takové to genetické bláto ve formě kuřecího vykrmeného ženskými hormony nechávám blbeckum kolem. Však víme, že mnoho ženských je dnes líných jako veš a kupují kuřecí, aby měli vaření rychle z krku. Pak když si mi nedávno stěžovala sousedka, že její 17lete dítě má rakovinu, se mnou absolutně nehne. Jste to co jíte!
Děláme si i vlastní brambory. Stačí malý pozemek. My máme políčko 5x5m a máme každý rok úrodu 5 beden, což nám jako rodině stačí. Soběstačnost je základ. To zdraví už jen doplňuje tu snahu o vlastní samozásobitelství. A jen bych doplnil. Že už jen na Moravě má každý snahu pěstovat vlastní plodiny. V Čechách je to minimum lidí.

Helena
29. 9. 2024 14:32
Odpovědět  Burák

To máte pravdu. Náš starý děda-řezník když mu komouši zabavili řeznictví i s domem, pak žili se starou babičkou v domku po rodičích. Oni neuměli nic nedělat, a to ani ve vysokém věku-pořád makali. Tak pěstoval králíky, slepice, krůty a pak i nutrie, ze statku si přinesl kuřata a dokrmil je, aby z nich vyšla ta chemie-s dnešním kuřecím se to nedalo srovnat. Na kousku zahrádky cibuli, kořenovou zeleninu do polévek, česnek. Dodnes si pamatuji, jak jsme nutrie jedli a ještě z toho měla babička límec. Maso z čuníka zavařoval do konzerv, nakládal, udil, škvarky. Od nich jsme se jako děti naučili jíst všechny polévky. Domácí maso na vývar a domácí mrkev, petržel, celer, cibule, česnek a do toho domácí nudličky z domácích vajec. Ale mělo to jedno velké A L E : byla to PRÁCE !! Ba přímo dřina jako hrom. I my děti jsme musely pomáhat.
Když jsem vozila příbuzného po doktorech, na onkologii jsme obdrželi přednášku, aby vůbec nejedl kuřecí maso, že jsou v tom růstové hormony v takovém množství, které podporují rakovinové bujení. No, dodnes koupené kuřecí téměř nedělám. Takže dnes už jen maso od pár známých z farem.

orinoko
29. 9. 2024 14:56
Odpovědět  Helena

Polívka prdelacka je skvělá!

Helena
29. 9. 2024 15:21
Odpovědět  orinoko

No jéje, vařit kroupy a špejlovat jitrnice jsme jako děti musely, i když jsme skoro nedosáhly na ten velký vál. A pomáhat péct takový piškot do nich. Musely jsme chodit obracet tlačenky a míchat polévku, aby se nezdrcla. Ale největší makačka byla to všechno potom umýt od té mastnoty.

orinoko
29. 9. 2024 16:53
Odpovědět  Helena

Tady je to jak u Hrabala!

Slovan
30. 9. 2024 09:02
Odpovědět  Helena

Helenko Buchtu, buchtu, buchtičkůůůů. :-)))))
Polévka se míchala proto aby hlavně neskysla, bo se utvoří na povrchu hrnce mastná vrstva, která nepropustí teplo a horké páry a pak to zakysne. Když se dotyčný co to měl nastarost ožral ako to prasce, tak se to druhý den mohlo vylít do kanálu. Proto lidi kteří dělali porážky měli kvrdlačku na motůrek s nízkýma otáčkama. To jste tam ponořila a nemušela se toho všimnout. A vůbec, když tohle chce někdo dělat, měl by být na to vybaven. Kontrolní otázka, víte který živý domácí tvor má nejvíce příbuzných?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Helena
30. 9. 2024 17:18
Odpovědět  Slovan

No právě, míchání černé polévky bylo až na konec, a to už všichni seděli u píva, slivovice, kafe a k tomu koláče, nebo povidlové buchty, aby toho mastného nebylo moc. A míchačku na motůrek měl děda taky, ale kontrola musela být. Dokonce měl vymyšlenou “pračku na střívka”. Jináč jakýže tvor by mohl mít nejvíce příbuzných, že by čuník v jitrnicích? Protože to se vždy sjela celá rodina a známí. A děda vždy říkával, nemusíme se scházet jen při pohřbech.

ygorek
29. 9. 2024 15:24
Odpovědět  Helena

…ze statku si přinesl kuřata a dokrmil je, aby z nich vyšla ta chemie…
Tyyy jooo!
Neměla byste k tomu nějaké podrobnosti? Takhle obecně se to totiž jeví jako pitomost.

Použití růstových hormonů je v EU zakázáno, kontrolu provádí státní veterinární inspekce apod.

Helena
29. 9. 2024 15:43
Odpovědět  ygorek

A po čem myslíte, že za 21 dní vyroste kuře do jateční váhy-to je totiž doba, za kterou kuře musí vyrůst! Růstovými hormony ty kuřata ládují stále, jen se to jinak příjemně jmenuje. Když děda ty kuřata přinesl, několik dní vůbec nežraly normální krmení, a to jsme jim jako děti nosily samé dobroty. Až když se rozežraly, pak by sežraly i chlívek.

ygorek
29. 9. 2024 16:10
Odpovědět  Helena

Ne, neládují.
Kuřata k výkrmu jsou po letech vyšlechtěná k tomu, aby maximálně využila předkládanou krmi a co nejrychleji vyrostla.
Krmení pro brojlery závisí na vývojové fázi – každých pár dní dostávají do krmítek jinou směs.
Růstové hormony si brojleři produkují sami – je to také výsledek zmíněného šlechtění. Nemělo by smysl krmit zvířata, která nedokáží využít dodanou energii.
Otázkou je, co míníte normálním krmením kuřat a co dobrotami.
Zvířata obecně jsou docela konzervativní a změna prostředí a potravy v nich vyvolává stres. Vzpomínám na kočku, které to trvalo deset dní…

Helena
29. 9. 2024 16:52
Odpovědět  ygorek

Kuřata jsou stále kuřata. Růstové hormony mají v krmivu jen jiný název účinné látky, vím od veterináře i od farmáře. A takové suprrůstové hormony si zvíře samo nevyprodukuje, aby bylo za 3 týdny na pekáč. Normální krmení je např. doma dělaný šrot, zelené, výběh, a pak to zvíře také úplně jinak vypadá.. Vy fakt jste odborník od kanalizací až po kuřata. To je sranda.

Slovan
29. 9. 2024 17:45
Odpovědět  Helena

Já tomu říkám skočný vitamíny.🤣🤣

ygorek
29. 9. 2024 17:56
Odpovědět  Helena

Dokážete uvést názvy těch účinných látek, které zmiňujete?
Z doma dělaného šrotu a zeleného vypěstujete konzumní kuře za sezónu – na jaře nasadíte vejce, kvočna je vyvede, v září si pochutnáte. Proč ne.

Takže vy posuzujete, v čem jsem odborník a oponujete mi. To znamená, že se v daných oborech považujete za odbornici na srovnatelné úrovni, což ale svými příspěvky vyvracíte.
Pokud je to pro vás sranda, budiž vám přáno.

Jinak: Pokud chápu větu:”Růstové hormony mají v krmivu jen jiný název účinné látky…” potom odhaduji původ vašeho omylu v tom, že netušíte, co je to růstový hormon a jak se brojleři krmí.
Brojlerům ve výkrmu se do krmiva přidávají různé stimulanty s různými obchodními názvy. Aby kuře s maximálním efektem zpracovalo pečlivě namíchanou krmnou směs, dostává látky podporující trávení, podporující třeba vývoj klků tenkého střeva (větší plocha pro vstřebávání živin) atd. To ale nejsou hormony.
Že to neví dotazovaný farmář, je pochopitelné, že to neví dotazovaný veterinář, je pochopitelné méně, ale setkal jsem se s tím.

Slovan
29. 9. 2024 15:36
Odpovědět  Burák

Za ty kohouty vám dávám 1*. Mi povídejte, já tomu říkám maso na klacíku. Nechat je tak + – půl roku a jsou éňo ňůňo. Slepice, mám tu kluky co to hází do popelnice, říkám jim nejste magoři, davaj suda. Ale kdo to nemůže porovnat s babišťákama, nemůže znát ten rozdíl. Úplně jiné a chutné maso. Dnes tu byla mládež na obědě, prý kuře ala kachna. Tak jsem snědl čtyři ty bramborové mrzáky, trochu zelího, do masa jsem se pošťoural a zahájil jsem taktický ústup, že dnes nemám nějaký hlad. No a mláďata chrochtala a pochvalovala. Tak jsem jim dal ještě na cestu domů. Někdo to sníst muší.

Aleš
29. 9. 2024 09:00
Ohodnotit příspěvek :
     

“Vyrostli jsme i bez exotických potravin, naše strava byla tvořena převážně domácími produkty, a nejenže jsme to přežili, ale ukazuje se, že pro člověka je mnohem zdravější …”
Pěkná hloupost a nepravda. Československo, Česká republika byly a jsou na prvním místě v kardiovaskulárních onemocnění a hlavni příčinou je právě české jídlo plne nezdravych tuků.
Středomořská strava je správný směr a doporučuji se panu Schneiderovi dovzdelat, byt s ním v principu obecně souhlasím.

Pijack
29. 9. 2024 09:26
Odpovědět  Aleš

A kruh se uzavřel – pokud chcete středomořskou stravu, pak ji musíte “pěstovat a chovat” na území Česka 🙂 Fakt to půjde? Takže jsme doma – dovážet a kupovat. Někdo to chtěl a máme to. Si snad někdo myslí, že papriky ze Španělska a rajčata z Itálie jsou BIO? Prdlajz. Stejná chemie jako ve všem. Zdraví může zachránit jen samovýroba, chov a pěstování a to ještě musí být člověk při smyslech a vědět, co je opravdové BIO – vlastní hnůj, práce a žádné chemikálie. To už je dnes nemyslitelné.

JoFa
29. 9. 2024 09:40
Odpovědět  Pijack

Súhlasím a rovnako som už dávno čítal o štúdii,že pre ľudský organizmus je najprirodzenejšie používať potraviny z jeho blízkeho prostredia aj kvôli mikroflóre a aj tej črevnej, tá má obrovský vplyv na imunitu, takže s Alešom nie celkom súhlasím. Kedysi sme mali oveľa prísnejšie normy na výrobu potravín a tie sa prispôsobili práve dovozu z cudziny a preto je stav zdravia aký je. Potom vás začnú hneď liečiť a žeriete za hrsť tabletiek zase z cudziny a to má vplyv na orgány, pečeň srdce, črevo, pankreas a sme co? No v pr..i.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
29. 9. 2024 11:10
Odpovědět  Pijack

.. středomořská strava jo, ale zásadně ve spojení se středomořským klimatem a středomořským životním stylem/přístupem k životu. Jináč je to jen iluze, sloužící k tahání peněz z kapes naivků v našich zeměpisných šířkách…

Pijack
29. 9. 2024 13:54
Odpovědět  Boomer

Trefa !!!

Markýza
29. 9. 2024 14:29
Odpovědět  Boomer

A ještě středomořským pobřežím. Ouzo ani retsina prostě tady u nás nechutná stejně, byť se počasí tváří vyloženě středomořsky a i nálada je středomořská – vyzkoušeno na vlastní hubě.

Helena
29. 9. 2024 15:36
Odpovědět  Markýza

Máte svatou pravdu. Takové “plody moře” zmrazené, rozmrazené, zmrazené, bych tady nevzala do huby. To je tak akorát na salmošku. Ten, kdo to ochutnal opravdu vytažené z moře ví, že všechny “středomořské dobroty” tady koupené se nedají pozřít. Stejně tak olivový olej co sem dováží i ovoce, které je trhané nezralé, bez vůně a chuti. To je mnohem zdravější vyškvařené sádlo a kus kotlety.

Markýza
29. 9. 2024 16:08
Odpovědět  Helena

No já teda nepozřela ani chobotnice, co lovili kamarádi z lodi 😀 ale to je můj problém, samozřejmě. Ale co se tam dá jíst ze stromů jsou citrony…..ňamňam! Trochu posolit, řekli nám Chorvati. Divili jsme se, ale je to dobrý.

Helena
29. 9. 2024 17:16
Odpovědět  Pijack

Tak, tak. Jednoduchý příklad: ochutnejte rajče ze zahrádky a rajče koupené, voňavou mrkev vytaženou ze země na zahradě a mrkev koupenou. Zelí doma nakrouhané a ušlapané v kádince a zkysané a zelí koupené v igelitovém pytlíku. A tak je to se vším.
Podle vzoru našeho starého dědy si teď sami nakládáme zelí, máme po něm staré kruhadlo, které jemně krouhá. Děti z toho mají srandu: dostanou igelitové pytlíky na nohy a šlapou zelí na Majkla Džeksna. Za pár týdnů je zkysáno, není lepšího zelného salátu.

ygorek
29. 9. 2024 09:35
Odpovědět  Aleš

Nemoci oběhové soustavy jsou nejčastější příčinou úmrtí ve všech státech EU kromě Dánska, Francie, Nizozemska a Spojeného království, kde jsou nejčastější příčinou úmrtí nádorová onemocnění.
Zdroj https://socialnipolitika.eu/2019/07/eurostat-nejvice-lidi-umira-na-kardiovaskularni-a-nadorova-onemocneni/
Jedna věc je vzdělání, druhá propaganda.

Helena
29. 9. 2024 15:29
Odpovědět  ygorek

Tak po vpíchnuté fajzršmakuládě bude nárůst kardiovaskulárních a nádorových onemocnění +300%. Co bude! už je! Do toho stravu netahejte.

ygorek
29. 9. 2024 16:13
Odpovědět  Helena

Reagoval jsem na :”Československo, Česká republika byly a jsou na prvním místě v kardiovaskulárních onemocnění a hlavni příčinou je právě české jídlo plne nezdravych tuků.
Jak s tím souvisí vaše připomínka, netuším.

Joe Arp
29. 9. 2024 18:39
Odpovědět  ygorek

Ty toho netušíš víc ígorku!

Slovan
30. 9. 2024 19:06
Odpovědět  Joe Arp

On totiž vůbec netuší, že ho zítra sestřelí Pirát. Hlavně že jedl zdravě. Proč tuna jíme co jíme, by se dalo polemizovat hodně dlouho. Nikdo ani tento vodohospodář netuší jaká je to pakárna sestavovat jídelníček pro zdravou výživu. Vůbec nebudu zmiňovat finance. Já mám třerba rád a to hodně ryby. Podívejte se na jejich ceny. Líbil se mi jednou co pronesl v TV kundolog R. Uzel, člověk je všežravec, tak má jíst všechno a basta.

Joe Arp
30. 9. 2024 19:23
Odpovědět  Slovan

Tak Pavle jistě už jsi zpozoroval, že tu je diskuzní kruh hlavně těch “co vědí” a znají případně někoho kdo ví. Necpu se mezi ně, jen občas utrousím připomínku a odcházím bez holdů a fanfár, což ti “co vědí” ke své existenci potřebují. Je to prča, jak se šponují, kdo hodí větší moudro do placu, nikdo nechce zůstat pozadu!

Slovan
30. 9. 2024 19:41
Odpovědět  Joe Arp

Promiň nebudu to komentovat, srandy málo, mouder vela. Na poučování a školení jsem už stár, já se chci bavit a ne se hádat. Sám vidíš, že si hledám náhradu. Nemyslím tedy na netu. Nakouknu a zmizím. Kdybys na mě nereagoval, nepíšu. Chybí mi ta parta z PP před 3 až 6 roky. Byla sranda. Ted Nuda.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Joe Arp
30. 9. 2024 19:57
Odpovědět  Slovan

No to víš život jde dál. Ale tvůj “duch” na PP je v laufu, občas tam mrknu a Kocourek je tam velmi populární zvlášť u nějakého Bořivoje, tuším z Šervůdu, žije tam s jakousi kozou a nemůže si tě vynachválit. Tak dobrou. p./s.dokud na tebe myslí i ten největší pitomec, tak žiješ!

Slovan
30. 9. 2024 20:10
Odpovědět  Joe Arp

Přesně. 👍 👍
Jinak já vím kdo to má v hledáčku, jednou se i zapomněl a ten mustr Bořihnoje přenesl i sem, při odpovědi na Slovana. Jinak každý se nějak muší živit.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
katango
29. 9. 2024 10:53
Odpovědět  Aleš

Vědci nyní tvrdí, že sádlo je zdravé.

orinoko
29. 9. 2024 11:21
Odpovědět  katango

Beru přímo od řezníka přes Agrolu. Už na čich je jiné než ta nafta z monsanto prodejen. Ale má chybu, je o trochu dražší. Je to jako dříve s cigaretami. Partyzanky byly lepší než Globusky. Mely lepší cenu, byly tzv. výhodnější.

Slovan
29. 9. 2024 12:13
Odpovědět  orinoko

Já si ho škavařím sám, i když mě jebe to krájet, pak je mi odměnou teplé škarky s chlebem (někdy i samotné) zalité tunajším regionální dvandou. A jsem v orgáči. Dnes odpoledne na to zrovna jdu. Bude mastná huba. 😊

orinoko
29. 9. 2024 13:11
Odpovědět  Slovan

Já si objednal buřty z Jilmu, ale bylo jich moc a tak rychle na ně. Vařit neumím, ale cibule na pánvi, buřty nakrájené, sádlo, máslo pepř, paprika, sůl, kostička sýra od Madety, a když jsem to zalil čtyřmi vejci, tak to chytlo chuť jako ranní smazene vejce v Bistru Campus v Brně. To byla zranice.

Slovan
29. 9. 2024 15:40
Odpovědět  orinoko

😊 😊 😊 👍
Jen si dej, nikdy nevíš kdy to je naposled.

Joe Arp
29. 9. 2024 14:35
Odpovědět  Slovan

Mastná i klábosnice? Barde ty se zabíjíš žrádlem, Grýnštajna a Slavíka na tebe!! (závist)

orinoko
29. 9. 2024 15:00
Odpovědět  Joe Arp

Už to není, co bylo. Chutná mi, ale porce menší. A pivo uz také nebere jako dřív. Doktor pocítil satisfakci. Já celkem prd, ale v hospodě, když to známí rozbaleji , tak už chybí jen real.

Slovan
29. 9. 2024 15:43
Odpovědět  orinoko

Lůďó, tvl, to je normální standart (ne u každého) ale podívej se do občanky, ta ti řekne více než jááá.

Slovan
29. 9. 2024 15:41
Odpovědět  Joe Arp

Jj, nesmíš být líný se nažrat. Nóó. 🤣

Joe Arp
29. 9. 2024 17:03
Odpovědět  Slovan

Líný se nažrat není tak devastující. Známý byl v kině na komedii a celou jí probrečel, skřípl si koule do sklápěcí sedačky a byl líný vstát.

Slovan
29. 9. 2024 17:28
Odpovědět  Joe Arp

Aj aj, to mušelo být nepříjemné a měl někoho kdo mu pofoukal bolístku?

ygorek
29. 9. 2024 15:29
Odpovědět  orinoko

Sádlo z tukové tkáně získat tradičně, škvařením, kdy v produktu zůstanou přepálené zbytky.
Sádlo lze také získat extrakcí párou, kdy se tuk nepřepaluje. Je to lacinější, zdravější, ale ta chuť, ta chuť tam prostě není.

Helena
29. 9. 2024 15:54
Odpovědět  ygorek

Hele, nejste vy ten odborník i na vodovody a kanalizace? :))))))

Slovan
29. 9. 2024 17:29
Odpovědět  Helena

Né. zkušenosti z krematória.

Joe Arp
29. 9. 2024 18:34
Odpovědět  Helena

No on je to odborník na vše, chodil do sovího hnízda na vejce, jako svůj doplněk stravy. Jednou se přehmátl a sebral výtrus, od té doby je to s ním na hov*no!

Slovan
30. 9. 2024 08:56
Odpovědět  Joe Arp

:-)))))))))))

ygorek
30. 9. 2024 10:33
Odpovědět  Helena

Jsem, jsem odborník na všechno. Proto také diskutuji bez ohledu na téma denně a pod každým článkem.
Na rozdíl od vás, například.

Boomer
29. 9. 2024 13:26
Odpovědět  katango

..ono bylo zdravé vždycky, akorát nás potřebovali přeprogramovat na jiné šmakulády. Já to vždy bral tak, že sádlo je z bílého masa, tudíž musí být zdravé i podle Rajko Dolečka, navíc to mám ještě podšprajcované teorií víry.. věřím, že mi neškodí a tudíž mi neškodí. Lidi věří na kde co(.. a někdy to jsou fakt bejkárny!!), tak proč bych i já nemohl věřit na to svoje, ač jsem jinak bezvěrcem…

Markýza
29. 9. 2024 13:58
Odpovědět  katango

Já mám sice k vědě víceméně kladný vztah, ale co “tvrdí vědci”, to beru s velkou, velkou rezervou. Už tvrdili, že je zdravější margarín, než máslo, například. Až nám vědec – chemik vysvětlil, jak to s tím je a byl pokoj.

orinoko
29. 9. 2024 15:13
Odpovědět  Markýza

Vůbec nejzdravější je curifinda. Hmm, vypadá to nějak sproste.

29. 9. 2024 15:18
Odpovědět  Markýza

Osobně jsem byl děsně rozčarovanej… kecám… nas-ranej až na půdu, když jsem zjistil, že i z genetiky se stala počátkem tohoto milénia prodejná kurwa ve službách “hybatelů”.

Markýza
29. 9. 2024 16:11

Prokristapána, člověče….kolik je vám? Patnáct? Jako byste nevěděl, že svět je prohnilé místo, kde si každý urve svůj žvanec stůj co stůj. Prohnilé, překrásné místo, přesladké. Víte co – mně tohle neudiví, ani nenaprdne. Jen je to někdy škoda – ale ne zas tak velká. Co odejde, udělá místo jinému…..jako starej šaman to snad musíte vědět.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
29. 9. 2024 21:20
Odpovědět  Markýza

Jenže když z toho pak vyleze nezpochybnitelnej “vědeckej důkaz”, podloženej lžigenetikem Spencerem Wellsem (“dílo” Adam a jeho rod), že celá Amerika od Aljašky po Ohnovou zemi byla osídlena přes Beringův průliv, a to za pouhých TISÍC LET, dokáže mě taková urážka inteligence rozlítit do běla. Ono je v tom jeho “díle” takových urážek intelektu povícero, ale tahle nehoráznost mě vystřelila z pantoflí.

Markýza
30. 9. 2024 10:26

Spensr Vejls, jo….to je kdo? 😀 Svět se hemží blázny, jako byste to nevěděl. Nekdy něco vyplodí, co by jedna nečekala, většinou ne. Mně zajímají jen ti, co by nejraději kočírovali svět a na ty si dávám pozor, jestli z nich nepadá něco echt hnusného. No tak tvrdí, že Adam a jeho rod cválali neúnavně přes celé pláně obou Amerik. Mně to taky připadá jako blbost, už jen s ohledem na přirozenost živočichů, ale ta představa mě dost pobavila.

30. 9. 2024 14:55
Odpovědět  Markýza

Aby ta rychlost cca 22 km za rok nepobavila, když všude jinde… ha! Zapomněl jsem. Tak jinak.
Počet indiánských jazykových rodin se pohybuje kolem 86, zatímco počet všech jazykových rodin na světě se pohybuje okolo 141, a tak je ostatních jazykových rodin přibližně 55, z čehož 32 jaz. rod. připadá na národy Austálie a Oceánie a tak pod.

No, není to úchvatné? Indoši přecválali za pouhých tisíc let přes všechny pláně a pouště a polopouště a močály a džungle a velehohory až na Hornův mys, kde je jedno z nejhorších klimat na světě, a proto tam zřejmě našli zemi zaslíbenou, kvůli které tam tak pádili – takže sám Darwin, když navštívil patagonce, prohlásil, že cítí svou příbuznost více s opicemi, než s nimi -, a ještě se za pouhých cca 14 tisíc let stihli rozprsknout do 86 jazykových rodin, zatímco bílý a žlutý a černý muž potřebovali cca 500 000 let vývoje, aby se rozprskli do 23 jazykových rodin a zbytek světa za stejného půl milionu let do dvaatřiceti.
Wells? Je to tohleto ignoratský nepodařeno https://en.wikipedia.org/wiki/Spencer_Wells
Zkrátka bud je to nedovzdělaný ignorantský im-becil, nebo zkorumpovaný šmejd. Druhé je správně, řekl bych.

Markýza
30. 9. 2024 15:22

Náhodou, jazyky můžou vznikat rychle. Kdysi jsem četla krásný článek, jak na karibské ostrovy přijížděli žneci cukrové třtiny ze všech koutů světa, a ti se mezi sebou samozřejmě nedomluvili. Jejich děti už ale jo – a protože už byl věk zkoumání a vědy, tak se tam vyskytl nějaký lingvista, či co, a ten to pozoroval v přímém přenosu. Hrající si děti – a především holčičky – vytvořily během jediné generace novou řeč, včetně přirozených pravidel. Dodnes existuje a normálně se tam tím mluví, jen už jsem zapomněla, jak tomu jazyku říkají.
Ona evoluce vůbec dokáže cválat děsným tempem: v řece Kongo jsou takové proudní kapsy. Je místy strašně hluboká a vytváří se tam zkrátka místa, kam a odkud se blbě dostává a tam pozorujou biologové nějakých padesát let vzniky nových druhů naživo.
Někdy ovšem stačí, že se vám divoké kachny mísí s čínskými, co se chovají na maso a vznikají teda varianty, až přechází zrak.

30. 9. 2024 21:20
Odpovědět  Markýza

To můžou – ale zase vocádle pocádle. Čeho je moc, toho je zkrátka příliš. Ale ona je to z více důvodů hovadina, leč to by bylo na dlouho.

Markýza
30. 9. 2024 21:31

Tak teď nevím kdo a co. Děti? Jazyky? Káchny?

30. 9. 2024 23:35
Odpovědět  Markýza

Jazyky, rozumí se. A že holčičky novou řeč se nedivím. Kuci vyřeší rozšláplou bábivičku lopatkou po hlavince a druhej kluk už ví, že tohle ne, a vyleze z toho nejvejš posunština jako pěst u nosu a podobně.
Ale když kluk napřáhne tu lopatičku po hlavince za rozšláplou bábovičku holčičce, tak se z toho holčička vykecá a při tom se žulí a kmitá řasama a i když jí chudák kluk nerozumí, tak než se vzpamatuje, holčička vesele hamtá ostatním klukům po bábovičkách a kluk ty ostatní kluky, kterejm se to nelíbí, mydlí po hlavinkách jak o život. No a pak se holčička chce před ostatníma holčičkama pochlubit ale jak, když si nerozuměj? A ty ostatní holčičky se chtěj taky pochlubit svými zážitky a úspěchy a poklábosit si a zdrbout si pořádně, no a tak nezbejvá, než vymyslet novou řeč.
Škoda že jsem ten článek nečet, moc by se mi líbil.

Markýza
1. 10. 2024 13:32

Ono to bylo spíš tak, že si holčičky hrály Zlatá brána a podobné hry a na to konto vyrobily jazyk. Chlubení úspěchama přichází u holčiček až v pubertě 😀

Markýza
30. 9. 2024 21:33

Jo jazyky, jak jsem pochopila. Netuším, to jsou otázky, na které bych se ani nepokoušela odpovědět. Na ty by měl odpovědět leda tak rozsáhlý a poctivý výzkum.

1. 10. 2024 00:03
Odpovědět  Markýza

No, já právě ve svém odsudku toho “genetika” z výzkumů z různých oborů vycházím, páč jsem v tomto směru pídivej. Ale to se nedá, shrnout souvislosti z různejch oborů do něčeho krátkýho, i kdybych tapetoval. Takže se omlouvám a jdu od toho. Stačí, že je to hovadina už jen kvůli tomu pádění. Jak upalovali přes lesy plné zvěře, ale co s ní, a řeky plné ryb, ale co s nima a furt pryč až do patagonie kde sibérie, a teprve až tam byli spokojení. Že nemohli pro nával pádících k jihu vejš, na sever, do lepších podmínek, kterejma jejich předci zhrdli, neobstojí, páč ten id-iot, pokud se dobře pamatuju, píše o skupinách pádících čítajících stovku dvě sportsmanů.
Tak. A práve jsem se nas-ral a rozhodl se zjistit si, zda Adama a jeho rod v některé ze tří knihoven, kam chodím, mají, že jsem masochista a ještě jednou se přes to přezvztekám, abych nekřivdil.
Tak mají. V Roudnici. Tož tam ve středu pojuchám, stejně musím vrátit pár knížek. Totiž tak. Stává se mi, že nějaké knížky mají v Lovosicích, ale v LTM a RD ne, a jiné zase vLTM a tam ani tam ne, tak proto tři knihovny. Uvažuju o čtvrté, vědecké, v UL, ale nevím. V každém případě tam ale v zimě zajedu na sondáž.

1. 10. 2024 00:11

Jo, a stačí loupnout 🙂 že četla, jinak se z toho vlákna nevymotáme, když jsem se takhle rozjel. A dík za pokec 🙂

Markýza
30. 9. 2024 15:23

Taky bych řekla podle xichtu, že je to pěkný vykuk. Hlavně buď slavnej, Spensříčku! 😀

30. 9. 2024 21:22
Odpovědět  Markýza

Mě drobet něčím asociuje toho našeho jurodivýho “ekonoma”. Myslím Sedláčka 🙂

Markýza
30. 9. 2024 21:31

Asi že je zrzavej 😀

ygorek
29. 9. 2024 15:32
Odpovědět  Markýza

Naučil jsem se vidět jistý rozdíl mezi tím, co tvrdí vědci a tím, co tvrdí novináři, že tvrdí vědci.
Vědců je mnoho a výsledky jejich mnohdy dobře motivovaného bádání se mohou lišit zásadně.

Markýza
29. 9. 2024 16:12
Odpovědět  ygorek

No právě. Však proto je to v uvozovkách.

orinoko
29. 9. 2024 16:59
Odpovědět  ygorek

Vědecké bádání a jiné psi kusy.

https://youtu.be/NmyHpiTUIiU?si=YAPDmjexYZxlEglQ

Markýza
29. 9. 2024 17:31
Odpovědět  Aleš

No. Tak já vám sem hodím vědecké vývody mé sestřenky – vědkyně 😎

Dovolte mi, jako samostatné vědecké pracovnici Výzkumného ústavu potravinářského seznámit vás s nejnovějšími výsledky výzkumu ve světě:

Pro ty, kdo dávají pozor na to, co jedí je zde definitivní slovo na téma “výživa a zdraví.” Je posilou ducha vědět, že skutečnost odporuje všem dosavadním lékařským výzkumům
1) Japonci jedí méně tuků a trpí méně infarkty, než Angličané a Američané
2) Mexičané jedí mnoho tuků a také trpí méně infarkty, než Angličané a Američané
3) Japonci pijí velmi málo červeného vína a trpí méně infarkty, než Angličané a Američané.
4) Italové pijí nadměrné množství červeného vína a také trpí méně infarkty, než Angličané a Američané.
5) Němci pijí mnoho piva a jedí mnoho klobás a tuků a také trpí méně infarkty, než Angličané a Američané.
Závěr: jezte a pijte si, co chcete. Je z výzkumu jasné, že to, co skutečně zabíjí, je angličtina 😎

29. 9. 2024 21:22
Odpovědět  Markýza

Tak angličtina… A já si doted myslel, že bl-bost 🙂

Markýza
30. 9. 2024 14:43

No ale uznejte, že vývody jsou to vtipný! 😀

30. 9. 2024 21:23
Odpovědět  Markýza

No jéééje 🙂

Tupý hulvát
29. 9. 2024 09:00
Ohodnotit příspěvek :
     

Zase je tady má zmatenost. Proč si tedy ti nespokojení zemědělci nezvolí někoho jiného?

orinoko
29. 9. 2024 11:29
Odpovědět  Tupý hulvát

Úřad je obdoba odborů. Pitomce vyhodí proto, aby ho za dva měsíce znovu dosadili. Lékařská komora totéž. 3/4 tzv. národa sedí v čekárně u psychouse a myslí si, že nicnedelani s molekulami šílených krav v palici je moudrost nad jiné potřebná.

Pijack
29. 9. 2024 09:37
Ohodnotit příspěvek :
     

Bezpečnostním problémem nejsou jenom potraviny. ALE armáda neschopných. Jen 16% obyvatelstva produkuje HDP, tedy pracuje. P R A C U J E !!! Když odečteme děti a důchodce, tak stále ještě zbyde cca 3krát víc pijavic a tasemnic, které žijí ze státní kasy. Od přemnožených politiků, rádců, expertů, neziskovek, rasově diskriminovaných, umělců až po angažované agitátory v médiích. NIKDO z těchto lidí NIC státu nepřináší. A přibývá jich. Soudruhům se to podařilo – vybudovali konečně ten komunizmus – všichni berou ze státní kasy podle svých potřeb. Naše “pravicové” strany vybudovaly systém ve kterém žije víc angažovaných parazitů, než těch, kteří je živí. Bezpečnostní riziko je už hodně viditelné.

orinoko
29. 9. 2024 15:11
Odpovědět  Pijack

Reaganuv sen: ekonomika služeb v USA, vyrábět bude Čína za pár susnu.

Burák
29. 9. 2024 11:49
Ohodnotit příspěvek :
     

Podpora českým potravinám?? Ono je to v zásadě velmi jednoduché ale nikoho to nenápadne, možná záměrně a stále slyším řešení, která se nikdy nenaplní. Jelikož miluji tento druh prodeje, tak moc dobře vím jakým způsobem to funguje. V některých státech i přez 100let. Je zajímavé vidět, že kupříkladu v Maďarsku investují města velké prostředky do podobných staveb ale u nás nic. Ani v našich větších městech. Mám tím na mysli krytá tržiště, která existují i v Rusku nebo na Ukrajině. Prostě obrovské haly s příslušenstvím pro trhovce. Některé obce dají raději zdarma pozemek nadnárodnímu řetězci, než aby postavili tržiště a dali šanci své vlastní obci a přilehlému okolí. Taková hala ani nemusí být zisková. Jde o to, dát příležitost malopěstitelům a malým podnikatelům, kteří se mnohdy snaží o velmi kvalitní produkty ale u jakéhokoliv města naráží na problém pronájmu stánku, který je likvidační. Místo aby města tento způsob prodeje podporovali, tak ho přímo likvidují nebo si snad někdo myslí, že se stánek s brambory vydělá 5tis denně na čistý nájem. Bavil jsem se s trhovci v cizině ve jmenovaných halách a mají minimální nájmy, přitom jsou pod střechou a můžou prodávat celoročně.

orinoko
29. 9. 2024 15:08
Odpovědět  Burák

To je cesta, tzv. Starway to The Heaven.

Lubek
29. 9. 2024 21:26
Ohodnotit příspěvek :
     

Debata je rozsiahla, všetko som nečítal. Možno teda zopakujem, keď spomeniem, ako sme pred revolúciou všetky potraviny mali zlé, škodlivé. Predusíkovaná zelenina, vajíčka s obsahom zlých látok, mlieko bolo priam jedovaté. Prišla revolúcia a… nič.Všetko je v najlepšom poriadku, všade certifikáty, osvedčenia, zloženie výrobku, energie, obsah cukru. Hmmm.
Taká perlička, nemám na ňu odpoveď, ale v tej veci som možno ani nie skeptik, ale realista. Šunka. Obsah mäsa 92, alebo 95, až 98%. Super. Ale taká laická otázočka. Čo všetko “sa” považuje za mäso? Napríklad taký hydinový separát? Je to mäso? Ale nie iba separát. Koľko z toho deklarovaného obsahu je čistá svalovina a koľko “niečo ďalšie?”
V našom mestečku boli rybníky na chov pstruhov. Chodili sme tam na brigády. Pstruhy sa kŕmili hroznou gebuzinou z hydinárskeho závodu v okresnom meste. Pomleté hlavy, paprče, kosti hydiny. Pstruhy to žrali. Do konzumnej veľkosti dorastali na druhý rok chovu. Po revolúcii prišla privatizácia rybníkov. Gebuzina z hydinární už nebola, lebo hydinový separát. Prišli granule zo západu. Pstruhy boli z granulí v konzumnej veľkosti skôr, než za rok. Všetko zdravé, certifikované, kontrolované. Kvalitka.

ygorek
29. 9. 2024 21:56
Odpovědět  Lubek

Drůbeží separát je maso strojně obrané z kostí. Za starých socialistických časů se prodávala kuřecí prsa, kuřecí křídla, kuřecí stehna a “otesánek”, kuřecí skelet. Z toho se dala uvařit polévka a do ní hospodyňka obrala zbytky masa, případně zhotovila rizoto. Dnes “otesánci” na trhu nejsou, maso se oddělí sedřením z kostí za studena.
Obsah masa, tuku, svaloviny, kůže a tuku v masných výrobcích určuje výrobce a je povinen ho uvádět na obalu výrobku.

Markýza
30. 9. 2024 16:24
Odpovědět  ygorek

Tak to tu máme nějaké socialistické časy, nebo co…..jatka v Brodě směle dodávají otesánky – a jaké! Vlková to často obědvá.

Miro 2
30. 9. 2024 16:06
Ohodnotit příspěvek :
     

Ano je to tak. Je jen málo jedinců, kteří se snaží změnit náš společný život národa ve smyslu, abychom se měli všichni skutečně lépe i naše potomstvo a být hrdí a na zemi, ve které žijeme. Nedělat ze sebe nemyslící stádo, které podporuje cizí zájmy a slouží zlu. Vezoucí se na vlně, kdy je jim úplně jedno, že zde vládnou zaprodanci, kolaboranti, zrádci, udavači, defraudanti, sobci, zbabělci, flegmatici, lenoši a lháři. Těch je sice méně jako slušných a pracovitých lidiček, kterých je o moc víc. Bohužel však tyto výše uvedené lidské a špatné vlastnosti dokážou jak vidno své. Nebude lehké to změnit a bojím se, že nikdy. Chtělo by to odvahu, statečnost a pevnou vůli.